20-Aug-2023, 08:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Aug-2023, 08:22 PM door Jeroen S.)
Ik een heerlijk rondje met de ligger gegraveld heb door en langs het Reichswald. eerst even naar Kleve, dan het fietspad op de oude treinroute richting Kranenburg. Bij Nutterden al richting bos, via de Wolfsberg dan Frasselt en daar echt het bos in. Er ligt daar een smal weggetje, in het dorp is het een landweggetje, twee sporen met gras. dan wordt het wat slecht asfalt, maar wel te doen. Bij Boscafe Merlijn was er een stukje wat ik nog niet kende, links naar Milsbeek, en daar weer links, langs de bosrand. Steeds een indrukwekkende stuwwal van een meter of 20-30 hoog links. Daar kwam ik dan weer op bekend terrein, voor de verandering dan maar het bospad gekozen, ook leuk en daar best te doen. Grote stukken van het bos zijn voorzien van tamelijk verharde gravelwegen, waar een houtvrachtwagen zonder problemen overheen kan rijden.
Uiteindelijk de Kartenspielerweg weer gevonden, en die maar eens helemaal af gereden, dus ook het gravel stuk aan de andere kant van de grote weg. Kom je ook gewoon E bikers tegen en ouder met kinderen. Technisch zwaar is het allemaal niet. Ik rijd wel een beetje op reserve op gravel, je weet nooit of er wat gaat glijden of een kuiltje toch iets dieper is dan je dacht. Ik dender dus niet met 40 plus bergje af.
Linksom via Hau en Kleve weer naar huis. Moe maar voldaan en lekker veel bos gezien.
Uiteindelijk de Kartenspielerweg weer gevonden, en die maar eens helemaal af gereden, dus ook het gravel stuk aan de andere kant van de grote weg. Kom je ook gewoon E bikers tegen en ouder met kinderen. Technisch zwaar is het allemaal niet. Ik rijd wel een beetje op reserve op gravel, je weet nooit of er wat gaat glijden of een kuiltje toch iets dieper is dan je dacht. Ik dender dus niet met 40 plus bergje af.
Linksom via Hau en Kleve weer naar huis. Moe maar voldaan en lekker veel bos gezien.