42 minuten geleden
(3 uren geleden)Tijanus schreef:(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:(11 uren geleden)365cycle schreef: Past er geen 622 onder jouw DF? Mijn DF XL is nummer 12, heeft dus nog de oude wielkast. 584 past er net in. De latere hebben meer ruimte, nl. dezelfde wielkast als de Tuna, en dan past een 622 wel mits er een 28mm bandje omheen zit.
Ik denk het niet, maar ik ga het Ymte vragen.
Hij schreef wel dat ik met een 584 maximaal 35mm achterop kan leggen.
Ik denk daarom dat 622 niet gaat passen.
Puur rekenkundig zou er dan 'minstens' een 622 met 16 mm bandje in moeten passen.
Nu bestaan er 19 mm bandjes, maar van 16 mm heb ik nog nooit gehoord, en die super smalle bandjes zijn vrijwel allemaal tubes, wat me niet zo geschikt lijkt voor in een velomobiel. En niet voor regenachtig weer, slecht wegdek, of dagelijks gebruik in het algemeen.
Maar ja, slechts 125 g per bandje en wel 375 TPI... die eerste kilometer voor je lek rijdt, rijdt wel zalig!
(Hoewel, bij de aanbevolen 10 tot 15 bar... niet als het een klinkerweg is)
Met een 19 mm voorband heb ik wel eens gereden op de racefiets, niet zo heel lang, want comfort is ver te zoeken.......Niet aan te bevelen dus!
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42

)