Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(21-Jul-2025, 10:55 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik had gisteren op de top van een smal boog bruggetje twee hekjes om alles behalve voetgangers en standaard fietsers te stoppen. Rolstoelers en mensen met een van Raam trike komen daar niet door.

Ik heb sinds ik in Engeland gefietst valt het me steeds weer op dat ook in Nederland fietspaden vaak afgesloten zijn voor buitengewone fietsen. Meestal is de omweg niet lang maar nooit aangegeven.
Bij de fietsersbond zijn ze bezig met het in kaart brengen van onnodige paaltjes. Ik heb ze de hint gegeven dat daar ook wel hekwerken bij mogen komen. Het is wat je zegt, met een drie- of vier wiel fiets geen doorkomen aan, soms zelfs niet als je afstapt om dan de lege fiets door die hekken te frommelen. En ik snap het niet helemaal, zo klein zijn auto's nu ook weer niet. Dus waarom  die hekwerken niet verder uit elkaar zetten? En ik heb zelf al meegemaakt dat het "kwartje" niet valt bij gemeenten, voor  werkzaamheden weg halen op mijn verzoek met reden en na de werkzaamheden alles weer vrolijk terug gezet, u fietst maar om! Dus mensen met een aangepaste fiets vanwege een handicap moeten zich nu extra inspannen, vreemde zaak.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Ik begrijp dat ook niet. Heb die discussie ook al eens gevoerd. Dan krijg je dan "zo te zien til je dat ding er makkelijk overheen", en dan reageer ik maar weer met "ja, IK wel. Ik zit in een velomobiel omdat ik het leuk vind, niet op een handbike omdat m'n benen het niet meer doen."

Andere niet zo blij: Een gebeurtenis van een mede-velonaut deze week. Hij reed een SUV-rijder die stilstond op de weg voorbij, maar werd vervolgens getrakteerd op een achtervolging gevaarlijk dicht bij z'n fiets. Daarna werd hij ingehaald en stopte de bestuurder om een gesprek/whatever aan te gaan. De velonaut liet zich niet uit de tent lokken, is er opnieuw voorbij gereden en doorgekard. 
Zelf ben ik een paar weken geleden bedreigd door een automobilist, omdat ik in zijn ogen niet voldoende aan de kant ging (nee, er was geen ruimte, het is een weg van net 2,5m breed. Ik was overigens met de rechtopfiets). Ik was niet onder de indruk, maar heb afgelopen week wel aangifte gedaan. Mocht hij mij of een andere fietser in de nabije toekomst toch aanrijden, dan komt die niet zo onschuldige kant van dat heerschap in ieder geval weer onder de neus van het OM wanneer hij "ik kon er niks aan doen, ik had hem écht niet gezien!" verklaart.

Na bijna een jaar zonder volgen de akkefietjes met agressieve automobilisten elkaar nu zo snel op dat het me triggert nu wel om toch maar weer een camera te gaan monteren. Ik wat wil kunnen bewijzen, mocht het een keer mis gaan.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT , Hoekie
(, 05:59 PM)Joop99 schreef:
(21-Jul-2025, 10:55 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik had gisteren op de top van een smal boog bruggetje twee hekjes om alles behalve voetgangers en standaard fietsers te stoppen. Rolstoelers en mensen met een van Raam trike komen daar niet door.

Ik heb sinds ik in Engeland gefietst valt het me steeds weer op dat ook in Nederland fietspaden vaak afgesloten zijn voor buitengewone fietsen. Meestal is de omweg niet lang maar nooit aangegeven.
 En ik snap het niet helemaal, zo klein zijn auto's nu ook weer niet. Dus waarom  die hekwerken niet verder uit elkaar zetten? En ik heb zelf al meegemaakt dat het "kwartje" niet valt bij gemeenten, voor  werkzaamheden weg halen op mijn verzoek met reden en na de werkzaamheden alles weer vrolijk terug gezet, u fietst maar om! Dus mensen met een aangepaste fiets vanwege een handicap moeten zich nu extra inspannen, vreemde zaak.

Misschien rijdt er iemand bij de gemeente met dit soort auto? https://www.youtube.com/shorts/vI5R3EuzhOw
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Bob Hagendijk, Marten, 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ik had gisteren ...Snoek043 — 08:23 AM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Een beller is sn...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Een beller is snel...365cycle — 06:55 PM
Heb ik gedaan ...Wim -de roetsende — 06:16 PM
Ik begrijp dat ook n...365cycle — 06:09 PM
Ik had gisteren op...Joop99 — 05:59 PM
Ik heb vorige wee...Dikkie dik — 03:14 PM
Ik was daar vorige w...Atrike — 08:55 AM
 Niet alle fietser...Wim -de roetsende — 07:03 AM
Medeliggers onderweg
Maandag 21.07 rond 1...Josligfiets — 06:24 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die lichte binnenb...365cycle — 11:49 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik merk dat ik met...365cycle — 11:47 PM
Die lichte binnenban...Jeroen S — 11:05 PM
Het enige verschil...Coen__ — 10:38 PM
Volgens mij zijn we ...Jeroen S — 10:24 PM
Verzekeren trike
Welkom Jan. Het is v...Jeroen S — 10:18 PM
Hans is ondertusse...gideon — 10:18 PM