Berichten: 1.449
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 644
2389 x bedankt in 1110 berichten
Is het niet zo dat de CCU nog steeds snel is onder de 10 graden - ten opzichte van andere banden.
Dus het is nog steeds een goede keuze voor deze tijd van het jaar
Berichten: 5.810
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2022
7318 x bedankt in 3605 berichten
(4 uren geleden)Frutsel schreef: Is het niet zo dat de CCU nog steeds snel is onder de 10 graden - ten opzichte van andere banden.
Dus het is nog steeds een goede keuze voor deze tijd van het jaar
Klopt, het verschil is wat groter dan bij andere banden, omdat als het warm is het best een snel bandje is.
Daardoor lijkt het, als het koud is, een tragere band. Het is echter vooral een tragere band tov dezelfde band als het warm is.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 512
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 507
1294 x bedankt in 465 berichten
(4 uren geleden)365cycle schreef: Contact Speed vertraagt minder, maar alleen omdat dat bandje bij warm weer al flink trager is dan de Contact Urban.
Verder: Weinig grip bij weersomstandigheden zoals nu (koud, vochtig). Met de 20" versie voor ben ik één keer schreeuwend op een auto af geschoven (nul grip bij remmen rechtuit op onverwacht nat wegdek), en één keer bijna de sloot in geschoven omdat de DF op nat wegdek ondersturend de bocht uit schoof (ik remde niet eens, wilde gewoon op snelheid een bochtje nemen en eindigde halverwege het talud).
De 26" versie had ik in het prille begin achterop de Milan, die heb ik eraf gepleurd nadat ik met vriesweer een ritje naar van Klanteren deed en zo ongeveer in iedere bocht overstuur moest opvangen. Eén van m'n traagste ritten naar Tilburg ooit.
Tip: Doe maar gewoon niet.
Hmm....en ik zette laatst een Contact Speed achterop de roets
Beetje rustig maar door de bochten bij natte omstandigheden dus, als de roets dan al buiten komt
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 5.294
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10291
7974 x bedankt in 3944 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door 365cycle.)
Ik denk dat het probleem voor een tweewieler minder groot is, aangezien je daarbij meestal meer druk op het achterwiel hebt.
Ik heb ook een Challenge Focus, daarop denk ik dat m'n stoel ten opzichte van de voorwielen zomaar 20cm verder naar achteren staat dan in de velomobiel. Ook zit je op zo'n ligger met je rug boven het achterwiel; op veel low racers zit je zelfs meer boven het achterwiel (met je hoofd) dan in een velomobiel. Geen slechte eigenschap van een velomobiel, je wil immers niet bij de eerste de beste bocht op je kant eindigen.
Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.898
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28271
2773 x bedankt in 1233 berichten
(1 uur geleden)365cycle schreef: Voor m'n ligtandem heb ik ook een Contact Speed, maar die komt als het nat is vrijwel nooit buiten, en wanneer dat dan toch gebeurt rijd ik niet alleen (en zit er dus ballast achterop).
Weet hij dat je hem uitscheld voor ballast?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)