Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 11
Bedankt: 796
2750 x bedankt in 1270 berichten
Ik vandaag de 150km aan 1 stuk die ik me ten doel had gesteld ook gehaald heb in een tijd waar ik blij van word. Ik had verwacht dat het me meer dan 4 uur zou kosten, maar het was lekker rijden in Sloten
Respect voor de heren die stug doorfietsen de hele dag & nacht. Ik moet eerst nog maar een tijdje trainen op lange afstanden
Topics: 20
Bedankt: 1067
675 x bedankt in 276 berichten
(30-May-2025, 09:14 AM)martinus schreef: Boyd,ik wens je veel plezier toe vandaag!
Bedankt, heb er van genoten... (Ofzo  )
Ging veel beter dan ik had verwacht. Na het behalen van mijn doel had ik nog zes uur over
Bedankt door: Tijanus , martinus , Lig-hen , Willeke_IGKT , Fietsbennie , Wim -de roetsende , TimSch , datakneder , Frutsel , liggende daan , 365cycle
Topics: 2
Bedankt: 912
635 x bedankt in 305 berichten
(31-May-2025, 06:01 PM)Boyd Maduro schreef: (30-May-2025, 09:14 AM)martinus schreef: Boyd,ik wens je veel plezier toe vandaag!
Bedankt, heb er van genoten... (Ofzo )
Type 2 fun, in wielerjargon.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 7
Bedankt: 436
300 x bedankt in 157 berichten
Topics: 115
Bedankt: 12492
9696 x bedankt in 4732 berichten
Gefeliciteerd Boyd! En Arend-Jan en Ymte natuurlijk ook, met die felbegeerde podiumplekken
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 165
Bedankt: 2625
8861 x bedankt in 4287 berichten
01-Jun-2025, 09:03 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jun-2025, 09:04 AM door Wim -de roetsende.)
(01-Jun-2025, 02:28 AM)365cycle schreef: Gefeliciteerd Boyd! En Arend-Jan en Ymte natuurlijk ook, met die felbegeerde podiumplekken 
De volgorde is wel van jong naar iets ouder
Gefeliciteerd inderdaad. Ontzettend knappe prestatie.
Ik sprak Ymte gisteren nog. Hij had, als ik het goed gehoord heb, iets van 13.000 cal. verbruikt.
Hij had al bij de start last van zijn darmen en eten ging niet zo gemakkelijk.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
01-Jun-2025, 01:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jun-2025, 01:56 PM door 365cycle.)
Dan is ie waarschijnlijk zo'n 2 kg lichter nu
Ik ben blij dat ik velomobiel rij
Ook in de stad is het gewoon een echt fijn vervoermiddel. En ja, ook in de stad heeft het heel veel voordelen, ook qua snelheid. Gisterenavond heel Rotterdam doorkruist en daarbij dik 36 gemiddeld gereden; denk dat ik dat met een ander vervoermiddel gewoon niet gehaald had.
Met de motor had ik meer stoplichten gehad en met een auto had ik ook niet overal tussendoor kunnen schieten waar ik dat nu wel kon. Met een andere fiets had ik niet op de rijbaan gemogen en geen boulevards @ 55+ km/h kunnen kruisen.
Hooguit jammer dat er een dronken tor in een bestelbus op het gemiddelde drukte, want die reed een heel stuk ~25 en ik kon er niet voorbij.
In words of others,
Bedankt: 598
2020 x bedankt in 952 berichten
, 02:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door datakneder.)
omdat ik vandaag een heel lekker ritje heb gemaakt heb van 45 km.
En dat was niet eens vol gas, maar een beetje herstel omdat ik dit weekend al wat stukje vol gas ben gegaan. Een paar maal verkeerd gereden, onoplettend een doodlopende straat in en zelfs een lange oprit opgereden omdat ik dacht dat het een weg was. Dus met uitstappen en omdraaien toch nog een gemiddelde van ruim boven de 30km/h.
Begin van het jaar wou ik meer snelheid krijgen, en ik merk dat dat nu al gelukt is. Maar er is nog een half jaar te gaan. We gaan zien hoe ver we komen.
(Edit). Bij de confrontatie met de bus schakelde hij niet lekker meer. De lage versnellingen kreeg ik er niet meer op. Toen hij toch bij mij in de gang stond dacht ik laat ik de bandjes even controleren. Voor 4 bar en achter minder dan 2. Nu weer op voor 5,5 en achter 3 (balloon tyre). Ook zag ik dat mijn zelfgemaakte kettingkast aanliep tegen de achterband/ketting. Nog even de derailleurkabel op spanning zetten en de stelschroeven controleren, dan kan die weer dicht. En dan morgen maar eens hetzelfde rondje nogmaals rijden.
Topics: 109
Bedankt: 3651
3911 x bedankt in 2636 berichten
, 04:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 04:09 PM door Hardloper.)
![[Afbeelding: image.png]](https://i.ibb.co/ksw7jRJX/image.png)
ik heb wel weer mijn portie endorfine gehad. 
De Garmin's zeiden een hogere snelheid, maar dit is ook leuk getal. Het viaductje was nog niet eens zo hoog.
Ik heb flink bij getrapt en had goed overzicht op het fietspad. Geen andere weggebruikers in de buurt en dit was als goed is op een fietspad waar geen auto's opeens op het fietspad komen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Maak je geen zorgen over die snelheid Hardloper. Wij waren er niet bij. Als jij het verantwoord vindt was het gewoon verantwooird.
In words of others,
Nou ik vind het ergens best wel hard voor iemand die minder goede snelle reflexen heeft en geen rijbewijs.
(, 06:33 PM)Hardloper schreef: Nou ik vind het ergens best wel hard voor iemand die minder goede snelle reflexen heeft en geen rijbewijs. Zelfkennis is goud waard.
Maar ik had laatst weer 80+ de klok dus ik ga er in ieder geval niets over zeggen
In words of others,
Bedankt: 598
2020 x bedankt in 952 berichten
(, 06:25 PM)365cycle schreef: Maak je geen zorgen over die snelheid Hardloper. Wij waren er niet bij. Als jij het verantwoord vindt was het gewoon verantwooird.
Ik denk/hoop dat de meeste rijders die deze snelheden tegenkomen ook voldoende vertrouwd zijn met hun voertuig om de juiste keuze te maken. Maar dit zet me wel tot nadenken en ik heb hier een situatie en een bijbehorend gedrag, waarvan ik wel zou willen weten wat jullie er van vinden. Het gaat om de volgende situatie: (Ja dit is hetzelfde straatje als de bus)
Als ik hier aankom zie ik een wegversmalling aan mijn kant en heb ik geen voorrang. Maar de ruimte is voldoende voor mijn ligfiets om toch door te rijden. Maar wel net. Dus kan ik wel weten en het vertrouwen hebben dat het kan, maar is het de vraag of de andere partij dat ook denkt. Het is een 30-zone dus rijd ik ook 30 en ik ga er van uit dat de andere partij dat ook doet. Er staan nog sporen op het wegdek waar eens de middenstreep was, en daar kom ik net niet overheen met mijn linkerwiel.
Mijn simpele vraag is: "Vinden jullie dit asociaal gedrag om hier met 30 door te rijden bij een tegenligger?"
, 06:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 06:54 PM door Hardloper.)
Heel interessante vraag. Persoonlijk denk ik ergens van iets meer naar links. Eis de ruimte op zodat je zeker niet van weg wordt geduwd. Maar of het asociaal is wat je doet. Heb je als tegenligger een mini’tje of kleine Fiat Panda. Of de grote SUV waar diverse van ons een hekel aan hebben. Bij die laatste voelt het brutaler, anderzijds passeer ik liever hen, dan zij mij
Maar wat veiligheid betreft, zelf denk ik dat ik prettiger bij zou voelen om het voorbij te zijn , mocht ik een grote auto nog achter me aan hebben zitten. Zelf reed ik op een niet als te brede weg. 1 richting verkeer uitgezonderd fietsers. Heb contact gemaakt met de suv die de straat in wou rijden. Dat was vergelijkbaar krap denk ik.
(, 06:46 PM)datakneder schreef: Mijn simpele vraag is: "Vinden jullie dit asociaal gedrag om hier met 30 door te rijden bij een tegenligger?" In de bebouwde kom doe ik het niet, buiten de bebouwde kom eigenlijk altijd wel. Voornaamste reden is dat tegenliggend verkeer dan vaak een beetje inhoudt, en me dus niet met 165 voorbij komt razen + ik ben m'n 45+ niet direct kwijt.
In words of others,
Topics: 11
Bedankt: 524
3466 x bedankt in 1609 berichten
Ik probeer mijn gedrag een beetje te spiegelen aan dat wat mijn medeweggebruiker doet. Ik rijd dagelijks dit weggetje, waar het met gemotoriseerd verkeer ook krap wordt.https://www.google.nl/maps/place/Azewijn/@51.887251,6.341665,3a,75y,353.96h,76.85t/data=!3m7!1e1!3m5!1sopuWtCtFQGzkRuznniPZqg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D13.146305630120438%26panoid%3DopuWtCtFQGzkRuznniPZqg%26yaw%3D353.96263395650817!7i13312!8i6656!4m6!3m5!1s0x47c782fad3baac59:0x12ca8d5047d3fdb5!8m2!3d51.8869632!4d6.3056136!16s%2Fm%2F03clc1w?hl=nl&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYwMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Als iedereen het netjes doet past het net, komt er een trekker of vrachtwagen, dan wordt het echt wel heel krap. Doet die ander netjes, vertraagd hij, gaat ie aan de kant, dan doe ik dat ook. Vaak gaat de auto dan met 1 kant de berm in, of eventjes heel langzaam. Bij trekkers ga ik vaak even aan de kant bij een oprit, of maak met de hand of het knipperlicht duidelijk wat ik ga doen.
Door die subtiele communicatie weet je van elkaar wat je gaat doen, en wat je kunt verwachten. De meesten die daar rijden, rijden er vaker en weten dus ook dat het krap is en dat je daar wel in de berm kunt met 1 kant. Moet het met twee auto's of een auto en een trekker dan wordt interessant.
In jou geval kan het toch doorrijden best een schrik reactie veroorzaken. Jij weet wel dat het past, en je kunt het ook zien, maar voor die automobilist verdwijn je misschien wel in zijn dode hoek, zo dicht naast de auto. In zijn/haar positie zou ik dat misschien niet heel prettig vinden. Heb me met de lowracer laatst ook in zo'n gaatje gegooid, waar ik bij nader inzien instinctief de ellebogen nog iets introk. Het pastte wel, maar helemaal lekker was het niet.
Het zit hem wat mij betreft heel erg in de communicatie met de andere weggebruiker, hoe je elkaar door je plek te kiezen laat zien wat je gaat doen, door je snelheid wel of niet aan te passen, door je rijgedrag. Het kan dus de ene keer asociaal zijn en de andere keer prima. Als die ander al aarzelt, vertraagt, twijfelend rijdt en jij drukt door gaat die misschien in een noodstop. Terwijl jij het obstakel aan jou kant hebt. Dat vind ik niet netjes. Drukt die ander bruut door, is het misschien niet verstandig om je er vlak naast te wagen. Gedraagt de ander zich netjes en rustig, dan kun je her erop wagen.
Mijn ervaring met de Duitsers is dat die nog wel erg strak van de regeltjes zijn, in dit geval heb jij het obstakel aan jou kant en moet jij dus wachten. Ook als jij er misschien net iets dichter bij bent of denkt dat het net wel past. als hij denkt dat jij er niet langs past en je gaat toch houdt jij je niet aan de regeltjes, vinden ze heel erg.
(, 07:27 PM)Jeroen S schreef: in dit geval heb jij het obstakel aan jou kant en moet jij dus wachten. Is dat zo? In principe hoef je je eigen weghelft namelijk niet te verlaten.
In words of others,
(, 07:27 PM)Jeroen S schreef: Mijn ervaring met de Duitsers is dat die nog wel erg strak van de regeltjes zijn, in dit geval heb jij het obstakel aan jou kant en moet jij dus wachten. Ook als jij er misschien net iets dichter bij bent of denkt dat het net wel past. als hij denkt dat jij er niet langs past en je gaat toch houdt jij je niet aan de regeltjes, vinden ze heel erg.
Dit is wel iets waar ik niet bij stil stond. Wat inderdaad ook iets is wat mee speelt. Ik ging automatische vanuit dat het in NL was.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Soepele SPD schoenen
|
Grootgrutter Mantel ...Tijanus — 07:59 AM |
proefrit op ligfiets-tandem gezocht
|
Bedankt voor je reac...liggende daan — 11:13 PM |
Soepele SPD schoenen
|
Beste forumdeelnemer...Tom Fekkes — 11:06 PM |