|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 47
Bedankt: 1084
2399 x bedankt in 787 berichten
(06-Feb-2026, 11:59 PM)365cycle schreef: Flink vermogen hoor! Rijd je met Garmin ook met hartslag? Eventueel een horloge? Dan kan je je weekbelasting een beetje in de gaten houden.
Uiteraard  Heb ook nog een Garmin horloge dat via ant+ hartslag deelt met de 1030 tijdens het fietsen.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 179
Bedankt: 3279
10329 x bedankt in 4940 berichten
(06-Feb-2026, 08:27 PM)TimSch schreef: En wat een data krijg je dan ineens!
Gaat deze data ook naar BigTech?
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
(07-Feb-2026, 09:08 AM)Wim -de roetsende schreef: (06-Feb-2026, 08:27 PM)TimSch schreef: En wat een data krijg je dan ineens!
Gaat deze data ook naar BigTech?
Naar Garmin Connect, dus in zekere zin wellicht wel. Geen idee eigenlijk of de topman/-vrouw daarvan een dubieus figuur is of de organisatie er doelstellingen op nahoudt die mij niet aanstaan...
Topics: 122
Bedankt: 4316
4905 x bedankt in 3228 berichten
Volgens mij was Garmin wel een partij waarbij je ook zonder hun backend het apparaat kan gebruiken. USB kabeltje in de laptop / pc en dan andere kant in het device. En downloaden maar.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 2
Bedankt: 276
251 x bedankt in 57 berichten
Omdat ik het handsfree flevobiken echt onder de knie lijk te hebben! En de koude natte mist meeviel. 30km rondje gemaakt.
Bedankt door: Kapitein Bosui , TimSch , Bianca F , Lig-hen , gideon , Wim -de roetsende , Boyd Maduro , Willeke_IGKT , Jeroen S , PieterTrapt , Veloquest , Roepers , martinus
Topics: 4
Bedankt: 642
1063 x bedankt in 392 berichten
op de terug weg van breda naar groningen een mooi pauze stop kunnen maken bij vrienden in almere. Want de laatste lange tocht in een dag was in oktober 2025. En blij dat ik het hert? zag dat de weg overstak en daarna het fietspad. dus ik kon nog even remmen. of het echt nodig was weet ik niet maar neem die risico liever ook niet.
Het steeds beter lijkt te gaan met onze mede ligfietser Jan. Had hem vandaag opgezocht.
Topics: 48
Bedankt: 9
2037 x bedankt in 871 berichten
(07-Feb-2026, 01:25 PM)NielsKo schreef: Omdat ik het handsfree flevobiken echt onder de knie lijk te hebben! En de koude natte mist meeviel. 30km rondje gemaakt.
*Foto*
Leuke foto!
Topics: 7
Bedankt: 467
338 x bedankt in 174 berichten
...zonnetje,over de dijk scheuren en 'n minipause langs 't water..gewoon lekker ligfietsen
Topics: 5
Bedankt: 2
1897 x bedankt in 968 berichten
Langzaam maar zeker begint het mohawkje vorm te krijgen
Het carbon flake gebeuren ging niet helemaal als gepland dus er moet veel geschuurd worden, wat nogal een ding is met carbon, maar bijna!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 1
Bedankt: 305
2037 x bedankt in 628 berichten
14-Feb-2026, 06:07 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Feb-2026, 06:08 PM door Arend-Jan.)
(07-Feb-2026, 01:25 PM)NielsKo schreef: Omdat ik het handsfree flevobiken echt onder de knie lijk te hebben! En de koude natte mist meeviel. 30km rondje gemaakt.
![[Afbeelding: 1770463415983-9dd5bfd9-2b6a-4320-9ce7-1e2bf9f07453.jpeg]](https://image2url.com/r2/default/images/1770463415983-9dd5bfd9-2b6a-4320-9ce7-1e2bf9f07453.jpeg)
Baas!
(14-Feb-2026, 04:17 PM)Gideonaut schreef: Langzaam maar zeker begint het mohawkje vorm te krijgen
Het carbon flake gebeuren ging niet helemaal als gepland dus er moet veel geschuurd worden, wat nogal een ding is met carbon, maar bijna!
![[Afbeelding: IMG-20260214-140401658.jpg]](https://i.ibb.co/ycCghXkz/IMG-20260214-140401658.jpg)
![[Afbeelding: IMG-20260214-140412415.jpg]](https://i.ibb.co/kV212Hh2/IMG-20260214-140412415.jpg)
wow, flinke unit!
Waar dient hij voor? Is het om extra verlichting in te bouwen?
