Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
(, 08:04 PM)Arend-Jan schreef: De standaard SnoekL velgen vind ik drama (omleggen van banden gaat echt zwaar bij die krengen), maar 4mm breedte merk je helaas wel vrij duidelijk terug in toegenomen draaicirkel, dus ik heb ze toch nog maar even niet gewisseld.

Velomobiel.nl heeft de vraag op het Duitse forum voorgelegd.
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...rum.75434/
Bei viele schmale 406 Felgen gehen Reifen schwierig drauf. kennt jemand eine schmale Felge wo es einfach geht?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
@365 cycle

Ik heb vroeger met een Baron X-low in Spanje gereden, Calpé.  Ik weet nog dat mijn vader zei wat ik daarmee ging aanvangen.  Op een dag gingen we met 2 mountainbikes en mijn lowracer een ritje maken.  Een neef uit Frankrijk en mijn vader gebruikten de MTB's.  We hadden ook een volgwagen met mijn moeder, tante enz..  Ik weet nog goed dat we tergend lang hebben zitten wachten op de 2 mountainbikes.   Big Grin  Akkoord, zij waren benadeeld door hun brede banden, maar coureurs reed ik er ook allemaal uit.  Ikzelf was een lichtgewicht, en de Baron was een fiets van rond de 9,5 kg.  Het jammere is dat er vaak op het internet foutieve info verspreid wordt door mensen die dat wellicht zelf hebben geprobeerd maar daar flink in falen.  Ik kan je zeggen, mij lijkt er niets fijner dan met een M5 CHR te gaan trainen in de bergen.  

Mijn vergelijking voor de Tour de France gaat dan ook over een profrenner die met een M5 zou rijden, geen snelle ligfietser.  Liefst van al zou ik in plaats van mijn NME een highracer van M5 hebben zodat ik kan afwisselen tussen de Snoek.  Met de highracer rijd ik dan ook meer normalere snelheden en is het vaak fijner om mezelf te meten met snelle coureurs.  

Check ook even dit verhaal: http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Nieu...Current:6/ Over Patrick Proesmans, daar heb ik een paar keer samen mee getraind. Mont-Ventoux, bergaf 107 km/u met de M5 Carbon High Racer Dat is nu wel bergaf, geef mij maar beklimmingen. Snel afdalen heb ik niet veel aan.

On topic: ik ga dan maar eens checken of ik die SV6A heb liggen.  Trouwens, een Go Cycle zou die niet passen ipv de CCU?  Bochten nemen is bij mij minder belangrijk.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
Over klimmen op de ligger, dit is ook mijn ervaring: Klimmen op de ligfiets (Fietsersafstappen.nl - Walter Hoogerbeets)

(6 uren geleden)Snoek043 schreef: On topic: ik ga dan maar eens checken of ik die SV6A heb liggen.  Trouwens, een Go Cycle zou die niet passen ipv de CCU?  Bochten nemen is bij mij minder belangrijk.
Een GoCycle is niet alleen ~20mm breder, maar ook ~20mm hoger dan de CCU, en steekt zowel naar voren als naar achteren 20mm verder uit. Ik vermoed dat je fiets er niet sneller van wordt als de wielen klem zitten Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Snoek043 , Willeke_IGKT
(5 uren geleden)365cycle schreef: Over klimmen op de ligger, dit is ook mijn ervaring: Klimmen op de ligfiets (Fietsersafstappen.nl - Walter Hoogerbeets)

(6 uren geleden)Snoek043 schreef: On topic: ik ga dan maar eens checken of ik die SV6A heb liggen.  Trouwens, een Go Cycle zou die niet passen ipv de CCU?  Bochten nemen is bij mij minder belangrijk.
Een GoCycle is niet alleen ~20mm breder, maar ook ~20mm hoger dan de CCU, en steekt zowel naar voren als naar achteren 20mm verder uit. Ik vermoed dat je fiets er niet sneller van wordt als de wielen klem zitten Big Grin

Fijn om te lezen dat er wel degelijk mensen zijn die positieve ervaringen hebben met de ligfiets bergop.  Enige vereiste bij mij zou een kleiner blad vooraan zijn, bij de Snoek rijd ik tegenwoordig rond met een enkel 80-blad van member Hoekie.  Mits een korte aanloop rijd ik zelfs met de Snoek een brug sneller op dan een coureur.  Verleden jaar kwam ik met 65 km/u aanrijden en reed nog steeds een 40-tal km/u bovenop de top.  In de bergen heeft zo'n groot blad weinig nut, maar op een traject met enkele bruggen is een velomobiel feitelijk ook niet te kloppen. Alleen al bij tegenwind zit je in een totaal andere klasse te rijden (vooral vanwege die aanloop).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(4 uren geleden)Snoek043 schreef: Fijn om te lezen dat er wel degelijk mensen zijn die positieve ervaringen hebben met de ligfiets bergop.  
Die zijn er zat. Je moet sportfietsers alleen niet vergelijken met ligfietsers, maar met sportligfietsers.
De meeste ligfietsers zijn niet zo snel, net zoals de meeste fietsers dat niet zijn.

Dit bericht heeft destijds ook in racefietsland nog wel wat mensen bereikt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bij de hoek van de B...TimSch — 04:30 PM
Da's bij L'oog? Of t...LigfietsWilsum — 04:23 PM
Blij dat ik samen me...TimSch — 04:15 PM
Ervaringen met de Bülk
P op Hallo, beste m...Alain De Maesschalck — 02:27 PM
Banden, banden en nog eens banden