Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Photo 
Op weg naar huis komt een DF achterop. Op het stuk Heinkenszand - Nisse. Ik deed op dat stuk het wat rustiger aan vanwege de vlagerige zijwind. Vanmorgen waren er nota bene vlagen van windkracht 9 gemeten (Windfinder - meetpunt Sluizen Vlissingen, https://nl.windfinder.com/report/vlissingen)  
Toen hij voorbij kwam ben ik meegegaan in het tempo. Ik moest serieus volle bak trappen om bij te komen. 53 km/u op de teller. Vlagerige wind van nagenoeg op zij/ietsje wind mee. De DF lag rocksolid in die wind. DF in vol race ornaat; wheel pants en racekap. Met Engelse/Australische vlag op rechtsachter. Met licht boven op de racekap.

Daarna volle wind mee richting Goes/Abtskerke en ik kon het tempo beter volgen. Hij ging in verhouding ook minder hard. 
Ik wilde even stoppen voor een praatje, maar hij dacht dat ik rechtsaf wou.
Samen verder opgereden tot Goes. Hij ging rechtdoor richting Kapelle. Ik linksaf Goes in. We hebben gegroet.

Ik heb met de nodige moeite een (helaas verticaal en alleen van achteren) foto kunnen maken.
Origineel:
[Afbeelding: 20200312-173808.jpg]

Ingezoomd:
[Afbeelding: 20200312-173808-2.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren kort na 18:00u een witte Quest die uit richting Delftse Hout in richting Balijbos/Zoetermeer reed en uiteindelijk ca. 100m voor me bleef. Ik heb hem op de rechte stukken nauwelijks bij kunnen houden (ondanks wind van achteren - verder dan 45km/h kwam ik niet...), pas bij een dubbele S-bocht had ik hem even (kennelijk kan mijn Mango harder door de bochten) - en toen trok hij weer op... :-) Uiteindelijk leek hij richting Zoetermeer verder te rijden terwijl ik richting Berkel afgeslaan ben. Tovallig iemand uit het forum?
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra

Antwoord }
Bedankt door:
(13-Mar-2020, 10:19 PM)emgaron schreef: Gisteren kort na 18:00u een witte Quest die uit richting Delftse Hout in richting Balijbos/Zoetermeer reed en uiteindelijk ca. 100m voor me bleef.

Misschien dezelfde als die ik eerder deze week zag:

(11-Mar-2020, 09:52 PM)Lopopodium schreef: Op de Rokkeveenseweg in Zoetermeer rond een uur of 14:00; een heer in een witte velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
(13-Mar-2020, 10:19 PM)emgaron schreef:  Ik heb hem op de rechte stukken nauwelijks bij kunnen houden (ondanks wind van achteren - verder dan 45km/h kwam ik niet...)

Goeie reclame voor de Quest.
De reis is het doel
Antwoord }
Bedankt door:
Citaat:Toen hij voorbij kwam ben ik meegegaan in het tempo. Ik moest serieus volle bak trappen om bij te komen. 53 km/u op de teller. Vlagerige wind van nagenoeg op zij/ietsje wind mee. De DF lag rocksolid in die wind. DF in vol race ornaat; wheel pants en racekap. Met Engelse/Australische vlag op rechtsachter. Met licht boven op de racekap.

Dat rocksolid moet dan door de wheelpants komen, want de DF is zeker wel zijwindgevoelig.

53km/u Exclamation  dat zijn mijn zomersnelheden en dan moet ik ook nog een goede dag hebben  Cool 

Met deze temperaturen zit ik gewoon tussen de 30 en de 40km/u.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun 20"  -  Catrike 700 

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Mar-2020, 12:09 AM)Bart Verbeek schreef:
(13-Mar-2020, 10:19 PM)emgaron schreef:  Ik heb hem op de rechte stukken nauwelijks bij kunnen houden (ondanks wind van achteren - verder dan 45km/h kwam ik niet...)

Goeie reclame voor de Quest.

Of de rijder...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra

Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam vandaag om 12:02 uur, ergens in Zuid-Limburg, een enthousiast zwaaiende handbiker tegen Smile
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Mar-2020, 01:40 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Toen hij voorbij kwam ben ik meegegaan in het tempo. Ik moest serieus volle bak trappen om bij te komen. 53 km/u op de teller. Vlagerige wind van nagenoeg op zij/ietsje wind mee. De DF lag rocksolid in die wind. DF in vol race ornaat; wheel pants en racekap. Met Engelse/Australische vlag op rechtsachter. Met licht boven op de racekap.

Dat rocksolid moet dan door de wheelpants komen, want de DF is zeker wel zijwindgevoelig.

53km/u Exclamation  dat zijn mijn zomersnelheden en dan moet ik ook nog een goede dag hebben  Cool 

Met deze temperaturen zit ik gewoon tussen de 30 en de 40km/u.

Ik had eerder gelezen dat wheelpants inderdaad verschil maken in zijwindgevoeligheid. Nou dat blijkt. Hij had nota bene ook nog een racekap (met licht bovenop)
Het was indrukwekkend hoe snel hij ging met die harde nagenoeg 90 graden wind. En zo stabiel op de weg. Ik was serieus onder de indruk en kreeg serieus een 'wil ik ook hebben' gevoel. Voor erbij. Het had voor mij geen km harder moeten gaan of ik had hem moeten laten gaan.
Antwoord }
Bedankt door:
Kwam die hoge snelheid niet door het zeileffect? Dat treedt toch op bij velomobielen met harde zijwind?
Antwoord }
Bedankt door:
(15-Mar-2020, 07:50 PM)Roepers schreef: Kwam die hoge snelheid niet door het zeileffect? dat treedt toch in velombielen met harde zijwind?

Dat zal inderdaad vast geholpen hebben bij die wind.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat heb ik een paar weken terug voor het eerst echt meegemaakt: zonder trappen meer dan 40km/u.....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Strada - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, 24 maart, om 16.20 uur bij ‘t Schouw, hij richting Broek in Waterland langs de Broekervaart en ik richting Amsterdam, een hoge ligger. We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Strada - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Coronavirus? Wie blijft (lig)fietsen
Vandaag staat er zo'...Roepers — 02:14 PM
Als je zoals ik op d...DvL 3x — 01:21 PM
Normaal gesproken be...emgaron — 01:08 PM
Gaan wij een volgend virus overleven
Gezondheid is ...PietV* — 12:09 AM
Dat is Esperanto! V...biciklo — 09:43 PM
Dat is Esperanto! V...Roepers — 09:27 PM
Gezondheid is vo...biciklo — 03:20 PM
Er is nu veel te doe...PietV* — 12:44 PM
Gaan de leveranciers het coronavirus ov...
Sportief zijn heb ik...PietV* — 11:02 AM
Dat is prima en ee...Bart Verbeek — 10:01 PM
Ik zie ook heel spor...Roepers — 09:23 PM
Het grote voordeel v...Wim -de roetsende — 07:24 PM
Ik vraag me af of de...ErikvanD — 09:54 AM
Gaan de leveranciers het coronavirus ove...
Toen ik na 30 jaar w...Bart Verbeek — 10:10 PM
Het was gisteren dru...Roepers — 12:07 PM
Ik vermoed dat tegen...PietV* — 10:04 AM
En in de tussentijd ...amararock — 11:36 PM