Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
Wel mooi dat je ondanks het verlies van zowel actieradius als snelheid toch blij bent met je aankoop! Hebben ze de sporing wel gechecked bij velomobiel.nl?
Wat betreft die draaicirkel: lijnen rijden is zeker met een Quest wel belangrijk. De meeste haakse fietspadbochten zijn er op niet al te brede banden wel mee te ronden maar dan moet je wel echt buiten-binnen-buiten rijden. Verder: wat schuurgeluiden zijn normaal
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
04-Jul-2022, 08:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2022, 09:29 AM door Bart Verbeek.)
(04-Jul-2022, 07:28 AM)365cycle schreef: Wel mooi dat je ondanks het verlies van zowel actieradius als snelheid toch blij bent met je aankoop! Hebben ze de sporing wel gechecked bij velomobiel.nl?
Wat betreft die draaicirkel: lijnen rijden is zeker met een Quest wel belangrijk. De meeste haakse fietspadbochten zijn er op niet al te brede banden wel mee te ronden maar dan moet je wel echt buiten-binnen-buiten rijden. Verder: wat schuurgeluiden zijn normaal
Actieradius en snelheid zijn - in geval van nood - nog wel te repareren met elektrische ondersteuning. Maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Er zijn veel problemen die je op verschillende manieren kunt aanpakken die tegenstrijdig lijken. Met het kneden van brood is er een bepaald moment waarop je deeg aan de tafel plakt. Jarenlang heb ik gedacht dat je dat alleen kon oplossen door meer meel toe te voegen. Maar ooit heb ik ontdekt dat je ook meer water kunt toevoegen. Een waterfilm werkt als een soort glijmiddel waardoor het deeg niet meer plakt. Het wordt er ook veel soepeler van en makkelijker te kneden. Het rijst ook beter.
Heel lang geleden, toen ik nog wel eens op de waddenzee viste (ik zou dat nu niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen), ontdekte ik dat er een soort wapenwedloop gaande was tussen de lijndikte en het loodgewicht. Als je dikkere lijnen neemt, moet je ook meer lood gebruiken, want de stroming drukt tegen de lijn. En als je meer lood gebruikt, moet je ook dikkere lijnen nemen, anders breken ze. Op een gegeven moment kwamen er sterkere (gevlochten) lijnen op de markt. Door de lijnen dunner te nemen had je minder lood nodig. Uiteindelijk viste ik met slechts 15 gram in de vaargeul waar het hard stroomt. Vroeger gebruikte ik daar 125 gram met ankers voor.
Met vierwielers is er ook zo'n kantelpunt. Ga je zwaarder, dan moet alles dikker en sterker worden. Of je gaat lichter, en dan krijg je een velomobiel.
Mijn lichaam staat nu ook op zo'n kantelpunt. Of ik besluit nu dat ik oud ben en ik vervang alle lichaamsbeweging door apparaten zoals elektrische ondersteuning, scootmobiel en traplift, of ik breng mijn lichaam in conditie en ga weer vegan eten (het mag nu weer van de diëtist). Ik kies voor het laatste.
Of velomobiel naar de sporing gekeken heeft weet ik niet, ze hebben er wel nieuwe banden onder gezet.
Waar ik wel last van heb is van geklapper. In de akoestische ruimte van een velomobiel is dat wel vervelend. Als ik de ketting bewust onder spanning houd heb ik er geen last van. Misschien een kwestie van een tie wrap op de juiste plaats.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 820
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 306
821 x bedankt in 356 berichten
(04-Jul-2022, 07:28 AM)365cycle schreef: ….wat schuurgeluiden zijn normaal….
Omdat de wangen van je banden niet gepantserd zijn, moet je het ook vermijden indien onnodig. Het zorgde bij mij voor een klapband, gelukkig ‘s nachts toen de fiets ook aan het rusten was….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(04-Jul-2022, 07:28 AM)365cycle schreef: Wat betreft die draaicirkel: lijnen rijden is zeker met een Quest wel belangrijk. De meeste haakse fietspadbochten zijn er op niet al te brede banden wel mee te ronden maar dan moet je wel echt buiten-binnen-buiten rijden. Verder: wat schuurgeluiden zijn normaal
Het gaat hier om een haakse bocht linksaf waarbij je gelijk op een knopje aan de rechterkant moet drukken voor het stoplicht. Op het drukste fietskruispunt van Lelystad. Ik wil niet beweren dat de Lelystadse jeugd meer hinnikt dan elders, maar om onduidelijke reden was ik me er meer gewaar van.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
Ik overweeg om een stok(je) in mijn velomobiel te leggen voor dergelijke knopjes.
