Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 186
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 521
359 x bedankt in 180 berichten
20-Sep-2024, 11:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Sep-2024, 05:32 PM door Tijanus.)
(19-Sep-2024, 10:29 AM)365cycle schreef: (19-Sep-2024, 10:05 AM)Frutsel schreef: Ach, als het al niet verboden is, zal de UCI de regels wel snel aanpassen Mwah, deze is moeilijk te verbieden he. Maakt het veiliger (alleen niet bergaf).
Is al verboden, vermoedelijk. Het torso van een (TT) renner aerodynamisch optimaliseren met een strategisch geplaatst alternatief voor een bidon is geprobeerd, en verboden. Ik schat dat dat verbod breed genoeg is geformuleerd om deze nonsens ook onder te laten vallen (al vind ik het opvallend dat die bizarre TT-helmen zo lang meegaan).
De veiligheidsverhoging is natuurlijk ook twijfelachtig, het beperkt het zicht nogal van andere renners. En goed zicht is best wel belangrijk, daarom zijn die teamwagens in het wielrennen ook nooit busjes...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(20-Sep-2024, 11:26 AM)Tijanus schreef: De veiligheidsverhoging is natuurlijk ook twijfelachtig, het beperkt het zicht nogal van andere renenrs. En goed zicht is best wel belangrijk, daarom zijn die teamwagens in het wielrennen ook nooit busjes...
Maar wielrenners kijken altijd naar de grond. Dus 'goed zicht' is nogal relatief
Berichten: 316
Topics: 16
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 171
474 x bedankt in 195 berichten
...mijn QV weer thuis is.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Berichten: 158
Topics: 11
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 458
390 x bedankt in 158 berichten
Omdat mijn hurricane tour eindelijk weer een achterrem heeft
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
(21-Sep-2024, 01:52 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat mijn hurricane tour eindelijk weer een achterrem heeft
Ik heb liever geen achterrem dan geen voorrem
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 521
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 515
1316 x bedankt in 474 berichten
Blij met m'n plekje voor de mentale voorbereiding van de zomer competitie in Assen.
Die nazomer is best aardig getimed
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 1.990
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1421 x bedankt in 807 berichten
Heb je nog een aanhanger, of prop je dat allemaal aan de binnenzijde erin?
Berichten: 521
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 515
1316 x bedankt in 474 berichten
Dat gaat allemaal in de fiets. Aanhanger remt teveel af ;-)
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 1.424
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 238
2735 x bedankt in 1283 berichten
Boyd hoe is het nu gelukt? De laatste stand die ik mee kreeg, was dat je het nokje eraf ging halen?
Ik ben blij omdat ik een nachtje ben wezen Bikepacken met de Milan. Vrijdag om 15.00 uur van huis, om 18.30 het avondeten gemaakt op een picknicktafel bij het bos waar ik wilde overnachten. Had ik toch zo'n 85 km afgelegd. Na het eten heb ik in het bos een mooi rustig plekje gezocht voor mijn tarp. Helaas scheen de volle maan net onder de tarp. Had ik geen rekening mee gehouden. Heerlijk geslapen en vandaag met een kleine omweg weer terug gefietst. Alles bij elkaar 198km en vandaag weer op tijd thuis voor een tweede lunch.
Ik blijf het wonderlijk vinden wat voor afstanden je met de VM in korte tijd kunt afleggen, zelfs met bagage. Bij mij past het ook allemaal in de fiets, maar ik heb als pluspunt twee bagagebakken voorin, als minpunt de dubbelzijdige achtervork. Ik zat ergens in de Hohe Mark achter Reken. Je hebt daar Klein Reken, Gross Reken, en daar tussen dan nog Bahnhof Reken.
Op de terugweg nog een paar korte ontmoetingen met een wielrenner. Hij ging me voorbij toen ik de Milan stond te keren, bij de haarspeldbocht in het fietspad de rijnbrug van Wesel af. Vervolgens ging ik hem natuurlijk weer voorbij. Een veeboer had zijn koeien in de uiterwaarden, en de boerderij tegen de dijk, dus de grote daar hekken zaten dicht. Moest ik weer uitstappen, voor de kleine klaphekjes. Toen ik aan de tweede toe was, had de wielrenner het gat weer gedicht. Ik hield het poortje even open voor hem. Danke, Bis gleich! ( dankjewel, tot straks)
Ook hier goed genoten van de nazomer.
Berichten: 158
Topics: 11
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 458
390 x bedankt in 158 berichten
22-Sep-2024, 08:14 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2024, 08:17 AM door Boyd Maduro.)
(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: Boyd hoe is het nu gelukt? De laatste stand die ik mee kreeg, was dat je het nokje eraf ging halen?
Omdat de beslissing om het nokje er af te halen al gemaakt was was het iets makkelijker mentaal om het nokje te beschadigen. Heb aan twee zijden een snee in het nokje geslepen. Daardoor kwam die bout los. Dat boekje heeft door het hele gat heen schroefdraad waarbij de standaard bout alleen het eerste gedeelte gebruikt. Bij de Praxis een langere M6 bout gehaald die aan het onbeschadigde gedeelte vast kan. Daarmee de remmen vast kunnen zetten??
(Wat een rotwerk met dit specifieke systeem om ze recht te krijgen trouwens. Ik snap dat ze daar de easymount voor hebben ontwikkeld. Op mijn andere hurricane zit nog weer een ander systeem, die ziet er ook makkelijker uit.)
(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: ...als minpunt de dubbelzijdige achtervork.
Heeft de Milan een dubbelzijdige achtervork? Mk hoeveel is dat? Nieuwere niet toch of is me dat gewoon nog niet eerder opgevallen?
Berichten: 225
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 268
538 x bedankt in 221 berichten
(22-Sep-2024, 08:14 AM)Boyd Maduro schreef: (21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: Boyd hoe is het nu gelukt? De laatste stand die ik mee kreeg, was dat je het nokje eraf ging halen?
Omdat de beslissing om het nokje er af te halen al gemaakt was was het iets makkelijker mentaal om het nokje te beschadigen. Heb aan twee zijden een snee in het nokje geslepen. Daardoor kwam die bout los. Dat boekje heeft door het hele gat heen schroefdraad waarbij de standaard bout alleen het eerste gedeelte gebruikt. Bij de Praxis een langere M6 bout gehaald die aan het onbeschadigde gedeelte vast kan. Daarmee de remmen vast kunnen zetten??
(Wat een rotwerk met dit specifieke systeem om ze recht te krijgen trouwens. Ik snap dat ze daar de easymount voor hebben ontwikkeld. Op mijn andere hurricane zit nog weer een ander systeem, die ziet er ook makkelijker uit.)
(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: ...als minpunt de dubbelzijdige achtervork.
Heeft de Milan een dubbelzijdige achtervork? Mk hoeveel is dat? Nieuwere niet toch of is me dat gewoon nog niet eerder opgevallen?
ik denk dat hij dan een mk2 heeft want mijn mk5 heeft gewoon een enkele achterbrug. en de mk4 van marco ook. En tot straks.
Berichten: 1.424
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 238
2735 x bedankt in 1283 berichten
Ik heb een MK2 inderdaad nr 88. Die heeft een stalen dubbele achtervork. Ook links dus een stang van 40x20mm in de weg. Doordat die stangen redelijk slank zijn past er dan nog wel wat naast. rechts zat mijn pannetje van 1 liter ernaast. Past precies, maar kan er niet onder kruipen, ook niet naar achteren want daar wordt de fiets smaller.
Succes met racen, prachtig weer.
Berichten: 5.358
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10507
8110 x bedankt in 4007 berichten
(22-Sep-2024, 08:32 AM)Veloquest schreef: ik denk dat hij dan een mk2 heeft want mijn mk5 heeft gewoon een enkele achterbrug. en de mk4 van marco ook. En tot straks. Vanaf de mk4 was vering + enkelzijdige achterbrug een optie. Vanaf de 5 standaard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 158
Topics: 11
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 458
390 x bedankt in 158 berichten
... Omdat mijn Qxs morgen eindelijk door de schadeexpert beoordeeld wordt.
... Omdat dezelfde Qxs als ik zelf het meeste doe wel betaalbaar gerepareerd kan worden (en ik dat dus ook ga doen)
... Omdat ik mijn Snoek spiegels heb opgehaald (en dus binnenkort twee spiegels heb ipv één)
... Omdat mijn racekap met de volgende levering mee komt en ik die dus op tijd heb voor de LEL (en de winter)
En omdat er bij de race zondag heel veel deelnemers, zowel bekenden als nieuwelingen waren. (En die bij mij best lekker ging)
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
... toch weer een paar nieuwe records heb gescoord vandaag, en dat op dinsdag (maandagbenen zijn altijd het beste na een paar dagen rust ):
- 36.3km/h bewogen gemiddeld. Geen idee wat het vorige record was, maar dit zijn stilaan wel snelheden die ik met de Stromer deed.
- In 55mm30s naar huis gereden. Het vorige record dacht ik zat ergens in de 59:00min. Ook een erg mooie verbetering. Ik haalde ooit 45min als absoluut record met de Stromer naar huis, op exact hetzelfde parcours.
- 185W maximaal gemiddeld vermogen op 20min
- 69.1km/h max snelheid . Vorige record gisteren was iets van een 68km/h. Daarvoor 64km/h met de Quest, de allereerste keer dat ik een testrit deed. Allemaal uiteraard bergaf. Dus eigenlijk, ... echt een verwezelijking is dat dus niet .
Laatst dacht ik nog dat ik eigenlijk niet meer veel vooruitgang aan het maken was, maar blijkbaar toch wel. Misschien ook deels omdat ik de laatste 2 weken echt meer rust heb gehad. Vakantie en vorige week ziek dus ook maar 1 dag naar het werk gefietst.
Los daarvan vertrek ik meestal om 16h naar huis. Nu deze rit pas om 19h naar huis vertrokken, wat maakt dat de wegen wel veel rustiger zijn en ik overal gewoon kon door rijden. Ook rijd ik ongeveer zo een kilomter lang op een baan waar het eigenlijk 70km/h is nu op de rijbaan. Het gaat daar vals plat omlaag en ik haal daar zo'n 55km/h-60km/h als ik goed door geef. Daar win ik dan ook weer tijd me vs 40~45km/h op het fietspad.
En ook niet te vergeten, met de racekap erop gaat het allemaal wel wat gemakkelijker.
Berichten: 1.424
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 238
2735 x bedankt in 1283 berichten
Het is dan ook de vraag of de verbetering komt omdat je harder kunt fietsen of omdat er minder in de weg reed.
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Ik de k grotendeels het 2e
Berichten: 5.854
Topics: 149
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2077
7416 x bedankt in 3649 berichten
25-Sep-2024, 06:20 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Sep-2024, 06:21 AM door Wim -de roetsende.)
(24-Sep-2024, 09:23 PM)bucovaina schreef: En ook niet te vergeten, met de racekap erop gaat het allemaal wel wat gemakkelijker.
De beste snelheidsverhogende maatregel die ik ooit heb genomen is het dragen van oordoppen
Toen ik die ging dragen, ging mijn snelheid significant omhoog.
Reden: blijkbaar was ik aan een bepaald geluidsniveau/'gerammel' van de vm gewend geraakt en toen ik oordoppen in deed fietste ik ongemerkt weer 'naar' dat geluidsniveau toe.
Op de teller bleek ik toen zo'n 4km/u harder te rijden dan ik normaal gesproken deed.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
Maar dan helpen de oordoppen niet om je oren te sparen, toch?
Groet,
Marco
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
(21-Sep-2024, 05:10 PM)TimSch schreef: Dat gaat allemaal in de fiets. Aanhanger remt teveel af ;-)
Wat voor een tentje is het juist? Ik zou ook graag eens met de tent op weg willen gaan, maar weet niet wat je best koopt om in een vm te proppen . Ik zou denken eenpersoons, max 2persoons?
Berichten: 521
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 515
1316 x bedankt in 474 berichten
(25-Sep-2024, 10:02 AM)bucovaina schreef: (21-Sep-2024, 05:10 PM)TimSch schreef: Dat gaat allemaal in de fiets. Aanhanger remt teveel af ;-)
Wat voor een tentje is het juist? Ik zou ook graag eens met de tent op weg willen gaan, maar weet niet wat je best koopt om in een vm te proppen . Ik zou denken eenpersoons, max 2persoons?
Er is een topic voor kampeerspullen ergens meen ik, dus een kort antwoord hier Ik heb net een Nemo Dragonfly Osmo 2P bikepack gekocht. Klein pakketje, lichtgewicht, beide eigenschappen erg fijn want de ruimte in een vm is toch wel beperkt als er ook nog een slaapzak, enigszins comfortabel slaapmatje én een set schone kleren en douchespullen meemoeten
En dit weekend dus voor het eerst uitgeprobeerd, naar tevredenheid
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 191
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 50
406 x bedankt in 184 berichten
25-Sep-2024, 11:39 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Sep-2024, 11:58 AM door Raymond.)
