21-May-2020, 11:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-May-2020, 03:24 PM door Roepers.)
Het probleem is dat het zo uitgelegd wordt maar sommigen adviezen op het tegenovergestelde wijzen.Bijvoorbeeld dat je een kapje tijdig moet vervangen en dat je het niet om je hals moet laten hangen. Blijkbaar dienen die kapjes ook een beetje om jou tegen de besmetting door anderen te beschermen. Feit is wel dat Jaap van Dissel van het RIVM nogal sceptisch is over mondkapjes, maar dat OV-bedrijven er voor gepleit hebben. Er moest iets gevonden worden om toch te kunnen verantwoorden dat mensen in het OV omvermijdelijk binnen 1,5 meter van elkaar komen. Ook diverse journalisten hebben door hun manier van vragen sterk gesuggereerd dat mondkapjes iets op zou kunnen lossen. Neem dit interview met Jaap van Dissel, dat voor een groot deel bestaat uit discussie van de journalisten met Van Dissel over mondkapjes. Het was nog acceptabel geweest als het kabinet er net zo relaxed mee omging als men in Duitsland doet. Een sjaal mag ook, whatever. Dan had ik nog mijn buff kunnen gebruiken. Dan had ik er net zo uit kunnen zien als Joseph Janning in deze video op het veer met groene pet, buff en zonnebril: als een bankrover!
Maar blijkbaar zag men er bij het RIVM er niet veel in en vond men dat als het toch verplicht werd om binnen het OV te gebruiken, dat het dan ook goed moest. Dus geen sjaals en andere flauwekul.
Groet,
Marco -lijkt het wel wat om eruit zien als bankrover- Roepers
Maar blijkbaar zag men er bij het RIVM er niet veel in en vond men dat als het toch verplicht werd om binnen het OV te gebruiken, dat het dan ook goed moest. Dus geen sjaals en andere flauwekul.
Groet,
Marco -lijkt het wel wat om eruit zien als bankrover- Roepers