(1 uur geleden)Bianca F schreef: (4 uren geleden)ZoefZoef schreef: ..n+1 want de straat heeft me een fiets teruggegeven nadat er twee weken geleden eentje van me gepikt is.
Je bedoelt dat je een fiets hebt meegenomen omdat die niet op slot stond?
Ik heb deze
vouwfiets meegenomem
-omdat ie idd niet op slot stond,
-voorzien was van 2 lege banden*,
-ingevouwen was,
-vastgezet was met kabelbinders waardoor deze niet uitgevouwen kon worden
-het daardoor zeer aannemelijk was dat deze fiets daar al lopend en niet fietsend is neergezet met een doel,
-gezien deze direct naast en zo'n beetje tegen andere overduidelijk aan straat gezette andere spullen stond geplaatst,
-op openbare gemeentegrond, meer specifiek de stoep,
-die spullen logischerwijs door kunnen gaan als grof vuil,
-waardoor het dermate aannemelijk was dat de voormalige eigenaar van deze fiets af wilde,
-dat ik mezelf simpelweg door bezitverschaffing het eigendom van deze fiets heb verschaft
Dus ja, deze vouwfiets was voorbestemd om met mij mee te gaan en ik beschouw dat als kadootje van de straat
Enige wat eraan moest gebeuren was de binnenband voor vervangen bij gebrek aan een ventiel, beide banden oppompen en een klein poetsbeurtje. Geen roest op het frame, keurig strak in de lak. Gewoon een prima fiets in bijna nieuwstaat. Te zonde om in de kraakwagen te laten verdwijnen dus ik kan nu legaal zonder kaartje voor de fiets maar met fiets de trein in
Enige jammere is dat er geen CCU bandjes onder liggen, maar die kan ik tzt wel een keer opzetten.
Foto'tje:
https://ibb.co/Xx1W9sDx