Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Rij je soms ook overdag met verlichting? Ik heb dit nl precies zo gehad, led-koplamp bleek de stoorzender te zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Batterij ook uitgesloten?

[/quote]


Kan de knoopcel in de cateye problemen geven? De andere info op het schermt is stabiel, alleen de geregistreerde snelheid is instabiel.
Als ik die wissel wordt alles gewist en moet ik uitzoeken hoe ik alles opnieuw instel. Dat doe ik liever niet...

Niels, 0, van der wal

(22-Jul-2023, 08:18 PM)Victor schreef: Rij je soms ook overdag met verlichting? Ik heb dit nl precies zo gehad, led-koplamp bleek de stoorzender te zijn.

Rij vaker met dagverlichting, maar vandaag 10 km zonder en geen snelheidssignaal. En snap ook niet hoe het kan; er zit toch geen verbinding tussen verlichting en snelheidsmeter; de accu hiervoor is niet de stroombron van de snelheidsmeter.

Niels, null , van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jul-2023, 08:57 PM)Niels van der Wal schreef: Kan de knoopcel in de cateye problemen geven? De andere info op het schermt is stabiel, alleen de geregistreerde snelheid is instabiel.


Als ik die wissel wordt alles gewist en moet ik uitzoeken hoe ik alles opnieuw instel. Dat doe ik liever niet...


Als alleen de geregistreerde snelheid instabiel is, lijkt het mij dat of niet elk signaal de computer bereikt, of niet elke keer een signaal ontstaat als het zou moeten.

De magneet in het wiel (dingetje aan de spaken) zorgt ervoor dat er kortstondig een contact gemaakt word bij de sensor. Als de magneet dicht bij de sensor komt "schakelt" het systeem.

Als eerste zou ik met een losse sterke magneet kijken of elke keer als je in de buurt komt van de sensor er een uitslag is op de computer. Als dat zo is, zal het probleem liggen in het feit dat niet bij elke omwenteling de magneet zorgt voor een schakeling. Dan moet dus het dingetje in de spaken dichter op de sensor. Standaard worden fietscomputers met net voldoende sterke magneten geleverd. Ik heb zelf een sterke magneet (Neodyme) in mijn spaken bevestigd en de sensor kan op 1 cm afstand nog prima functioneren.

Als je bij de test niet elke keer een uitslag op de fietscomputer ziet is waarschijnlijk de sensor stuk, of een kabelbreuk.

Als je tijdens het rijden uitslagen krijgt die duidelijk boven de snelheid liggen bv 70 km/h. (Ik neem aan dat je dat doorgaans niet rijdt) dan is de kans heel groot dat het een kabelbreuk is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Meen me bij mijn Sigma kilometerteller ook een keer problemen door een bijna lege batterij te herinneren.
Ja, als de spanning te laag wordt kan de detectie slechter worden.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
Thumbs Up 
Als je tijdens het rijden uitslagen krijgt die duidelijk boven de snelheid liggen bv 70 km/h. (Ik neem aan dat je dat doorgaans niet rijdt) dan is de kans heel groot dat het een kabelbreuk is.
[/quote]

Een heel enkele keer geeft de snelheidsmeter de waan dat ik heel hard rij.
Kabelbreuk dus.

Thx.

Niels, -/- , van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
In geval van kabelbreuk zal het signaal nooit de fietscomputer bereiken.. dus ik vermoed toch de batterij, een defect in de sensor of in de fietscomputer zelf.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jul-2023, 11:32 PM)ZoefZoef schreef: In geval van kabelbreuk zal het signaal nooit de fietscomputer bereiken.. dus ik vermoed toch de batterij, een defect in de sensor of in de fietscomputer zelf.

Mijn vermoeden is een "kortsluiting" in de kabel, wat ik onder kabelbreuk vind vallen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jul-2023, 11:45 PM)datakneder schreef:
(22-Jul-2023, 11:32 PM)ZoefZoef schreef: In geval van kabelbreuk zal het signaal nooit de fietscomputer bereiken.. dus ik vermoed toch de batterij, een defect in de sensor of in de fietscomputer zelf.

Mijn vermoeden is een "kortsluiting" in de kabel, wat ik onder kabelbreuk vind vallen.