Topics: 5
Bedankt: 2
1897 x bedankt in 968 berichten
Camera, verlichting, reflectie, opvallen (en omdat het gewoon leuk is om creatief bezig te zijn en een persoonlijke fleur aan de QV te geven  )
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 1
Bedankt: 305
2037 x bedankt in 628 berichten
Ja, en vooral het gevoel bij het stuk tussen haakjes ken ik heel goed
om we een forum hebben waar we elkaar gewoon kunnen tips geven op technische computer vlak, zoals over site certificaten.
Topics: 28
Bedankt: 40
4142 x bedankt in 2282 berichten
18-Feb-2026, 04:24 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Feb-2026, 07:43 AM door ZoefZoef.)
.. m'n lokale Gamma in de opruimhoek een hangslot had liggen die ik al even op mn verlanglijstje had staan.
Zo'n geval dus, die ik over de rem van de Quest XS kan schuiven zodat ik deze kan blokkeren als ik deze langdurig ergens moet parkeren of als ie een keerje buiten zal moeten overnachten. Ik heb er ergens een soortgelijke liggen van het merk Yale die ik gebruikte voor mn Quest destijds, maar het is net een beetje als m'n verstand op zn tijd: soms niet te vinden als je het nodig hebt.
Voor het luttele bedrag van 10 euro is de Quest XS nu dus extra beschermd tegen diefstal of joyriding
Topics: 17
Bedankt: 149
455 x bedankt in 206 berichten
18-Feb-2026, 08:41 PM
Goed idee!
Eens kijken of het grote slot wat ik heb voor het zelfde doel kan gebruiken inm'n Strada.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Topics: 28
Bedankt: 40
4142 x bedankt in 2282 berichten
19-Feb-2026, 01:24 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Feb-2026, 09:24 AM door ZoefZoef.)
(18-Feb-2026, 08:41 PM)TvWijk schreef: Goed idee!
Eens kijken of het grote slot wat ik heb voor het zelfde doel kan gebruiken inm'n Strada.
Dit slot past qua breedte net over de remhandel en de stuurbuis. En doordat ie dus verstelbaar is kun je daarmee de rem compleet vastzetten zodat er niet mee te fietsen is. Als er teveel ruimte is, blokkeert de rem niet volledig en is er de kans dat je er alsnog mee weg kan fietsen. Het verstelbare ervan lost dat probleem zo goed als op. Een normaal hangslot met dezelfde breedte moet dus wil het effect hebben dus maar net de juiste lengte hebben.
Topics: 4
Bedankt: 642
1063 x bedankt in 392 berichten
ik ben nu blij dat ik geen getuige hoef te zijn. Want er stond net een vrachtwagen met zijn knipperlicht naar links aan. en volgens een fietser ging het blijkbaar niet snel genoeg dus die ging er nog even langs de linkerkant langs. En de chauffeur zal het wel gezien hebben want hij begon pas te rijden toen de fietser voorbij was. en ik moest de zelfde kant op als de vrachtwagen en kon zien dat hij twijfelt reed omdat die aan het zoeken was waar die moest zijn. Maar juist in dit soort situaties kunnen ongelukken zomaar gebeuren. Maar dat hebben sommige fietsers niet door. dus blij dat het goed gegaan is. En de fietser heeft weer een puntje op zijn bingo kaart kunnen aan kruizen en bij een volle kaart mag er een fatbike gekocht worden. oke die laatste zin was een grapje.
Topics: 125
Bedankt: 14481
11352 x bedankt in 5417 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door 365cycle.)
Ik ben niet alleen blij, ik moest vooral ook lachen.
Een paar weken geleden kwam ik thuis van werk en de uk ophalen van school, en was ik mijn huissleutels kwijt. Overal gezocht, snel een vriend gebeld die de reservesleutels heeft, in de bagageruimte van de velomobiel gekeken, zelfs achter het derailleurkapje gekeken en onder de achterbrug... Niets. Nergens.
Deelauto gepakt, snel naar kantoor gecrosst voordat de beveiliging de boel definitief afsluit, maar ook daar: niets. Grappig daaraan was trouwens nog dat ik met de fiets over 19 km dus echt sneller op kantoor kan zijn dan het met de deelauto lukte, maar goed, dat verhaal kennen jullie inmiddels van me.
Anyway, ik kon naar binnen, dus de volgende dag even een nieuwe cilinder gekocht en gemonteerd (de oude was sowieso stroef en bleef ook maar sleutels afbreken nl.).
Afgelopen week reed ik de lange route naar huis, die loopt over een weg waar ik normaal niet zo heel hard rijd, maar nu zat er een auto achter me. Ik had geen zin om 'm op een te smal stuk voorbij te laten en dus was ik de 30-zone uit al flink aan het versnellen, met het gevolg dat ik aan 45 a 50 km/h met een klap een stevige drempel pakte. Daarna ik kom dan door een dorp met een soort kinderkopjes, en ik hoorde iets rammelen waarbij ik letterlijk "goh, de geest van m'n sleutels zit WEL nog in m'n velomobiel" dacht.
Zojuist maak ik toch dat derailleurkapje nog maar eens open, en... ja hoor, daar ligt de bos gewoon.
Wat ik vermoed dat er gebeurd is: Op die dag dat ik de sleutels kwijtraakte reed ik ook de route over de kinderkopjes. De sleutelbos zit dan in het onderste vakje van mijn velomobieltas. Meestal gaat dat goed, maar soms vind ik ze onder mijn stoel. Die dag had ik ook een rugzak bij me voor mijn laptop, en die zakt in tegenstelling tot de losse laptoptas en tas met kleding niet helemaal tot op de bodem linksachterin.
Ik vermoed dat de sleutels dankzij de kinderkopjes onder de tassen door helemaal naar achteren geschoven zijn, en door de drempels daarna omhoog gewipt zijn, zodat ze ACHTER de wielkast zaten, in het midden in de achterste punt. Dan zie je ze dus niet als je naar achteren schijnt.
Vervolgens zijn ze daarna aan de andere kant, onder de derailleur weer tevoorschijn gekomen
Moraal van het verhaal:
De volgende keer dat je je sleutels kwijt bent doe je er goed aan ook even goed met je velomobiel te rammelen
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 11
Bedankt: 1033
4475 x bedankt in 2121 berichten
Mijn Milan MK2 heeft achterin een paar gaten, omdat het wiel er door de stroomlijn naar onderen uitmoet. Ik heb mijn portemonee al eens dwars over dat gat gevonden. Hij had er door gepast. Ik had ook een handig erg klein opvouwbaar zomerpetje gekocht. Die was ik ook maanden kwijt totdat ie bij het uitruimen van de VM uit een voorste bagagebak kwam, waarin ik een tasje met wat standaard dingen, regenponcho, dik vest, heb zitten. Hij zat dus niet in het tasje maar was eronder beland. De Milan heeft ook nog een rond gat onderin de staart achter de wielkast, dus daar zou een sleutelbos ook door verdwijnen.
In de houten VM had ik een rammeltje achterin wat ik maar niet kon vinden. Pas nadat ik hem een keer om z'n lengteas gedraaid had, kwam er een stukje hout te voorschijn, ergens vandaan. Geen idee waarvandaan.
Het is mooi als je zo iets terugvindt wat je kwijt was. Het is minder mooi als je een los schroefje of moertje vindt en geen idee hebt waar die weg kwam. Ook minder mooi is het als het naar fruitmoes ruikt in je VM en je ontdekt dat je ketting door een pakje knijpfruit gezaagd is.
Ik ben blij dat ik m'n vm tasjes maar eens schoon gemaakt heb, want daar kwam toch wel erg bruin water vanaf.
Topics: 18
Bedankt: 715
1562 x bedankt in 700 berichten
Tja, blij, niet blij, allebei een beetje.
Maandagochtend vroeg, wil naar m'n werk fietsen, is de derailleurveer gebroken.
Weer, want die had ik een half jaar geleden ook al gerepareerd.
Mijn vrouw had die dag de auto niet nodig, dus ik ben maar met de auto gegaan.
Via m'n gebruikelijke route,dus lekker andere automobilisten pesten door 60km/h te rijden waar dat mag en geen steek harder. Getoeter en geknipper achter me  .
Afijn, 's avonds de reserve er op een Shimano Ultegra. En een nieuwe besteld.
Sram X0 kan ik nergens meer vinden dus een X5, stuk goedkoper maar minder van kwaliteit.
Die X5 kwam gister binnen en er vandaag op geprobeerd te zetten. Maar die blijkt net iets langer, past dus niet lekker.
Nou ja, uiteindelijk de oude X0 gepakt, veer er uit, ook een nieuw oog aan de andere kant gebogen want ja de vorige reparatie waarvan ik dacht dat ie gefaald was bleek dus OK.
En dus de oude er weer op.
(3 uren geleden)Jeroen S schreef: ...
Mijn Milan MK2 heeft achterin een paar gaten, omdat het wiel er door de stroomlijn naar onderen uitmoet.
...
De vorige eigenaar heeft bij mijn MK3 voor die gaten van dun lexan, aan elkaar gepopnageld, een soort klemmende, erin schuivende afdekkingen gemaakt. Erg handig, gaat er zo in en uit wanneer nodig.
|
Gebruikers die dit topic lezen: Willeke_IGKT, 13 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|