De meeste stoplichten op mijn route werken met een sensor, wat ervoor zorgt dat het wel te doen is, maar er is 1 stoplicht waar ik echt moeite moet doen om goed uit te komen, anders kan ik uitstappen om op die knop te drukken... (En nee, hij gaat niet op groen als je niet drukt)
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28758
2818 x bedankt in 1254 berichten
04-Jul-2022, 12:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2022, 12:23 PM door Willeke_IGKT.)
(04-Jul-2022, 11:32 AM)GertBr schreef: (04-Jul-2022, 07:28 AM)365cycle schreef: ….wat schuurgeluiden zijn normaal….
Omdat de wangen van je banden niet gepantserd zijn, moet je het ook vermijden indien onnodig. Het zorgde bij mij voor een klapband, gelukkig ‘s nachts toen de fiets ook aan het rusten was….
Wat schuurgeluiden en de wang van je band kapot rijden zijn twee verschillende dingen.
Ik raak geregeld met de band de wielkasten en kijk iedere keer bij het oppompen naar schade, nog nooit schade gevonden.
(04-Jul-2022, 12:16 PM)Frutsel schreef: Ik overweeg om een stok(je) in mijn velomobiel te leggen voor dergelijke knopjes.
De meeste stoplichten op mijn route werken met een sensor, wat ervoor zorgt dat het wel te doen is, maar er is 1 stoplicht waar ik echt moeite moet doen om goed uit te komen, anders kan ik uitstappen om op die knop te drukken... (En nee, hij gaat niet op groen als je niet drukt)
Ik heb er ook zo een. Daar rij ik op de weg, de auto sensor werkt wel.
(Het is ook nog eens onmogelijk om de bochten naar dat knopje te nemen zonder steken.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(04-Jul-2022, 12:20 PM)Willeke_IGKT schreef: Daar rij ik op de weg Jij mag dat ook
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
04-Jul-2022, 12:50 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Jul-2022, 12:55 PM door Bart Verbeek.)
(04-Jul-2022, 12:20 PM)Willeke_IGKT schreef: (Het is ook nog eens onmogelijk om de bochten naar dat knopje te nemen zonder steken.)
Dat klopt. Daarbij kan ik kiezen of ik de fietsers die van de overkant komen blokkeer of de fietsers op het fietspad waar ik vanaf kom.
(04-Jul-2022, 12:16 PM)Frutsel schreef: anders kan ik uitstappen om op die knop te drukken...
Ja dat kan ik dus nog maar één keer doen onderweg, anders kom ik er thuis niet meer uit . Bovendien wil ik de jeugd van Lelystad geen rolberoerte bezorgen door hijgend als een postpaard uit te stappen en op het knopje te drukken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(04-Jul-2022, 12:50 PM)Bart Verbeek schreef: (04-Jul-2022, 12:20 PM)Willeke_IGKT schreef: (Het is ook nog eens onmogelijk om de bochten naar dat knopje te nemen zonder steken.)
Dat klopt. Daarbij kan ik kiezen of ik de fietsers die van de overkant komen blokkeer of de fietsers op het fietspad waar ik vanaf kom.
(04-Jul-2022, 12:16 PM)Frutsel schreef: anders kan ik uitstappen om op die knop te drukken...
Ja dat kan ik dus nog maar één keer doen onderweg, anders kom ik er thuis niet meer uit . Bovendien wil ik de jeugd van Lelystad geen rolberoerte bezorgen door hijgend als een postpaard uit te stappen en op het knopje te drukken.
En jij kan nog flintstonen. Ik kan rolstoel spelen, en aan mijn banden draaien... Dat is best vervelend als je een beetje op een helling staat kan ik je zeggen
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
Op een driewieler van Van Raam kun je achteruit fietsen. Moet je wel trapondersteuning hebben. Maar het moet toch ook zonder trapondersteuning kunnen?
Groet,
Marco
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(04-Jul-2022, 05:16 PM)Roepers schreef: Maar het moet toch ook zonder trapondersteuning kunnen?
Groet,
Marco
Zeker, gewoon een slimmere route nemen. Het rijden is gewoon even wennen. Inschatten wat je niet ziet voor je, als je over een steile brug rijdt, bijvoorbeeld. Na een tijdje weet je niet beter.
Vandaag 12 km met de trike gereden zonder ondersteuning met wind tegen. Gelijke omstandigheden zoals zaterdag met de velomobiel. Dan rijd ik met een kruissnelheid van 9 - 10 km per uur, tegenover 16 - 17 km per uur met de velomobiel. Dus dat maakt heel wat uit.
