Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
#79
ik kreeg juist laatst een compliment omdat de mijne wel een goede kleur had. Want hij komt er ook weleens eentje tegen die groen was en die was veel slechter te zien zei die. En ook dat hij die persoon niet vond sporen omdat die voor een groene kleur was gegaan. Maar verder vond hij het wel leuk dat hij ook even in mijn fiets mocht kijken. En daarna zei die nu stap ik weer lekker in mijn diesel busje.  

Dus ik heb wel gelachen om deze ontmoeting.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#80
(16-Jul-2024, 12:36 PM)bucovaina schreef: Voetganger: "vind je dat normaal? he? Vind je dat normaal!!!? dat je zo snel mij komt voorbij steken!!!??? Jij mag hier maar 25km/h rijden en je moet een helm op zetten!!!"

Ik vermoed dat hij was geschrokken

Eigenlijk wel lief. Deze man geeft lucht aan zijn boosheid; waarschijnlijk omdat hij geschrokken is. Als hij aanspreekbaar was had je kunnen vragen of je misschien een vlaggetje op je fiets moet zetten.

Niels, grapje, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo= , Boyd Maduro
#81
(16-Jul-2024, 05:59 PM)Veloquest schreef: ik kreeg juist laatst een compliment omdat de mijne wel een goede kleur had. Want hij komt er ook weleens eentje tegen die groen was en die was veel slechter te zien zei die.
En welke kleur heeft de jouwe?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#82
(16-Jul-2024, 08:40 PM)PieterTrapt schreef:
(16-Jul-2024, 05:59 PM)Veloquest schreef: ik kreeg juist laatst een compliment omdat de mijne wel een goede kleur had. Want hij komt er ook weleens eentje tegen die groen was en die was veel slechter te zien zei die.
En welke kleur heeft de jouwe?

Volgens mij was hij op stap met de PINK D9L4O en de naam zegt het al.
[Afbeelding: image.png]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#83
Mooie foto, hardloper!
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door:
#84
Thanks PieterTrapt
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt
#85
(16-Jul-2024, 08:40 PM)PieterTrapt schreef:
(16-Jul-2024, 05:59 PM)Veloquest schreef: ik kreeg juist laatst een compliment omdat de mijne wel een goede kleur had. Want hij komt er ook weleens eentje tegen die groen was en die was veel slechter te zien zei die.
En welke kleur heeft de jouwe?

Hardloper heeft het gelukkig al laten zien met een mooie foto.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#86
Voor die roze schoonheid klopt je onderschrift trouwens niet Veloquest Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro
#87
De eerste rit met de Garmin Virb op de Bülk en de mount was al na 100m los getrild Doh . Ik had het pas door toen ik op het werk de Virb eraf haalde. Vandaar dus de keiharde rammel en waarom hij volgens mij ook niet deftig gefocust geraakte.

Vandaag een hond die me niet leuk vond Tongue . Het is buiten beeld maar de hond liep meer dan halverwege de rijstrook in de tegenovergestelde richting de baan op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#88
Het duurde even voor ik die derde fietser zag, maar ja, die heeft ook geen vlaggetje. Die twee op de voorgrond zie ik heel duidelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#89
(19-Aug-2024, 08:59 PM)Jeroen S schreef: Het duurde even voor ik die derde fietser zag, maar ja, die heeft ook geen vlaggetje. Die twee op de voorgrond zie ik heel duidelijk.

In het filmpje van bucovaina-? Ik zag daar echt geen fietser?
Zie alleen persoon met fluorhesje en paar honden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#90
Klopt, er waren op dat moment enkel ik, de wandelaar en de boze hond Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#91
Sorry voor de verwarring, ik was nog bij die foto van Hardloper, niet het filmpje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#92
(20-Aug-2024, 09:41 PM)Jeroen S schreef: Sorry voor de verwarring, ik was nog bij die foto van Hardloper, niet het filmpje.

Ahja. Die fietser.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#93
Ik reed bergaf op een breed fietspad (~4m) met twee richtingen. Bergop reden een paar wielertoeristen die het hele fietpad gebruikten en dus tegen de richting in reden. De wielertoerist die frontaal mijn kant op reed, deed nog duidelijk tegen van: beetje trager he ...

Euh? Misschien moeten ze eens proberen om op het juistse vak in de juiste richting te rijden?

Ik reed er trouwens niet te snel. In theorie mag je daar 50km/h rijden, wat ik overigens verre van niet reed.
Antwoord }
#94
Ik heb zelf geen Velomobiel maar een open ligger op twee wielen. Ik zie vaak verwarrende reactie/blikken van medeweggebruikers ze zijn geirriteerd omdat ze moeten nadenken wat ze nu eigenlijk waarnemen. Als ik mijn vaste rondje rijd echter krijg ik steeds meer blikken van herkenning en word ik ook door zelfs de wielrenners gegroet. Als mensen boos reageren anticipeer ik daarop met een vriendelijke lag en laat ze zien dat ik ze echt wel heb gezien en begrip heb voor hun frustatie/boosheid.
Groetjes :thumb:  
Aernout





ligger: Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Thijs OO , Willeke_IGKT
#95
Ik heb geregeld automobilisten die klaxoneren naar mij. Aangezien ik er ook al een paar heb gezien die dan zwaaien of met hun duim omhoog teken doen ga ik nu telkens vanuit dat ik vriendelijk begroet wordt en zwaai telkens als ik een klaxon hoor. Ook al zegt het daaropvolgende rijgedrag van de automobilist soms iets anders :p
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Hoekie
#96
Is dat toeteren niet om je te waarschuwen dat ze langszij komen?
Ik ben op het fietspad ook wel eens om aan te geven dat ik er langs kom, ook al is er op zich genoeg ruimte. Het licht maar een beetje aan wie er voor mij is. Slingerende jongeren of een slingerende ouderen krijgen eerder een belletje dan iemand die rechts rijdend ook nog een rechte lijn weet aan te houden. De afwijking krijgt dus een belletje. Misschien zien automobilisten jou ook voor een rare afwijking aan dat wellicht een waarschuwende toeter kan gebruiken.
Antwoord }
Bedankt door:
#97
Als ik langskom toeter ik zo kort ik maar kan.

Deze ochtend kwam een tractor achter me. 4x kort en 1x heeeeeeeeeeel lang. Daarna bumperkleven.

Al moet ik wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ik minder "agressieve moves" tegen me heb de laatste weken/maanden. Misschien omdat ik in de Bulk net wat sneller rijd? Ik verdenk ook ergens de racekap. Misschien doet dat automobilisten denken dat ik toch wat meer "wagen" ben dan "fiets" en wat meer op begrip kan rekenen?
Antwoord }
Bedankt door:
#98
Ik zwaai altijd als er wordt getoeterd.

Ik ga er uiteraard van uit dat iedereen mij kent en mij goedendag wil wensen  Wink Big Grin Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , TimSch , Veloquest , Jeroen S
#99
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik zwaai altijd als er wordt getoeterd.

Ik ga er uiteraard van uit dat iedereen mij kent en mij goedendag wil wensen  Wink Big Grin Cool

Dit is eigenlijk een hele mooie insteek.  Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik zwaai altijd als er wordt getoeterd.

Ik ga er uiteraard van uit dat iedereen mij kent en mij goedendag wil wensen  Wink Big Grin Cool

Haha! Ik dacht dat ik de enige gek was die dat deed!   Big Grin applause
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
(4 uren geleden)TimSch schreef:
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Ik zwaai altijd als er wordt getoeterd.

Ik ga er uiteraard van uit dat iedereen mij kent en mij goedendag wil wensen  Wink Big Grin Cool

Haha! Ik dacht dat ik de enige gek was die dat deed!   Big Grin applause

haha neehoor ik zwaai ook altijd als het kan. maar soms met racekap op is dat wel moeilijk.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik toeter meestal terug Smile
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro
Ik zwaai ook, als dat mogelijk is, en er dan nog vriendelijk bij lachen. Ik heb het idee dat lachen en zwaaien ook goed werkt voor de eigen ontspanning.

Ik reed laatst een klein stukje op de weg in een 30 zone, waarbij ik een 100 meter nodig had om vanuit stilstand weer op te trekken naar die 30. Ik kwam van een zijstraat. Moest er zo'n busje achter me eerst toeteren, en daarna met het licht flitsen. Ik denk dat ie me daar niet wilde hebben. Hoewel ik al vlot aan de 40 zat in de 30 zone. Een paar 100 meter verder was rechtdoor afgesloten wegens werkzaamheden en moest alles linksaf. Daar kwam ik vlotter langs als de auto's en toen was ik hem gelukkig kwijt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Boyd, wees alert m...Boyd Maduro — 11:05 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai ook, als da...Jeroen S — 10:21 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Vandaag hoorde ik ov...Hoekie — 10:15 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik toeter meestal te...Frutsel — 10:15 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik vandaag wéér ...bucovaina — 09:57 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb al een paar k...Cor.M-racer — 09:54 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Tja, daar heeft kenn...Jeroen S — 09:52 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Overigens; waarom ...datakneder — 09:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..Omdat ik net mijn ...Boyd Maduro — 09:20 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Hoi Martin, Indrukw...Cor.M-racer — 09:04 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai altijd ...Veloquest — 09:03 PM
Mijn nieuwe Performer Highracer
Hoe bevallen de bei...Bob Hagendijk — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Boyd, wees alert met...Dharm2004 — 07:23 PM
Muziek of stilte (heerlijk!) tijdens he...
Ik heb wel eens geho...Roepers — 07:07 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai altijd al...TimSch — 07:04 PM
Muziek of stilte (heerlijk!) tijdens he...
Dat heb je leuk gesm...Fietsbennie — 07:03 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Ik zwaai altijd al...Hardloper — 06:55 PM