Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
(06-Jan-2023, 01:15 PM)Frutsel schreef: Ik denk dat het al helpt om de fiets/velomobiel niet als vervanging van de auto op te gooien.
Laat mensen wennen aan het idee van een efficiënte fiets naast de auto. Dan pakken ze makkelijker even de fiets in plaats van de auto, en daardoor wordt hun conditie beter, en krijg je een positieve feedback loop.

Cold turkey van een auto op een fiets overstappen zou funest zijn voor veel van mijn collega's Smile
(06-Jan-2023, 01:51 PM)Bacchus schreef: Maar ik ben het ermee eens dat rustig aan beginnen en langzaamaan grenzen blijven verleggen, qua tijd/afstand, qua fietsweer en misschien qua "raarheid" van de fiets, een grotere kans op succes heeft dan de koude kalkoen van je auto inruilen en een een velomobiel gaan rijden.
Dan is het dus juist wél de fiets/velomobiel als vervanging van de auto, maar op een andere manier; voor de stukken waarvoor je de auto eigenlijk niet nodig hebt. Het duurt wat langer, maar uiteindelijk bespaart dat óók geld, en in bepaalde gevallen zal een tweede of derde auto in een gezin het veld kunnen ruimen.
Ik kan me herinneren dat ik toen ik mijn DF nog had ooit eens tegen een andere ligfietser (zonder auto) zei dat ik me al veel beter voelde en veel ritten kon vervangen, maar dat ik mijn auto echt niet kon missen. Hij zei "nog niet", ik kwam met argumenten waarom dat nooit zou kunnen.
Heb hem begin vorig jaar gelukkig gelijk moeten geven Big Grin

(06-Jan-2023, 01:51 PM)Bacchus schreef: Dan krijg je wel weer de discussie dat een goede fiets zo duur is. Efficiënte en hele efficiënte nieuwe fietsen (en zelfs sommige tweedehandse) zijn in aanschaf niet veel goedkoper dan matige tweedehands auto's. En dan vinden veel mensen toch makkelijk dat je weinig (waarschijnlijk vrij letterlijk in kilogrammen of liters gedacht) krijgt voor dat geld.
Dat is precies waarom ik denk dat mijn "doelgroep" zo goed werkt als early adopters. Het meest spreek ik ondernemers, en medewerkers met relatief goed betaalde banen bij die ondernemingen. Het type mens zoals de Strömer-rijder hierboven; iemand die een Tesla van €90.000 least of koopt in plaats van een Volkswagen Passat van €45.000, omdat de Tesla over vijf jaar total cost of ownership gerekend een stuk goedkoper is, omdat het een leukere gadget is dan die Passat, en misschien ook wel omdat je er groen(-gewassen) mee voor de dag komt.
Een topmodel Strömer (de ST7, vanaf €12000,-) of een DF of Bülk (vanaf €9800,-) is voor die groep mensen één a twee weken werken. Niet als ze 'm privé kopen, wel als zakelijke investering. Bekijk de restwaarde van een vijf jaar oude Milan of DF en je weet dat je na zakelijk afschrijven ongeveer gratis gereden hebt. Sterker nog: Zelfs als je 'm in de schuur laat staan heb je gewoon je investering terug, en dan is de fiscale trukendoos nog niet eens écht open geweest.

Wat ik een stuk terug echter al aankaartte: de speed pedelec marketeers hebben dat door en spelen er redelijk op in. In ieder geval Velomobile World, ICB en velomobiel.nl moeten op dat gebied écht actie gaan ondernemen.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door 365cycle - 06-Jan-2023, 03:08 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM