Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voodoo's vietsen
#27
Nu ongeveer 800km met de Strada gereden. Vandaag een rondje nieuwkoopse plassen gereden en mijn eerste lekke band te pakken! Wanneer kom je erachter dat je fietspompje niet meer werkt? Juist, in de regen, ongeveer 50km van huis. :-D
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#28
De foto's van je rode Strada zie ik net voor het eerst. De Strada is inderdaad heel fraai. Vooral schuin van achteren bekeken.

Ik heb destijds (Strada 243) alleen wat lopen klooien met de sporing en demping achter. Initieel op snelheid te zoekerig en op slechte wegen en verkeersdrempels te nerveus. Dat ik het zo voor elkaar kreeg dat een voorband al na 30 km versleten kan zijn Doh Daarna, mede met de traploze verstelling van Peter de Rond https://velomobielservice.nl/ 'Stuurstang verstelling met linkse en rechtse schroefdraad', heb ik die goed kunnen bijstellen.
En een andere achterdemper. 'Aangepaste achterdemper door middel van extra veer' Ook via Peter de Rond. Velomobiel.nl achterdemper is in te ruilen.
Kleine prijs groot plezier. Hoeft niet, kan wel.

En oh ja, deze 'Deelbare kettingtandwiel ashouder' kan op den duur ook handig blijken. Als je het kettingtandwiel of de O-ringen moet vervangen 
https://www.velomobielonderdelen.nl/prod...l-ashouder

Verder vele fijne Strada kilometers gewenst. Dat gaat gebeuren, speek ik uit ervaring  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Moet zeggen dat ik de Strada behoorlijk strak vind sturen, zeker nu de banden goed op druk zijn (dat had ik eerder moeten checken.....)
De achterdemper is wel wat week voor mijn gewicht, dus die optie ga ik eens bekijken.

De deelbare ashouder zit er al in, het is me alleen nog niet duidelijk wanneer ik die O-ringen moet vervangen, wat is de interval daarvan of moet ik iets anders in de gaten houden?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(18-Sep-2020, 08:48 PM)voodoo schreef: Ondertussen weer langzaam verder aan het klussen aan de Zephyr.
De zitting heb ik ontdaan van verf en enkele uren onder water gezet, daarna onder spanning gezet om de kromming bovenin beter passend bij mijn rug te krijgen.

[Afbeelding: 39461517bi.jpg]

Vraag aan een moderator: kan dit draadje verplaatst worden naar "showcase"? Daar is het beter op zijn plaats nu er een velomobiel bijkomt.

Hey, daar zie ik een cilinder en cilinderkopje van een Honda viertaktbrommer. Heb je die ook?
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Goed gespot! Die had ik, een PS50 en een SS50. Deze cilinder en kop heb ik gevonden bij het leegruimen van het ouderlijk huis. Heb jij wel een viertaktbrommer? De spullen mogen voor weinig weg, als ik iemand er een plezier mee doe. De kans dat ik nog zo'n brommer ga kopen is uiterst klein.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Geinig, ik heb altijd heel veel gedaan met de viertaktbrommers, tot aan in het bestuur van de vereniging aan toe. Heb er nu nog steeds twee. Ik was de gecombineerde interesse voor Hondabrommers en ligfietsen nog niet eerder tegengekomen.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Mooie brommers waren (zijn) dat, lekker geluid. Ik had eerst een CD en daarna een SS met 72cc, ging als de brandweer..... maarja dat is alweer 33 jaar geleden  Cry

Zijn tegenwoordig aardig aan de prijs
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Dat hoor je. O ringen zijn zover ik weet om geluiddempend te zijn en slijtage te verminderen.
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Dan zal ik mijn oren open houden tijdens het fietsen. En binnenkort de ashouder openschroeven om te zien hoe de o-ringen er nu uitzien, nieuwe heb ik reedsch op voorraad.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Ik als fietser heb het niet zo op brommers. Maar ik stel me dan vooral die lawaaierige en stinkende dingen van de jaren negentig voor die ik in de fietstochten naar school vaak moest tegenkomen. Die hoorde je al van een halve kilometer aan komen brullen en als ze eenmaal voorbij waren was het een halve minuut je adem inhouden.
Antwoord }
Bedankt door:
#37
En ik kan nog steeds erg genieten van het hysterische gekrijs van een goed getunede tweetakt en de geur van castrol tts.
Of een dikke ééncilinder zoals een moto guzzi falcone
Of....zo kan ik nog wel tig voorbeelden noemen.

Laten we elkaar vooral wat gunnen.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#38
(20-Oct-2020, 09:42 PM)Lopopodium schreef: Ik als fietser heb het niet zo op brommers. Maar ik stel me dan vooral die lawaaierige en stinkende dingen van de jaren negentig voor die ik in de fietstochten naar school vaak moest tegenkomen. Die hoorde je al van een halve kilometer aan komen brullen en als ze eenmaal voorbij waren was het een halve minuut je adem inhouden.
Die 4-takt brommers rook je nauwelijks (als ze goed afgesteld waren). 2-takt (dijkers  Cool ) stonken knetterde er op los.
Antwoord }
Bedankt door:
#39
(20-Oct-2020, 10:10 PM)voodoo schreef: En ik kan nog steeds erg genieten van het hysterische gekrijs van een goed getunede tweetakt en de geur van castrol tts.
Of een dikke ééncilinder zoals een moto guzzi falcone
Of....zo kan ik nog wel tig voorbeelden noemen.

Laten we elkaar vooral wat gunnen.
Heel veel tweetakten zijn slecht getuned. Vooral bromfietsen. Hebben het geluid van een tweetakt bosmaaier of kettingzaag. En die vol synthetische Castrol TTS vond ik net zo stinken als alle andere tweetakt oliën. Castor olie, ook wel wonderolie of ricinusolie genoemd, is plantaardig. Daar zat een ander luchtje aan. Werd meestal gebruikt bij modelvliegtuigen. Heb proefgereden op een Aprilia RS 250 tweetakt. Veel te smalle powerband, hoog verbruik en weinig comfort.

Heb vroeger veel motor gereden. Veel ééncilinders. O.a Horex Regina 400, MZ Scorpion 660 en Royal Enfiels Classic 500. Dat klinkt veel beter dan zo'n gillende tweetakt, die een hoop onverbrande gassen als extra fijnstof het milieu in blaast.

Nieuwe tweetakten worden na 01-01-2018 niet meer op kenteken gezet. Vele steden hebben een tweetaktverbod in de milieuzone. Ontheffing is mogelijk voor bewoners binnen de zone.
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Hé, een Skorpion 660 heb ik ook gehad, twee zelfs. Fijn apparaat, maar een langeslag 1 cilinder klinkt beter.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#41
Echt?! Dat is best wel bijzonder, ik heb er ook eentje gehad! Een Muz Skorpion Sport.

Naar wat ik had begrepen zijn er maar 1600 van gemaakt ooit dus het is best bijzonder dat er hier drie ex-bezitters zitten!
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Dat is leuk inderdaad! Blijkbaar geven de trillingen van die 1 cilinder een bepaalde hersenbeschadiging waardoor je ligfietsen leuk gaat vinden....
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Verzekering - waar te verzekeren
Ah ja, een paar maan...Hoekie — 09:55 PM
voodoo's vietsen
Dat is leuk inderdaa...voodoo — 09:21 PM
voodoo's vietsen
Echt?! Dat is best w...Jurrien — 08:44 PM
ontwerpen van een velomobiel
Het lijkt mij ook ve...Jeroen S — 07:28 PM
voodoo's vietsen
Hé, een Skorpion 660...voodoo — 07:19 PM
voodoo's vietsen
En ik kan nog stee...PietV* — 07:16 PM
Snelfietsroute's
De vervuiler betaald...voodoo — 06:27 PM
Snelfietsroute's
Mijn vrouw en ik bet...PietV* — 06:19 PM
Snelfietsroute's
Kosten kunnen ...voodoo — 04:43 PM
Snelfietsroute's
Zo het onderwerp ver...PietV* — 02:17 PM
Snelfietsroute's
Maar op zo'n pad ben...Lopopodium — 12:56 PM
een nieuw tweedehandsje kopen
Hartelijke dank voor...houtkever — 09:53 AM
voodoo's vietsen
Ik als fietser heb...gideon — 09:47 AM
Snelfietsroute's
Er zijn nog wel ee...emgaron — 09:33 AM
Snelfietsroute's
Dan zat er dus toch ...Jurrien — 08:29 AM
een nieuw tweedehandsje kopen
Hallo Marcel, Welk...Wim -de roetsende — 06:20 AM
een nieuw tweedehandsje kopen
Ik ken de Nazca goed...PietV* — 11:34 PM