Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 3.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Vandaag medeliggers zonder fiets. Ik was bij Rose Biketown in Bochum om een ketting en pignon te halen. Daar werd ik geholpen door een Nederlandse medewerker die thuis een Rainbow had.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Zojuist bij Moordrecht hoorde ik een Velomobiel toetertje vanaf de andere kant van de Holl. IJssel (ik op de M5)
En vanmiddag rond 16.15 uur een wit oranje Snoek of DF ofzoiets ik reed nogal hard (en ja ik weet het, dicht en open voorwielen :-) onder de A16/A15 knooppunt Ridderkerk, we zwaaiden naar elkaar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik kwam vanmiddag onder de Brienenoord een bordeaux/creme of wit Snoek tegen. We reden op hetzelfde fietspad en hebben gezwaaid. Geen idee wie het was helaas
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Jun-2026, 07:39 PM)Hardloper schreef: Afgelopen zondag kwam ik 2 van die Hase Pino's tegen.

Ik zag er vandaag ook eentje in Deventer.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Wat is dat ineens met die mystery-velomobielen hier?

Zojuist gespot: een witte Milan (GT denk ik?) op de Bostelweg in Rotterdam, tegen Nieuwerkerk a/d IJssel. Compleet met toerkap (lekker warm, haha). Ik zag 'm voorbij flitsen, hij ging behoorlijk hard. Geen idee wie het was...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S
Is dat misschien niet de SL die te koop staat op mp?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lan-sl-mk7
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(20-Jun-2026, 09:40 PM)Gideonaut schreef: Is dat misschien niet de SL die te koop staat op mp?
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...lan-sl-mk7

Ik vermoed dat de kleur rood/wit wel waargenomen zou worden.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(20-Jun-2026, 09:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik vermoed dat de kleur rood/wit wel waargenomen zou worden.
Yes, en ik ken Martjan goed genoeg om denk ik een berichtje te krijgen als de SL weg is Smile 

Daarnaast was het een dikkerd, dus ik vermoed Milan GT. Al heb ik AJ net ook een berichtje gestuurd of hij misschien iets moet vertellen wat nog niet in de groepsapp stond Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo , Boyd Maduro
Wat een berg Milans in dat specifieke hoekje, misschien moet ik daar maar wat vaker fietsen Angel
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Nou ja, ik ken 'm dus niet he, en het was echt een witte (niet AJ, I checked). Hij haalde een scooter in over de rijbaan, dus langzaam ging het ook niet Big Grin

Hoeft dus niet hiervandaan te komen. Kan ook iemand zijn die op reis is (aan de andere kant: over de rijbaan inhalen duidt wel weer op enige kennis van hoe hard je over de drempels kan enzo - die zijn daar met 60-65 km/h fijner dan met 45-50).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik hoop hoe dan ook niet dat je er op dezelfde manier achterkomt wie het was, dan ik ooit met een velomobiel. Ik was een specifieke Vm al een tijdje op het spoor, mijn broer zag hem geregeld vanuit zijn vorige woning en later ook in zijn nieuwe omgeving. Dus wij een keer boodschappen doen en wat zie ik daar aankomen: jawel deze VM. Eens over gehad met paar mensen. Enige tijd later krijg ik te horen van 1 van hen, ken jij meneer X. Huh nee, hoezo. Nou meneer X was overleden. Zijn VM in kleur, type en locatie klopte helemaal in het plaatje. Dus tja zo kom je er ook weleens achter wie de meideligger was
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
In een tochtje van 111 kilometer zag ik vanavond in mijn spiegel een heer op een driewieler mij langzaam benaderen tussen Herwen en Aerdt. Maar eenmaal bij mij gekomen bleef hij achter mij rijden door Aerdt heen. Ik ben een snelle fietser op een tweewieler, dus ik veronderstel dat deze driewieler gemotoriseerd was. Eenmaal bij de splitsing van de Aerdtsedijk ben ik links naar Pannerden gegaan terwijl de driewieler de richting naar de veerpont aanhield. Ik ben dus in ieder geval niet ingehaald!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Op de heenweg nu ook op de terugweg een medeligger.
Als ik het zo snel goed zag was het een lichtblauw-witte Quest. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik werd aangesproken op het feit dat mijn vm geen vlaggetje had. En daarna gaf ze aan dat ze zelf een open driewieler gereden had. Nou Ja!

Het bleek dat ze die trike weer had weggedaan omdat ze bij 30km tintelingen kreeg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 12:43 PM)datakneder schreef: Ik werd aangesproken op het feit dat mijn vm geen vlaggetje had. En daarna gaf ze aan dat ze zelf een open driewieler gereden had. Nou Ja!

Het bleek dat ze die trike weer had weggedaan omdat ze bij 30km tintelingen kreeg.

Ik had op de alle Handbikes, de GreenSpeed Aero en de Catrike 700/Speed wel vlaggetjes. Die dingen zijn echt heel laag hoor.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 05:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik had op de alle Handbikes, de GreenSpeed Aero en de Catrike 700/Speed wel vlaggetjes. Die dingen zijn echt heel laag hoor.

Ik ben wel eens langs zo'n handbiker gereden en die zijn idd erg laag. En ik heb ook totaal geen probleem met mensen die wel met een vlaggetje rijden. Maar ik word aangesproken op mijn vm. Jij hebt toch ook geen vlaggetje op je vm, ondanks dat je ze wel op je handbike had?

Vanmiddag op het fietspad op de Klever Straße in Emmerich, net na de Aldi een oranje Bülk. We hebben gegroet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 05:56 PM)datakneder schreef: Vanmiddag op het fietspad op de Klever Straße in Emmerich, net na de Aldi een oranje Bülk. We hebben gegroet.

Ook een Nederlander of toch een Duitser die voor het NL team supported?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 05:56 PM)datakneder schreef: Ik ben wel eens langs zo'n handbiker gereden en die zijn idd erg laag. En ik heb ook totaal geen probleem met mensen die wel met een vlaggetje rijden. Maar ik word aangesproken op mijn vm. Jij hebt toch ook geen vlaggetje op je vm, ondanks dat je ze wel op je handbike had?

Ik refereerde aan de open trike waarmee ze zelf had gereden.

Op geen enkele vm heb ik ooit een vlaggetje gehad. Nou ja, een sticker dan.


Ik vind een vm vele malen beter zichtbaar dan een lage Handbike of lage Trike.

Die hoge Trikes hoeven wat mij betreft echt geen vlaggetje te gebruiken.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
M'n vrouw wilde ook graag een vlaggetje op de Kettwiesel. Maar daarmee val je ook weg achter een auto.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 06:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Die hoge Trikes hoeven wat mij betreft echt geen vlaggetje te gebruiken.

En wat bedoel je precies met "hoge" trikes ? Alles wat hoger is dan een GREENSPEED AERO of een CATRIKE SPEED/700 ?
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Azub Tricon GR - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(6 uren geleden)SnoekL#35 schreef:
(, 06:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Die hoge Trikes hoeven wat mij betreft echt geen vlaggetje te gebruiken.

En wat bedoel je precies met "hoge" trikes ? Alles wat hoger is dan een GREENSPEED AERO of een CATRIKE SPEED/700 ?

Tja, precies.....  Het is meer zo'n gevoel. Ik voelde mij met die lage Trikes en de Handbikes toch wel echt heel laag en daardoor zette ik er een 'vlaggetje' op. Het waren geen echte vlaggetjes meer van die reflecterende en wapperende 'linten'/wimpels.

Ze hangen vaak ook aan die dure vlaggen. Hoe heten die ook alweer??? Deze dus: https://trike-shop.be/accessoires/bike-flags

En ik had dus alleen die gele wapperende lintjes aan een stok bevestigd. Zonder de vlag dus.


Dat voelde voor mij oké om te doen. Verder moet iedereen echt zelf beslissen of er wel/geen vlag op de fiets moet.

Dus niet mij om raad of hulp vragen aub.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Bobslee , Willeke_IGKT
Ik rijd al jaren rond met een circa 150 cm hoge vlaggemast op de velomobiel, met daaraan in de top 2 wapperende reflecterende "afzetlinten", en zowel aan voor- als achterzijde van de mast een circa 30 cm lange LED strip, wit licht voor, rood licht achter. Die LED strips knipperen d.m.v. een knipperrelais.
Heb op zowel linten als de knipperverlichting enkel maar positieve commentaren gehad.
Gewicht van het geheel stelt niet veel voor, en luchtweerstand maakt me ook niets uit.
Discussies over aerodynamica ga ik daarover niet voeren, het is gewoon iets om beter gezien te worden, en mensen stellen daar prijs op, gezien de positieve commentaren.
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Even advocaat van de duivel hoor... Je bent dus gevoelig voor complimentjes?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Bobslee, datakneder, Willeke_IGKT, 54 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Even advocaat van de...365cycle — 06:36 PM
Medeliggers onderweg
Ik rijd al jaren ron...Bobslee — 06:03 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM