Banden, banden en nog eens banden
|
Berichten: 1.449
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 644
2389 x bedankt in 1110 berichten
Is het niet zo dat de CCU nog steeds snel is onder de 10 graden - ten opzichte van andere banden.
Dus het is nog steeds een goede keuze voor deze tijd van het jaar
Berichten: 5.810
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2022
7318 x bedankt in 3605 berichten
(7 uren geleden)Frutsel schreef: Is het niet zo dat de CCU nog steeds snel is onder de 10 graden - ten opzichte van andere banden.
Dus het is nog steeds een goede keuze voor deze tijd van het jaar
Klopt, het verschil is wat groter dan bij andere banden, omdat als het warm is het best een snel bandje is.
Daardoor lijkt het, als het koud is, een tragere band. Het is echter vooral een tragere band tov dezelfde band als het warm is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 512
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 507
1294 x bedankt in 465 berichten
(8 uren geleden)365cycle schreef: Contact Speed vertraagt minder, maar alleen omdat dat bandje bij warm weer al flink trager is dan de Contact Urban.
Verder: Weinig grip bij weersomstandigheden zoals nu (koud, vochtig). Met de 20" versie voor ben ik één keer schreeuwend op een auto af geschoven (nul grip bij remmen rechtuit op onverwacht nat wegdek), en één keer bijna de sloot in geschoven omdat de DF op nat wegdek ondersturend de bocht uit schoof (ik remde niet eens, wilde gewoon op snelheid een bochtje nemen en eindigde halverwege het talud).
De 26" versie had ik in het prille begin achterop de Milan, die heb ik eraf gepleurd nadat ik met vriesweer een ritje naar van Klanteren deed en zo ongeveer in iedere bocht overstuur moest opvangen. Eén van m'n traagste ritten naar Tilburg ooit.
Tip: Doe maar gewoon niet.
Hmm....en ik zette laatst een Contact Speed achterop de roets
Beetje rustig maar door de bochten bij natte omstandigheden dus, als de roets dan al buiten komt
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 5.295
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10291
7975 x bedankt in 3945 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door 365cycle.)
Ik denk dat het probleem voor een tweewieler minder groot is, aangezien je daarbij meestal meer druk op het achterwiel hebt.
Ik heb ook een Challenge Focus, daarop denk ik dat m'n stoel ten opzichte van de voorwielen zomaar 20cm verder naar achteren staat dan in de velomobiel. Ook zit je op zo'n ligger met je rug boven het achterwiel; op veel low racers zit je zelfs meer boven het achterwiel (met je hoofd) dan in een velomobiel. Geen slechte eigenschap van een velomobiel, je wil immers niet bij de eerste de beste bocht op je kant eindigen.
Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.898
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28274
2773 x bedankt in 1233 berichten
(4 uren geleden)365cycle schreef: Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
Weet hij dat je hem uitscheld voor ballast?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 237
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 315
705 x bedankt in 234 berichten
(9 uren geleden)zeetje schreef: Ik heb al een paar keer gelezen dat de Continental Contact Urban vertraagd bij lagere temperaturen.
Weten jullie of de contact speed banden hier ook last van hebben?
Alle banden worden stugger en daardoor ook langzamer bij dalende temperatuur. Maar niet allemaal in gelijke mate. De CCU is ook in de winter een goede keus, alleen wat minder uitgesproken.
Berichten: 5.295
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10291
7975 x bedankt in 3945 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door 365cycle.)
(4 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Weet hij dat je hem uitscheld voor ballast? Hahaha, nee, en eigenlijk is dat inderdaad best wel oneerbiedig, want hij trapt steeds harder mee.
Gisteren kwam er een meneer op een ongemotoriseerde stadsfiets naast ons die ons wilde inhalen. Nadat ik met een knipoog "kijk, die meneer fietst tenminste dóór!" zei stoof m'n zoon er vandoor. Meneer Stadsfiets ging de uitdaging aan... dus heb ik m'n ukkie maar even opgeduwd tot ~33 km/h, toen zei ik terwijl ik hem een laatste zet gaf "nu moet je het zelf maar doen als je nog harder wil!"
Het laatste stukje sprintte hij door tot ~37 km/h! Ik moest bijna 39 op m'n vouwfietsje om hem weer bij te halen - hij is zo explosief, ik heb geen idee van wie hij dat heeft
De meneer had het ondertussen luid lachend opgegeven
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|