Voor mijn ziekte reed ik 17 km per uur met de trike, dus als ik weer een beetje hersteld ben dan zal dat al flink schelen. Bovendien beschouw ik mijzelf als ongetraind toentertijd, dus er is nog veel ruimte voor verbetering.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
Op de valreep... net de DF in de bocht achter uit laten breken op de parkeerplaats. Hij doet het weer! En de aandrijflijn is dankzij de nieuwe Rotor-setup nóg stijver.
Nu een kilometer gereden. Hopen dat ik dit keer de 10 km wél haal
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
het is mij vanochtend gelukt om niet toe te geven aan het sis. Het kostte wat moeite maar is mij veel waard.
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(05-Jul-2022, 12:28 PM)gideon schreef: het is mij vanochtend gelukt om niet toe te geven aan het sis. Het kostte wat moeite maar is mij veel waard. Dat is echt heel knap. Een vaardigheid die ik nog niet bezit. Wijsheid komt met de jaren?
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
(05-Jul-2022, 02:13 PM)365cycle schreef: (05-Jul-2022, 12:28 PM)gideon schreef: het is mij vanochtend gelukt om niet toe te geven aan het sis. Het kostte wat moeite maar is mij veel waard. Dat is echt heel knap. Een vaardigheid die ik nog niet bezit. Wijsheid komt met de jaren?
Helaas ging het vanochtend alweer mis
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
sis = .. inhaal syndroom
Ik ken het RIS. Dat is het Racefiets Inhaal Syndroom. SIS is dan Speed-pedelec Inhaal Syndroom?
Berichten: 1.631
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2037
1919 x bedankt in 751 berichten
Gunst, ik dacht dat je met SIS een band lek bedoelde...
Berichten: 1.925
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28758
2818 x bedankt in 1254 berichten
(06-Jul-2022, 04:26 PM)Roepers schreef: sis = .. inhaal syndroom
Ik ken het RIS. Dat is het Racefiets Inhaal Syndroom. SIS is dan Speed-pedelec Inhaal Syndroom?
Ik was zelf op Scooter Inhaal Syndroom gekomen, onderweg naar huis.
En even later duikt er een E-step op in mijn spiegel. Op een plek waar ik vanwege ander verkeer en hoe de weg is wat rustig aan ging.
Dus de snelheid maar even omhoog naar boven de 25 km/u, en inderdaad, niet ingehaald door die step.
(Maar die ging wel 25 km/u zonder dat de rijder een voet aan de grond gezet heeft.)
Dus Step Inhaal Syndroom zou ook nog kunnen.
(In dezelfde klasse als de EFIS (Electrische Fietsen Inhaal Syndroom), wel actueel voor ons langzame rijders, niet echt van belang voor de snelere rijders.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
Ik heb last van VIS
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
… Vrachtwagen Inhaal Syndroom
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
06-Jul-2022, 06:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jul-2022, 09:34 PM door Bart Verbeek.)
(06-Jul-2022, 05:59 PM)gideon schreef: … Vrachtwagen Inhaal Syndroom
Ik kan er niet tegen als ik word ingehaald door een voetganger. Dan ga ik er gelijk achteraan.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(06-Jul-2022, 04:26 PM)Roepers schreef: sis = .. inhaal syndroom
Ik ken het RIS. Dat is het Racefiets Inhaal Syndroom. SIS is dan Speed-pedelec Inhaal Syndroom? Dat is SPIS
Ik heb ook weleens last van AIS. Maar dan is links inhalen wel een beetje een risico
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
Aanhangwagen Inhaal Syndroom ?
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(06-Jul-2022, 07:57 PM)gideon schreef: Aanhangwagen Inhaal Syndroom ? Als er een auto voor zit wel ja
Soms zijn het zo'n treuzels...
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 635
498 x bedankt in 278 berichten
hahaha ja auto’s die kan ik soms niet weerstaan. In de vroege ochtend (bij weinig verkeer op het fietspad) langs de Aelbrechtskade (R’dam) even de 50 aantippen
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
06-Jul-2022, 11:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-Jul-2022, 11:42 PM door 365cycle.)
(06-Jul-2022, 10:37 PM)gideon schreef: hahaha ja auto’s die kan ik soms niet weerstaan. In de vroege ochtend (bij weinig verkeer op het fietspad) langs de Aelbrechtskade (R’dam) even de 50 aantippen Lekker Al moet ik zeggen dat met een gangetje van 30-35 de file op de rijbaan voorbij rollen ook érg amusant blijft. Vooral als je daarna de rotonde (voorzichtig!) kan pakken in de voorrang, om daarna vóór die hele rij auto's weer in te voegen op de weg
|
Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM |
KIWA track en trace systeem
|
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM |
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM |
De Waterlandse Liggers
|
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM |
Hase pino verbouwing
|
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM |
KIWA track en trace systeem
|
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM |
KIWA track en trace systeem
|
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM |
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
|
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM |
|