Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bülk Distance
(, 08:08 PM)mvdriel schreef: Ik zou fietsen bij voorkeur altijd vergelijken met dezelfde banden en proefrijden met banden waarmee je er ook in de praktijk mee gaat rijden.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik hoef niet te weten hoe hard een vm op super banden kan waarmee ik geen ww-verkeer kan rijden.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , NielsKo , Willeke_IGKT , 365cycle
De Pro One SR wordt volgens mij steeds weer verward met de Pro One TT versie. De laatste is de band die de die-hard racers gebruiken, maar niet door mij op mijn test Bulks.

Op de site van Schwalbe is het moeilijk duidelijkheid krijgen qua aanduidingen. Beide worden namelijk met SR Super Race aangeduid. Dus ik heb maar even een nieuwe gewogen die ik op de plank heb liggen en dan blijkt dat de banden die ik onder de Distance en vanwege de goede ervaring nu ook de MK1 heb liggen, niet de doorgeknalde TimeTrial versie is. Die TT weegt namelijk maar 160gram en die waarvan ik een voorraadje heb aangelegd wegen ruim 200gram. Volgens mij kun je ze direct onderscheiden door het verschil in kleur van de wangen.

Vergelijk:
"gewone" Pro One SR 28-406
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...s-11654473

De timetrial SR-TT versie 28-406
https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...n-11654263

Dus kunnen we nu eindelijk de notie achter ons laten dat ik de boel belazer door proefrijders op hyper bandjes te laten rijden die niet deugen voor normaal gebruik. De Pro-One SR V-Guard is bij Bike24 verkrijgbaar voor nog geen €50,- Hij heeft V-Guard antilek Probeer m eens zou ik zeggen, het is een hele fijne band, rijdt heel llcht, is comfortabel en goed voor een redelijke draaicirkel bij gesloten wielkasten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw
Ik heb in ieder geval zeker niet het gevoel gehad dat je niet eerlijk was. Ik heb gevraagd naar de banden, en gewoon een normaal en eerlijk antwoord gekregen.

In vond de hele omgang voor en tijdens de rit prettig en open. En als je iets te verkopen hebt lijkt het mij logisch dat je zorgt dat het product in optima forma beschikbaar is. En dat was het ook!
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest , Willeke_IGKT
Ik heb een set POSR liggen, besteld bij bike24 voor inderdaad minder dan 50, maar was verbaasd om op de doos TT te zien staan. Heb daarmee gereden in Assen. Heb ook nog 'echte' TT liggen, met lichtere (kleur!) wangen, ik zal beide eens wegen het is inderdaad vrij onduidelijk.

Ik gebruik de POSR niet voor normaal gebruik of woonwerk want zelfs als ze 'ruim 200 gram' zijn, zijn ze heel fragiel en gaan ze maar heel erg kort mee. Ter vergelijk: een CCU32 weegt 290. De oudere gewone Pro One vond ik ook dezelfde reden ook ongeschikt; 1x een noodstop met blokkeren en ik had een gat in de buitenband (en daardoor ook in de Biba) en kon ze weggooien binnen de eerste 200km.

POSR zijn natuurlijk wel echt heel erg snelle bandjes, waarom zou je ze anders onder je fiets steken? Hetzelfde geldt voor tpu of latex binnenbanden. En het is goed als men zich daarvan bewust is als men komt proefrijden. Ze heten niet voor niets Super Race Wink

@datakneder: ik zou in jouw geval ook de Snoek proberen. Daar pas jij ook in, en die fiets is sneller dan de Distance (bij gelijke banden). De Distance is wel wat praktischer voor onderhoud en kan iets meer bagage in mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel , NielsKo , 365cycle
(, 07:00 AM)Arend-Jan schreef: @datakneder: ik zou in jouw geval ook de Snoek proberen. Daar pas jij ook in, en die fiets is sneller dan de Distance (bij gelijke banden). De Distance is wel wat praktischer voor onderhoud en kan iets meer bagage in mee.


Zodra er een snoek tankstuur in Nederland is, zal ik die zeker proberen!  thumb Ook een tuna tankstuur zal ik direct proberen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Die verwacht ik zeker niet.

In een Snoek-met-tankbesturing zou ik zelf iig niet meer passen, dat vereist namelijk vrije ruimte rond de schouders en armen, en die heb ik niet.
Het kost ook bagageruimte; ik wil nog weleens wat kleins naast de stoel neerleggen maar met tankbesturing zit dat dan soms in de weg.

Bij gewone ligfietsen vind ik onderstuur trouwens wel echt fantastisch. En in een vm ook, maar dan heb je simpelweg gewoon een iets ruimere (bredere) vm nodig dan voor een tiller.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel , 365cycle
Eens met de opvatting dat buba en biba genoemd moeten worden bij een velo review.

Voordat ik wat over de POSR zeggen wilde, wilde ik er eerst vaker er mee rijden bij verschillende temperaturen. TPU biba's.
Eerste conclusie: Bij 15 graden was het verschil verbazingwekkend groot. Had serieus een WTF gevoel.
Menig bocht moest ik bijremmen omdat ik sneller ging dan anders/verwacht. Ook op slechter wegdek.
Zoals hier https://www.strava.com/segments/5320071
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel , TheoZw , NielsKo , 365cycle
Tank besturing is iets wat ik ook ooit wil uitproberen en op dit moment is de Distance een goede optie daarvoor, waarschijnlijk niet de enige.

Ik heb op open liggers altijd de voorkeur voor onderstuur, dus waarom niet in een VM.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
Harry is gewoon slim.
De meeste proefritten gebeuren bij relatief lage snelheid. En dan is bij de huidige generatie vm's de rolweerstand gewoon dominant, samen met een perfecte afstelling van sporing natuurlijk. Als je dat optimaliseert voor je demofietsen dan rijden ze heerlijk licht en zijn ze makkelijker te verkopen. Zo simpel is het! En dat neem ik hem absoluut niet kwalijk. Je moet je er alleen wel van bewust zijn, en misschien je eigen velo eens goed over de loep nemen als je ze vergelijkt.
Antwoord }
In mijn beleving moet een velomobiel ook gewoon tiptop klaar staan voor een proefrit. Sporing zuiver, voldoende lucht in de banden en voorzien van banden die geschikt zijn voor weggebruik.
CCU en Pro One SR zitten beide in die "range".
De CCU is voor mijn gevoel een veel robuustere band dan de Pro One, in alle versies. Die band concurreert meer met de gewone One, maar is zowel sneller als betrouwbaarder.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT , mvdriel
Tsja, een band die je na 1 noodstop kan weggooien (en dus vereist dat je met een reserve rondrijdt als je niet wil stranden) vind ik ongeschikt voor dagelijks gebruik maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen of ervaren

Je fiets trekt wel fijn rap op met zulke bandjes, dat is zeker
Antwoord }
(3 uren geleden)Arend-Jan schreef: Tsja, een band die je na 1 noodstop kan weggooien (en dus vereist dat je met een reserve rondrijdt als je niet wil stranden) vind ik  ongeschikt voor dagelijks gebruik maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen of ervaren
Eens. Zeker voor onze regio is dat niet geschikt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel
Ruim 200 gram zei je toch?
Je hebt wel een bijzondere definitie van 'ruim', Harry

[Afbeelding: IMG-20251009-214455.jpg]
Deze tekst vind ik ook wel vrij duidelijk: ze noemen het zelf een compromisloze high-end tijdritband
[Afbeelding: IMG-20251009-214501.jpg]
Foto met EAN erop; heb jij wel exact dezelfde als ik?
[Afbeelding: IMG-20251009-214511.jpg]
Het is de band die ik bestelde op bike24, inclusief V-guard en ni inderdaad nog steeds <50 euro
[Afbeelding: Screenshot-2025-10-09-22-24-41-498-com-a...chrome.jpg][Afbeelding: IMG-20251009-214536.jpg]
Dit is jouw 'ruim 200 gram': 199 gram
[Afbeelding: IMG-20251009-214556.jpg]
Misschien weegt het elastiekje -2 gram Wink

Ter vergelijking, hieronder een oudere Pro One.
Dit is dus het type dat ik na 1 noodstop kon weggooien, en die is dus zwaarder dan de nieuwe POSR
[Afbeelding: IMG-20251009-215114-2.jpg]

En dit is een POTT:RE (dit is de aller-aller-allersnelste Pro One versie "record edition"). 
Dit is jouw '160 gram': 171 gram
[Afbeelding: IMG-20251009-215200.jpg] [Afbeelding: IMG-20251009-220033.jpg]

En dit een CCU 32-406: 301 gram
[Afbeelding: IMG-20251009-215315-2.jpg]
Die weegt dus ruim! Wink anderhalf keer zoveel als een POSR (die stiekem voor time trial is)
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Arend-Jan
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Bülk Distance
Ruim 200 gram zei je...Arend-Jan — 09:49 PM
Zwarte fietsen ?
Hij had geen smartph...blokdoorn — 09:27 PM
Northlandvelo.NL is live
Ja, ik heb een WAW...365cycle — 08:54 PM
Bülk Distance
Tsja, een band die...365cycle — 08:52 PM
Zwarte fietsen ?
Het laatste, dus g...365cycle — 08:51 PM
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
Ik heb een vermoed...Wim -de roetsende — 08:41 PM
Northlandvelo.NL is live
En nu wel gelukt!Raptobrikker — 07:38 PM
Northlandvelo.NL is live
Ik heb je ruitenwiss...Lig-ger — 07:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
morgen middag met de...gideon — 07:21 PM
Northlandvelo.NL is live
Ik wilde je zojuist ...Raptobrikker — 07:19 PM
Northlandvelo.NL is live
Ja, ik heb een WAW ...benparke — 07:00 PM
Bülk Distance
Tsja, een band die j...Arend-Jan — 06:53 PM
Zwarte fietsen ?
Zo ging het bij ons ...melle z — 06:36 PM
Zwarte fietsen ?
Het laatste, dus gee...blokdoorn — 06:18 PM
Zwarte fietsen ?
Heel mooi en goed,...365cycle — 04:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Of klopt mijn geda...365cycle — 04:20 PM
Bülk Distance
In mijn beleving moe...365cycle — 04:19 PM