Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik zou al blij zijn als ik er één zag.
Het liefst pink en fluffy.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Stok paardjes en stok eenhoorns zijn hier in de mode bij meisjes van een jaar of tien.

Echte eenhoorns zijn zeldzaam.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Boyd Maduro
...we gisteren de fiets voor ons vakantietripje hebben opgehaald: een ligtandem Big Grin  

(18-Jul-2024, 05:08 AM)ZoefZoef schreef: ..ik net een unicorn van een wisse dood heb gered.
(18-Jul-2024, 10:10 AM)Willeke_IGKT schreef: Stok paardjes en stok eenhoorns zijn hier in de mode bij meisjes van een jaar of tien.

Echte eenhoorns zijn zeldzaam.

Als je klaar bent voor je eerste wedstrijd, let me know. Kom ik ff kijken.

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro , Willeke_IGKT , Lig-hen , Hoekie
Ik zal nog wat straffers tonen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/31/...expressie/

Zelfs volwassen mannen doen aan stokpaardjes rijden. Zag een poosje terug een kampioenschap voor volwassene.

En zelfs sommige NV'ers doen een poging:
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(18-Jul-2024, 09:53 AM)Merijn schreef: Ik zou al blij zijn als ik er één zag.
Het liefst pink en fluffy.

Wel fluffy, niet geheel pink maar dat zou niet zo moeilijk zijn om te doen. Gewoon met haarkleurmiddelWink

Er dreigde een wisse dood in de kraakwagen van Avalex dus ik heb haar aan dr teugels gepakt en al ligfietsend verplaatst naar de weggeefkast 150m verderop. Ik denk dat ze nu wel weer een goed plekje heeft en hopelijk een kindje blij maakt.

Dit zomaar wegflikkeren met het grof vuil vind ik gewoon niet kunnen. Als je dat toch van plan bent, bedenk dan dat je er ook makkelijk een ander kindje blij mee kunt maken en geef het weg?. Zo'n unicorn kost 160 euro op bol.com

De unicorn heeft trouwens voorwiel sturing en een bovenstuur Wink  


[Afbeelding: IMG-20240718-032207242.jpg]
Antwoord }
Oké, daar had ik dus écht een filmpje van willen zien Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(18-Jul-2024, 05:03 PM)365cycle schreef: Oké, daar had ik dus écht een filmpje van willen zien Big Grin
Ik zal ongetwijfeld wel gefilmd zijn door een paar deurcamera's Wink

Was niet zo moeilijk. Ze is voorzien van wieltjes en stuur dus het was zo gepiept.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(18-Jul-2024, 04:34 PM)ZoefZoef schreef:  Ik denk dat ze nu wel weer een goed plekje heeft en hopelijk een kindje blij maakt.

Je bent een echte held voor dat kind  Heart
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Boyd Maduro
(18-Jul-2024, 04:34 PM)ZoefZoef schreef: Dit zomaar wegflikkeren met het grof vuil vind ik gewoon niet kunnen. Als je dat toch van plan bent, bedenk dan dat je er ook makkelijk een ander kindje blij mee kunt maken en geef het weg?. Zo'n unicorn kost 160 euro op bol.com

Dat inderdaad... Het is zo weinig moeite om dat ding bij een weggeefkast te zetten, of op een weggeefhoek, of naar de kringloop. Je maakt er een kind blij mee en zorgt voor minder afval. Bijna alles wat wij niet meer nodig hebben en bruikbaar is gaat op die manier weg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon , ZoefZoef , 365cycle
(18-Jul-2024, 06:50 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Jul-2024, 04:34 PM)ZoefZoef schreef:  Ik denk dat ze nu wel weer een goed plekje heeft en hopelijk een kindje blij maakt.

Je bent een echte held voor dat kind  Heart

Nee hoor, degene die het ding mee naar huis heeft gesleurd voor het kind is de held Wink

Mijn functie in deze was slechts die van (s)linkse milieuridder.
Antwoord }
(18-Jul-2024, 09:11 PM)ZoefZoef schreef: Mijn functie in deze was slechts die van (s)linkse milieuridder.
Da's een mooi clubje om bij te horen Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik door heb waar de groene pijltjes in het nieuwe berichten overzicht voor zijn.

[Afbeelding: IMG-9534.jpg]
N+1
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
...ik blij ben dat ik mijn Nazca heb omgebouwd naar aerostuur.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
(19-Jul-2024, 03:16 PM)Thijs OO schreef: Ik door heb waar de groene pijltjes in het nieuwe berichten overzicht voor zijn.

Waar zie jij dit?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Jul-2024, 05:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar zie jij dit?
Rechts boven onder Welkom. Waar ook je profiel foto staat.
nieuwe berichten
Dus wanneer je bovenstaande link volgt. Dat neem ik althans aan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Ik ben blij met weer 110 km op de weekteller.
De werkdruk is erg laag op dit moment dus heb ik twee extra uurtjes vrij gevraagd en ben om half twaalf gaan fietsen, eerst even naar de markt, mijn vader had aardappelen nodig, ik wilde zomer fruit. Nog even naar een supermarkt in de buurt daar, en weer is het verschil tussen een glasvezel en een carbon fiets weg gesmolten.

