is er een Sunrider in de zaal?
|
Berichten: 26
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 1
18 x bedankt in 12 berichten
Hoi Arno,
Leuk
Ik stuur je een PBtje.
Remko
(01-Oct-2022, 02:07 PM)Arno boogaart schreef: Bij deze wil ik mij ook graag aanmelden voor de app, rij nu inmiddels 2 jaar rond in een gele sunrider met 25 km ondersteuning inmiddels verbouwd met een andere regelaar en cycle analist omdat de originele alles of niets was een ook bestaande verlichting verbeterd aangezien ik ook op erg donkere stukken rijd.
Een van de redenen om te kiezen voor de sunrider was de tankbesturing, op de open ligger ben ik ook overgestapt van bovenstuur op onderstuur(m5).
Inmiddels ook veel bewuster gaan kijken in zowel werk als prive naar het gebruik van de velomobiel met karretje of bakfiets in plaats van de auto en eens de kilometrs bij gaan houden en dan blijkt dat ik ong 80% van de autokilometers met de alternatieven kan doen. Ben erg benieuwd hoe dit bij anderen is en nog mooier hoe we dit percentage omhoog kunnen krijgen.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
04-Oct-2022, 08:23 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Oct-2022, 08:28 AM door PietV*.)
(25-Sep-2022, 11:19 PM)365cycle schreef: Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h). De wettelijk marge is maar 5%. Effectief 26,25 km/h.
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft? Zoals eerder geschreven door Wim is de 25 km/h versie een fiets met trapondersteuning of e-bike. De versie 45/h een bromfiets met trapondersteuning of speedpedelec.
Voor de bromfiets uitvoering gelden alle eisen voor bromfietsen 45 km/h. Inclusief kenteken.
(26-Sep-2022, 09:05 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb. Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?
Berichten: 175
Topics: 16
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 308
263 x bedankt in 117 berichten
(04-Oct-2022, 08:23 AM)PietV* schreef: (25-Sep-2022, 11:19 PM)365cycle schreef: Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h). De wettelijk marge is maar 5%. Effectief 26,25 km/h.
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft? Zoals eerder geschreven door Wim is de 25 km/h versie een fiets met trapondersteuning of e-bike. De versie 45/h een bromfiets met trapondersteuning of speedpedelec.
Voor de bromfiets uitvoering gelden alle eisen voor bromfietsen 45 km/h. Inclusief kenteken.
(26-Sep-2022, 09:05 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb. Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen? Vorige week heb ik voor het eerst een verzekeringsplaatje gezien op een Chinese scooter, moet ik het noemen, een soort fiets met hoog stuur en dikke banden, maar zonder trapas, het was een klein plastic plaatje, aan de zijkant bij de achteras gemonteerd, met wat cijfers erop , vanaf 3 meter niet leesbaar, het plaatje deed me denken aan een oorplaatje bij koeien.
Berichten: 5.341
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10466
8077 x bedankt in 3990 berichten
04-Oct-2022, 12:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Oct-2022, 04:38 PM door Willeke_IGKT.)
(03-Oct-2022, 09:54 PM)Willeke_IGKT schreef: Ook hier geen auto, werk op 5 km, .... Misschien nuttig om hier een apart topic voor in het leven te roepen?
edit: Dankzij Willeke is dat topic er nu!
Berichten: 26
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 1
18 x bedankt in 12 berichten
De kenteken-registratie was al gedaan toen ik hm kocht
Dus dat zou ik niet weten (sorry)
(04-Oct-2022, 08:23 AM)PietV* schreef: (25-Sep-2022, 11:19 PM)365cycle schreef: Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h). De wettelijk marge is maar 5%. Effectief 26,25 km/h.
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft? Zoals eerder geschreven door Wim is de 25 km/h versie een fiets met trapondersteuning of e-bike. De versie 45/h een bromfiets met trapondersteuning of speedpedelec.
Voor de bromfiets uitvoering gelden alle eisen voor bromfietsen 45 km/h. Inclusief kenteken.
(26-Sep-2022, 09:05 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb. Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
05-Oct-2022, 10:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Oct-2022, 10:09 PM door Wim -de roetsende.)
(04-Oct-2022, 08:23 AM)PietV* schreef: Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?
Er zijn in het verleden meerdere Sunriders en Aeroriders in Duitsland gekeurd.
Daarna werden ze weer 'ingevoerd' o.i.d. en was het keurigsrapport ook rechtsgeldig in Nederland én was het een bromfiets.
Dit traject of de beschrijving ervan is online vast nog wel ergens terug te vinden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
Weet dat een Nederlands kenteken aanvragen voor een bromfiets erg makkelijk is als de bromfiets al een Europese typegoedkeuring heeft en je een Certificaat van Overeenstemming kan overleggen.
Hier de info van de RdW:
Bromfiets in 2006 of later in gebruik genomen
Als de bromfiets na 2005 in gebruik is genomen, moet deze zijn gebouwd volgens een Europese typegoedkeuring. Dat kunt u laten zien met een zogenoemd Certificaat van Overeenstemming (CvO). Dit CvO kunt u aanvragen bij de fabrikant of importeur.
Kunt u niet aantonen dat de bromfiets of scooter voldoet aan een Europese typegoedkeuring? Dan moeten wij de brommer apart goedkeuren bij ons Testcentrum in Lelystad. Lees hoe dat gaat, bij Aangepaste of zelfbouwmotorfiets laten goedkeuren. Dit proces is hetzelfde als voor een brommer.
Maar omdat er ook Sunriders zijn waarbij de begrenzing op 26,25 km/h is opgeheven en de Sunrider bij wet een bromfiets is geworden, kan dus ook een kenteken worden aangevraagd. Dus een ombouw van "snorfiets", maar voor de wet een fiets met elektrische ondersteuning is, naar bromfiets.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM |
Remlicht schakelaar
|
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM |
Remlicht schakelaar
|
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM |
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
|
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Las het toevallig va...ZoefZoef — 07:58 AM |
Remlicht schakelaar
|
Wie heeft er wel e...Raptobrikker — 07:55 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik neem aan dat iede...Wim -de roetsende — 07:30 AM |
|