Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.408
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 222
2687 x bedankt in 1267 berichten
Slot Moyland is inderdaad erg bekend, hier vandaan is het vlakbij. Ik fiets vaak in die omgeving, richting Xanten bijvoorbeeld, de Sonsbecker Schweiz, waar het een beetje glooiend is. Rond het Tüschenwald vind ik ook mooi. Het is allemaal niet heel hoog, onder de 100 meter, maar de uitzichten zijn echt duidelijk anders. Wesel vindt ik om te fietsen niet een erg fijne stad, ben blij als ik er weer uit ben, zal ik maar zeggen. Raesfeld is een kilometer of 20 noordelijker.
Zo tussen Wesel, Bocholt en Raesfeld is het landschap erg leeg, wat kleine dorpjes, boerderijen. Er zijn hele rustige weggetjes te vinden, fietsroutes met bordjes gaan ook nog wel eens onverhard, door een natuurgebied. Er zijn ook stukken waar je op de vluchtstrook van een B weg fietst. Omdat het er meestal rustig is vind ik het niet heel erg. Het is geen stroom van auto's maar af en toe een.
Het kasteel ligt een beetje buiten het plaatsje, het park eromheen is recentelijk ook nog wat extra aangepakt. Ik fiets soms zonder doel, maar af en toe helpt het om een leuk plekje te hebben wat je weer eens wilt zien. Kloster Marienthal, een klein kloostertje in een klein dorpje (Marienthal)bijvoorbeeld. Of juist veel groter Haus Aspel bij Rees, daar vlakbij de Battenbergturm die een beetje verloren naast een boerderij staat.
Zo weten we allemaal wel ergens een mooi plekje om weer eens naar toe te fietsen, lekker op pad.
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2015
1908 x bedankt in 743 berichten
Nog een tip Jeroen,
Hier vind je nog leuke tips voor die omgeving.
Berichten: 1.981
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1406 x bedankt in 799 berichten
(10-Oct-2021, 01:20 PM)Jeroen S schreef: Of juist veel groter Haus Aspel bij Rees, daar vlakbij de Battenbergturm die een beetje verloren naast een boerderij staat.
Daar ben ik een paar jaar geleden geweest. Op het bordje bij de toegang stond dat je er niet mocht fietsen. Deed ik natuurlijk wel toen ik naar het hofje erachter wilde. Maar kreeg op mijn kop van een paar lopende nonnen (of nonachtig, in ieder geval)...
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
11-Oct-2021, 12:11 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Oct-2021, 12:11 AM door 365cycle.)
...ik een zeldzaam tof weekend heb gehad, en na een volle week "fiets-commutes" nog vol energie zat om in het weekend een paar verjaardagen af te gaan, weer eens ouderwets te kunnen én gaan, en vandaag nog even een lekker rondje heb getoerd op de Hurricane. Weken met 440 km zijn altijd goed
Berichten: 1.206
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2050 x bedankt in 746 berichten
11-Oct-2021, 12:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Oct-2021, 12:48 PM door Bart Verbeek.)
(09-Oct-2021, 06:43 AM)Fietsbennie schreef: Mooi Bart. Jammer van die rugproblemen. Is het chronisch of kunnen ze nog wat aan doen?
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Een wervel is ingezakt door botontkalking (kalkontbotting zou de buurvrouw zeggen), dat is onomkeerbaar. De pijn zelf lijkt afkomstig van de spieren, dat zou dus te verhelpen moeten zijn. 7 maanden fysio heeft echter nog niet veel verbetering gebracht. Rechtop lopen is een probleem, verder heb ik geen pijn. Ik loop nu achter een quad.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 819
Topics: 32
Lid sinds: Aug 2018
Bedankt: 306
815 x bedankt in 355 berichten
Knap dat je zelfspot kunt opbrengen, maar het is natuurlijk zeer vervelend en ingrijpend! Zet ‘m op!!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 649
2398 x bedankt in 1113 berichten
Ik op en neer ben gereden naar mijn werk met mijn DF XL.
OK, een krappe 120km is toch echt wel een enorme afstand als je normaal niet meer dan een kilomenter of 30 rijdt, maar met een gemiddelde van 25km/h heen en 24km/h terug ben ik best tevreden. (Drempels zijn wel een crime met een DF. Stapvoets en scheef op/afrijden is niet goed voor je snelheid. Op de terugweg een wat handigere route door Amsterdam geplot, dat scheelde, maar ik voelde de heenrit nog steeds in mijn benen)
Voorlopig 1x per week moet wel te doen zijn.
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2015
1908 x bedankt in 743 berichten
Je staat in elk geval niet in de file! Maar de A4 is wel drempelloos, (is dat een woord?) Misschien dat er lui hier goede tips hebben voor DF tussen Rotterdam en de 020.
Misschien langs de Rotte en Amstel? Je kunt elke week een route uitproberen. Blijven oefenen, elke keer stapje meer en niet bang zijn dan rij je zo 200 plus.
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
11-Oct-2021, 10:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Oct-2021, 10:23 PM door 365cycle.)
Supertof Frutsel! En echt, het went snel. Waar ik 2 jaar terug een flinke dobber had aan 108 km, en de 48 uur rust toch echt wel nodig had, reed ik vorige week iedere dag 2x 50 km in een gewone werkweek. Daarbij rijd ik dan nu nog probleemloos hard ook (niet iedere dag, maar maandagochtend en vrijdagmiddag wel )
Ymte zei het vandaag trouwens nog: een drempeltje kunnen ze best wel hebben. Even schrap zetten en stuiteren maar :+
Kijken of je 35mm banden kwijt kan is ook een optie, dan staat hij alweer 7mm hoger.
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 649
2398 x bedankt in 1113 berichten
Er zitten nu marathon plus onder, die zijn best groot. De draaicirkel is ook navenant. En zonder voetgaten is het goed plannen of uitstappen (en dat verdom ik. Dan rij ik wel een stuk om )
(11-Oct-2021, 10:19 PM)Fietsbennie schreef: Je staat in elk geval niet in de file! Maar de A4 is wel drempelloos, (is dat een woord?) Misschien dat er lui hier goede tips hebben voor DF tussen Rotterdam en de 020.
Misschien langs de Rotte en Amstel? Je kunt elke week een route uitproberen. Blijven oefenen, elke keer stapje meer en niet bang zijn dan rij je zo 200 plus.
Langs de Rotte of door Zevenhuizen is niet zo het probleem. Verder volg ik voor een groot gedeelte het Aarkanaal en de Amstel (Mooi stuk, alleen op de terugweg even een hoosbui, dan is het genieten toch iets minder)
De drempels zitten vooral in Amsterdam, daar moet ik gewoon wat experimenteren met routes. vanavond terug via de Wiboutstraat en de Mr. Treublaan naar de Amsteldijk was al een enorme verbetering (hoewel de klinkers op de Amsteldijk ook niet je van het is, maar nog steeds beter dan veel drempels. (of het fietspad langs de N521. gebroken beton. Daar moet je niet per ongeluk tegen je headrest steunen)
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: Er zitten nu marathon plus onder, die zijn best groot. De draaicirkel is ook navenant. Draaicirkel met een DF? Probeer maar eens een Milan met voorbanden in maatje 43-406
(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: En zonder voetgaten is het goed plannen of uitstappen (en dat verdom ik. Dan rij ik wel een stuk om ) Kan je niet met je hand bij de grond? Dat is mijn achteruit in de Milan
(11-Oct-2021, 10:19 PM)Fietsbennie schreef: Je staat in elk geval niet in de file! Maar de A4 is wel drempelloos, Goede tip, zal 'm binnenkort eens proberen
(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: Langs de Rotte of door Zevenhuizen is niet zo het probleem. Verder volg ik voor een groot gedeelte het Aarkanaal en de Amstel (Mooi stuk, alleen op de terugweg even een hoosbui, dan is het genieten toch iets minder) Even opletten of je een dakje kan vinden anders, als je geen racekap wil.
(11-Oct-2021, 10:52 PM)Frutsel schreef: De drempels zitten vooral in Amsterdam, daar moet ik gewoon wat experimenteren met routes. vanavond terug via de Wiboutstraat en de Mr. Treublaan naar de Amsteldijk was al een enorme verbetering (hoewel de klinkers op de Amsteldijk ook niet je van het is, maar nog steeds beter dan veel drempels. (of het fietspad langs de N521. gebroken beton. Daar moet je niet per ongeluk tegen je headrest steunen) Minder stugge banden helpt. De winter gaat dat niet leuker maken.
