Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 519
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
837 x bedankt in 462 berichten
Schitterend!!!! Blijf er van genieten!!
Groet,
Tom
Berichten: 1.628
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2029
1916 x bedankt in 749 berichten
Geniet ervan Jeroen, voor je het weet komen ze je de steunkousen aantrekken in het bejaardentehuis.
Ik kan ook erg van de jongens genieten, heb er zelf 3. Zeker in de vakantie zijn het wildebrassen...
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
(30-Apr-2024, 08:55 PM)Jeroen S schreef: Af en toe als hij weer naast me kwam fietsen dacht ik uit mijn ooghoek een volwassene te zien, maar het was echt mijn jochie van 14.
Prachtig omschreven en zo herkenbaar.
Ik had dat ook met telefoongesprekken of bijvoorbeeld een online-meeting van onze dochters. Opeens hoorde ik dan dat ze volwassen waren geworden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 160
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
344 x bedankt in 155 berichten
Ik mijn doel voor deze zomer van 40km gemiddeld op woonwerk heb gehaald met 41,1.
Berichten: 1.777
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7412
2543 x bedankt in 1203 berichten
(01-May-2024, 03:54 PM)LigZeeuw schreef: Ik mijn doel voor deze zomer van 40km gemiddeld op woonwerk heb gehaald met 41,1.
Bedankt voor het delen. Je woon werk route ken ik grotendeels en ook dan is dit een heel mooi resultaat.
Wetende hoe snel ik met een M5 City Racer was, zie het mezelf je niet nadoen.
Alles zat wel mee? Drukte, wind, temperatuur of nog geen eens?
Berichten: 160
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
344 x bedankt in 155 berichten
(01-May-2024, 04:24 PM)Hoekie schreef: (01-May-2024, 03:54 PM)LigZeeuw schreef: Ik mijn doel voor deze zomer van 40km gemiddeld op woonwerk heb gehaald met 41,1.
Bedankt voor het delen. Je woon werk route ken ik grotendeels en ook dan is dit een heel mooi resultaat.
Wetende hoe snel ik met een M5 City Racer was, zie het mezelf je niet nadoen.
Alles zat wel mee? Drukte, wind, temperatuur of nog geen eens?
Het belangrijkste zat wel mee, de wind. Ongeveer 3BFT gemiddeld gezien schuin mee. Zeker op de Zeelandbrug kon ik daardoor echt hard doorfietsen, op de brug 52 en brug af bijna 70. Drukte valt nu nog mee al is het een stuk drukker dan een week geleden. Ik zag het mezelf eerlijk gezegd eigenlijk ook nog niet doen dus ik was best wel verbaasd. Het kostte wel behoorlijk moeite hoor, hartslag was gemiddeld 168.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8078 x bedankt in 3991 berichten
(01-May-2024, 05:47 PM)LigZeeuw schreef: Het belangrijkste zat wel mee, de wind. Ongeveer 3BFT gemiddeld gezien schuin mee. Zeker op de Zeelandbrug kon ik daardoor echt hard doorfietsen, op de brug 52 en brug af bijna 70. Drukte valt nu nog mee al is het een stuk drukker dan een week geleden. Ik zag het mezelf eerlijk gezegd eigenlijk ook nog niet doen dus ik was best wel verbaasd. Het kostte wel behoorlijk moeite hoor, hartslag was gemiddeld 168. Pittige hartslag! Ik heb op een belangrijk deel van dat traject ook weleens echt hard gereden. Ga er wel vanuit dat je van Noord naar Zuid reed, klopt dat?
Want als je aan de Zierikzee-kant de brug af gegaan bent met 70 vind ik je alleen daarom al een held
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.674
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2801
3140 x bedankt in 2181 berichten
01-May-2024, 06:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-May-2024, 06:49 PM door Hardloper.)
(01-May-2024, 06:40 PM)365cycle schreef: (01-May-2024, 05:47 PM)LigZeeuw schreef: Het kostte wel behoorlijk moeite hoor, hartslag was gemiddeld 168. Pittige hartslag!
Inderdaad pittige. Ik heb het nog niet gemiddeld gehaald op de velo.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.674
Topics: 91
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2801
3140 x bedankt in 2181 berichten
Lekker bezig. Wat voor kleur ga je erop zetten?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 160
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
344 x bedankt in 155 berichten
01-May-2024, 07:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-May-2024, 07:51 PM door LigZeeuw.)
(01-May-2024, 06:40 PM)365cycle schreef: (01-May-2024, 05:47 PM)LigZeeuw schreef: Het belangrijkste zat wel mee, de wind. Ongeveer 3BFT gemiddeld gezien schuin mee. Zeker op de Zeelandbrug kon ik daardoor echt hard doorfietsen, op de brug 52 en brug af bijna 70. Drukte valt nu nog mee al is het een stuk drukker dan een week geleden. Ik zag het mezelf eerlijk gezegd eigenlijk ook nog niet doen dus ik was best wel verbaasd. Het kostte wel behoorlijk moeite hoor, hartslag was gemiddeld 168. Pittige hartslag! Ik heb op een belangrijk deel van dat traject ook weleens echt hard gereden. Ga er wel vanuit dat je van Noord naar Zuid reed, klopt dat?
Want als je aan de Zierikzee-kant de brug af gegaan bent met 70 vind ik je alleen daarom al een held
Haha ja lekker calorietjes verbranden. Ja klopt, de andere kant op heb ik al een aantal keren 60 gehaald maar meestal probeer ik richting het werk rustig aan te doen. Op zich is 70 daar ook wel te doen maar dan moet je gewoon stevig remmen voor die bocht, die durf ik bij droog weer met niet harder dan 50 te nemen. Ik moet wel zeggen dat bij 70 de cadans zo hoog wordt dat ik niet meer netjes vloeiend kan trappen en daardoor heel erg ga ‘dansen’, en dat is wel enigszins eng.
(01-May-2024, 07:49 PM)Gideonaut schreef: (01-May-2024, 07:33 PM)Hardloper schreef: Lekker bezig. Wat voor kleur ga je erop zetten?
Het leukste komt helaas als laatste maar dit gaat hem worden
Gaaf! Ga je dat spuiten of wrappen?
Berichten: 263
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2245
695 x bedankt in 240 berichten
Ik ben heel erg blij met het mooie weer en de hogere temperaturen. Heb vandaag dan ook intens genoten van mijn fietstocht, en een stuk verder gereden dan wat me de voorgaande maanden lukte. En als zeldzame bonus ook nog een medeligger gesproken. Kom maar op met meer van deze dagen, ik ben er klaar voor.
Berichten: 160
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
344 x bedankt in 155 berichten
(01-May-2024, 11:57 PM)365cycle schreef: (01-May-2024, 07:51 PM)LigZeeuw schreef: Haha ja lekker calorietjes verbranden. Ja klopt, de andere kant op heb ik al een aantal keren 60 gehaald maar meestal probeer ik richting het werk rustig aan te doen. Op zich is 70 daar ook wel te doen maar dan moet je gewoon stevig remmen voor die bocht, die durf ik bij droog weer met niet harder dan 50 te nemen. Ik moet wel zeggen dat bij 70 de cadans zo hoog wordt dat ik niet meer netjes vloeiend kan trappen en daardoor heel erg ga ‘dansen’, en dat is wel enigszins eng. Die richels aan het eind v/d brug zijn met 60+ ook niet echt prettig meer. Ik ging meestal overigens rechtsaf weer omhoog, en dan na het stoplicht onder het tunneltje door richting Bruinisse. De bocht naar links Zierikzee in kan denk ik iets minder snel, tenzij je zeker weet dat er geen tegenliggers zijn.
Naar het Zuiden heb ik dan nog wel een uitdaging voor je: In mijn film van die route haalde ik 80 maar m'n absolute record op dat stuk is 89,8 km/h. Voor de drempel ff remmen; die kan je beter niet met meer dan 75 nemen, tenzij je van vliegen houdt. Succes
(01-May-2024, 07:49 PM)Gideonaut schreef: de jurassic park stickers/decals maak ik zelf in photoshop zodat ik Waw #015 erin kan verwerken en dan laat ik het ergens als vinyl stickers printen. Nul10 Reclame (je raadt nooit waar ze zitten) heeft ervaring met plakken op velomobielen.
Wow 89,8 is wel echt heel snel, was dat ook met een open ligger? Ik heb in ieder geval een leuke doelstelling maar dan moet ik wel een andere vertanding hebben ben ik bang. En daar ga ik niet aan beginnen omdat ik nu een lekkere range heb voor normaal dagelijks gebruik (tussen 27 en 45 zegmaar).
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8078 x bedankt in 3991 berichten
02-May-2024, 01:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-May-2024, 01:51 PM door 365cycle.)
(02-May-2024, 10:40 AM)LigZeeuw schreef: Wow 89,8 is wel echt heel snel, was dat ook met een open ligger? Oh nee! Ik weet niet waarom, maar dacht dat jij Quest reed. Het snelst dat ik daar met de open ligger gereden heb is rond de 60, op de Hurri.
Denk dat tegen de 90 met een open ligger ook echt niet te doen is. Ik moest voor hoog in de 80 al als een bezetene meetrappen in de Bülk, en met de DF merk je ook al heel duidelijk dat de stroomlijn minder is.
In dat opzicht is 41 gemiddeld ook echt héél erg rap! Mijn snelste op traject Goes-Zierikzee was denk ik de andere kant op, heb daar een aantal keer wel in de 50 gemiddeld gezeten.
Zierikzee -> Goes had ik er altijd al zo'n 80 km op zitten dus dan zat ik meestal al in uitfietsmodus, haha Grappig genoeg scheelde echt hard van de brug af bij koud weer het meest voor het gemiddelde. Dan kon ik lang uitrollen en de tijd nemen om vroeg achter die paar boerderijen ofzo langs te kijken, de zijstraat in (want weinig begroeiing). Dan het laatste stukje dan bekijken net voor ik bij de kruising kwam, maar toch met een redelijk vaartje oversteken, en daarna meteen weer naar 50+ tot het punt waar ik linksaf moest richting de sluis bij Kats.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 160
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2023
Bedankt: 0
344 x bedankt in 155 berichten
02-May-2024, 07:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-May-2024, 07:56 PM door LigZeeuw.)
(02-May-2024, 01:48 PM)365cycle schreef: Oh nee! Ik weet niet waarom, maar dacht dat jij Quest reed. Het snelst dat ik daar met de open ligger gereden heb is rond de 60, op de Hurri.
Denk dat tegen de 90 met een open ligger ook echt niet te doen is. Ik moest voor hoog in de 80 al als een bezetene meetrappen in de Bülk, en met de DF merk je ook al heel duidelijk dat de stroomlijn minder is.
In dat opzicht is 41 gemiddeld ook echt héél erg rap! Mijn snelste op traject Goes-Zierikzee was denk ik de andere kant op, heb daar een aantal keer wel in de 50 gemiddeld gezeten.
Zierikzee -> Goes had ik er altijd al zo'n 80 km op zitten dus dan zat ik meestal al in uitfietsmodus, haha Grappig genoeg scheelde echt hard van de brug af bij koud weer het meest voor het gemiddelde. Dan kon ik lang uitrollen en de tijd nemen om vroeg achter die paar boerderijen ofzo langs te kijken, de zijstraat in (want weinig begroeiing). Dan het laatste stukje dan bekijken net voor ik bij de kruising kwam, maar toch met een redelijk vaartje oversteken, en daarna meteen weer naar 50+ tot het punt waar ik linksaf moest richting de sluis bij Kats.
Nee helaas, ik had wel graag een quest gehad maar daar hebben we hier niet echt de ruimte voor. Ooit als we wat ruimer kunnen wonen hoop ik dat er al wat tweedehands Snoeks te koop zijn.
Nee 90 is daar niet te doen denk ik, dat gaat alleen op langere afdalingen. Ja hard van de brug af helpt enorm in het gemiddelde ben ik ook achter, en dan zo lang mogelijk die snelheid er in proberen te houden.
Ik moet wel zeggen dat ik vandaag nog steeds goed merk dat ik gister zoveel energie heb verstookt, de snelheid was niet bijster hoog vandaag.
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
02-May-2024, 10:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-May-2024, 10:25 PM door Jeroen S.)
Dan is het tijd voor hersteltraining, rustig aan, op een laag pitje rijden. De piek van een iets betere vorm volgt vanzelf.
Berichten: 274
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 142
769 x bedankt in 241 berichten
..omdat de voeten altijd droog blijven op de ligfiets
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
Gave foto's!
Groet,
Marco
Berichten: 527
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
Wat leuk gedaan! Hoe heb je de camera gemonteerd om dat zo te krijgen? En welke camera heb je gebruikt?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 274
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 142
769 x bedankt in 241 berichten
(04-May-2024, 03:07 PM)Gideonaut schreef: Wat leuk gedaan! Hoe heb je de camera gemonteerd om dat zo te krijgen? En welke camera heb je gebruikt?
De bovenste foto is een screenshot van een filmpje, gemaakt met de GoPro.
De onderste foto is gemaakt met de Insta360 camera die op een stok achter mijn stoel zit.
Berichten: 1.928
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2858 x bedankt in 1575 berichten
.. de fiets die achtergebleven was bij mn huis heb bereden en tot de conclusie ben gekomen dat er niets zo fijn fietst als een ligfiets.
Berichten: 519
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 13
837 x bedankt in 462 berichten
(04-May-2024, 02:50 PM)De tovenaar schreef: ..omdat de voeten altijd droog blijven op de ligfiets
Dit zijn hele mooie foto' s. Het lijkt Vlieland wel. Veel schelpenpaden in de duinen staan nog onder water.
Groet,
Tom
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
Gideonaut, ik zie je bericht nog over de WAW symetrisch op zijn wielen krijgen. Er staat mij een hardnekkig gerucht bij dat de oudere Belgische waw's niet helemaal symetrisch zijn. de wielkasten zouden niet helemaal op de juiste plek zitten. Ik zou je aanraden om ook wat controle metingen te doen, Bijvoorbeeld naar de rand van de body ofzo.
Ik ben vandaag blij omdat ik weer een heerlijk stuk met de Milan GT gefietst heb. Pas om 12.00 uur vertrokken met het stiekume plan om naar Zwolle te rijden, als dat qua tijd een beetje zou lukken. Het liep allemaal buitengewoon vlot, via Zutphen naar Eefde, Gorssel. Bij Deventer was het fietspad afgesloten en werd je ergens een vage route achter een gebouw langs gestuurd. Daar had ik geen trek in, dus ik heb de rijbaan gepakt. Dat beviel goed en heb ik het hele stuk langs de Welle volgehouden. Daarna langs de dijk naar Zwolle, was ik al heel erg lang niet meer geweest. Liep ook lekker. Terug via Heino, Raalte. Bij Wesepe schrok een pony voor een koetsje ineens en schoot daar zo de provinciale weg op. In mijn spiegel zag ik iets uit het karretje vallen. Ben gestopt, koetsier was eruit gevallen, pony, met karretje stond aan de overkant. Gelukkig draaide de teugel om een achterwiel waardoor ie langzaam rondjes draaide en tot stilstand kwam. Ben maar even overgestoken, alles stond inmiddels stil. Pony vastgehouden, baasje kwam weer aanlopen, gelukkig hadden baasje, Pony en koetsje niks. De koetsier was wel hard gevallen, zou morgen wel zeer doen. Maar de berm was daar nog erg zacht, dus het viel allemaal mee. Hij was er erg ontspannen onder. Ook een beetje verbaasd omdat de actie zich niet had aangekondigd, net als ik. Had de oortjes wel omhoog zien gaan, maar de kop niet, hij hield ook niet in ofzo. Heb hem nog even geholpen met pony vasthouden terwijl hij de teugels ontwarde. Daarna konden we weer verder.
De terugweg via Schalkhaar, Bathmen, Laren, Almen, Vorden liep ook wel lekker. Maar toch weer ergens wat onnodige kilometers gemaakt. Moest een slingertje terug maken om langs landgoed Ehze weer de goede kant op te gaan. Maar zeker geen vervelende omgeving daar om te fietsen. Gemiddeld bijna 34 over 180 km. Ben ik best wel blij mee.
Berichten: 527
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
962 x bedankt in 514 berichten
(04-May-2024, 08:24 PM)Jeroen S schreef: Gideonaut, ik zie je bericht nog over de WAW symetrisch op zijn wielen krijgen. Er staat mij een hardnekkig gerucht bij dat de oudere Belgische waw's niet helemaal symetrisch zijn. de wielkasten zouden niet helemaal op de juiste plek zitten. Ik zou je aanraden om ook wat controle metingen te doen, Bijvoorbeeld naar de rand van de body ofzo.
Klopt, hier ben ik ook achter gekomen, iemand die ze vroeger gebouwd heeft met/bij FietserBE heeft dit ook gemeld. De oudjes zijn echt nog met de hand in elkaar ge'macgyverd, beide wielkasten zijn totaal verschillend, niet alleen in hoogte maar ook kwa vorm, en in mijn geval was het instapgat aan de rechterkant 1cm lager dan aan de linkerkant, dit zorgde ervoor dat aan 1 kant mijn schouder tegen de verdikte rand van het instapgat zat gedrukt en de bij de andere kant zat hij er net onder en drukte de rand van boven op mn schouder.
Maar dit heb ik allemaal opgelost, wielkasten zijn zoveel mogelijk geschuurd en gelamineerd en het instapgat heb ik eruit gezaagd en een nieuwe in gemaakt, moet alleen nog een laag carbon over om een mooie gladde rand te krijgen, dat is met aramide nogal moeilijk te doen. En ik heb hem iets hoger van de grond kunnen krijgen door alle washers/spacers te vervangen door een rubber deurstopper dopje van de praxis, maar liep al snel tegen het probleem aan dat er niet genoeg draadeind overblijft om de 2 boutjes er weer op te krijgen, heb er nu maar 1 boutje op, hopelijk zorgt dit niet voor problemen.
Ik ben trouwens ontzettend jaloers op je GT en dat je zomaar effies instapt en het halve land doorfietst!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
Tja, de voornaamste training bestaat bij mij toch uit de 10 km heen en terug naar het werk. En dan in het weekend een langere rit. Ik heb het langzaam opgebouwd qua afstand. Maar ik ben zelf ook wel verbaasd over de snelheid die ik met de fiets haal en hoe makkelijk het gaat. Met de houten Velomobiel of de open ligger ben ik een heel stuk langzamer. Na die 50 km vorig weekend op de bepakte trekkingfiets was ik redelijk stuk. Het is dus niet dat ik heel snel ben, het is vooral de fiets vermoedelijk. De juiste route helpt ook wel veel, langs de Ijssel kon ik makkelijk door rijden, veel paralelweg, waar je de ruimte hebt, geen domme krappe haakse bochtjes e.d.
Misschien toch maar eens wat vaker in Nederland blijven, langs de juiste wegen is het best leuk.
Met 1 boutje op de veerpoot gaat wel, dat heb ik ook in de houten. Had zo gauw geen tweede en ben inmiddels zo'n 25.000km verder zonder dat er iets geks gebeurd is. Je moet ze niet helemaal vast draaien omdat de veerpoot ook wat beweegt ten opzichte van de body bij het sturen. De tweede dient als borgmoertje om hem precies goed te houden. Maar zeker als er weinig ruimte naar boven is moet je wel wat opletten dat ie er niet per ongeluk afloopt. Er zijn ook half zo dikke boutjes, maar ik weet niet wat daarvoor de juiste term is. zie hier;
https://www.rvspaleis.nl/moeren/zeskant-...39/din-439-[-]-a4/din-439-[-]-a4-[-]-m8/439-4-8_1?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwudexBhDKARIsAI-GWYWCsVGFZp09g9zAowGk1kw_NhW5NUA7UIiCO5vqIMd2WQR4n93HK7IaAoOZEALw_wcB
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8078 x bedankt in 3991 berichten
De Milan heeft de juiste naam. Het is echt een trekvogel.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.928
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2858 x bedankt in 1575 berichten
..de stap om een tita M5 op te lappen weer een stukje dichterbij komt. Ik ben nu onderweg naar @berth999 ben om een M5 shockproof ga ophalen die deels al donorfiets zal dienen waardoor de titanium in ieder geval weer een frisser setje velgen zal krijgen en een ventisit matje. Waarschijnlijk zullen er ook wat andere onderdelen overgezet worden, want M5 tita1 heeft enkele jaren in de tuin staan wegrotten. Gelukkig roest zo!'n titanium frame niet
Wat ik niet gebruik zal M5 daarna als frameset'/onderdelen doorgeschoven worden waarschijnlijk.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 125 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|