7 uren geleden
(, 10:05 AM)Wim -de roetsende schreef:(, 02:53 AM)ZoefZoef schreef: 1 Vervolgens zie je de draden lopen en besef je 'dat gaat nooit door de boorgaten passen' dus moest er daarin geknipt worden.
2 Zal Derk nog een mailtje sturen, wil niet het risico lopen dat ik straks een voorvork verziek.
3 Alsof er een lager kapot is ofzo. Dat was nog niet zo volgens mij
4 Morgen dus nog geen verkoop van de roets,.gok ik :/
1 Hoe zijn die dan ooit op de plek terechtgekomen waar ze nu zitten? Ook even aan Derk vragen, voordat je gaat knippen.
>> De draden zijn eerst naar 'binnen' gevoerd en daar met elkaar verbonden en/of voorzien van een connector/krimpfolie. Alles zit keurig weggewerkt in de boegspriet.
2 Dat lijkt mij heel verstandig.
>> Gedaan inmiddels. Ik denk dat het een bus is, die er dus uit zou moeten. Kan me niet voorstellen dat Derk aparte voorvorken heeft laten maken voor fietsen met en voor fietsen zonder naafdynamo.
3 Een lager gaat niet kapot door het schoonmaken van de velgDoor het wiel in de hand rond te draaien zit er geen druk op het wiel/lager. Dat is wel zo als het wiel gemonteerd is. Misschien dat het daardoor komt.
>> Geen idee. Ik heb er even geen verklaring voor. Enige dat ik kan bedenken is dat warm water het kogellagervet heeft verplaatst misschien of dat er een zondkorreltje op een plek heeft weten te komen waar ie niet zou moeten komen.
4 Je kunt pas de huid verkopen als je de beer geschoten hebt![]()
Oftewel: je kunt pas een roeifiets verkopen, als je klaar bent met klussen
>> De verkoop ging wat sneller dan verwacht. En het ombouwen wat minder makkelijk dan gedacht.