Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(17-Nov-2022, 11:23 AM)Frutsel schreef: Omdat in de regen fietsen lekker knus is in een velomobiel met schuimkap...

Ik ben vandaag ook met de velomobiel naar mijn werk gefietst. Echt heel trots op mezelf dat ik de auto op de oprit heb laten staan en weer en wind getrotseerd heb.
Dat was me met de bukfiets nooit gelukt.... zelfs niet met trapondersteuning.
Wat een heerlijk voldaan gevoel! En het viel mij 100% mee hoe goed de schuimkap mij beschermd heeft tegen de regen.

En die lastige koplampen (waarom denken die automobilisten dat ze naar mij moeten seinen met groot licht ?) werden ruimschoots gecompenseerd door de verlate fietspaden waar ik lekker door kon trappen.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , Hoekie , Frutsel , 365cycle
Citaat:(waarom denken die automobilisten dat ze naar mij moeten seinen met groot licht ?)

Heel soms maak ik dit ook nog mee. 

Volgens mij willen ze even kijken wat er in vredesnaam voor gek ding aan komt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Ik had gisteravond (gelukkig geen regen, maar wel enorme tegenwind) ook iemand die moest seinen en bij het inhalen toeteren. Ik heb maar teruggetoeterd... Ik denk dat het in dit geval was omdat ik op een 60km/h weg reed waar ze normaal weinig tot geen fietsers tegenkomen, en al helemaal niet rond deze tijd van het jaar. Het fietspad dat onderaan de dijk loopt is niet verplicht (en niet geschikt om >25km/h te rijden)

De schuimkap zorgt er niet voor dat ik niet nat word, maar ik blijf wel warmer. Het nadeel is dat mijn bril beslaat op het moment dat ik ook maar een beetje stilsta.
Antwoord }
Gisteren toch nog meer dan 30 km afgelegd op de Maxi. Regenjas en regenbroek aan en het ging prima. Gisteren nog door het donker naar Kimswerd. De Maxi is daarvoor de aangewezen fiets vanwege de naafdynamo en de Inoled koplamp en ook het achterlicht krijgt zijn voeding vanaf de naafdynamo. Ging ondanks de regen en wind weer prima.

Groet,

Marco
Antwoord }
Ik ben gisteravond droog thuis gekomen, zonder schuimkap.

Maar dat was wel na heen en terug naar het werk, met een tussenstop terug bij het zwembad, weer naar het werk voor een barbecue en daarna door naar een lezing allemaal met regen, dus schuimkap, hoed, regenjack en toch maar bijna droog.

Het voordeel boven een open fiets is dat ik veel droger overkwam en geen regenbroek nodig had.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Omdat er een fietsplan is gestart op mijn werk. Aangezien ik nog steeds op een oude Gazelle rij van tig jaar oud mooie reden voor een bezoek aan de fietsenmaker.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
(18-Nov-2022, 04:17 PM)Fietsbennie schreef: Omdat er een fietsplan is gestart op mijn werk. Aangezien ik nog steeds op een oude Gazelle rij van tig jaar oud mooie reden voor een bezoek aan de fietsenmaker.

Ik dacht dat je op een oude Speedliner reed van tig jaar oud? Tongue
Antwoord }
(18-Nov-2022, 04:17 PM)Fietsbennie schreef: Omdat er een fietsplan is gestart op mijn werk. Aangezien ik nog steeds op een oude Gazelle rij van tig jaar oud mooie reden voor een bezoek aan de fietsenmaker.
In de wachtrij voor een Bülk? Wink
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
het herfst is. Rijden met de open ligger is vrij omdat je je gewaar bent van de elementen. Geen druppel kan er vallen noch geen zonnestraal kan schijnen zonder dat ik daar alles van weet. De geuren van de bomen en de kleuren van de bladeren zijn heel dichtbij. Rijden op een motor LIJKT vrij, omdat je overal naar toe kunt. Maar ergens naar toe gaan is doelgericht, en de vrijheid houdt verband met het doel. Maar gewoon onderweg zijn is vrij zijn ongeacht het doel waar je naar op weg bent. En met een helm en handschoenen en een leren pak scherm je je zintuigen af, waardoor je je niet gewaar bent dat je rijdt. Je bent je natuurlijk wel gewaar van snelheid op een motor, maar dat is slechts sensatie. Als de zintuigen niet in staat zijn het fijne te waarderen, dan moet je op zoek naar steeds grovere gewaarwordingen. Dat is niet vrij.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
De eerste sneeuw is gevallen, altijd weer een bijzondere morgen, een extra blok hout in de kachel, het witte goud voor de dorpelingen die van toerisme leven is mooi op tijd dit seizoen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten , Lig-hen , Bacchus
(18-Nov-2022, 04:17 PM)Fietsbennie schreef: Omdat er een fietsplan is gestart op mijn werk. Aangezien ik nog steeds op een oude Gazelle rij van tig jaar oud mooie reden voor een bezoek aan de fietsenmaker.

Wat een geweldig nieuws, dat zouden meer bedrijven moeten doen ! Maar het wordt toch wel een ligger hè?
Geniet er maar lekker van!!
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
(18-Nov-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: Ik had gisteravond (gelukkig geen regen, maar wel enorme tegenwind) ook iemand die moest seinen en bij het inhalen toeteren. Ik heb maar teruggetoeterd... Ik denk dat het in dit geval was omdat ik op een 60km/h weg reed waar ze normaal weinig tot geen fietsers tegenkomen, en al helemaal niet rond deze tijd van het jaar. Het fietspad dat onderaan de dijk loopt is niet verplicht (en niet geschikt om >25km/h te rijden)
Waarschijnlijk omdat je op HUN weg rijdt waar zij wegenbelasting voor betalen. En zo’n sigaar is sowieso slecht zichtbaar, dus die levensgevaarlijke hobby doe je maar in de zomer als het licht is. Wink

(18-Nov-2022, 09:56 AM)Frutsel schreef: De schuimkap zorgt er niet voor dat ik niet nat word, maar ik blijf wel warmer. Het nadeel is dat mijn bril beslaat op het moment dat ik ook maar een beetje stilsta.
Ik duw m’n mond nog weleens bijna tegen de schuimkap aan, dan gaat de warme lucht er meer aan de achterkant langs en beslaat de boel minder.

Gisteren was trouwens leuk! De electronica in de Bülk is weer braaf na wat provisorisch bakwerk met een snufje tin en een theelepeltje flux. Probleem zat in mijn stroommeter, heb nu een andere aangesloten.
Dus per Bülk naar m’n werk. ‘s Middags om 17u stond er een Alpha 7 voor het pand en zat Jochem bij de receptie te wachten; er is een BRM200 in Wemeldinge dit weekend en ik rijd regelmatig naar Zeeland, dus konden we eens samen rijden. Ondanks regen en een tweetal irritante automobilisten was het een erg leuke rit, eindelijk ook weer eens iemand waarbij ik me totaal niet hoef in te houden want Jochem is erg sterk, ook met optrekken Big Grin Het is alleen al een fijne route maar met een andere velonaut is echt nog veel gezelliger!
Antwoord }
(19-Nov-2022, 10:25 AM)365cycle schreef: De electronica in de Bülk is weer braaf na wat provisorisch bakwerk met een snufje tin en een theelepeltje flux.

Dat is een grapje mag ik hopen.... elektronica soldeer ik altijd met hars-kern-soldeer-tin I.p.v. losse flux. Dat is veel schoner en en betrouwbaarder.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
(19-Nov-2022, 10:45 AM)Jan van Ochten schreef:
(19-Nov-2022, 10:25 AM)365cycle schreef: De electronica in de Bülk is weer braaf na wat provisorisch bakwerk met een snufje tin en een theelepeltje flux.
Dat is een grapje mag ik hopen.... elektronica soldeer ik altijd met hars-kern-soldeer-tin I.p.v. losse flux. Dat is veel schoner en en betrouwbaarder.

Geen grapje, maar de flux zit in de tin. Ik koop altijd van die buisjes met zo’n spiraal aan tin erin. Vloeit goed, vertinnen is makkelijk en het werkt dus fijn. Kan goed zijn dat het minder lang meegaat dan wat jij noemt, ik ben geen soldeerexpert. Maar in de Milan bleef het 20.000 km heel, betrouwbaar genoeg voor mij Big Grin 
Heb je een linkje naar hars-kern-soldeertin? Dan kan ik dat ook eens proberen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Met die schijnende automobilisten heb ik de ervaring dat het na een poosje minder wordt. dan kennen de vaste gebruikers rond dat tijdstip, dat gekke ding wel. Gaat de frequentie van de flitsers wel heel erg omhoog, dan is het misschien tijd om even te checken hoe je koplampjes zijn afgesteld.

Ik ben vandaag even wezen shoppen in Kleve. Lekker met de Velomobiel erheen, moest helaas wel uit de fiets wegens een lekke band, dat was niet zo lekker met die koude wind. Lekker voor de deur parkeren, geen probleem met het zoeken naar een plekje en toch even 50 km gefietst. Met de auto was ik vermoedelijk niet sneller geweest.

Ik parkeerde om de hoek bij de Supermarkt, bij een Anwaltskantoor voor de deur. Zag bij het uitstappen pas dat er een groepje mensen binnen zat. De Juf was de aandacht even volledig kwijt en moest zelf ook effe kijken wat er voor het raam stond.
Antwoord }
(19-Nov-2022, 05:28 PM)Jeroen S schreef: Met die schijnende automobilisten heb ik de ervaring dat het na een poosje minder wordt. dan kennen de vaste gebruikers rond dat tijdstip, dat gekke ding wel. Gaat de frequentie van de flitsers wel heel erg omhoog, dan is het misschien tijd om even te checken hoe je koplampjes zijn afgesteld.

Ik ben vandaag even wezen shoppen in Kleve. Lekker met de Velomobiel erheen, moest helaas wel uit de fiets wegens een lekke band, dat was niet zo lekker met die koude wind. Lekker voor de deur parkeren, geen probleem met het zoeken naar een plekje en toch even 50 km gefietst. Met de auto was ik vermoedelijk niet sneller geweest.

Ik parkeerde om de hoek bij de Supermarkt, bij een Anwaltskantoor voor de deur. Zag bij het uitstappen pas dat er een groepje mensen binnen zat. De Juf was de aandacht even volledig kwijt en moest zelf ook effe kijken wat er voor het raam stond.
Waarom lees ik hier zo vaak over problemen met lekke banden?
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , 365cycle

  1. Velomobilisten kiezen vaak voor snelle banden. Lekbestendigheid is geen reden om ook maar de geringste concessie te doen ten opzichte van snelheid.
  2. Velomobielen rijden vaker lek dan tweewielige ligfietsen. Ze hebben een wiel meer en de wielen hebben elk hun eigen spoor (bij tweewielige ligfietsen hebben de wielen eigenlijk ook een eigen spoor, maar de sporen kruisen elkaar vaak en vaak ook in een flauwe hoek).
  3. De bandbelasting is anders dan op een tweewielige ligfiets.
  4. Misschien  zijn de wielkasten een oorzaak dat de banden meer last hebben van scherpe steentjes, glas, spijkers etc. etc. etc.
Groet,

Marco
Antwoord }
Geen grapje, maar de flux zit in de tin. Ik koop altijd van die buisjes met zo’n spiraal aan tin erin. Vloeit goed, vertinnen is makkelijk en het werkt dus fijn. Kan goed zijn dat het minder lang meegaat dan wat jij noemt, ik ben geen soldeerexpert. Maar in de Milan bleef het 20.000 km heel, betrouwbaar genoeg voor mij Big Grin
Heb je een linkje naar hars-kern-soldeertin? Dan kan ik dat ook eens proberen.


jullie hebben het over het zelfde spul.
variaties zijn te bestellen bij oa conrad

zelf soldeer ik dit soort verbindingen met zacht ziversoldeer(sterker)
overigens beter om stekker verbindingen te gebruiken waneer er trillingen optreden
groet sjef
Antwoord }
(19-Nov-2022, 06:20 PM)Roepers schreef:
  1. Velomobilisten kiezen vaak voor snelle banden. Lekbestendigheid is geen reden om ook maar de geringste concessie te doen ten opzichte van snelheid.
  2. Velomobielen rijden vaker lek dan tweewielige ligfietsen. Ze hebben een wiel meer en de wielen hebben elk hun eigen spoor (bij tweewielige ligfietsen hebben de wielen eigenlijk ook een eigen spoor, maar de sporen kruisen elkaar vaak en vaak ook in een flauwe hoek).
  3. De bandbelasting is anders dan op een tweewielige ligfiets.
  4. Misschien  zijn de wielkasten een oorzaak dat de banden meer last hebben van scherpe steentjes, glas, spijkers etc. etc. etc.
Groet,

Marco

Bedoelt PlantageBohémien niet gewoon waarom die lekke banden zo vaak in het draadje "vandaag ben ik blij omdat..." terecht komen? Dat was mij ook al opgevallen... Big Grin

(19-Nov-2022, 07:12 PM)sjefke schreef: jullie hebben het over het zelfde spul.

Volgens mij ook...
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle
(19-Nov-2022, 05:28 PM)Jeroen S schreef: Met die schijnende automobilisten heb ik de ervaring dat het na een poosje minder wordt. 

Dat schijnt alleen maar zo.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(19-Nov-2022, 07:12 PM)sjefke schreef: jullie hebben het over het zelfde spul.
variaties zijn te bestellen bij oa conrad

zelf soldeer ik dit soort verbindingen met zacht ziversoldeer(sterker)
overigens beter om stekker verbindingen te gebruiken waneer er trillingen optreden
Dank! Ik was ook niet heel duidelijk, gebrek aan kennis denk ik.
Bedoel jij trouwens zacht zilversoldeer? Dit soort spul?

(19-Nov-2022, 07:46 PM)Jan van Ochten schreef: Bedoelt PlantageBohémien niet gewoon waarom die lekke banden zo vaak in het draadje "vandaag ben ik blij omdat..." terecht komen? Dat was mij ook al opgevallen... Big Grin
Ik word niet per se chagrijnig van een lekke band, omdat je ze met die enkelzijdig opgehangen wielen zo heerlijk snel vervangen hebt Big Grin Als het dan mis gaat geniet ik dus wel van m'n velomobiel, maar als het niet hoeft liever niet hoor  Shy
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(19-Nov-2022, 10:25 AM)365cycle schreef: Ik duw m’n mond nog weleens bijna tegen de schuimkap aan, dan gaat de warme lucht er meer aan de achterkant langs en beslaat de boel minder.
Dan kun je bijna een snorkel installeren: inademen door je neus, uit door je mond in een slang naar achteren. ? Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
(19-Nov-2022, 09:59 PM)365cycle schreef: [quote="sjefke" pid='27087' dateline='1668877938']
jullie hebben het over het zelfde spul.
variaties zijn te bestellen bij oa conrad

zelf soldeer ik dit soort verbindingen met zacht ziversoldeer(sterker)
overigens beter om stekker verbindingen te gebruiken waneer er trillingen optreden
Dank! Ik was ook niet heel duidelijk, gebrek aan kennis denk ik.
Bedoel jij trouwens zacht zilversoldeer? Dit soort spul?

ja
groet sjef
Antwoord }
(19-Nov-2022, 05:28 PM)Jeroen S schreef: Met die schijnende automobilisten heb ik de ervaring dat het na een poosje minder wordt. dan kennen de vaste gebruikers rond dat tijdstip, dat gekke ding wel.
Ik heb ooit een krantenartikel gelezen over een frontale botsing tussen een auto en een tractor in de nacht. De auto had voor de aanrijding niet geremd. Het vermoeden is dat, omdat de lampen van een tractor dicht bij elkaar staan, de auto de afstand niet goed had ingeschat. Een auto die ver weg is heeft hetzelfde beeld als een tractor die dichtbij is in het donker. Er was een heel duidelijk plaatje bij maar die kan ik niet vinden. Misschien dat dat de reden is van het grote licht, niet goed herkenbaar wat het is en even groot licht om in te schatten wat de situatie is. Daarom zal het inderdaad misschien minder worden op dezelfde route rond dezelfde tijd.
Antwoord }
Ik zal eens uitproberen of het minder word als ik maar één koplamp gebruik. Bedankt voor de tip!
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
De koplampen van een Quest zitten dan ook wel heel dicht bij elkaar. Ik zou ook niet goed weten hoe je twee koplampen ongeveer op spoorbreedte zou kunnen inbouwen en een behoorlijke stroomlijn en lichtbeeld zou kunnen houden.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 26 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM