2 uren geleden
Zoals je klimmers, sprinters en tijdrijders hebt, is iedereen anders gebouwd. Zolang je geen wedstrijdsporter bent, moet je naar je lichaam luisteren (en als je wedstrijdsporter bent ook wat mij betreft, maar dat ben ik dan ook niet
)
Het maakt ook nogal verschil als je trapt met een vermogen van 100 of van 400 watt. De druk op pezen en gewrichten is daaraan verwant.
Als je het lekker vindt om weerstand te voelen, trap je met een lage cadans. Als je knieën pijn gaan doen, ga je over op een hogere cadans. Ik geloof zeker dat je kunt oefenen op fietsen met een hogere cadans, ik heb het ook wel gedaan en ja, het went. Maar ik vind het vermoeiender. Ik denk dat mijn spieren meer aan kunnen dan mijn longen. Maar ik ben amateursporter, dus ik doe lekker wat goed voelt.
) Het maakt ook nogal verschil als je trapt met een vermogen van 100 of van 400 watt. De druk op pezen en gewrichten is daaraan verwant.
Als je het lekker vindt om weerstand te voelen, trap je met een lage cadans. Als je knieën pijn gaan doen, ga je over op een hogere cadans. Ik geloof zeker dat je kunt oefenen op fietsen met een hogere cadans, ik heb het ook wel gedaan en ja, het went. Maar ik vind het vermoeiender. Ik denk dat mijn spieren meer aan kunnen dan mijn longen. Maar ik ben amateursporter, dus ik doe lekker wat goed voelt.
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger