04-Mar-2022, 09:57 PM
(04-Mar-2022, 09:12 PM)365cycle schreef:(04-Mar-2022, 07:57 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben zelf ook iemand van liever aan de kant gaan maar als je tempo die van de maximum snelheid voor de weg benadert is het helemaal niet nodig om opzij te gaan. (Mijn tempo is normaal nooit zo hoog.)Ik rijd soms op wegen waarbij stoppen voor één motorvoertuig betekent dat je vervolgens de weg bijna niet meer op komt omdat er zoveel sluipverkeer rijdt. Mijn vuistregel: Als ik harder rijd dan de gemiddelde tractor rijd ik ver genoeg naar het midden om gevaarlijk inhalen onmogelijk te maken (te weinig ruimte) óf ongevaarlijk te maken (voldoende marge rechts). Op een tractor moeten ze dan ook wachten, dus dan maakt het mijns inziens niet uit wat er voor ze zit
Als ik afga op de snelheden die je hier regelmatig noemt rij jij gemiddeld meer dan twee keer mijn snelheid.
Dat maakt een groot verschil.
Een ander verschil is dat ik normaal dezelfde korte route rij waar ik maar een paar wegen heb waar inhalen niet makkelijk is. Als ik een andere route rij is dat meestal als ik vrij ben, een ritje voor de lol, wanneer snelheid niet van belang is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)