(25-Sep-2024, 11:11 AM)TimSch schreef: Nemo Dragonfly Osmo 2P
De 2p is met 1400 g slechts 200 g zwaarder dan de 1p. Dat zijn 200 g goed besteed gezien de ruimte die je erbij krijgt.
Ik heb zelf in 2010 een 1p tent van Vango (Helium 100) gekocht omdat ik in mijn eentje een tocht in UK ging doen, daar bleek later ook een 2p variant van te zijn die slechts ca. 200 g zwaarder was. Ik loop daar nu nog steeds tegenaan dat het wel erg krap is samen met je bagage (als het regent toch wel handig). Maar ja, ik vervang niets dat niet echt versleten is, dus ik moet nog heel vaak krap kamperen . Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van Vango, maar dan zou ik dus in de toekomst voor een 2p gaan, tegenwoordig heet ie Vango F10 Helium UL2.
2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Berichten: 1.459
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 656
2414 x bedankt in 1120 berichten
(25-Sep-2024, 11:39 AM)Raymond schreef: (25-Sep-2024, 11:11 AM)TimSch schreef: Nemo Dragonfly Osmo 2P
De 2p is met 1400 g slechts 200 g zwaarder dan de 1p. Dat zijn 200 g goed besteed gezien de ruimte die je erbij krijgt.
Ik heb zelf in 2010 een 1p tent van Vango (Helium 100) gekocht omdat ik in mijn eentje een tocht in UK ging doen, daar bleek later ook een 2p variant van te zijn die slechts ca. 200 g zwaarder was. Ik loop daar nu nog steeds tegenaan dat het wel erg krap is samen met je bagage (als het regent toch wel handig). Maar ja, ik vervang niets dat niet echt versleten is, dus ik moet nog heel vaak krap kamperen . Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van Vango, maar dan zou ik dus in de toekomst voor een 2p gaan, tegenwoordig heet ie Vango F10 Helium UL2.
Het relevante verschil tussen 1- en 2-persoons is niet zozeer het gewicht van het geheel, maar de grootte van de tent als je hem ingepakt hebt. 200g ripstop nylon is een behoorlijk oppervlak, en het neemt dus meer ruimte in het foudraal in.
Berichten: 852
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 432
1625 x bedankt in 791 berichten
...omdat gisteren mijn achterderailleur kapot is gegaan.
Ik had al langere tijd last van plotseling onderweg schakelen, vooral bij hobbels en ook bij het optrekken. Maar nog wel zo zelden dat ik niet de moeite nam om het te veranderen. Gisteren is gewoon een deel afgebroken, waarbij ik ook zag dat er flinke slijtage was.
Nu had ik geen derailleur liggen met een lange kooi, dus heb ik nu een 'kleine' derailleur voor een 7-speed gemonteerd. Dat is echt een stuk compacter; zeker op een 9-speed. Na het monteren merkte ik wel dat ik niet vol moest schakelen van klein naar groot, maar ik had zoiets van: we zien wel in de praktijk.
Het is niet dat ik vandaag grote afstanden heb afgelegd, maar niet één keer een probleem gehad.
Ik was gisteren ook wel blij dat, toen ik naar huis moest lopen, er binnen 100 meter al een busje stopte met de vraag of ze me thuis moesten brengen. Dat was heel aardig, maar ik moest in het volgende dorp zijn en dat was prima te lopen.
Berichten: 158
Topics: 11
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 458
390 x bedankt in 158 berichten
25-Sep-2024, 09:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Sep-2024, 09:20 PM door Boyd Maduro.)
..Omdat ik net mijn rechter Snoek spiegel heb gemonteerd.
Morgen op / langs de weg hem goed afstellen en daarna de zefal die links zit er af en wisselen voor de Snoek spiegel. (Één voor één omdat het toch wel fijn is om in ieder geval één spiegel te hebben die goed zit)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 34 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM |
KIWA track en trace systeem
|
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM |
KIWA track en trace systeem
|
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM |
De Waterlandse Liggers
|
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM |
Hase pino verbouwing
|
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM |
LinkedIn / Velomobiel promotie
|
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM |
OBT 2024 Rotterdam
|
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM |
KIWA track en trace systeem
|
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM |
KIWA track en trace systeem
|
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM |
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
|
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM |
|