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 649
2398 x bedankt in 1113 berichten
Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.
En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen' Ze zijn te bestellen!
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld). Kijk even of ie boven je benen op de veertorens past. Bij mij was er te weinig ruimte maar veel kunnen 'm daar wel kwijt.
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen. Altijd ff proberen!
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef:
En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen Goed plan. Afgezaagde kruk ofzo
Berichten: 5.825
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2035
7355 x bedankt in 3620 berichten
(11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.
En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen
Ik draai aan de wielen als ik achteruit wil. Net zoals met een rolstoel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
12-Oct-2021, 09:13 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2021, 09:13 AM door 365cycle.)
(12-Oct-2021, 06:16 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik draai aan de wielen als ik achteruit wil. Net zoals met een rolstoel. Oh ja, zo deed ik dat inderdaad ook weleens in de DF! Je kan slechter bij de grond dan in een Milan.
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 649
2398 x bedankt in 1113 berichten
(12-Oct-2021, 06:16 AM)Wim -de roetsende schreef: (11-Oct-2021, 11:09 PM)Frutsel schreef: Mijn vrouw zal niet blij zijn als ik haar flevodakje 'leen'
Aan de andere kant, ik kan ook gewoon de schuimkap gebruiken (Maar die paste er niet bij vanmorgen, dus het is mijn eigen schuld).
Ik hou niet zo van opgesloten zitten, maar misschien moet ik gewoon een keer een racekap proberen.
En nee, ik kan niet bij de grond met mijn handen. Misschien moet ik een stok meenemen
Ik draai aan de wielen als ik achteruit wil. Net zoals met een rolstoel.
Ha, dat is een idee idd.
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Ik ben blij dat de schuimkap + een petje voldoende blijkt om een kleine bui te trotseren Voor moesson-stijl regen gaan we nog maar eens nadenken over een dakje, ik denk dat ik daar sowieso wel blij van word maar ik ben te zuinig om een nieuw flevodak te kopen
Berichten: 1.909
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28458
2785 x bedankt in 1242 berichten
Ik heb een Flevo dakje en een schuimkap op mijn Quest, de schuimkap voor echte regen en voor parkeren.
Bij een lichte bui is het dakje genoeg. Maar laatst in een hoosbui kwam het water zelfs binnen met zowel de schuimkap als het dakje. Maar waar ik bij een open fiets afgestapt zou zijn, niets meer kunnen zien, kon ik nu wel verder.
Mijn schuimkap past in het vooronder, net want de tenen willen hem wel eens raken.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
Ik m'n Milan weer opgehaald heb in Dronten!
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 16
2 x bedankt in 2 berichten
...vandaag de dag is dat ik de trotse bezitter van een Green Machine wordt.
Kost een flinke duit maar dan heb je ook wat.
3x raden wat ik morgen ga doen. #liggen
Berichten: 2.532
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2018
2392 x bedankt in 1063 berichten
14-Oct-2021, 09:08 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2021, 09:11 AM door Roepers.)
Gefeliciteerd!
Is het een gebruikte of wordt het een van de laatste nieuwe, aangezien de productie is gestopt?
Groet,
Marco
(13-Oct-2021, 11:09 PM)365cycle schreef: Ik m'n Milan weer opgehaald heb in Dronten!
Mooi dat hij weer hersteld is! Zal vast nog sneller gaan. Dat heb ik altijd als de aandrijflijn grotendeels is vernieuwd.
Groet,
Marco
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
14-Oct-2021, 09:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2021, 09:20 AM door 365cycle.)
(14-Oct-2021, 09:07 AM)pvandorp schreef: ...vandaag de dag is dat ik de trotse bezitter van een Green Machine wordt.
Kost een flinke duit maar dan heb je ook wat.
3x raden wat ik morgen ga doen. #liggen
Tof, gefeliciteerd! En veel plezier vandaag
(14-Oct-2021, 09:08 AM)Roepers schreef: Dat heb ik altijd als de aandrijflijn grotendeels is vernieuwd. Ik had juist het gevoel dat er wat weerstand in zit, hoor ook een beetje een zoemend geluid ofzo. Vermoed de nieuwe kettingrollen. Binnenkort maar even naar kijken.
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 16
2 x bedankt in 2 berichten
(14-Oct-2021, 09:08 AM)Roepers schreef: Gefeliciteerd!
Is het een gebruikte of wordt het een van de laatste nieuwe, aangezien de productie is gestopt?
Groet,
Marco
Het is een 2e hands en minder dan 50.000 op de teller.
De eigenaar bood ook aan te helpen met het onderhoud.
Daar moet je niet teveel van voor stellen. Het gaat dan om e.e.a. aandraaien, smeren van kabels, afstellen. Het vervangen van de olie (grote beurt noem ik dat) laat ik door een expert doen.
Niet smeren en schoon maken van de ketting. Daarom is het ook leuk om de topics over het smeren te lezen; dat kost moeite en dat loop ik mooi mis. Daar wordt ik OOK blij van.
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
14-Oct-2021, 10:15 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2021, 10:15 AM door PietV*.)
(14-Oct-2021, 09:21 AM)pvandorp schreef: De eigenaar bood ook aan te helpen met het onderhoud.Daar moet je niet teveel van voor stellen. Het gaat dan om e.e.a. aandraaien, smeren van kabels, afstellen. Het vervangen van de olie (grote beurt noem ik dat) laat ik door een expert doen.
Gefeliciteerd met je Greenmachine. Ik rij al 11 jaar tot volle tevredenheid met Rohloff. Vele rijders rijden meer dan 150.000 km zonder problemen. Doe het onderhoud zelf. Eitje. Heb een onderhoud set en 2 flesje met 250 cl olie. Spoel- en smeerolie. Elk jaar de olie vervangen. https://www.bike4travel.nl/162-rohloff#/page-3
De aftap-/vulschroef met beleid vastdraaien. Vele Rohloffnaven maken een zoemend geluid in de 1 t/m 7. Dat komt omdat de Rohloff 2 x 7 versnellingen heeft. Normaal is 8 t/m 14. De onderliggende 7 versnellingen krijg je door reductie van 8 t/m 14. Die reductie maakt het zoemende geluid en ikest meer weerstand. De lichte versnelling is de 11 of prise direct.
https://www.youtube.com/watch?v=s4UpwoDmOb4
Berichten: 1.452
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 649
2398 x bedankt in 1113 berichten
... ik even op en neer naar mijn vrouw's werk kon rijden (ze had wat spullen vergeten...) in mijn DF. Dat was ongeveer even snel als wanneer ik met de auto zou zijn gegaan.
Een gemiddelde van 27.9km/h op de terugweg was ook niet verkeerd (krappe 10km, en een beetje heuvelaf, maar wel met 6 stoplichten)
Berichten: 5.316
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10374
8033 x bedankt in 3964 berichten
14-Oct-2021, 01:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Oct-2021, 01:22 PM door 365cycle.)
(14-Oct-2021, 01:02 PM)Frutsel schreef: ... ik even op en neer naar mijn vrouw's werk kon rijden (ze had wat spullen vergeten...) in mijn DF. Dat was ongeveer even snel als wanneer ik met de auto zou zijn gegaan.
Een gemiddelde van 27.9km/h op de terugweg was ook niet verkeerd (krappe 10km, en een beetje heuvelaf, maar wel met 6 stoplichten) Ik weet waar... en op dat stuk is 27.9 km/h gewoon rap met een velomobiel. Je hebt niet alleen stoplichten maar ook een stapel zijstraten die niet altijd even overzichtelijk zijn.
Ik kan hard de stad in rijden met de Milan, maar met de M-Racer kan ik het denk ik net zo snel. Dan rijd ik op de rechte stukken iets langzamer, maar in de stad heb je flinke winst doordat ik zo snel op kan trekken met die M5.
Op de terugweg omrijden via de Maasboulevard is met de Milan trouwens wel lachen (met de M-Racer kan ik net niet lang/hard genoeg). Op de rijbaan zijn daar wel regelmatig snelheidscontroles, maar het fietspad is vaak rustig en overzichtelijk. Dan haal ik dus de auto's in
|
Gebruikers die dit topic lezen: 94 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|