Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(19-Sep-2024, 10:29 AM)365cycle schreef:
(19-Sep-2024, 10:05 AM)Frutsel schreef: Ach, als het al niet verboden is, zal de UCI de regels wel snel aanpassen
Mwah, deze is moeilijk te verbieden he. Maakt het veiliger (alleen niet bergaf).

Is al verboden, vermoedelijk. Het torso van een (TT) renner aerodynamisch optimaliseren met een strategisch geplaatst alternatief voor een bidon is geprobeerd, en verboden. Ik schat dat dat verbod breed genoeg is geformuleerd om deze nonsens ook onder te laten vallen (al vind ik het opvallend dat die bizarre TT-helmen zo lang meegaan).

De veiligheidsverhoging is natuurlijk ook twijfelachtig, het beperkt het zicht nogal van andere renners. En goed zicht is best wel belangrijk, daarom zijn die teamwagens in het wielrennen ook nooit busjes...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(20-Sep-2024, 11:26 AM)Tijanus schreef: De veiligheidsverhoging is natuurlijk ook twijfelachtig, het beperkt het zicht nogal van andere renenrs. En goed zicht is best wel belangrijk, daarom zijn die teamwagens in het wielrennen ook nooit busjes...

Maar wielrenners kijken altijd naar de grond. Dus 'goed zicht' is nogal relatief Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Tijanus , TimSch
...mijn QV weer thuis is.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Omdat mijn hurricane tour eindelijk weer een achterrem heeft
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(21-Sep-2024, 01:52 AM)Boyd Maduro schreef: Omdat mijn hurricane tour eindelijk weer een achterrem heeft

Ik heb liever geen achterrem dan geen voorrem  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro , Willeke_IGKT , martinus
Blij met m'n plekje voor de mentale voorbereiding van de zomer competitie in Assen.

[Afbeelding: IMG-20240921-WA0013.jpg]

Die nazomer is best aardig getimed  Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Heb je nog een aanhanger, of prop je dat allemaal aan de binnenzijde erin?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Dat gaat allemaal in de fiets. Aanhanger remt teveel af ;-)
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Boyd hoe is het nu gelukt? De laatste stand die ik mee kreeg, was dat je het nokje eraf ging halen?

Ik ben blij omdat ik een nachtje ben wezen Bikepacken met de Milan. Vrijdag om 15.00 uur van huis, om 18.30 het avondeten gemaakt op een picknicktafel bij het bos waar ik wilde overnachten. Had ik toch zo'n 85 km afgelegd. Na het eten heb ik in het bos een mooi rustig plekje gezocht voor mijn tarp. Helaas scheen de volle maan net onder de tarp. Had ik geen rekening mee gehouden. Heerlijk geslapen en vandaag met een kleine omweg weer terug gefietst. Alles bij elkaar 198km en vandaag weer op tijd thuis voor een tweede lunch.

Ik blijf het wonderlijk vinden wat voor afstanden je met de VM in korte tijd kunt afleggen, zelfs met bagage. Bij mij past het ook allemaal in de fiets, maar ik heb als pluspunt twee bagagebakken voorin, als minpunt de dubbelzijdige achtervork. Ik zat ergens in de Hohe Mark achter Reken. Je hebt daar Klein Reken, Gross Reken, en daar tussen dan nog Bahnhof Reken.

Op de terugweg nog een paar korte ontmoetingen met een wielrenner. Hij ging me voorbij toen ik de Milan stond te keren, bij de haarspeldbocht in het fietspad de rijnbrug van Wesel af. Vervolgens ging ik hem natuurlijk weer voorbij. Een veeboer had zijn koeien in de uiterwaarden, en de boerderij tegen de dijk, dus de grote daar hekken zaten dicht. Moest ik weer uitstappen, voor de kleine klaphekjes. Toen ik aan de tweede toe was, had de wielrenner het gat weer gedicht. Ik hield het poortje even open voor hem. Danke, Bis gleich! ( dankjewel, tot straks)

Ook hier goed genoten van de nazomer.
Antwoord }
(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: Boyd hoe is het nu gelukt? De laatste stand die ik mee kreeg, was dat je het nokje eraf ging halen?

Omdat de beslissing om het nokje er af te halen al gemaakt was was het iets makkelijker mentaal om het nokje te beschadigen. Heb aan twee zijden een snee in het nokje geslepen. Daardoor kwam die bout los. Dat boekje heeft door het hele gat heen schroefdraad waarbij de standaard bout alleen het eerste gedeelte gebruikt. Bij de Praxis een langere M6 bout gehaald die aan het onbeschadigde gedeelte vast kan. Daarmee de remmen vast kunnen zetten??

(Wat een rotwerk met dit specifieke systeem om ze recht te krijgen trouwens. Ik snap dat ze daar de easymount voor hebben ontwikkeld. Op mijn andere hurricane zit nog weer een ander systeem, die ziet er ook makkelijker uit.)

(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: ...als minpunt de dubbelzijdige achtervork.

Heeft de Milan een dubbelzijdige achtervork? Mk hoeveel is dat? Nieuwere niet toch of is me dat gewoon nog niet eerder opgevallen?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(22-Sep-2024, 08:14 AM)Boyd Maduro schreef:
(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: Boyd hoe is het nu gelukt? De laatste stand die ik mee kreeg, was dat je het nokje eraf ging halen?

Omdat de beslissing om het nokje er af te halen al gemaakt was was het iets makkelijker mentaal om het nokje te beschadigen. Heb aan twee zijden een snee in het nokje geslepen. Daardoor kwam die bout los. Dat boekje heeft door het hele gat heen schroefdraad waarbij de standaard bout alleen het eerste gedeelte gebruikt. Bij de Praxis een langere M6 bout gehaald die aan het onbeschadigde gedeelte vast kan. Daarmee de remmen vast kunnen zetten??

(Wat een rotwerk met dit specifieke systeem om ze recht te krijgen trouwens. Ik snap dat ze daar de easymount voor hebben ontwikkeld. Op mijn andere hurricane zit nog weer een ander systeem, die ziet er ook makkelijker uit.)

(21-Sep-2024, 07:22 PM)Jeroen S schreef: ...als minpunt de dubbelzijdige achtervork.

Heeft de Milan een dubbelzijdige achtervork? Mk hoeveel is dat? Nieuwere niet toch of is me dat gewoon nog niet eerder opgevallen?

ik denk dat hij dan een mk2 heeft want mijn mk5 heeft gewoon een enkele achterbrug. en de mk4 van marco ook. En tot straks.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
Ik heb een MK2 inderdaad nr 88. Die heeft een stalen dubbele achtervork. Ook links dus een stang van 40x20mm in de weg. Doordat die stangen redelijk slank zijn past er dan nog wel wat naast. rechts zat mijn pannetje van 1 liter ernaast. Past precies, maar kan er niet onder kruipen, ook niet naar achteren want daar wordt de fiets smaller.

Succes met racen, prachtig weer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
(22-Sep-2024, 08:32 AM)Veloquest schreef: ik denk dat hij dan een mk2 heeft want mijn mk5 heeft gewoon een enkele achterbrug. en de mk4 van marco ook. En tot straks.
Vanaf de mk4 was vering + enkelzijdige achterbrug een optie. Vanaf de 5 standaard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
... Omdat mijn Qxs morgen eindelijk door de schadeexpert beoordeeld wordt.

... Omdat dezelfde Qxs als ik zelf het meeste doe wel betaalbaar gerepareerd kan worden (en ik dat dus ook ga doen)

... Omdat ik mijn Snoek spiegels heb opgehaald (en dus binnenkort twee spiegels heb ipv één)

... Omdat mijn racekap met de volgende levering mee komt en ik die dus op tijd heb voor de LEL (en de winter)

En omdat er bij de race zondag heel veel deelnemers, zowel bekenden als nieuwelingen waren. (En die bij mij best lekker ging)
Antwoord }
... toch weer een paar nieuwe records heb gescoord vandaag, en dat op dinsdag (maandagbenen zijn altijd het beste na een paar dagen rust Smile ):
  • 36.3km/h bewogen gemiddeld. Geen idee wat het vorige record was, maar dit zijn stilaan wel snelheden die ik met de Stromer deed.
  • In 55mm30s naar huis gereden. Het vorige record dacht ik zat ergens in de 59:00min. Ook een erg mooie verbetering. Ik haalde ooit 45min als absoluut record met de Stromer naar huis, op exact hetzelfde parcours.
  • 185W maximaal gemiddeld vermogen op 20min
  • 69.1km/h max snelheid Big Grin . Vorige record gisteren was iets van een 68km/h. Daarvoor 64km/h met de Quest, de allereerste keer dat ik een testrit deed. Allemaal uiteraard bergaf. Dus eigenlijk, ... echt een verwezelijking is dat dus niet  Sleepy .
Laatst dacht ik nog dat ik eigenlijk niet meer veel vooruitgang aan het maken was, maar blijkbaar toch wel. Misschien ook deels omdat ik de laatste 2 weken echt meer rust heb gehad. Vakantie en vorige week ziek dus ook maar 1 dag naar het werk gefietst.

Los daarvan vertrek ik meestal om 16h naar huis. Nu deze rit pas om 19h naar huis vertrokken, wat maakt dat de wegen wel veel rustiger zijn en ik overal gewoon kon door rijden. Ook rijd ik ongeveer zo een kilomter lang op een baan waar het eigenlijk 70km/h is nu op de rijbaan. Het gaat daar vals plat omlaag en ik haal daar zo'n 55km/h-60km/h als ik goed door geef. Daar win ik dan ook weer tijd me vs 40~45km/h op het fietspad.

En ook niet te vergeten, met de racekap erop gaat het allemaal wel wat gemakkelijker.
Antwoord }
Het is dan ook de vraag of de verbetering komt omdat je harder kunt fietsen of omdat er minder in de weg reed.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Ik de k grotendeels het 2e
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(, 09:23 PM)bucovaina schreef: En ook niet te vergeten, met de racekap erop gaat het allemaal wel wat gemakkelijker.

De beste snelheidsverhogende maatregel die ik ooit heb genomen is het dragen van oordoppen  Big Grin 

Toen ik die ging dragen, ging mijn snelheid significant omhoog.

Reden: blijkbaar was ik aan een bepaald geluidsniveau/'gerammel' van de vm gewend geraakt en toen ik oordoppen in deed fietste ik ongemerkt weer 'naar' dat geluidsniveau toe.

Op de teller bleek ik toen zo'n 4km/u harder te rijden dan ik normaal gesproken deed.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S , Boyd Maduro
Maar dan helpen de oordoppen niet om je oren te sparen, toch?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro , Willeke_IGKT
(21-Sep-2024, 05:10 PM)TimSch schreef: Dat gaat allemaal in de fiets. Aanhanger remt teveel af ;-)

Wat voor een tentje is het juist? Ik zou ook graag eens met de tent op weg willen gaan, maar weet niet wat je best koopt om in een vm te proppen Big Grin . Ik zou denken eenpersoons, max 2persoons?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)bucovaina schreef:
(21-Sep-2024, 05:10 PM)TimSch schreef: Dat gaat allemaal in de fiets. Aanhanger remt teveel af ;-)

Wat voor een tentje is het juist? Ik zou ook graag eens met de tent op weg willen gaan, maar weet niet wat je best koopt om in een vm te proppen Big Grin . Ik zou denken eenpersoons, max 2persoons?

Er is een topic voor kampeerspullen ergens meen ik, dus een kort antwoord hier  Wink Ik heb net een Nemo Dragonfly Osmo 2P bikepack gekocht. Klein pakketje, lichtgewicht, beide eigenschappen erg fijn want de ruimte in een vm is toch wel beperkt als er ook nog een slaapzak, enigszins comfortabel slaapmatje én een set schone kleren en douchespullen meemoeten  Big Grin 

En dit weekend dus voor het eerst uitgeprobeerd, naar tevredenheid  Smile
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(8 uren geleden)TimSch schreef:  Nemo Dragonfly Osmo 2P

De 2p is met 1400 g slechts 200 g zwaarder dan de 1p. Dat zijn 200 g goed besteed gezien de ruimte die je erbij krijgt. 

Ik heb zelf in 2010 een 1p tent van Vango (Helium 100) gekocht omdat ik in mijn eentje een tocht in UK ging doen, daar bleek later ook een 2p variant van te zijn die slechts ca. 200 g zwaarder was. Ik loop daar nu nog steeds tegenaan dat het wel erg krap is samen met je bagage (als het regent toch wel handig). Maar ja, ik vervang niets dat niet echt versleten is, dus ik moet nog heel vaak krap kamperen  Big Grin. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van Vango, maar dan zou ik dus in de toekomst voor een 2p gaan, tegenwoordig heet ie Vango F10 Helium UL2.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Idd er is een topic voor kampeerspullen Smile https://ligfietsers.nl/thread-2099.html?...eerspullen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(7 uren geleden)Raymond schreef:
(8 uren geleden)TimSch schreef:  Nemo Dragonfly Osmo 2P

De 2p is met 1400 g slechts 200 g zwaarder dan de 1p. Dat zijn 200 g goed besteed gezien de ruimte die je erbij krijgt. 

Ik heb zelf in 2010 een 1p tent van Vango (Helium 100) gekocht omdat ik in mijn eentje een tocht in UK ging doen, daar bleek later ook een 2p variant van te zijn die slechts ca. 200 g zwaarder was. Ik loop daar nu nog steeds tegenaan dat het wel erg krap is samen met je bagage (als het regent toch wel handig). Maar ja, ik vervang niets dat niet echt versleten is, dus ik moet nog heel vaak krap kamperen  Big Grin. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit van Vango, maar dan zou ik dus in de toekomst voor een 2p gaan, tegenwoordig heet ie Vango F10 Helium UL2.

Het relevante verschil tussen 1- en 2-persoons is niet zozeer het gewicht van het geheel, maar de grootte van de tent als je hem ingepakt hebt. 200g ripstop nylon is een behoorlijk oppervlak, en het neemt dus meer ruimte in het foudraal in.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
...omdat gisteren mijn achterderailleur kapot is gegaan.

Ik had al langere tijd last van plotseling onderweg schakelen, vooral bij hobbels en ook bij het optrekken. Maar nog wel zo zelden dat ik niet de moeite nam om het te veranderen. Gisteren is gewoon een deel afgebroken, waarbij ik ook zag dat er flinke slijtage was.

Nu had ik geen derailleur liggen met een lange kooi, dus heb ik nu een 'kleine' derailleur voor een 7-speed gemonteerd. Dat is echt een stuk compacter; zeker op een 9-speed. Na het monteren merkte ik wel dat ik niet vol moest schakelen van klein naar groot, maar ik had zoiets van: we zien wel in de praktijk.

Het is niet dat ik vandaag grote afstanden heb afgelegd, maar niet één keer een probleem gehad.

Ik was gisteren ook wel blij dat, toen ik naar huis moest lopen, er binnen 100 meter al een busje stopte met de vraag of ze me thuis moesten brengen. Dat was heel aardig, maar ik moest in het volgende dorp zijn en dat was prima te lopen.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 33 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Muziek of stilte (heerlijk!) tijdens he...
Ik heb wel eens geho...Roepers — 07:07 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai altijd al...TimSch — 07:04 PM
Muziek of stilte (heerlijk!) tijdens he...
Dat heb je leuk gesm...Fietsbennie — 07:03 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai altijd al...Hardloper — 06:55 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai altijd als ...Wim -de roetsende — 06:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...omdat gisteren mi...datakneder — 06:11 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Eindelijk is er antw...datakneder — 05:58 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Als ik langskom toet...bucovaina — 05:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dit zijn de lastig...Hardloper — 05:03 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Is dat toeteren niet...Lopopodium — 04:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Omdat de schadeexper...Boyd Maduro — 02:21 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik heb geregeld auto...zeetje — 01:28 PM
Ketting DF valt van idlers
Dank jullie wel voor...zeetje — 01:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
 Nemo Dragonfly ...Frutsel — 01:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Idd er is een topic ...bucovaina — 12:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
 Nemo Dragonfly Os...Raymond — 11:39 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat gaat allemaa...TimSch — 11:11 AM