26-Mar-2022, 07:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Mar-2022, 07:07 PM door Lopopodium.)
(26-Mar-2022, 02:14 PM)Coen__ schreef:(25-Mar-2022, 05:28 PM)Lopopodium schreef:(25-Mar-2022, 04:42 PM)Coen__ schreef: En als je dan op asfalt terug wilt kun je altijd de 100kmh weg doen..
Dat soort wegen sla ik graag over! Temeer ik een paar jaar geleden eens op de 67 beland ben, net onder Bocholt. Het duurde een paar kilometer voordat ik er weer eens af kon, want die weg werkte met echte afslagen zoals op een snelweg. Dat was niet leuk fietsen! Kwam er door zo'n gewone doorgaande weg en vond het al vreemd dat de fietsstrook ineens ophield. Blijkbaar is men in Duitsland niet zo van het heel duidelijk aangeven wanneer je ergens niet meer mag fietsen. In Nederland staat tenminste overal een bord met duidelijke vermelding.
Ik ga tegenwoordig in Duitsland bijna altijd over de landwegen, of eventueel de doorgaande wegen met een fietspad ernaast. Dan kom ik ook niet meer per ongeluk (door middel van een afgedwongen fout) op zo'n hele grote weg als de 67.
Je mag daar gewoon fietsen. Het probleem is voornamelijk de automobilisten met geel kenteken op de auto.
Maar volgens mij bedoel ik de Dinxperloerstrasse. Dat is niet de 67 toch? Maar bubeko wel 100 kmh
De 67 is wat hier in Nederland een autoweg zou heten, vermoed ik. Het zag er wel zo uit. Daar wil je niet fietsen, in ieder geval. Maar eenmaal er op kan je ook niet zomaar terug, want je kan niet over de middenberm voor de rijbaan terug (je moet dan over een railing heen) en je kan ook niet een weiland in (je moet dan door een sloot). Dus dan maar doorfietsen tot de eerstvolgende afslag (het was ècht een afslag) een paar kilometer verder.
Zag vandaag tussen Oeken en Brummen een heer op een lage tweewieler. Hij ging net voor mij de rijbaan op en een paar honderd meter later net voor Brummen weer de rijbaan af. In de tussentijd zat ik er enige tientallen meters achter. We hadden dezelfde kruissnelheid.