30-Sep-2022, 12:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Sep-2022, 12:37 AM door 365cycle.)
(29-Sep-2022, 10:15 PM)TimSch schreef: Ik ben vandaag blij omdat, na wat kleine stukjes deze week, vandaag de echte vuurdoop van de Quest (en mijzelf ) een daverend succes wasDat is een lekker begin! Heb je al wel ontdekt dat ie met een beetje moeite ook omver kan? Is als je van een normale trike komt wel de moeite om even te voelen waar het omslagpunt zit (zonder 'm daadwerkelijk om te laten gaan dan dus ).
Kleine 55 km enkele reis voor een dagje opleiding (wekelijks terugkerend). En voor mij de eerste keer dat ik meer dan 100km op één dag fietste. Mijn doel was voorzichtig: binnen 2 uur daar. Wellicht na een gewenningsperiode de voor mij altijd enigszins magische grens van 30 km/u gemiddeld op zo'n lang stuk doorbreken.
Maar kennelijk moet je met een VM andere grenzen en doelen stellen: was er in 1:45 met bijna 31 km/u gemiddeld deze eerste keer. En terug vrijwel precies hetzelfde. Wat is dat mooi zeg: VM fietsen!
(29-Sep-2022, 11:12 PM)Frutsel schreef: Je gemiddelde snelheid duikelt snel omlaag als je door een stad/dorp heen rijdt. Ik moet op mijn route behoorlijk mijn best doen om boven de 32km/h gemiddeld te komen. De stukken waar ik 40km/h en sneller rijd wegen niet op tegen de paar dorpskernen waar ik doorheen kom.Is dus ook sterk afhankelijk van de route en... sprintvermogen. Trainen op een beetje explosiviteit is de moeite als je snel wil zijn met een velomobiel. Zeker ook omdat er kortstondig ~800w uit kunnen pleuren zonder dat je daarna meteen uitgeteld bent je de mogelijkheid biedt om ook op de weg te rijden als er verkeers- stoplichten in zitten. Vanmiddag reed ik 42,6; als ik in twee dorpen de weg had gekozen ipv het fietspad had dat ~44 kunnen zijn (maar ik had er even geen zin in vandaag). Vanochtend heb ik m'n gemiddelde juist gered door daar wél over de weg te gaan, want met die koude banden en mist was de DF niet vooruit te trappen.
Jouw resultaat voor een eerste lange rit is dus helemaal niet verkeerd
Intervallen loont!
(29-Sep-2022, 11:46 PM)Martin van Mourik schreef: Afgelopen zaterdagavond ben ik met een behoorlijke vaart, waarschijnlijk iets boven de 25 km/u tegen een stoep geknald in Driebergen. Ik had een lekke band en een slag in mijn voorwiel, en mijn stuur was ongeveer 45 graden verdraaid. De stoeprand was van een versmalling van de weg om het verkeer te vertragen, dat is in die straat om de zoveel meter. Ik was een beetje aan de late kant en enigszins gehaast, aan het zoeken naar een adres. Misschien keek ik te veel om me heen en niet voor me, misschien keek ik net op het verkeerde moment iets te lang op mijn navigatie, misschien heb ik gewoon een betere koplamp nodig. Ik weet niet hoe het precies kwam, maar ik zag opeens een vrij hoge stoeprand op me afkomen en het was te laat om nog uit te wijken.Pfoe, heftig, blij dat je er goed vanaf gekomen bent!
[...]
Voor zover ik kon nagaan was er geen schade aan de voorvork. Het voorwiel had een slag van 3 mm, en een plek waar de rand van de velg naar binnen verbogen was. De binnenband had de gebruikelijke paralel lopende scheuren die ik al een paar keer gehad heb de afgelopen maanden, deze keer maar liefst van een centimeter lang. De buitenband had aan de zijkant een kleine hap van 2 mm breed eruit die er nog aan hing. Dit heb ik teruggeplakt met Bison Max Repair Power, eens kijken of dat houdt. Het is een nog niet zo oude Conti Contact Urban 32-406 waarvan ik hoop dat die nog een tijd mee kan.
Mijn ervaring met schades aan voertuigen:
- 1x een stoeprand geraakt in een soort rally (met de auto) met stalen velgen. De velg had behalve krassen geen schade. Alles behalve de band (dikke bobbel erop) leek in orde, maar binnen 500 km daarna ging de draagarmrubbers aan gort en begon het wiellager geluid te maken. Bij inspectie bleek ook de stabilisatorstang verbogen;
- 1x in een enorm diepe kuil gereden (ook met de auto) met lichtmetalen velgen. Zo diep dat de bumper de grond ook raakte. Er zat een dikke deuk in de velg. Wielophanging is daarna nog zo'n 90.000 km probleemloos geweest, tot ik de auto verkocht.
Mijn (niet wetenschappelijk onderbouwde) gok: Als de velg de klap opgevangen heeft, zal de voorvork nog wel in orde zijn