Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
Is het niet zo dat de CCU nog steeds snel is onder de 10 graden - ten opzichte van andere banden.
Dus het is nog steeds een goede keuze voor deze tijd van het jaar
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , 365cycle
(, 10:37 AM)Frutsel schreef: Is het niet zo dat de CCU nog steeds snel is onder de 10 graden - ten opzichte van andere banden.
Dus het is nog steeds een goede keuze voor deze tijd van het jaar

Klopt, het verschil is wat groter dan bij andere banden, omdat als het warm is het best een snel bandje is.

Daardoor lijkt het, als het koud is, een tragere band. Het is echter vooral een tragere band tov dezelfde band als het warm is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , 365cycle , twilwel
(, 10:03 AM)365cycle schreef: Contact Speed vertraagt minder, maar alleen omdat dat bandje bij warm weer al flink trager is dan de Contact Urban. 
Verder: Weinig grip bij weersomstandigheden zoals nu (koud, vochtig). Met de 20" versie voor ben ik één keer schreeuwend op een auto af geschoven (nul grip bij remmen rechtuit op onverwacht nat wegdek), en één keer bijna de sloot in geschoven omdat de DF op nat wegdek ondersturend de bocht uit schoof (ik remde niet eens, wilde gewoon op snelheid een bochtje nemen en eindigde halverwege het talud).
De 26" versie had ik in het prille begin achterop de Milan, die heb ik eraf gepleurd nadat ik met vriesweer een ritje naar van Klanteren deed en zo ongeveer in iedere bocht overstuur moest opvangen. Eén van m'n traagste ritten naar Tilburg ooit.

Tip: Doe maar gewoon niet.

Hmm....en ik zette laatst een Contact Speed achterop de roets  Confused 

Beetje rustig maar door de bochten bij natte omstandigheden dus, als de roets dan al buiten komt  Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Ik denk dat het probleem voor een tweewieler minder groot is, aangezien je daarbij meestal meer druk op het achterwiel hebt.

Ik heb ook een Challenge Focus, daarop denk ik dat m'n stoel ten opzichte van de voorwielen zomaar 20cm verder naar achteren staat dan in de velomobiel. Ook zit je op zo'n ligger met je rug boven het achterwiel; op veel low racers zit je zelfs meer boven het achterwiel (met je hoofd) dan in een velomobiel. Geen slechte eigenschap van een velomobiel, je wil immers niet bij de eerste de beste bocht op je kant eindigen.

Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch
(, 01:34 PM)365cycle schreef: Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).

Weet hij dat je hem uitscheld voor ballast?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel
(, 09:10 AM)zeetje schreef: Ik heb al een paar keer gelezen dat de Continental Contact Urban vertraagd bij lagere temperaturen.
Weten jullie of de contact speed banden hier ook last van hebben?

Alle banden worden stugger en daardoor ook langzamer bij dalende temperatuur. Maar niet allemaal in gelijke mate. De CCU is ook in de winter een goede keus, alleen wat minder uitgesproken.
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , Tijanus
(, 02:09 PM)Willeke_IGKT schreef: Weet hij dat je hem uitscheld voor ballast?
Hahaha, nee, en eigenlijk is dat inderdaad best wel oneerbiedig, want hij trapt steeds harder mee.
Gisteren kwam er een meneer op een ongemotoriseerde stadsfiets naast ons die ons wilde inhalen. Nadat ik met een knipoog "kijk, die meneer fietst tenminste dóór!" zei stoof m'n zoon er vandoor. Meneer Stadsfiets ging de uitdaging aan... dus heb ik m'n ukkie maar even opgeduwd tot ~33 km/h, toen zei ik terwijl ik hem een laatste zet gaf "nu moet je het zelf maar doen als je nog harder wil!" 
Het laatste stukje sprintte hij door tot ~37 km/h! Ik moest bijna 39 op m'n vouwfietsje om hem weer bij te halen - hij is zo explosief, ik heb geen idee van wie hij dat heeft Tongue
De meneer had het ondertussen luid lachend opgegeven  Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Dus de urban is sneller dan de speed?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(6 uren geleden)zeetje schreef: Dus de urban is sneller dan de speed?

Ja.
Antwoord }
Bedankt door:
De Urban is veel sneller als de speed. Even zoeken in het schema hier;

https://blogger.googleusercontent.com/im....52.28.png

De enige situatie waarin je met de speed harder gaat als met de urban is tijdens het remmen op nat wegdek. Meestal wil je dat dan niet. De grip op nat wegdek van de Speed is slecht. Zo slecht dat ik ze niet meer zal kopen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Op het Duitse forum zegt een ervaren iemand dat uit zijn ervaring een - 2023/2024 Schwalbe One - (zonder toevoegingen in de naam) < 10 graden sneller is dan de CCU met behoud van lekbestandigheid.
Die staat niet in de lijst van Wim Schermer.
Iemand ervaring met deze band ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(5 uren geleden)Hoekie schreef: Op het Duitse forum zegt een ervaren iemand dat uit zijn ervaring een - 2023/2024 Schwalbe One - (zonder toevoegingen in de naam) < 10 graden sneller is dan de CCU met behoud van lekbestandigheid.
Die staat niet in de lijst van Wim Schermer.
Iemand ervaring met deze band ?
Sowieso niet in 26"/28". Een veel oudere versie heb ik op m'n M-Racer gehad en een leuke KOM mee gereden.
De 2022 versie lag in 28-406 onder m'n Bülk en liep voor geen meter. Ik heb ze laatst eens afgegeven. 

In 16" weten we binnenkort meer Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
FLEVOBIKE
Ik heb trouwens nog ...Lopopodium — 01:29 AM
Slechtste weg om te fietsen die je bent...
Ik weet eerlijk geze..._Peter — 01:03 AM
FLEVOBIKE
In Rotterdam heb j...ZoefZoef — 12:37 AM
Naar welke muziek luister je?
Goed... welke basshe...365cycle — 12:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb het op het Du...ZoefZoef — 12:20 AM
OBT 2024 Rotterdam
Kan je al wat meer...365cycle — 12:03 AM
Banden, banden en nog eens banden
Op het Duitse foru...365cycle — 11:28 PM
Banden, banden en nog eens banden
Op het Duitse forum ...Hoekie — 10:56 PM
Duitsland: Tips voor fietsen in...
We hebben deze zomer...ligvogel — 10:49 PM
Banden, banden en nog eens banden
De Urban is veel sne...Jeroen S — 10:42 PM
Banden, banden en nog eens banden
Dus de urban is sn...ZoefZoef — 10:36 PM
Banden, banden en nog eens banden
Dus de urban is snel...zeetje — 09:45 PM
FLEVOBIKE
Oh, dat is wel int...Lopopodium — 07:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik een mooie herfstt...Fietsbennie — 06:17 PM
OBT 2024 Rotterdam
Yes. Ik ben bezig ...LigfietsWilsum — 04:34 PM
Banden, banden en nog eens banden
Weet hij dat je he...365cycle — 03:47 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ik heb al een pa...twilwel — 02:40 PM