Met deze volle fiets gaan rijden, van centrum Heemskerk richting Castricum, linksom om die plaats heen tot de weg richting Uitgeest/Akersloot tussen die twee plaatsen door langs de Meer, (nee, geen fout, dat is de locale naam voor het Uitgeester meer,) langs het water naar het zuiden tot je de plaats wel in moet en de eerste optie weer naar het oosten het water weer opzoeken.

Omdat het bestaat het Zwaansmeer pad gereden. Een pad dat kilometers lang maar net over een meter breed is. Uit beleefdheid best wel vaak even gestopt met een of zelfs twee wielen naast het asfalt. Vaker met een wiel tegen de rand van het pad rustig doorgereden. Dit pad komt net ten zuiden van de Woude langs, maar niet bij de man daar langs gegaan.

Via Krommenie en Assendelft naar het zuiden, daarna weer westwaarts richting Beverwijk.

Door het Wijkeroog park naar Velsen Noord alwaar ik die 3,5 kilo kon uitladen en wat thee naar binnen laten lopen. Daarna de laatste kilometer naar huis, van de markt naar mijn vader was 40 km, dat staat op de navigatie telefoon in de fiets. De cats eye kilometer teller was vorig weekend op 0 gegaan, voor mijn zondagse tochtje, de week woon-werk en de hele rit vandaag en gaf 110 aan net voor ik thuis was.

Heerlijk weer, een goed excuus voor een ijsje bij de Meer, en een meestal rustig tempo, gelijk aan de fietsen om mij heen.

Ik schijn de foto die ik elders geüpload heb niet hier te mogen linken, als je hem wilt zien, hier is een foto competitie inzending (in vraag en antwoord vorm) waar ik die foto geplaatst heb.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Lig-hen
(19-Jul-2024, 06:19 PM)Hardloper schreef:
(19-Jul-2024, 05:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar zie jij dit?
Rechts boven onder Welkom. Waar ook je profiel foto staat.
nieuwe berichten
Dus wanneer je bovenstaande link volgt. Dat neem ik althans aan.

Ja klopt, je springt dan meteen naar het eerste niet gelezen bericht van het topic
N+1
Antwoord }
Ik ben blij, omdat ik nu 5 weken vakantie heb.

Afgelopen maandag en dinsdag hebben de 31 kinderen uit mijn klas eerst alle schriften en verbruiksmaterialen uitgezocht en gesorteerd. Sommige spullen mogen mee naar huis, andere gaan ze volgend jaar nog mee aan het werk en dan zijn er ook nog spullen die ze weg mogen gooien. Daarna werden door de kinderen alle materialen die er in de klas worden gebruikt geteld, gesorteerd, op volgorde gezet en schoongemaakt.

Met 31 kinderen is dit echt een erg leuke klus. Mooi om al die verschillen te zien. Sommige normaal niet zo hard werkende kinderen ontpoppen zich nu tot ware leiders die goed overzien wat er moet gebeuren en initiatief nemen. Dit zijn altijd waardevolle momenten voor mij.

Dinsdagavond was ook het Eindtoneelstuk gecombineerd met filmpjes van groep 8. Een volle zaal met trotse ouders, andere familieleden en belangstellenden zag dat het goed was. Aan het eind zongen alle teamleden een mooi lied en werden er over en weer mooie woorden gesproken.

Woensdag was op school het afscheid van groep 8 door de kinderen van groep 1 t/m 7. Op onze school hebben we 3 klassen met groep 6/7/8. Door verschillende kinderen van groep 6/7 werden afscheidsbrieven voorgelezen aan ieder kind van groep 8. Soms werd er gelachen en soms waren de kinderen (en ik) tot tranen geroerd. Uiteindelijk fietste groep 8 door een grote haag van alle kinderen, ouders en leerkrachten over het schoolplein (dat mag anders nooit) en werden ze door iedereen uitgezwaaid.

Op donderdag is altijd De Grote Poetsdag. Dan worden alle kasten van binnen en buiten goed schoongemaakt. Alle tafels, stoelen, krukken krijgen een heftige poetsbeurt. De kozijnen, deuren, radiatoren, vensterbanken, plinten en muren worden ook goed schoongemaakt en alles wordt zo goed mogelijk vlekvrij gemaakt. Ook op de gang wordt door de kinderen alles schoongemaakt.

Op deze dag is groep 8 al vrij en dit deden we dus met 21 kinderen. Na een uitleg over hoe je tafel, een kast of een stoel moet schoonmaken, gingen ze allemaal hard aan de slag. Ook nu waren er weer kinderen die mij enorm verrasten. Als ze klaar waren, gingen ze onmiddellijk een ander kind helpen of bedachten zelf waar ze nog mee aan het werk zouden kunnen gaan. Ook dit zijn voor mij als leerkracht enorm waardevolle momenten.

Uiteraard wordt de school ook schoongemaakt door echte schoonmakers. Toch vind ik het heel leerzaam en goed voor de kinderen om de spullen die ze gebruikt en vies hebben gemaakt ook weer zelf schoon te maken.

Op vrijdag is er dan een spelletjesochtend, we eten een ijsje van Talamini en we tellen af van 10 tot 0. Daarna hebben de kinderen om 12.00 uur vakantie.

Wij gaan dan nog een half dagje door met de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar. Om 5 uur ging ik een keertje lekker vroeg naar huis. 

En nu dus 5 weken vakantie.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Blij vandaag dat het allemaal past!! Big Grin

Morgen vertrekken we voor onze eerste fietsvakantie met gezin. De kleine dame van bijna 8 op eigen fietsje, vrouw op ebike en ik op de Hurri. Bestemming: Denemarken (eerst met de auto daarheen), verblijf in 2 kleine tentjes.

Alles nu ingepakt in een Radical Design Cyclone karretje (achter de Hurri), een set banaantassen, een set ortliebs en 2 rugzakken. En dat past dus allemaal nét  Big Grin
Antwoord }
Mooi om te lezen Wim. Op die manier komen soms ook onverwachte talenten van kinderen boven. Samen verantwoordelijk omgaan met het schoolmateriaal is ook een waardevolle les.

Tim veel plezier. Fijn dat het allemaal mee kan. Maar waar ga je de boodschappen voor het eten laten dan?  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Hoekie
(21-Jul-2024, 04:39 PM)Jeroen S schreef: Tim veel plezier. Fijn dat het allemaal mee kan. Maar waar ga je de boodschappen voor het eten laten dan?  Wink

Een van die genoemde rugzakken is daarvoor. Verder veel snackbar, kampwinkels etc  Wink
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Kon je geen combi maken met de boot?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Jul-2024, 05:55 PM)LigfietsWilsum schreef: Kon je geen combi maken met de boot?

Haha! Nou, nee. We hebben gedownsized met de boot. Catamaran is verkocht en ingeruild voor een 18ft trailerbaar racebakkie voor de clubwedstrijdjes en dagjes zwemmen ;-)
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
Omdat ik gisteravond op weg naar huis, ter voorbereiding op de race in ter Apel, in Assen een paar rondjes over de wielerbaan heb gereden met mijn Snoek. Omdat in Ter Apel de bochten vrij scherp zijn was het idee om gecontroleerd iets meer feeling te krijgen van hoe de snoek zich gedraagt rondom de maximale bocht snelheid. Conclusie: Snoek kan héél wat sneller door de bocht dan de QuestXS (dùh) de max is nog niet gevonden  Tongue Cool

Ohja, ook blij omdat ik gister voor het eerst met open service hatch heb gereden in de Snoek. Blij verrast door de hoeveelheid extra airflow die daarlangs komt. Het fietsen zelf gaat vervolgens natuurlijk wel iets langzamer maar minder heet in de fiets is ook fijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(23-Jul-2024, 07:54 AM)Boyd Maduro schreef: Ohja, ook blij omdat ik gister voor het eerst met open service hatch heb gereden in de Snoek. Blij verrast door de hoeveelheid extra airflow die daarlangs komt. Het fietsen zelf gaat vervolgens natuurlijk wel iets langzamer maar minder heet in de fiets is ook fijn.

Met de MilanSL merk ik nauwelijks verschil als ik het neus-/serviceluik verwijder. Het is wel een stuk koeler.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het vandaag weer heerlijk fietsen was in de regen. En dubbel feest door de vakanties.
Zelfs een staande houding door een ijverige motoragent kon de pret niet drukken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: TimSch, ZoefZoef, 94 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
In november hebben...365cycle — 08:53 PM
Stoel Quest perforeren: hoeveel? Hoe gro...
Ik zou graag om de p...TimSch — 08:50 PM
Quest 13 in gebruik.
Aan de voorzijde han...ZoefZoef — 08:42 PM
Van Look Keo naar Shimano SPD - ervarin...
Die harde zool vin...Wim -de roetsende — 08:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Met twee fietsen kri...Jeroen S — 08:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er lijkt een lange s...Jeroen S — 07:52 PM
Quest 13 in gebruik.
Je hebt als het goed...Jeroen S — 07:42 PM
Van Look Keo naar Shimano SPD - ervarin...
Ik merk dat ik wat v...Jeroen S — 07:29 PM
Quest 13 in gebruik.
Ik gaf al aan dat ...ZoefZoef — 07:13 PM
Quest 13 in gebruik.
Misschien had ik va...Lopopodium — 07:10 PM
Quest 13 in gebruik.
Een vm (geldt ook vo...Wim -de roetsende — 06:41 PM
Quest 13 in gebruik.
Google maps ...ZoefZoef — 06:25 PM
Quest 13 in gebruik.
Google maps le...Niels van der Wal — 06:09 PM
Quest 13 in gebruik.
Kan je niet op 1 dag...Bob Hagendijk — 05:49 PM
Quest 13 in gebruik.
Ze verkopen onderwe...ZoefZoef — 05:39 PM
Extra witregels in posts
Ik had het laatst oo...Raymond — 05:19 PM
Van Look Keo naar Shimano SPD - ervarin...
Goed om te realisere...Raymond — 05:06 PM