Berichten: 2.553
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 1346
5043 x bedankt in 2393 berichten
Ik ben blij om te horen dat het opgelost is. Vanuit het oogpunt van sterk commercieel denkende bedrijven. Hoeveel tijd kost dat wel niet, dat kunnen we met goed fatsoen niet vragen. Materiaalkosten en machineslijtage is waarschijnlijk niet zo kostbaar, maar het brutouurloon van de meneer die alles instelt moet eigenlijk door jou betaald worden, en in denk niet dat het in 5 minuutjes gepiept was.
Ook van mijn kant de ervaring dat veel bouwmarkt spul erg onnauwkeurig aan de maat is. Probeer maar eens een 10 mm buisje te vinden dat in een 10mm gat van je kettingrol past.
Waarom dit ooit bij Challenge zo bedacht is? Weet ik ook niet.
Berichten: 19
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2021
Bedankt: 6
22 x bedankt in 9 berichten
Ik ben wel blij met wat ik hierzo lees. Binnenkort ga ik namelijk ook een Fujin Tour ophalen en dan is het wel fijn om te weten dat er een oplossing is, voor best wel een cruciaal onderdeel.
Hopelijk is het bij die van mij nog niet nodig!
Heb in 2004 al een Fujin gehad en eeuwig spijt dat ik hem heb verkocht ( fiets nu op een volledig gerestaureerde Challenge Hurricane ), dus al helemaal blij dat ik hem binnenkort weer 'in mijn armen kan sluiten'. Deze is echter blauw....
De Hurri heb ik zelf volledig gespoten en met clearcoat afgemaakt. Met spuitbussen.
Ik neig ernaar omdat weer te doen. Misschien..
Berichten: 19
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2021
Bedankt: 6
22 x bedankt in 9 berichten
Mooi verhaal, leerzaam ook...want ook ik ben met de opbouw van een Fujin bezig. Dat beugeltje is inderdaad een bijzondere oplossing. Mijn probleem is echter tweeledig:
Ten eerste vraag ik mij af hoe ze beide schroeven op de alubuis hebben gemonteerd.
Ten tweede: om het beroemde pinnetje te borgen, zitten er 2 kleine verzonken inbussleutel schroefjes om het pinnetje op z'n plek te housen. Echter is er eentje volledig uitgehold...dwz, die is ooit geprobeerd eruit te draaien maar nu volledig blind.
Iemand tips?