[split] Northern Lights Motors velomobiel?
|
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
08-Nov-2023, 03:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Nov-2023, 05:01 PM door Gideonaut.)
Er staat een Northern Lights Motors velomobiel?? Fiets?? 557?? Te koop in België. Click
Ik vind het een machtig mooie fiets maar deze is zelfs nog 10 centimeter breder dan de Velayo en die heeft het al moeilijk genoeg op straat.
Berichten: 633
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1352 x bedankt in 597 berichten
Weet iemand waarom ervoor is gekozen om het achterwiel open te laten? Het was toch een kleine moeite om de body naar achteren door te trekken, lijkt me mooien en komt de stroomlijn ook ten goede toch?
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2038
2407 x bedankt in 1068 berichten
Weer zo'n vogel die weigert voldoende afschrijving voor zijn rekening te nemen.
Groet,
Marco
Berichten: 531
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 533
1336 x bedankt in 484 berichten
(08-Nov-2023, 04:04 PM)Bob Hagendijk schreef: Weet iemand waarom ervoor is gekozen om het achterwiel open te laten? Het was toch een kleine moeite om de body naar achteren door te trekken, lijkt me mooien en komt de stroomlijn ook ten goede toch?
Om maar te zwijgen van onderhoud aan die volledig aan weersinvloeden blootgestelde derailleur....vreemde keuze inderdaad...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
(08-Nov-2023, 04:04 PM)Bob Hagendijk schreef: Weet iemand waarom ervoor is gekozen om het achterwiel open te laten? Het was toch een kleine moeite om de body naar achteren door te trekken, lijkt me mooien en komt de stroomlijn ook ten goede toch?
Volgens mij omdat de ontwerper de fiets met alleen een gemotoriseerd (volledig dicht) achterwiel wou verkopen, zonder trappers/ketting/derailleur en andere poespas, maar dan krijg je teveel papierwerk, e-bike met 25/45 is makkelijker, en dan krijg je dit.
Berichten: 1.985
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2937 x bedankt in 1626 berichten
(08-Nov-2023, 04:11 PM)Roepers schreef: Weer zo'n vogel die weigert voldoende afschrijving voor zijn rekening te nemen.
Groet,
Marco
Hij heeft er 6600 GBP voor betaald. Dat is bijna 7250 euro. Vraagt er nu 6000 euro voor. Valt voor mij toch echt onder het kopje 'voldoende afschrijving'.
Daarnaast is het een vraagprijs, dus valt er vast wel iets af te praten denk ik.
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
Als dat ding nou 80km/u per uur kan dan wil ik 'm wel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
Saukki heeft een mooie video gemaakt over de Northern Light, al is de productie versie toch net iets anders geworden. In mijn beleving is het ding echt ontworpen door een auto ontwerper, niet gehinderd door enige ervaring met fietsen. Vermoed dat ie om die reden ook verkocht wordt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 532
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
857 x bedankt in 472 berichten
Sorry, maar voor mij gaat dit niet de innovatieve kant uit.
We gaan weer terug naar de trapauto met gelikte lak. Dan kijk ik veel liever naar de ontwikkelingen m.b.t. de Snoek.
Wat de Snoek wint aan aerodynamica verliest dit apparaat dat. De eerste de beste tadpole wint het al van dit apparaat.
Maar goed, smaken en inzicht verschillen.
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
Ik vind het gewoon een maf ding
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2038
2407 x bedankt in 1068 berichten
(08-Nov-2023, 07:03 PM)ZoefZoef schreef: Hij heeft er 6600 GBP voor betaald. Dat is bijna 7250 euro. Vraagt er nu 6000 euro voor. Valt voor mij toch echt onder het kopje 'voldoende afschrijving'.
Daarnaast is het een vraagprijs, dus valt er vast wel iets af te praten denk ik.
5700 toch? De transportkosten reken ik niet mee. Het komt neer op 6.544,85 euro. Wel veel goedkoper dan een reguliere velomobiel. Daar verbaas ik mij wel over.
Groet,
Marco
Berichten: 532
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
857 x bedankt in 472 berichten
08-Nov-2023, 09:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Nov-2023, 09:28 PM door Tom Fekkes.)
Maar dit noem ik een trapauto!!
Met gelikte lak. En daar vallen veel mensen op.
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
(08-Nov-2023, 09:25 PM)Tom Fekkes schreef: Met gelikte lak. En daar vallen veel mensen op.
Ik vind de kale grijs met de rode pipo neus niet echt gelikt, als je dan toch een unieke creatie maakt geïnspireerd door klassieke auto's geef hem dan tenminste een iconische "klassieke auto" kleur zoals bordeaux rood, turquoise, parelwit etc. De QV doet dat hartstikke goed.
Berichten: 532
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
857 x bedankt in 472 berichten
08-Nov-2023, 09:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Nov-2023, 09:45 PM door Tom Fekkes.)
En racing green uit Engeland
Maar ik zie geen fans van dit apparaat. Klopt dat?
Berichten: 2.012
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1460 x bedankt in 828 berichten
(08-Nov-2023, 09:44 PM)Tom Fekkes schreef: En racing green uit Engeland
Maar ik zie geen fans van dit apparaat. Klopt dat?
Nou, als je het filmpje van Saukki opzoekt en naar het vele commentaar onder die video kijkt, lijken er toch wel aardig wat liefhebbers / geïnteresseerden te zijn.
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
Ik vind het een mooi ding op zich, en het lijkt me ook een hoge fun-factor hebben, maar hij is gewoon veels te groot en zwaar voor ons kleine landje.
Berichten: 1.985
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2937 x bedankt in 1626 berichten
(08-Nov-2023, 09:59 PM)Gideonaut schreef: Ik vind het een mooi ding op zich, en het lijkt me ook een hoge fun-factor hebben, maar hij is gewoon veels te groot en zwaar voor ons kleine landje.
