Berichten: 614
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1106 x bedankt in 599 berichten
Mijn WAW is 20 jaar oud en ik heb geen ervaring met de Katanga variant (of de stijvere carbon WAW). De DF is lichter, sneller, stijver en eigenlijk gewoon beter op alle punten.. (logisch na jaren aan doorontwikkeling, zelfs onder de DF's) Maar de/mijn WAW ligt wel lekkerder want persoonlijk vind ik tankstuur een fijnere ervaring / lighouding. Met de WAW kan kan je wel sneller door de bochten en zonder "hosen/pants/broekje" door weer en wind. Maintenance is ook lekker makkelijk maar bij een DF minder vaak nodig, vrijwel nooit nadat je hem op maat heb gezet..
Het in en uitstappen was bij de WAW eigenlijk ook wel een ding, maar dat was puur omdat ik breed ben en de WAW een heel knus sardineblikje. Bij de DF is het iets anders, het instapgat is aan de kleine kant waardoor kleding wel eens blijft haken maar daarnaast is het een hele moeilijke en onhandige ervaring, zelfs nadat je het gewend ben en weet hoe het moet (mijn ervaring tenminste) Sinds ik grip tape om de rand heb geplakt gaat het wel iets makkelijker en glij ik niet meer met m'n handen weg als de fiets nat is maar nog steeds is het vervelend, en onwijs gênant als je bij een winkel staat te glibberen in je fiets..
Mijn obsessie met de Milan is hier ook door ontstaan trouwens, ik wil het instap comfort van de Versatile/Velayo en de snelheid van de DF in 1 fiets, de SL is net als de WAW een sardineblikje, en de GT is naar mijn idee DE perfecte fiets (voor mij) al helemaal de oude GT met tankstuur maar die zijn zeldzaam.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 614
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1106 x bedankt in 599 berichten
Misschien moet ik die juist hebben, maar dan voor het wiel van de Velayo! IDMOOVE laat niets meer van zich horen, tijd om zelf eens te gaan experimenteren!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 6.050
Topics: 154
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2230
7848 x bedankt in 3840 berichten
(11 uren geleden)Gideonaut schreef: Bij de DF is het iets anders, het instapgat is aan de kleine kant waardoor kleding wel eens blijft haken maar daarnaast is het een hele moeilijke en onhandige ervaring, zelfs nadat je het gewend ben en weet hoe het moet (mijn ervaring tenminste)
Mijn obsessie met de Milan is hier ook door ontstaan trouwens, ik wil het instap comfort van de Versatile/Velayo en de snelheid van de DF in 1 fiets, de SL is net als de WAW een sardineblikje, en de GT is naar mijn idee DE perfecte fiets (voor mij) al helemaal de oude GT met tankstuur maar die zijn zeldzaam.
Dit is allemaal uiteraard heel persoonlijk.
Ik vind het in- en uitstappen bij de DF super simpel en bij mij is het echt één vloeiende beweging.
Nou ja, behoorlijk vloeiend dus.
Bij de Milan kan het heel eenvoudig gaan. Maar soms floept, tijdens het instappen, de stoel aan de onderkant uit de steuntjes en dan moet je weer uitstappen. Of het gebeurt tijdens het uitstappen dat je de stoel uit de steuntje duwt en dan kun je zomaar een stukje wegglijden met stoel en al.
Bij allebei de vm-en zijn er dus voor- en nadelen. Het grote instapgat van de Milan is verder wel geweldig. Daardoor kon ik blijven fietsen met een schouder die aan het herstellen was. (schouder was uit de kom geweest)
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 656
Topics: 39
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1398 x bedankt in 619 berichten
Ik ben niet blij omdat ik vandaag vlakbij mijn werk iets moest ophalen en daarna een lange rit wilde maken. Na het ophalen ga ik liggen, hoor ik een duidelijke krak en lig ik ineens platter. De stoel stond al op de laagste stand, dus ik was bang voor gescheurde onderdelen. Niets kunnen vinden, zitting zit nog even vast zonder speling, geen scheur in de zitting, bevestiging op frame is nog goed.
Maar, ik moest de spiegel bijstellen en de trappers staan nu net een fractie te ver weg, dus ik heb het me niet verbeeld. Was 25°, op gevoel gaat het nu richting 20° zoals ik op mijn Baron had. Tijdens de rit van 65km erna geen kraakjes of gekke dingen meer gemerkt, ondanks wat kuilen en drempels. Heel apart...