Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
is er een Sunrider in de zaal?
#53
Hoi Arno,

Leuk 
Ik stuur je een PBtje.

Remko
(01-Oct-2022, 02:07 PM)Arno boogaart schreef: Bij deze wil ik mij ook graag aanmelden voor de app, rij nu inmiddels 2 jaar rond in een gele sunrider met 25 km ondersteuning inmiddels verbouwd met een andere regelaar en cycle analist omdat de originele alles of niets was een ook bestaande verlichting verbeterd aangezien ik ook op erg donkere stukken rijd.
Een van de redenen om te kiezen voor de sunrider was de tankbesturing, op de open ligger ben ik ook overgestapt van bovenstuur op onderstuur(m5). 
Inmiddels ook veel bewuster gaan kijken in zowel werk als prive naar het gebruik van de velomobiel met karretje of bakfiets in plaats van de auto en eens de kilometrs bij gaan houden en dan blijkt dat ik ong 80% van de autokilometers met de alternatieven kan doen. Ben erg benieuwd hoe dit bij anderen is en nog mooier hoe we dit percentage omhoog kunnen krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#54
(25-Sep-2022, 11:19 PM)365cycle schreef: Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h).
De wettelijk marge is maar 5%. Effectief 26,25 km/h.
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft?
Zoals eerder geschreven door Wim is de 25 km/h versie een fiets met trapondersteuning of e-bike. De versie 45/h een bromfiets met trapondersteuning of speedpedelec.
Voor de bromfiets uitvoering gelden alle eisen voor bromfietsen 45 km/h. Inclusief kenteken.
(26-Sep-2022, 09:05 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb.
Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?
Antwoord }
Bedankt door:
#55
(04-Oct-2022, 08:23 AM)PietV* schreef:
(25-Sep-2022, 11:19 PM)365cycle schreef: Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h).
De wettelijk marge is maar 5%. Effectief 26,25 km/h.
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft?
Zoals eerder geschreven door Wim is de 25 km/h versie een fiets met trapondersteuning of e-bike. De versie 45/h een bromfiets met trapondersteuning of speedpedelec.
Voor de bromfiets uitvoering gelden alle eisen voor bromfietsen 45 km/h. Inclusief kenteken.
(26-Sep-2022, 09:05 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb.
Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?
Vorige week heb ik voor het eerst een verzekeringsplaatje gezien op een Chinese scooter, moet ik het noemen, een soort fiets met hoog stuur en dikke banden, maar zonder trapas, het was een klein  plastic plaatje, aan de zijkant bij de achteras gemonteerd, met wat cijfers erop , vanaf 3 meter niet leesbaar, het plaatje deed me denken aan een oorplaatje bij koeien.
Antwoord }
Bedankt door:
#56
(03-Oct-2022, 09:54 PM)Willeke_IGKT schreef: Ook hier geen auto, werk op 5 km, ....
Misschien nuttig om hier een apart topic voor in het leven te roepen?

edit: Dankzij Willeke is dat topic er nu!
Antwoord }
#57
De kenteken-registratie was al gedaan toen ik hm kocht
Dus dat zou ik niet weten (sorry)

(04-Oct-2022, 08:23 AM)PietV* schreef:
(25-Sep-2022, 11:19 PM)365cycle schreef: Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h).
De wettelijk marge is maar 5%. Effectief 26,25 km/h.
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft?
Zoals eerder geschreven door Wim is de 25 km/h versie een fiets met trapondersteuning of e-bike. De versie 45/h een bromfiets met trapondersteuning of speedpedelec.
Voor de bromfiets uitvoering gelden alle eisen voor bromfietsen 45 km/h. Inclusief kenteken.
(26-Sep-2022, 09:05 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb.
Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#58
(04-Oct-2022, 08:23 AM)PietV* schreef: Ik ben benieuwd hoe de kentekenkeuring is gegaan. Was het simpel om een kenteken voor jouw Sunrider aan te vragen?

Er zijn in het verleden meerdere Sunriders en Aeroriders in Duitsland gekeurd.

Daarna werden ze weer 'ingevoerd' o.i.d. en was het keurigsrapport ook rechtsgeldig in Nederland én was het een bromfiets.

Dit traject of de beschrijving ervan is online vast nog wel ergens terug te vinden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  Challenge Fujin SL I  -  Cruzbike T50

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#59
Weet dat een Nederlands kenteken aanvragen voor een bromfiets erg makkelijk is als de bromfiets al een Europese typegoedkeuring heeft en je een Certificaat van Overeenstemming kan overleggen.

Hier de info van de RdW:
Bromfiets in 2006 of later in gebruik genomen
Als de bromfiets na 2005 in gebruik is genomen, moet deze zijn gebouwd volgens een Europese typegoedkeuring. Dat kunt u laten zien met een zogenoemd Certificaat van Overeenstemming (CvO). Dit CvO kunt u aanvragen bij de fabrikant of importeur.

Kunt u niet aantonen dat de bromfiets of scooter voldoet aan een Europese typegoedkeuring? Dan moeten wij de brommer apart goedkeuren bij ons Testcentrum in Lelystad. Lees hoe dat gaat, bij Aangepaste of zelfbouwmotorfiets laten goedkeuren. Dit proces is hetzelfde als voor een brommer.

Maar omdat er ook Sunriders zijn waarbij de begrenzing op 26,25 km/h is opgeheven en de Sunrider bij wet een bromfiets is geworden, kan dus ook een kenteken worden aangevraagd. Dus een ombouw van "snorfiets", maar voor de wet een fiets met elektrische ondersteuning is, naar bromfiets.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Banden, banden en nog eens banden
Ik heb dan geen velo...Bob Hagendijk — 03:24 PM
Pekel en de open ligger
Ik zie in de zomer e...365cycle — 03:10 PM
Banden, banden en nog eens banden
Hmm, jij hebt er d...vdbeemd — 03:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had serieus het &...Bacchus — 02:56 PM
Pekel en de open ligger
Allemaal heel hartel...vdbeemd — 02:55 PM
Banden, banden en nog eens banden
Hmm, jij hebt er dus...365cycle — 02:31 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dit laatste is stiek...Wim -de roetsende — 02:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Da's toch zeker tw...365cycle — 02:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ik ben eigenlijk w...Wim -de roetsende — 02:21 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
AutoWeek: Amsterdam...Bacchus — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
AutoWeek: Amsterdam ...365cycle — 01:22 PM
M5
Het bericht eronde...Piet K — 01:03 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ik ben eigenlijk wel...365cycle — 12:46 PM
M5
Gemengde berichten h...Bacchus — 09:44 AM
Staartpunt 20/26 inch
Het eerste schaalm...365cycle — 11:17 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om ongeveer ...Roepers — 11:16 PM
Pekel en de open ligger
Sinners kunnen prima...Roepers — 11:01 PM