|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 52
Bedankt: 9
2571 x bedankt in 989 berichten
Ik ben blij met het mooie weer van deze week.
En dat het best goed met me gaat, alle dagelijkse zaken gaan pijnloos, en zonder extra vermoeidheid. Alleen extremere zaken zoals met kinderen gek doen in het zwembad, lang staan bij bijvoorbeeld concerten, lang op een slechte stoel zitten levert ongemak op, en ook dat gaat steeds beter.
Blij dat ik hierdoor sinds mijn ongeluk alweer 2000km heb kunnen ligfietsen op mijn nieuwe (tweedehands) CHR.
En dat ik vanochtend werd ingehaald door een mede ligfietsen dus we elkaar konden groeten. Ik op de CHR, hij in de QV, dus hij was een stukje sneller.
Kortom, ik ben blij
Bedankt door: Hardloper , datakneder , gideon , LigfietsWilsum , Atrike , Hoekie , Willeke_IGKT , Lig-hen , martinus , Wim -de roetsende , Niels van der Wal , Bianca F
Topics: 9
Bedankt: 720
563 x bedankt in 300 berichten
, 08:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 08:19 PM door martinus.)
..ik de skelter-scheuren-lol weer terug heb van toen 'k nog 'n jochie was.Vlak langs 'n traktor,even later een suv en hop een recht stuk met niets dan glad asfalt...kikken!

Dat was trouwens gewoon de eerste keer boodschappen doen met de velomobiel.
Quest 387,FosVelo,Dries Baron,Flevobike/Trike/Racer als favorieten,rest = n+1
Topics: 34
Bedankt: 891
2847 x bedankt in 1284 berichten
...ik net een proefritje in het donker gemaakt heb om mijn verlichting te testen. Uiteindelijk een instelling gevonden die ik persoon erg prettig vond. Op mij bekende wegen hier op het platteland (Geen lantaarns e.d.) reed ik gewoon wat ik overdag ook rijd.
Onderweg kwam ik nog twee dames tegen die de hond uitlieten en hun even gevraagd of de lamp niet in hun ogen scheen. Toen ik de vraag stelde en een van de twee heel verbaasd was, wist ik al dat het goed zat.
Nu nog één probleempje. Hier langs de rivier heb je nogal eens last van mist en zo ook vanavond. Als ik in zo'n sliert terecht kwam was het gedaan met de pret. Ik neem aan dat er niets aan te doen is (met de auto hetzelfde probleem), maar toch maar even gevraagd. Hoe gaan jullie om met mist in het donker?
Topics: 89
Bedankt: 47479
4870 x bedankt in 2092 berichten
(, 08:34 PM)datakneder schreef: Nu nog één probleempje. Hier langs de rivier heb je nogal eens last van mist en zo ook vanavond. Als ik in zo'n sliert terecht kwam was het gedaan met de pret. Ik neem aan dat er niets aan te doen is (met de auto hetzelfde probleem), maar toch maar even gevraagd. Hoe gaan jullie om met mist in het donker?
Minder licht naar voren.
Genoeg licht om gezien te worden maar niet te veel op de mist voor je.
Waarschijnlijk moet je vaart minderen maar je blijft wel zien.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 9
Bedankt: 720
563 x bedankt in 300 berichten
Mist weerkaatst, "zijdelings" zachter licht heeft dan meer effekt,tenminste bij mij op de ligfiets,daar kan ik de lichtstraal uitrichten.
Quest 387,FosVelo,Dries Baron,Flevobike/Trike/Racer als favorieten,rest = n+1
Topics: 0
Bedankt: 0
17 x bedankt in 7 berichten
Ik ben blij omdat ik ondanks hevig beech-husk-planing op het fietspad gebleven ben.
Aqua-planing heb ik met de velomobiel nog nooit meegemaakt. Beech-husk-planing dus wel, nu.
Hebben anderen hier ook last van of beperkt dit zich tot de regio Arnhem - Otterlo (- Harskamp)?
Kees Jan
Kees Jan
Optima Cheetah - ACE 20-20 - Alleweder-uit-bouwpakket - Quest 44 - Quest 156 - Quest 658 (RIP)
Optima Baron - Flevo Racer - Snoek-L
Topics: 52
Bedankt: 1408
2976 x bedankt in 943 berichten
Ik weet eerlijk gezegd niet wat beech-husk-planing is. En een snelle online zoektocht hielp niet. Dus geen idee of ik dat ook wel eens heb
Milan SL Mk3 #039 - RaptoBike lowracer - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 19
Bedankt: 977
1844 x bedankt in 819 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door LigfietsWilsum.)
Uitglijden over beukenootschilletjes.
Een collega op een bukracefiets klaagde al over eikels die niet aan de boom hingen.
Tja die laatste heb je het hele jaar door, maar in dit jaargetijde extra.
Topics: 34
Bedankt: 891
2847 x bedankt in 1284 berichten
Blij met de waarschuwing. Ik moet morgenvroeg ook de Veluwe over Dieren-Apeldoorn-Ermelo.
Topics: 18
Bedankt: 1614
5501 x bedankt in 2632 berichten
Bij mij is het meer een soort van glijden over de klonten leem van de maisoogst, de bieten moeten ook nog, maar dat lijkt dit jaar redelijk gelijk op te gaan. Tussen Arnhem en Otterlo heb je inderdaad stukjes met grote dikke beuken, daar komt een hoop vanaf. Als er een laagje van iets los ligt op het fietspad kun je daar last van hebben. Of het nu grind is, zand, leem, vochtige bladeren. Er staat niet zoveel gewicht op het achterwiel van een velomobiel en dan kan ie draaien.
Overigens een van de redenen waarom ik in dit seizoen liever een wat dikkere achterband erop heb liggen.
Topics: 45
Bedankt: 3191
2815 x bedankt in 1008 berichten
Ik achterwiel eigenhandig heb vervangen door een ander exemplaar van mijn gazelle.
Het was even knooien om versnelling af te stellen. Lang leve geduld, YouTube en potje bier erbij.
Ding trapte door alle versnellingen heen, kats versleten allemaal. Nu kan ik weer even door
Topics: 35
Bedankt: 1
2172 x bedankt in 1212 berichten
Persoonlijk vind ik walnoten en kastanjes wat enger om overheen te fietsen dan die beukenootjes...
Gelukkig kom je walnoten meestal niet tegen, en helemaal niet vlak naast een weg. Behalve natuurlijk in de tuin van mijn moeder, waar ik ook geregeld met de fiets kom. Vorige week nog even weggeslipt over een walnoot op het pad.
|
Gebruikers die dit topic lezen: NielsKo, 33 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
|
| Persoonlijk vind ik ...Lopopodium — 11:06 PM |
|
|
| Ik achterwiel eigenh...Fietsbennie — 10:56 PM |