De verstoring in de registratie is zodanig onregelmatig, dat ik kortsluiting of een defecte sensor het meest logische vind. Ze zitten aan elkaar vast en vervanging is de logische volgende stap. Wat het dan precies was als het geheel na vervanging weer werkt zal ik nooit weten.

Niels, draadje, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Batterij in de  Cateye zit op het randje van leeg. Daardoor kunnen de statische onderdelen nog worden getoond, met een lcd scherm heb je speciale meetapparatuur nodig om dat verbruik te kunnen meten, zo weinig is dat. Echter de dynamische zaken zoals km teller etc gebruiken de computer en die verbruikt veel meer stroom. Dus de batterij wiebelt tussen te weinig spanning/stroom, dynamische uitlezing valt uit, tot net genoeg, dynamische uitlezing gaat even aan en put de batterij uit. Uiteindelijk doet het systeem niets meer. Beter is om de batterij direct te vervangen, het aan/uit gaan is niet geheel zonder risico, het kan dan gebeuren dat een van de transistor overgangen het begeeft (in ic's zitten allemaal transistors, de kans dat er echt een enkele transistor wordt toegepast is denk ik miniem), de kans daarop wordt groter naarmate het aantal aan/uit situaties de richting van 10.000 benaderd, dit wordt in de halfgeleider business aangenomen als end of live.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Bacchus
(23-Jul-2023, 06:26 PM)Joop99 schreef: Batterij in de  Cateye zit op het randje van leeg. Daardoor kunnen de statische onderdelen nog worden getoond, met een lcd scherm heb je speciale meetapparatuur nodig om dat verbruik te kunnen meten, zo weinig is dat. Echter de dynamische zaken zoals km teller etc gebruiken de computer en die verbruikt veel meer stroom. Dus de batterij wiebelt tussen te weinig spanning/stroom, dynamische uitlezing valt uit, tot net genoeg, dynamische uitlezing gaat even aan en put de batterij uit. Uiteindelijk doet het systeem niets meer. Beter is om de batterij direct te vervangen, het aan/uit gaan is niet geheel zonder risico, het kan dan gebeuren dat een van de transistor overgangen het begeeft (in ic's zitten allemaal transistors, de kans dat er echt een enkele transistor wordt toegepast is denk ik miniem), de kans daarop wordt groter naarmate het aantal aan/uit situaties de richting van 10.000 benaderd, dit wordt in de halfgeleider business aangenomen als end of live.

Dan zal ik hem toch maar voor de zekerheid vervangen.
Zit er een condensator in de enduro? Of moet ik alles opnieuw instellen?

Niels, duidelijk, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Cateye enduro handleiding

Groet,

Marco
Antwoord }
(23-Jul-2023, 07:55 PM)Roepers schreef: Cateye enduro handleiding

Groet,

Marco

De mijne was alles kwijt...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Bij Cateye moet je alles opnieuw instellen. De totaal afgelegede afstand is ie ook kwijt en die kun je waarschijnlijk niet opnieuw instellen.
Even bandomtrek opzoeken/uitrekenen dus.

Ben dr redelijk van overtuigd dat het de batterij zal zijn. Heb het eerder gehad met een fietscomputertje en ook bij een multimeter (zo'n ding die je gebruikt om spanning en dergelijke te meten) gaat het ding compleet afwijkende waardes geven zodra de batterij leeg raakt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Jul-2023, 06:24 PM)ZoefZoef schreef: Bij Cateye moet je alles opnieuw instellen.  De totaal afgelegede afstand is ie ook kwijt en die kun je waarschijnlijk niet opnieuw instellen.
Even bandomtrek opzoeken/uitrekenen dus.

Oh jawel. Je geeft hem een zware spanning en in no time heb je er km erbij

Dit ben ik weleens tegengekomen. Kan alleen niet meer vinden waar precies.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Jul-2023, 06:24 PM)ZoefZoef schreef: Bij Cateye moet je alles opnieuw instellen.  De totaal afgelegede afstand is ie ook kwijt en die kun je waarschijnlijk niet opnieuw instellen.
Even bandomtrek opzoeken/uitrekenen dus.

Ben dr redelijk van overtuigd dat het de batterij zal zijn.  Heb het eerder gehad met een fietscomputertje en ook bij een multimeter (zo'n ding die je gebruikt om spanning en dergelijke te meten) gaat het ding compleet afwijkende waardes geven zodra de batterij leeg raakt.

Er zit kennelijk toch een soort van condensator in de cateye: Ik heb de batterij verwisseld en alles staat er nog in. Misschien is het stroombehoud maar kort; ik heb de oude er uit gehaald en gelijk de nieuwe er in.

Het lijkt echter niet geholpen te hebben. Toen ik aan het wiel draaide gebeurde er niets. Morgen een stukje fietsen; als ik aan boord ben zakt hij iets in de vering en lopen de voorwielen vrij. Als ik er niet in zit, dan loopt het voorwiel net tegen de wielkast, wat draaien lastig maakt. (Ik heb de voorwielen iets laten verhogen, omdat ik vaak de pont moet nemen en de DF in gewone configuratie de grond raakt bij het op en af rijden van de pont.)

De bandenomtrek van de continental contact urban is 145. Je moet echter ook km/u instellen, anders geeft hij de snelheid aan van een m/h. (raar ding)

Niels, lokal, van der wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb uitgebreid in de keuken gestaan en heel mijn eten was niet goed gelukt. Was bijna niet te vreten  Cry
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Aug-2023, 06:23 PM)Hardloper schreef: Ik heb uitgebreid in de keuken gestaan en heel mijn eten was niet goed gelukt. Was bijna niet te vreten  Cry

Ik weet niet of je het doet, maar koken is eigenlijk proeven, proeven en nog eens proeven tijdens het koken. Dan moet je toch het 'niet-te-vreten'-aspect kunnen voorkomen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
(03-Aug-2023, 10:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik weet niet of je het doet, maar koken is eigenlijk proeven, proeven en nog eens proeven tijdens het koken. Dan moet je toch het 'niet-te-vreten'-aspect kunnen voorkomen.


Ik wil jou wel eens een eitje zien koken, Wim. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Veel bier dowt soms wonderen.

Hap, slik, weg! ook. Zo eet ik mn spinazie Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik krijg regelmatig zo'n doos. Als je braaf de instructies volgt komt het goed Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(04-Aug-2023, 12:35 AM)365cycle schreef: Ik krijg regelmatig zo'n doos. Als je braaf de instructies volgt komt het goed Big Grin

Er staan instructies op eierdozen. Vandaar.


Niels, 0, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
(03-Aug-2023, 10:59 PM)datakneder schreef:
(03-Aug-2023, 10:10 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik weet niet of je het doet, maar koken is eigenlijk proeven, proeven en nog eens proeven tijdens het koken. Dan moet je toch het 'niet-te-vreten'-aspect kunnen voorkomen.

Ik wil jou wel eens een eitje zien koken, Wim. Big Grin

Daar mist het Nederlands wel het subtiele verschil tussen "aan de kook brengen" en "met enige aandacht een maaltijd bereiden". Smile
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Rösti is een recept wat niet meevalt. Maar ja niet alles mislukt bij mij
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(04-Aug-2023, 08:51 AM)Hardloper schreef: Rösti is een recept wat niet meevalt. Maar ja niet alles mislukt bij mij

Rösti is voor gevorderden. Ik zou starten met cup a soep.
(niet vergeten om te roeren)

Niels, step, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(04-Aug-2023, 09:42 AM)Niels van der Wal schreef: Rösti is voor gevorderden.

Alleen de uitspraak al: kies je algemeen "rustie" of origineel Schwyzerdütsch "reuschtie"? Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(04-Aug-2023, 09:42 AM)Niels van der Wal schreef:
(04-Aug-2023, 08:51 AM)Hardloper schreef: Rösti is een recept wat niet meevalt. Maar ja niet alles mislukt bij mij

Rösti is voor gevorderden. Ik zou starten met cup a soep.
(niet vergeten om te roeren)

Niels, step, van der Wal

Sorry ik vond je opmerking van cup a soep misplaatst.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 93 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Klopt helemaal wat M...Jeroen S — 03:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ai, en dat in deze t...Jeroen S — 02:58 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM