Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
.. de M5 451 Shockproof waarop ik voorzichtig heb leren ligfietsen (en toen ontdekte dat ik te zwaar, en de zitting te klein is voor mij) geen stof meer hangt te happen hier beneden in de garage, en weer -deels- in gebruik word genomen.
Tevens ben ik blij dat me een marktplaats traject bespaard is gebleven om dat te bereiken. :-)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
... zowel mijn huidige als mijn vorige fiets nu in de top 10 staan bij velomobiel.nl van verst gereden Big Grin  (Mango 128 had ik naar ruim 154000 km gereden voordat ie verkocht werd - ook nog goed voor top 10 nu -, hij is daarna nog redelijk gebruikt zo te zien). QV-16 staat netjes op de 10de plaats en werkt nog aan een verbetering in het klassement Wink

Deze morgen reed het ook heerlijk. Ik reed netjes voor de regen uit naar het zuiden, lekker rustig onderweg. Pas na ruim 35 km werd ik voor de eerste keer door iets voorbijgestoken. Anderhalf uur nadat de wekker ging had ik al de 46 km naar Geleen afgetrapt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S , Hoekie
Ik heb een heerlijk rondje gemaakt met Datakneder
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(08-May-2024, 02:52 PM)Hardloper schreef: Ik heb een heerlijk rondje gemaakt met Datakneder

Heb je nu een 'tuut' in je oren  Big Grin Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Van zijn geweldige claxon ? Nee dat niet
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-May-2024, 02:52 PM)Hardloper schreef: Ik heb een heerlijk rondje gemaakt met Datakneder

Ja gisteren lekker gereden. Zelf had ik aan het eind van de dag 263 km op de teller staan. Onderweg nog wel dipjes gehad, ik moet beter/continue eten.

Maar vandaag vooral blij met de hoeveelheid/soort pijn. Opstaan was nog wel gevoelig, maar binnen een paar minuten bewegen is de pijn zo goed als weg en blijft slechts een zeurderige lichte vermoeidheid. Met de hoeveelheid kilometers die ik dit jaar gedraaid heb ben ik daar heel blij mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Hoekie
Yes vandaag is het zover! de 24 challenge dus gaan we eens kijken hoever we komen. en het doel is minstens 400 km
Antwoord }
Blij dat een eerste kampeertripje met de Hurri een succes was. 

[Afbeelding: IMG-20240508-105029.jpg]

Samen met de smurf paar nachtjes Schiermonnikoog gedaan. Banaantassen en Radical Design karretje en papa kon alles meenemen. Smurf alleen rugzakje met knuffels en tablet ;-)
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Photo 
Hallo Tim,

Een foto van dertig jaar geleden. Mijn zoon had een kleine driewieler met zijn knuffel en slaapzak.
Ik vond  het fantastisch!!

[Afbeelding: IMG-20230309-0002.jpg]
Groet,

Tom
Antwoord }
Vandaag een heerlijke luie rit net over de grens in Duitsland gedaan.
Rütenbrock-Haren vv. Weinig kwantiteit veel kwaliteit. De fiets staat nog in de auto, dus zondag ga ik op herkansing, maar dan ergens anders.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Hoekie , Willeke_IGKT
(10-May-2024, 07:45 PM)TimSch schreef: Samen met de smurf paar nachtjes Schiermonnikoog gedaan. Banaantassen en Radical Design karretje en papa kon alles meenemen. Smurf alleen rugzakje met knuffels en tablet ;-)

De smurf zit uit te rusten op de balk?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik de laatst gemaakte quest naar Nederland heb gebracht.

De laatst gemaakte quest heb ik (gisteren inmiddels) gekocht met slechts 1749 km op de teller.
Zoals iedere velomobiel die ik koop, bracht ik ook deze eerst naar Dronten om velomobiel.nl deze een grote beurt te geven, op maat te maken en velerlei wensen aan te laten brengen.

Ook dit bezoek bleek weer uiterst noodzakelijk te zijn.
De quest had veel meer geleden dan dat ik dacht.
Dankzij de kundigheid van deze heren rijdt de quest weer als een zonnetje en kan ik komend jaar weer vol trots naar mijn werk fietsen.

Uiteraard ben ik erg benieuwd hoe dit lichtgewicht racemonster zich zal gedragen ten opzichte van mijn oudere, zwaardere strada.
Wellicht weer een nieuw item om mijn dagelijkse trots te melden...wordt vervolgd...
Antwoord }
(11-May-2024, 12:29 AM)GerDilven schreef: Ik de laatst gemaakte quest naar Nederland heb gebracht.

De laatst gemaakte quest heb ik (gisteren inmiddels) gekocht met slechts 1749 km op de teller.
Zoals iedere velomobiel die ik koop, bracht ik ook deze eerst naar Dronten om velomobiel.nl deze een grote beurt te geven, op maat te maken en velerlei wensen aan te laten brengen.

Ook dit bezoek bleek weer uiterst noodzakelijk te zijn.
De quest had veel meer geleden dan dat ik dacht.
Dankzij de kundigheid van deze heren rijdt de quest weer als een zonnetje en kan ik komend jaar weer vol trots naar mijn werk fietsen.

Uiteraard ben ik erg benieuwd hoe dit lichtgewicht racemonster zich zal gedragen ten opzichte van mijn oudere, zwaardere strada.
Wellicht weer een nieuw item om mijn dagelijkse trots te melden...wordt vervolgd...


Een rode carbon, uit Belgie.  Bouwjaar 2023, nauwelijks kilometers erpo en dan toch geleden en een noodzakelijk bezoek aan Dronten?
Wat was er precies mis mee dan dat dit echt een noodzakelijk bezoek was?


Ik op mn beurt ben blij dat ik in mn woonkamer al meerdere keren verlekkerd naar mn titanium M5 heb lopen kijken, waar ik nu de aluminiumkleurige velgen onder heb gezet van de shockproof die ik eerder deze week heb overgenomen van berth999.  Deze M5 is daarmee weer zoals ik het 'm het mooist vind: met de glanzende, zilverkleurige hoge aerovelgen en titanium monovork <3 <3 <3

Nu is het eigenlijk de bedoeling dat alles 1 op 1 overgezet zou worden naar het frame van een andere titanium shockproof, maar voor nu kwam dit even beter uit. De wielen die onder deze titanium zitten, waren niet helemaal ok.  Achter maakten ze teveel geluid; ik denk dat ik daar de kogellagers moet vervangen en voorop zat er een gigantische speling op het voorwiel.  Bij het remmen, voelde ik ook bij elke rondgang van het wiel een 'bump'.  Waar ik eerst verwachtte dat dat door een slag in het wiel ofzo zou komen, vermoed ik nu dat het door een kapot lager voor komt dus die hoop ik komende week te vervangen en anders wellicht door een remblokje dat niet helemaal goed was geplaatst. Die zwarte velgen zitten nu onder een zwarte shockproof, wat ook wel weer aardig is. En die glimmen weer, want ik heb ze wat gepoetst.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
De voor derailleur was op een DF poot gezet, wat niet lekker was afgesteld, onjuist functioneerde en anders gelast moest worden, omdat deze onder een andere hoek gemonteerd moest worden. De zwaar geroeste ketting deed daar ook weinig goeds aan, omdat de fiets een 4 maanden in de stromende regen had gestaan, zonder deksel.
De versnellingen moesten geheel anders worden afgesteld (een lange klus, zelfs voor hun die er dagelijks mee werken en weten hoe het wel moet) en de zitting perfect monteren is toch ook een specialisme die thuis toch nooit zo goed lukt als zij dit doen. Een basis instelling van uiterste precieze.
De fiets had schade geleden, de bekende eerste schuiver bij iedere fanatieke beginner. Dit was mooi hersteld, maar toch nog wat herstelpunten die velomobiel.nl beter zouden herstellen.
Daarnaast had ik een lijstje met 23 wensen om deze te customizen.
Die hebben ze grotendeels, bijna helemaal uitgevoerd.
Deze mannen zijn echt specialisten in hun vak.

Als je al wat jaren velomobielt heb je zo je wensen.
Vandaag nog thuis wat dingen overzetten en dan klaar.
Wel erg leuk en spannend...
Antwoord }
Ik gisteren weer een flinke rit gemaakt heb van 155 km. Heb de Nederlandse drukte maar vermeden en ben over de grens uitgeweken. Kamp Lintfort, Geldern en dan een stukje Maasdal, via Goch weer terug.

Veel op de weg gefietst, maar 1 toeterende automobilist gehad. Kon daardoor wel een stukje harder rijden. Met de Milan zit ik toch vaak boven de 40, met de houten eronder. Boven de 40 op een onbekend fietspad terwijl je vanwege het hoge gras om je heen niks ziet, dat gaat niet.
Antwoord }
Bedankt door: GerDilven , Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
ik gezellig heb zitten kletsen met een motorrijder. Zijn gerestaureerde motor stond zo netjes langs het fietspad en hij zat op een bankje erbij dat ik even stopte om hem te complimenteren met het feit dat hij zijn fiets zo netjes aan de kant had gezet, wat vervolgens in een heel gesprek uitmondde.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GertBr
Gefietst heb in België.

In het land waar mijn partner woont, lijkt het alsof je je in een ver oord waant, zuid Europa.
De wegen zijn er slecht, de auto's zoeven met 70km/u langs je heen. Losse stoeptegels, wisselen zich af met klinkers, kinderkopjes, onverharde wegen en gaten in de wegen, zand in de bochten stoplichten volgens een vast patroon werken, ondanks dat er niemand staat op bepaalde vakken.
Ik heb waar respect voor onze zuiderburen die zich op een ligfiets door het verkeer wagen.
Één weekendje in de 14 dagen durf ik dit nog wel aan en ben ik 12 dagen blij dat we in NL zulke fijne fietspaden hebben, veelal afgezonderd van de autowegen.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , 365cycle
(12-May-2024, 06:53 PM)GerDilven schreef: Ik heb waar respect voor onze zuiderburen die zich op een ligfiets door het verkeer wagen.

Dank voor het dubbele respect voor mijn twee fietstochten in België van afgelopen zomer dan maar! Ik ben net als jij een moedig man!

Waar moest jij de Belgische wegen ondergaan? Ik fietste grofweg van Vlissingen via Gent naar Antwerpen en Bergen op Zoom, en later in de zomer van Maastricht via Hasselt en Zonhoven naar Tilburg. Dus twee verschillende helften van het land. Het stuk tót Gent was eigenlijk wel prima te fietsen en ook best leuk, en ook het stuk tussen Temse en Zwijndrecht bij Antwerpen langs de Schelde was prima te doen. De enige stukken waar ik met een goed gevoel op terugkijk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GerDilven
Het is het qua fietspaden in Nederland inderdaad goed geregeld. Ben ik ook wel blij mee Wink

1.5 jaar geleden verkocht ik een GreenMachine aan een Duitser die de fiets terugreed naar Duitsland. Die vertelde later dat ie direct wist dat ie weer in Duitsland was zonder fysieke grens te hebben gezien. De toestand van de wegen was al genoeg om dat te merken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Omdat mn meesterwerk zojuist voltooid is. Twee Ikea tafelpoten van straat geplukt, die aan de muur verankerd en nu kan ik twee ligfietsen tegen de muur plaatsen boven elkaar. Heel fraai is het niet, ik noem het niet voor niets mn meesterwerk, maar het voldoet prima en creeert weer ruimte voor een extra ligfiets Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , gideon , Lig-hen
(12-May-2024, 08:23 PM)ZoefZoef schreef: Duitser [.....] vertelde later dat ie direct wist dat ie weer in Duitsland was zonder fysieke grens te hebben gezien. De toestand van de wegen was al genoeg om dat te merken.

Geldt niet alleen voor de fietspaden, maar ook voor de snelwegen en zelfs voor de spoorverbindingen.

Ik ben net terug van een lange reis, waaronder zo'n 1.700 km over Duitse snelwegen. Eén grote bouwput: iedere 25 km is de weg opengebroken. En per trein is het ook geen feest:

https://nos.nl/artikel/2484491-einde-ver...rwaarloosd
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
De kruisingen hier in de buurt die vallen onder Straßen-NRW weer netjes gemaaid zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(12-May-2024, 06:53 PM)GerDilven schreef: België.
De wegen zijn er slecht, de auto's zoeven met 70km/u langs je heen. Losse stoeptegels, wisselen zich af met klinkers, kinderkopjes, onverharde wegen en gaten in de wegen, zand in de bochten


Ik vraag me af over welk deel van België je het hebt.
In de delen van Vlaanderen waar ik doorheen gereden ben, vooral de provincies Limburg, Brabant en Antwerpen, is het over het algemeen prima fietsen. Je komt wel eens wat tegen waar je de wenkbrauwen even over fronst, hetzij omdat het in een andere stijl is aangelegd als wat je van Nederland gewend bent, hetzij omdat het echt verwaarloosd is of slecht doordacht van opzet. Maar meestal is het prima.

Fietsknooppuntnetwerken zijn voor zover mij bekend een Limburgse uitvinding, het Belgische Limburg welteverstaan.
De fijnste fietsroute in de Benelux die ik tot nu toe ken ligt in België: het jaagpad langs de Zuid-Willemsvaart.

Verrot wegdek voor fietsers naast strak wegdek voor auto's daar hebben we hier in Nederland ook zat van.

In Wallonië wordt het wat avontuurlijker voor fietsers, met minder fietsinfrastructuur, afgezien van stedelijke gebieden en specifieke recreatieve routes over oude spoorlijnen enzo. Juist in Wallonië viel me op dat veel automobilisten me behoedzamer inhaalden dan ik in Nederland gewend ben. Behalve dan weer in de buurt van grote steden, daar rijden altijd de aso's rond, in welk land je ook bent.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GerDilven
(13-May-2024, 11:52 PM)Martin van Mourik schreef: Juist in Wallonië viel me op dat veel automobilisten me behoedzamer inhaalden dan ik in Nederland gewend ben. 
Frans gedrag.

(13-May-2024, 11:52 PM)Martin van Mourik schreef: Behalve dan weer in de buurt van grote steden, daar rijden altijd de aso's rond, in welk land je ook bent.
Mwah... als ik de videos van Aymar van Schemerwoude zo eens bekijk heb ik het best goed hier in de Randstad Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dank voor het dubbele respect voor mijn twee fietstochten in België van afgelopen zomer dan maar! Ik ben net als jij een moedig man!

Waar moest jij de Belgische wegen ondergaan? 

[/quote]

Gewoon een klein stukje lokaal, naar Heist op den berg 30km; er staat een leuke M5 2020 met klapstuur in haar schuurtje voor de Belgische tochtjes, waarbij ze dan met de elektrische fiets wel eindelijk bereid is om mee te gaan fietsen op een fiets die net zo duur is als mijn tweedehands velomobiel.
Maar goed, we zijn dan samen "sportief" bezig.
Eerder al eens geprobeerd met een super sportieve stadsfiets, maar daar was geen bijhouden aan.
Op de ligfiets lukt dat iets beter.

Fietsknooppuntnetwerken zijn voor zover mij bekend een Limburgse uitvinding, het Belgische Limburg welteverstaan.
De fijnste fietsroute in de Benelux die ik tot nu toe ken ligt in België: het jaagpad langs de Zuid-Willemsvaart.

[/quote]

Bedankt voor deze tip, die gaan we zeker eens fietsen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
.. het zojuist aangeschafte kogellagertje de gigantische speling van het voorwiel in de M5 monovork heeft opgelost applause
 
.. ik dat kogellagertje gewoon kon ophalen bij een bedrijf hier heel dicht in de buurt dat nog WEL aan balieverkoop doet en dus ook gewoon de kleine particuliere klant bedient.  Handig adres voor als je eens een los lagertje nodig hebt dat afwijkend of specifiek is: https://www.ibsrotterdam.nl/  aan de rand van Rotterdam, eigenlijk in Capelle ad IJssel.  Je kunt er ook terecht voor stangkoppen voor bijv je velomobiel of trike, als je geen zin hebt om die online te bestellen zoals ik dat had met dat lagertje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 68 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM