05-Jun-2023, 12:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jun-2023, 12:51 PM door ZoefZoef.)
(05-Jun-2023, 08:39 AM)Bacchus schreef:(04-Jun-2023, 11:28 PM)365cycle schreef:Om eerlijk te zijn nog mwah. Goed genoeg om te weten dat het wel het soort fiets is dat ik hoopte dat het zou zijn: wendbaar en makkelijk accelererend. Schakelen was direct spot-on. Van de andere kant nog een hoop onaf: er loopt links en rechts nog wat aan; ketting en toch weer remmen. Die laatste moeten ook ontlucht/gespoeld worden en dan twijfel ik ook of het dan niet ineens de moeite waard is om dit bijna vijfentwintig jaar oude, en flink gebutste, remsysteem door iets moderners te vervangen.(04-Jun-2023, 05:32 PM)Bacchus schreef: Ik ben vandaag bij omdat ik de eerste meters op de Hurricane gereden heb.
Nice! Hoe rijdt ie?
Hydraulische remmen.. ik heb er helemaal niets mee. Als je dan toch al remmen van 25 jaar oud heb en een flink gebutst remsysteem zou ik die vervangen door wat moderners. Afhankelijk van je budget wellicht met een gebruikt setje van marktplaats.
Dat gezegd hebbende. IK heb hier een trike die weg aan het rotten is voorzien van hydraulisch remmen. Die loopt nu ook aan bij de voorwielen/remmen. Zou me niets verbazen als er wat onderdeeltje wat zijn voorzien van roest. Uit mn hoofd zijn dat Magura Twin remmen.
Als er iemand in de regio Rotterdam - Den Haag is die handig is met hydraulische remmen en die zn remmetje gaat voorzien van vers bloed, zou ik graag meekijken als het op fietsafstand is. Durf het nu zonder ook maar enige ervaring ermee namelijk totaal niet aan om met een hydraulische rem aan de slag te gaan om die bijv. te ontluchten of te voorzien van verse vloeistof.
(05-Jun-2023, 12:40 PM)365cycle schreef: Eindelijk weer eens een auto die de moeite waard is. Ik verwacht het niet, maar hoop dat het een hit wordt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artik...nederland/
12k voor een.. ja, wat is het precies? Het lijkt me een auto'tje voor verwende scholieren in Het Gooi eigenlijk?
Ziet er op zich wel grappig uit maar meer als reclameobject dan als serieus vervoersmiddel. Tenzij ze massaal door het bedrijfsleven worden omarmd en massaal in de lease terechtkomen met een hele lage bijtelling voor woon-werk doeleinden bijvoorbeeld. Met een gezinnetje lijk je er niet veel aan te hebben. Tenzij je een baby hebt. Als er een kratje bier in past, past er ook wel een maxi-cosi en een pak luiers in.