Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Omdat de ketting brak en ik een klein stukje naar huis moest steppen met de velomobiel. 

En dat er een topic is gesloten. Maar begrijp het wel. Want ondanks iemand anders een mening heeft waar je niet achter staat. hoef je dan geen rare dingen over iemand te zeggen. 

En om toch positief het bericht te eindigen ga ik nu weer verder met waar ik mee bezig was.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hardloper
(06-May-2025, 06:51 PM)Veloquest schreef: Omdat de ketting brak en ik een klein stukje naar huis moest steppen met de velomobiel. 
Ba-lonnnnnnnnnnnnn...
Heb je geen quicklinks in je velotas? Of vloog ie ook meteen in z'n geheel door de slangen, zoals ik ooit had?

Ik had ook een klein succesje zojuist. Moet er morgen representatief uitzien, zat net op de vouwfiets en er vloog een wesp tegen m'n ooglid. Hij stak ook nog  Dodgy

Even gekoeld en ik zie het wel maar m'n uk viel het niet op voordat ik het zei. Hoop dat het zo blijft.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hardloper
Had ik ook ooit, ketting gebroken op 1 km van huis. Eerst de Quest thuis gebracht en daarna binnen rustig met alle tijd en al het gereedschap hersteld.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
Dat is het voordeel van een open fiets, dan kan je mooi overal bij Smile hier altijd een kettingpons, quicklink en kettingopener bij me .
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Veloquest , Willeke_IGKT , Thijs OO
(06-May-2025, 07:12 PM)365cycle schreef:
(06-May-2025, 06:51 PM)Veloquest schreef: Omdat de ketting brak en ik een klein stukje naar huis moest steppen met de velomobiel. 
Ba-lonnnnnnnnnnnnn...
Heb je geen quicklinks in je velotas? Of vloog ie ook meteen in z'n geheel door de slangen, zoals ik ooit had?

Ik had ook een klein succesje zojuist. Moet er morgen representatief uitzien, zat net op de vouwfiets en er vloog een wesp tegen m'n ooglid. Hij stak ook nog  Dodgy

Even gekoeld en ik zie het wel maar m'n uk viel het niet op voordat ik het zei. Hoop dat het zo blijft.

Ja dat zit allemaal in de tas thuis. En gelukkig neem ik die wel altijd op lange ritten mee. En ook nog gelukkig dat de ketting vooraan brak zodat ik hem niet door de buis hoefde te halen.
Antwoord }
(06-May-2025, 08:55 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat is het voordeel van een open fiets, dan kan je mooi overal bij Smile hier altijd een kettingpons, quicklink en kettingopener bij me .
*mompelt iets met 266 km @ 37,7 km/h* Tongue Wink
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Thijs OO , Willeke_IGKT
(06-May-2025, 09:51 PM)365cycle schreef:
(06-May-2025, 08:55 PM)Bob Hagendijk schreef: Dat is het voordeel van een open fiets, dan kan je mooi overal bij Smile hier altijd een kettingpons, quicklink en kettingopener bij me .
*mompelt iets met 266 km @ 37,7 km/h* Tongue Wink

Ik zeg niet dat een vm geen voordelen heeft, maar een open ligger heeft er ook een paar Wink
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Veloquest , Willeke_IGKT
(06-May-2025, 10:00 PM)Bob Hagendijk schreef: Ik zeg niet dat een vm geen voordelen heeft, maar een open ligger heeft er ook een paar Wink
Als je ketting stuk is wel idd Tongue 

Ik plaag je maar he
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest , Willeke_IGKT
In de omgeving van Lievelde vond men het nodig om de onverharde fietspaadjes op te kalefateren en deze met een laag gruis te bedekken.

Maar zal iemand binnen de gemeente of de uitvoerder van deze taak zelf wel eens fietsen, en weten dat fietsen in een dikke laag gruis absoluut geen pretje is, zelfs ronduit gevaarlijk?
Antwoord }
Ik denk het niet. Fietsen zonder gruis gaat prima, met alles behalve zware bakfietsen rijd je het ook niet in, en ook asfalt met steentjes rolt slechter dan zonder.

Zucht... ze leren het nooit.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
(11-May-2025, 07:40 PM)365cycle schreef: en ook asfalt met steentjes rolt slechter dan zonder.

De slijtlaag bedoel je?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11-May-2025, 09:32 PM)Roepers schreef: De slijtlaag bedoel je?
Ja en nee. Ik doel vooral op de steentjes in de slijtlaag.

Dat die niet nodig zijn voor iets dat nauwelijks belast wordt is oud nieuws. Daarnaast maakt het de weg luidruchtig:

Citaat:De laatste jaren worden slijtlagen in het buitengebied weer veelvuldig toegepast. Slijtlagen zijn een goedkope en duurzame manier om de levensduur van het wegdek te verlengen. 

Citaat:In tegenstelling tot alle andere asfaltdeklagen is een slijtlaag kort na aanleg lawaaiig en wordt deze onder invloed van verkeer ingereden en daarmee stiller.

...daarvoor heb je dan dus wel verkeer nodig dat de slijtlaag ook daadwerkelijk inrijdt. Lukt niet met een licht fietsje.
Het is gewoon ondoordacht.

https://mp.nl/verhaal/slijtlagen-als-gel...toepasbaar
In words of others,
Antwoord }
Omdat er weer een autodebilist op de oversteekplaats voor fietsers stond terwijl hij wist dat hij niet kan doorrijden. Ik kom dit wel (veel) meer tegen, maar deze keer stond ie er eerst half op zodat ik er met wat mikken nog wel voorlangs zou kunnen, maar hij rolde dan nog eens extra vooruit toen ik in zicht kwam zodat ie het helemaal blokkeerde toen ik aankwam. De pickup ervoor stond nog steeds stil om de rotonde op te rijden. Ik heb even mijn toeter gebruikt om te laten weten dat ie in de weg stond en gebaard dat ie achteruit moest, maar natuurlijk vond die idioot dat ie daar mag staan. In België is het verboden om een oversteekplaats of zebrapad op te rijden als je weet dat je niet verder kan (net zoals je een kruising niet mag blokkeren op die manier).

Het wordt tijd voor een 2-jaarlijks verfrissingsexamen voor automobilisten. Niet geslaagd? Rijbewijs ongeldig en probeer over een maand nog maar eens.
Antwoord }
(15-May-2025, 09:10 AM)qv-tester schreef: In België is het verboden om een oversteekplaats of zebrapad op te rijden als je weet dat je niet verder kan (net zoals je een kruising niet mag blokkeren op die manier).
Idem hier, het is even goed een kruising en die mag je niet blokkeren.

Ook onwijs irritant idd. Als het even kan ga ik er zo voor staan dat ze wel terug moeten.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
Het is in Nederland ook verboden en vaak op de weg aangegeven met witte kruisende lijnen. Niet dat dat verkeer stopt.
Ik heb op mijn woon-werk route een fietsers oversteek die twee vrachtwagens lengte van een overweg is en tien keer zo ver van een afslag zonder stoplichten naar de volgende weg. De oversteek heeft stoplichten en die witte kruizen op de weg. Het is daar bijna dagelijks opgestopt en zeker wekelijks dat verkeer die oversteek blokkeert. Vaak lange vrachtwagens die zowel het fietspad als het voetpad ernaast volkomen blokkeren.
Ik rij tegenwoordig andersom als ik zie dat het druk is, liever langer rijden dan langer stilstaan.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik kwam de laatste tijd ook niet meer op die betreffende kruising, maar mijn andere route ligt sinds vorige week open door langdurige wegenwerken... Ze gooien het tegenwoordig overal open, dikwijls voor nieuwe leidingen (glasvezel?) of om nieuwe riolering te leggen. Ik verwacht niet dat ik dit jaar nog een volledig werkenvrije route kan rijden, zowel niet naar Geleen als naar Hasselt. Binnenkort gooien ze bij Zonhoven ook nog vanalles open, dus dan ga ik daar ook weer mogen zoeken.
Antwoord }
... ik net achter het net heb gevist bij de aankoop van een rug-aan-rug tandem Sad Had al een afspraak staan, maar toen was de fiets opeens verkocht...
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er een hoop lol aan gaat beleven.

Mocht iemand er nog een hebben staan die in de schuur stof staat te happen: mijn partner en ik houden me aanbevolen. Dit was de eerste reeële kans om haar ook aan het ligfietsen te krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S
(, 10:49 PM)Kapitein Bosui schreef: ... ik net achter het net heb gevist bij de aankoop van een rug-aan-rug tandem Sad Had al een afspraak staan, maar toen was de fiets opeens verkocht...
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er een hoop lol aan gaat beleven.

Mocht iemand er nog een hebben staan die in de schuur stof staat te happen: mijn partner en ik houden me aanbevolen. Dit was de eerste reeële kans om haar ook aan het ligfietsen te krijgen.

Balen Sad
Zulke verkopers heb je altijd helaas. Zieltjes met een verrotte mentaliteit die letterlijk voor een paar euro meer afspraken opzij zetten.

Ooit had ik een afspraak voor een challenge ventus. Een opknapper, voor 75 euro geloof ik.  Maandag de afspraak gemaakt, deal rond en omdat de man later die week bij mij in de buurt moest zijn afgesproken dat ie 'm langs zou brengen tegen een kleine vergoeding. Dus die vrijdag zou 'm langsbrengen.  En ondertussen meldde een andere geinteresseerde zich woensdag -terwijl ie dus al verkocjt was- waar ie gewoon vrolijk mee ging onderhandelen en die 'm een paar euro meer bood dan zn vraagprijs en was de fiets opeens verkocht.

Aan zulke lui heb ik dus echt een teringhekel en ik ben serieus voornemens eens een keer zo'n verkoper voor de rechter te slepen om 'm een koekje vqn eigen deeg te geven. Prachtvoorbeeld van zo'n koekje van eigen deeg: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detail...:2016:6696

(, 10:49 PM)Kapitein Bosui schreef: Mocht iemand er nog een hebben staan die in de schuur stof staat te happen: mijn partner en ik houden me aanbevolen. Dit was de eerste reeële kans om haar ook aan het ligfietsen te krijgen.

Ze wil alleen op een ligfietstandem ligfietsen, en niet op een eigen ligfiets voor haarzelf alleen?
Antwoord }
(, 11:02 PM)ZoefZoef schreef: [
Ze wil alleen op een ligfietstandem ligfietsen, en niet op een eigen ligfiets voor haarzelf alleen?

De Quest en de Hurri die ik hier thuis heb krijg ik niet op haar maat (159cm), en deze RaR tandem leek meer verstelbaar. Dus voornamelijk practisch redenen. Maar ook omdat een ligfiets tandem ook gewoon erg veel lol zou opleveren
Antwoord }
(, 11:02 PM)ZoefZoef schreef: Aan zulke lui heb ik dus echt een teringhekel en ik ben serieus voornemens eens een keer zo'n verkoper voor de rechter te slepen om 'm een koekje vqn eigen deeg te geven. Prachtvoorbeeld van zo'n koekje van eigen deeg: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detail...:2016:6696
Ik snap het wel. Marktplaats kan je echt niet serieus nemen, en ik denk dat als je eenzelfde uitkomst als in die uitspraak verwacht voor een fiets van €75 zonder aanbetaling een rechter je alles behalve serieus neemt.

Die rechtzaak is echter een harde les voor de verkoper. Ik reserveer niets meer voor meer dan je reistijd. Als je onderweg gaat en op de afgesproken tijd (niet dag, tijd) met geld voor m'n deur staat is ie voor jou, als een ander eerder is gaat die voor.
In words of others,
Antwoord }
Ik heb maar even vluchtig die hele brei tekst van de genoemde rechtszaak gelezen, uit pure nieuwsgierigheid. Maar krijg de indruk dat de verkoper niet blij wordt van de toon van de aspirant koper, en daarom de mondelinge overeenkomst heeft geannuleerd. Vind ik niets geks aan. Als iemand bij mij opdringerig, onbeschoft of anderszins oncharmant communiceert laat ik het ook graag gaan en richt ik me op een ander.

(Maar ik zal wel wat gemist hebben?)
Antwoord }
(, 12:11 AM)365cycle schreef:
(, 11:02 PM)ZoefZoef schreef: Aan zulke lui heb ik dus echt een teringhekel en ik ben serieus voornemens eens een keer zo'n verkoper voor de rechter te slepen om 'm een koekje vqn eigen deeg te geven. Prachtvoorbeeld van zo'n koekje van eigen deeg: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detail...:2016:6696
Ik snap het wel. Marktplaats kan je echt niet serieus nemen, en ik denk dat als je eenzelfde uitkomst als in die uitspraak verwacht voor een fiets van €75 zonder aanbetaling een rechter je alles behalve serieus neemt.

Die rechtzaak is echter een harde les voor de verkoper. Ik reserveer niets meer voor meer dan je reistijd. Als je onderweg gaat en op de afgesproken tijd (niet dag, tijd) met geld voor m'n deur staat is ie voor jou, als een ander eerder is gaat die voor.

Ik denk dat je daarin verkeerd zit. Een rechter zal de wetgeving moeten volgen.

Het bedrag is niet bepalend. Bepalend is of er een geldige koopovereenkomst is gesloten en als deze niet wordt nagekomen en er schade wordt geleden, wiens schuld dat is. Wordt die niet nagekomen door handelen van de verkoper en kan deze zijn deel van de overeenkomst niet langer nakomen, dan is de verkoper schadeplichtig en mag ie dus dokken. Daar komt het eigenlijk op neer.  En in dit geval was het voor de verkoper een zeer duur geintje waar ik eigenlijlk wel om moet gniffelen.  Niet tof voor 'm, maar wel zn eigen schuld en een keiharde les.  

De vraag is natuurlijk wel of het lonend is allemaal en of je niet meer kosten moet maken dan dat je vergoed krijgt.  En daar zit het probleem. Te weinig mensen halen dr recht, waardoor je dus dit soort gevallen krijgt en het normaal gevonden wordt als er toch geen consequenties aan vast zitten.

Maar het had me echt heerlijk geleken om zo'n figuur voor de rechter te slepen zodat dat tientje extra winst dat ie dacht te pakken, uit zou draaien op een paar honderd euro in de min.  Als je niet van plan bent je eraan te houden, maak dan geen afspraken. Of wees vooraf duidelijk, bijv dat je niet reserveert of dat je pas reserveert na een aanbetaling.   Maar als je echt een afspraak hebt staan, samen een prijs hebt afgesproken en een adres hebt uitgewisseld, dan vind ik het gewoon aso om met een ander een afspraak te maken en dan het item te verkopen Sad
Antwoord }
(, 12:18 AM)Lopopodium schreef: Ik heb maar even vluchtig die hele brei tekst van de genoemde rechtszaak gelezen, uit pure nieuwsgierigheid. Maar krijg de indruk dat de verkoper niet blij wordt van de toon van de aspirant koper, en daarom de mondelinge overeenkomst heeft geannuleerd. Vind ik niets geks aan. Als iemand bij mij opdringerig, onbeschoft of anderszins oncharmant communiceert laat ik het ook graag gaan en richt ik me op een ander.

(Maar ik zal wel wat gemist hebben?)

Deze verkoper heeft de boel geannulleerd omdat ie een hoger bod kreeg nadat ie al een koopovereenkomst had gesloten en met die hogere bieder in zee is gegaan. Die keuze heeft uiteindelijk heel duur voor 'm uitgepakt: waar ie dacht 900 euro extra te verdienen door met een ander in zee te gaan, werd het een rechtszaak die ie verloor en draaide het uit op een schadepost van 6000 euro plus zn eigen advocaatskosten.

Hij nam de gok, besloot eenzijdig de koopovereenkomst niet na te komen, ging met een ander in zee om er 900 euro meer aan over te houden, maar verloor uiteindenlijk 6000 euro plus zn eigen advocaatskosten.  Die heeft zn lesje wel geleerd, denk ik. Nou ja, in die zaak. Volgende keer flikt ie het natuurlijk weer, want vrijwel niemand stapt naar de rechter 'want marktplaats'.
Antwoord }
Ach ja, we maken het hier regelmatig mee dat iets verkocht is, er een afspraak wordt gemaakt, en de koper dan toch niet komt omdat die kennelijk op dat moment pas heeft gekeken waar s 'Heerenberg ligt.
Ik snap het wel dat je voor een gratis surfplank niet van Vlissingen naar hier rijdt, maar kijk dan even naar de afstand voordat je toeslaat.
Antwoord }
Bedankt door:
(4 uren geleden)Jeroen S schreef: Ach ja, we maken het hier regelmatig mee dat iets verkocht is, er een afspraak wordt gemaakt, en de koper dan toch niet komt omdat die kennelijk op dat moment pas heeft gekeken waar s 'Heerenberg ligt.
Ik snap het wel dat je voor een gratis surfplank niet van Vlissingen naar hier rijdt, maar kijk dan even naar de afstand voordat je toeslaat.

Het is inderdaad wel een eind surfen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(11 uren geleden)ZoefZoef schreef: Als je niet van plan bent je eraan te houden, maak dan geen afspraken.
Als je een hekel hebt aan mensen die zich niet aan afspraken houden, doe dan geen zaken op Marktplaats of welke andere tweedehandssite dan ook die geen bindende veiling is.

Meer wil ik er niet over kwijt.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ervaringen met een Streamer
Sinds vorig jaar i...Niels van der Wal — 12:25 PM
Wat GertBr zegt. Je ...Frutsel — 12:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat vinden jullie va...Hardloper — 11:49 AM
Mijn ervaringen (van...GertBr — 11:10 AM