9 uren geleden
Wat vandaag minder leuk was:
- Bijna in de berm gedrukt door een automobilist die ons (3 velonauten) in ging halen vlak voor een blinde bocht. Natuurlijk kwamen er tegenliggers, dus ja, dan stuur je toch gewoon naar rechts?
- Ingehaald door een motorfiets op z'n achterwiel @ 180? 200? op de Lekdijk. Volgens mij een Yamaha R1, hoog in de toeren in de 3e versnelling. Voelt echt niet veilig. Snap ook niet dat daar niet gehandhaafd wordt - het was er vandaag echt gewoon druk, en motorrijden is daar in het weekend verboden. Nu vind ik dat laatste ook een beetje overdreven, maar dit soort excessen zie ik toch graag aangepakt.
- Irritante drempels op de Lekdijk bij Jaarsveld. Prima dat de vaart eruit gehouden moet worden, maar je mag op dat stuk 60. De voorwielen komen al zo ongeveer los van de grond als ik er met 40 overheen ga. Gevolg is dus dat ik nog langzamer ga rijden. Dan gaan automobilisten je dus inhalen, vlak voor je weer op de rem voor de volgende drempel, iedere keer weer uitstoot van banden en uitlaatgassen. Waarom zijn er nou nog geen dynamische begrenzers in auto's. Echt irritant.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.