30-Jul-2024, 06:45 PM
(30-Jul-2024, 05:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Heftig hoor. Ik merk dat er vaak automobilisten zijn die behoorlijk wat verkeersovertredingen gaan maken om mij erop te wijzen dat ik een (vermeende) verkeersovertreding zou hebben begaan.Herkenbaar, zo erg zelfs dat ik dat meestal het noemen niet meer waard vind. Nu dan toch, ter vermaak, afgelopen zondag een vrijwel identiek geval:
Wij komen met vier fietsers (twee, ons onbekende, wielrenners voorop, wij, twee ligfietsers, erachter. hier) uit een zijstraat (Kwartelweg) en draaien rechtsaf de hoofdrijbaan van de Eindsestraat op. Een passerende automobilist vind het nodig om ons op hoge snelheid en met aanhoudend en luid getoeter in te halen, schijnbaar geïrriteerd dat wij de hoofdrijbaan volgen. Hierna realiseren wij ons inderdaad dat aan de overzijde een strook rode klinkers ligt maar er staat geen bord G11. Volgens de letter van de wet maken wij geen fout, die automobilist wel.
Gezien de inrichting van kruisingen in de buurt, bedoelde de wegbeheerder waarschijnlijk ook iets anders dan wat hier effectief aangeduid was.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course