Dr zit een motortje in en je mag ook de weg gebruiken. Dan is ie weliswaar groot en zwaar, maar prima bruikbaar.
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
(08-Nov-2023, 10:32 PM)ZoefZoef schreef: Dr zit een motortje in en je mag ook de weg gebruiken. Dan is ie weliswaar groot en zwaar, maar prima bruikbaar. Met 50 of 60 km/h is het zelfs niet ideaal tussen de auto's op de weg.
Zou je denken dat het met 25 wel fijn is?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.985
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2937 x bedankt in 1626 berichten
(08-Nov-2023, 11:11 PM)365cycle schreef: (08-Nov-2023, 10:32 PM)ZoefZoef schreef: Dr zit een motortje in en je mag ook de weg gebruiken. Dan is ie weliswaar groot en zwaar, maar prima bruikbaar. Met 50 of 60 km/h is het zelfs niet ideaal tussen de auto's op de weg.
Zou je denken dat het met 25 wel fijn is?
In de grote stad niet met 25km/u. In een boerendorp tussen de weilanden zal het een ander verhaal zijn.
Berichten: 1.953
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29258
2855 x bedankt in 1271 berichten
(08-Nov-2023, 11:18 PM)ZoefZoef schreef: In de grote stad niet met 25km/u. In een boerendorp tussen de weilanden zal het een ander verhaal zijn.
Juist daar niet.
In de steden heb je veel 30 km zones, daar kom je met 25 km/u redelijk mee.
Buiten de dorpen gaat de snelheid meteen naar 60, automobilisten gaan dat ook meteen rijden, meestal op smalle wegen waar inhalen niet kan.
Als ik in de polder hier in de buurt fiets lukt het tegenliggers nog net, inhalen heb ik liever niet en als er een vrachtwagen of grote trekker langs komt sta ik zeker in de berm of op een inhaal baai. En dat is met een 76 cm VM.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.891
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2118
7487 x bedankt in 3684 berichten
Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink
Gaat dat ding maar 25km/u
Dan vind ik het nog geen €1000,- waard.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
09-Nov-2023, 09:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 09:58 AM door 365cycle.)
(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Citaat:Zou je denken dat het met 25 wel fijn is? Wink
Gaat dat ding maar 25km/u Nou ja, er zit voor zover ik op de foto's kan zien geen kenteken op, dus als ie noemenswaardig sneller gaat dan 27 km/h mag je 'm hier op de openbare weg gewoon niet gebruiken.
(09-Nov-2023, 07:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Dan vind ik het nog geen €1000,- waard. Ik weet niet of ik het in geld wil uitdrukken, maar de praktische bruikbaarheid wordt er wel flink door beperkt idd. En da's niet het enige >>>
Ze hebben de modelnummers een beetje omgegooid, als je op de site kijkt is de 428 nu niet ondersteund (met 40 kg en 3,4m lengte, en vermoedelijk een minder goede stroomlijn dan een Mango). De 557 lijkt nog het meeste op die uit het filmpje (maar dan met een ketting naar het achterwiel, motor spec = 250-750W maar dat is hier dus 250W), de 630 is een speed pedelec (en kan dus 45 km/h).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.801
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7445
2588 x bedankt in 1227 berichten
Berichten: 552
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1001 x bedankt in 535 berichten
kentekenplaatje, brommerrijbewijs, verzekering.
Berichten: 2.537
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2038
2407 x bedankt in 1068 berichten
09-Nov-2023, 02:07 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 02:09 PM door Roepers.)
De site van de Northern Lights zegt dat de 557 is een maximum snelheid van 40 mph (64,37 km/h) heeft.
Vervolgens staat er in de FAQ: "E-bikes have an assistance cut off at 15.5mph in the UK, how is the top speed faster than this?"
Antwoord: "The aerodynamic drag of the NLM’s is relatively tiny when compared to traditional bicycles, so sustaining relatively high speed even when the “assistance” is turned off is perfectly possible."
Dat zijn dus snelheden die de snelsten van ons halen in de Bülk of een Milan en dan niet eens als permanente kruissnelheid. Ik geloof niet dat de stroomlijn van de Northern lights beter is dan die fietsen. Dus ik heb er mijn twijfels over.
Groet,
Marco
Berichten: 5.415
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10660
8229 x bedankt in 4059 berichten
09-Nov-2023, 02:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 02:45 PM door 365cycle.)
Ik gok dat ik er wel een sprint mee zou kunnen trekken naar ergens rond die 64, mits de kettinglijn niet gigantisch veel verliezen heeft en de motor een echte vrijloop heeft.
Maar dat is dan wel wat het is; een sprint. En dan moet ik alles geven wat ik heb.
Met al die onderdelen buiten de carrosserie en die luchthapper die een dakje voor moet stellen kan dit ding gewoon niet echt snel zijn. Ik denk dat een constante kruissnelheid van 50 km/h (~30 mph) mij al niet gaat lukken.
Maar goed, tot nu toe is het speculeren, dus...
zojuist gemaild schreef:Beste,
er is op het forum een levendige discussie ontstaan over de Northern Light 557 die u aanbiedt, de meeste ervaren velonauten twijfelen sterk aan de rijkwaliteiten.
Ik ook, maar ik ben wel nieuwsgierig. Vermoedelijk heb ik geen koopinteresse, maar ik wil het toch even vragen; zou een testrit eventueel mogelijk zijn?
Ik vernam volgens mij dat u zelf een Milan wilde proberen, als u nog geen ervaring heeft met dit soort velomobielen kan ik (naar keus) m'n Bülk of DF XL meenemen, zodat we er allebei wat aan hebben.
hartelijke groet,
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|