Bülk Distance
|
Berichten: 6.873
Topics: 174
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2972
9588 x bedankt in 4638 berichten
(, 08:08 PM)mvdriel schreef: Ik zou fietsen bij voorkeur altijd vergelijken met dezelfde banden en proefrijden met banden waarmee je er ook in de praktijk mee gaat rijden.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik hoef niet te weten hoe hard een vm op super banden kan waarmee ik geen ww-verkeer kan rijden.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 331
Topics: 14
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 462
980 x bedankt in 325 berichten
De Pro One SR wordt volgens mij steeds weer verward met de Pro One TT versie. De laatste is de band die de die-hard racers gebruiken, maar niet door mij op mijn test Bulks.
Op de site van Schwalbe is het moeilijk duidelijkheid krijgen qua aanduidingen. Beide worden namelijk met SR Super Race aangeduid. Dus ik heb maar even een nieuwe gewogen die ik op de plank heb liggen en dan blijkt dat de banden die ik onder de Distance en vanwege de goede ervaring nu ook de MK1 heb liggen, niet de doorgeknalde TimeTrial versie is. Die TT weegt namelijk maar 160gram en die waarvan ik een voorraadje heb aangelegd wegen ruim 200gram. Volgens mij kun je ze direct onderscheiden door het verschil in kleur van de wangen.
Vergelijk:
"gewone" Pro One SR 28-406
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...s-11654473
De timetrial SR-TT versie 28-406
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...n-11654263
Dus kunnen we nu eindelijk de notie achter ons laten dat ik de boel belazer door proefrijders op hyper bandjes te laten rijden die niet deugen voor normaal gebruik. De Pro-One SR V-Guard is bij Bike24 verkrijgbaar voor nog geen €50,- Hij heeft V-Guard antilek Probeer m eens zou ik zeggen, het is een hele fijne band, rijdt heel llcht, is comfortabel en goed voor een redelijke draaicirkel bij gesloten wielkasten.
Berichten: 1.181
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 749
2402 x bedankt in 1107 berichten
Ik heb in ieder geval zeker niet het gevoel gehad dat je niet eerlijk was. Ik heb gevraagd naar de banden, en gewoon een normaal en eerlijk antwoord gekregen.
In vond de hele omgang voor en tijdens de rit prettig en open. En als je iets te verkopen hebt lijkt het mij logisch dat je zorgt dat het product in optima forma beschikbaar is. En dat was het ook!
Berichten: 518
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 255
1609 x bedankt in 514 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 57 minuten geleden door Arend-Jan.)
Ik heb een set POSR liggen, besteld bij bike24 voor inderdaad minder dan 50, maar was verbaasd om op de doos TT te zien staan. Heb daarmee gereden in Assen. Heb ook nog 'echte' TT liggen, met lichtere (kleur!) wangen, ik zal beide eens wegen het is inderdaad vrij onduidelijk.
Ik gebruik de POSR niet voor normaal gebruik of woonwerk want zelfs als ze 'ruim 200 gram' zijn, zijn ze heel fragiel en gaan ze maar heel erg kort mee. Ter vergelijk: een CCU32 weegt 290. De oudere gewone Pro One vond ik ook dezelfde reden ook ongeschikt; 1x een noodstop met blokkeren en ik had een gat in de buitenband (en daardoor ook in de Biba) en kon ze weggooien binnen de eerste 200km.
POSR zijn natuurlijk wel echt heel erg snelle bandjes, waarom zou je ze anders onder je fiets steken? Hetzelfde geldt voor tpu of latex binnenbanden. En het is goed als men zich daarvan bewust is als men komt proefrijden. Ze heten niet voor niets Super Race
@datakneder: ik zou in jouw geval ook de Snoek proberen. Daar pas jij ook in, en die fiets is sneller dan de Distance (bij gelijke banden). De Distance is wel wat praktischer voor onderhoud en kan iets meer bagage in mee.
Berichten: 1.181
Topics: 26
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 749
2402 x bedankt in 1107 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door datakneder.)
(5 uren geleden)Arend-Jan schreef: @datakneder: ik zou in jouw geval ook de Snoek proberen. Daar pas jij ook in, en die fiets is sneller dan de Distance (bij gelijke banden). De Distance is wel wat praktischer voor onderhoud en kan iets meer bagage in mee.
Zodra er een snoek tankstuur in Nederland is, zal ik die zeker proberen!  Ook een tuna tankstuur zal ik direct proberen.
Berichten: 518
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 255
1609 x bedankt in 514 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 58 minuten geleden door Arend-Jan.)
Die verwacht ik zeker niet.
In een Snoek-met-tankbesturing zou ik zelf iig niet meer passen, dat vereist namelijk vrije ruimte rond de schouders en armen, en die heb ik niet.
Het kost ook bagageruimte; ik wil nog weleens wat kleins naast de stoel neerleggen maar met tankbesturing zit dat dan soms in de weg.
Bij gewone ligfietsen vind ik onderstuur trouwens wel echt fantastisch. En in een vm ook, maar dan heb je simpelweg gewoon een iets ruimere (bredere) vm nodig dan voor een tiller.
Berichten: 2.089
Topics: 121
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 8156
3250 x bedankt in 1521 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Hoekie.)
Eens met de opvatting dat buba en biba genoemd moeten worden bij een velo review.
Voordat ik wat over de POSR zeggen wilde, wilde ik er eerst vaker er mee rijden bij verschillende temperaturen. TPU biba's.
Eerste conclusie: Bij 15 graden was het verschil verbazingwekkend groot. Had serieus een WTF gevoel.
Menig bocht moest ik bijremmen omdat ik sneller ging dan anders/verwacht. Ook op slechter wegdek.
Zoals hier https://www.strava.com/segments/5320071
Berichten: 2.522
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 38427
3836 x bedankt in 1660 berichten
Tank besturing is iets wat ik ook ooit wil uitproberen en op dit moment is de Distance een goede optie daarvoor, waarschijnlijk niet de enige.
Ik heb op open liggers altijd de voorkeur voor onderstuur, dus waarom niet in een VM.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 518
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 255
1609 x bedankt in 514 berichten
Harry is gewoon slim.
De meeste proefritten gebeuren bij relatief lage snelheid. En dan is bij de huidige generatie vm's de rolweerstand gewoon dominant, samen met een perfecte afstelling van sporing natuurlijk. Als je dat optimaliseert voor je demofietsen dan rijden ze heerlijk licht en zijn ze makkelijker te verkopen. Zo simpel is het! En dat neem ik hem absoluut niet kwalijk. Je moet je er alleen wel van bewust zijn, en misschien je eigen velo eens goed over de loep nemen als je ze vergelijkt.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Bülk Distance
|
Harry is gewoon slim...Arend-Jan — 11:39 AM |
Hork van de dag
|
Deze morgen was het ...qv-tester — 10:33 AM |
Bülk Distance
|
Tank besturing is ie...Willeke_IGKT — 09:43 AM |
Gezocht: high racer
|
De buitenmaat van di...Jeroen S — 09:33 AM |
Bülk Distance
|
Eens met de opvattin...Hoekie — 09:32 AM |
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
|
Volgens mij zijn die...Jeroen S — 09:24 AM |
Bülk Distance
|
Die verwacht ik zeke...Arend-Jan — 09:24 AM |
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
|
Welkom Alfred.
O...Jeroen S — 09:18 AM |
Zwarte fietsen ?
|
Veel fietsen zij...Hoekie — 09:12 AM |
Bülk Distance
|
@datakneder: i...datakneder — 09:07 AM |
Zwarte fietsen ?
|
Ik ben ook een zwart...Fietsbennie — 07:55 AM |
Bülk Distance
|
Ik heb een set POSR ...Arend-Jan — 07:00 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Mijn DF heeft 90mm r...gideon — 05:12 AM |
Bülk Distance
|
Ik heb in ieder geva...datakneder — 11:27 PM |
Bülk Distance
|
De Pro One SR wordt ...twilwel — 11:15 PM |
Gezocht: high racer
|
Dat was overigen...Frutsel — 09:57 PM |
Bülk Distance
|
Ik zou fietsen bij...Wim -de roetsende — 09:05 PM |
|