Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(29-Sep-2022, 10:15 PM)TimSch schreef: …altijd enigszins magische grens van 30 km/u gemiddeld op zo'n lang stuk doorbreken…

Op terugtocht na de koop van mij eerste Velomobiel, voelde ik me ook vliegen. Thuis met de GPS erbij, bleek de bandomtrek in de teller van de Strada behoorlijk verkeerd te zijn ingesteld. Mijn rijsnelheid ging met 3 km/u naar beneden en mijn gemiddelde snelheid navenant….
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Sep-2022, 08:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Op een afstand van 15km rijd ik de laatste 5km door de stad en kom ik 5 verkeerslichten tegen die meestal een stoplicht blijken te zijn. Ik kruis ook nog een voorrangsfietsstraat en ik passeer 3 rotondes.
Ik kom zelden boven de 30km/u uit, dan moet ik echt overal waar het kan boven de 40km/u rijden.
Verkeerslichten, voorrangskruisingen in de verkeerde richting en linksafslaan, in het bijzonder op een verplicht fietspad en in combinatie met een van die eerste twee zijn killing voor je gemiddelde.

Vandaag blij met nieuw speelgoed: Een Wahoo Elemnt Roam navigatie. Qua navigatie niet zo uitgebreid als de GPSMAP die ik tot nu toe gebruikte (nog steeds ruim voldoende trouwens) maar wel veel beter qua verbindingen: sensoren voor hartslag en cadans, via wifi automatisch kaartupdates, via mobiel routes binnenhalen en logs uploaden. Daarnaast veel eenvoudiger in bediening, juist omdat hij minder "functies van beperkt nut" heeft.
Een doodsimpele functie die supergoed werkt: een rij LED's boven je scherm geeft onmiskenbaar aan dat je ergens links- of rechtsaf slaat. (Ongetwijfeld slechts tot de kaart minder duidelijk is daarover)

Wat foto's van GPSMAP en ELEMNT naast elkaar
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Sep-2022, 10:24 AM)Bacchus schreef: Vandaag blij met nieuw speelgoed: Een Wahoo Elemnt Roam navigatie. 
Denk dat je daar nog wel meer voordelen aan gaat ontdekken Big Grin Ik heb ze bijna allemaal gehad: begonnen met een ELEMNT Bolt V1, daarna de ELEMNT Roam, toen de ELEMNT Classic, en nu de ELEMNT Bolt V2.
In de tijd dat ik de Roam had probeerde Wahoo Garmin even te imiteren; ik voelde me beta-tester. Nadat ie een aantal keer vastliep tijdens een lange route, en daarna weer de hele rit moest herstellen voor het ding me kon vertellen waar ik heen moest, was ik er klaar mee, en ben ik dus de oude ELEMNT gaan gebruiken (via marktplaats gevonden, m'n vriendin heeft 'm ook en ik wist dus al dat die wél stabiel is).
Inmiddels hoorde ik van een fietsmaatje dat de Roam weer op het goede spoor was, en van een andere hoorde ik goede dingen over de Bolt V2. Die laatste heb ik dus maar gekocht, m'n ELEMNT Classic is nu bij Frutsel Smile
In de tussentijd heb ik nog even een Garmin geprobeerd (130+, en een 530 overwogen), maar de interface van Wahoo is ongeëvenaard goed. Er is bijna geen leercurve en alles kan ook gewoon snel ingesteld worden. 1 groot voordeel van Garmin is de alarmfunctie, dat heeft Wahoo nog niet voor elkaar (tracking op zich wel).

Ik krijg net een foto binnen van een Bülk en ben ineens een stuk minder blij dat volgende week zo knetter volgepland is. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT
[quote="TimSch" pid='25678' dateline='1664521873']

... in Assen waar ik van het Noorden aankom en in Zuidwesten moet zijn .....

Vanaf de fietssnelweg kun je langs t Noord Willenskanaal het handigste in z.w. Assen komen. 
Op sommige plekken zal dat in t begin inderdaad best lastig zijn. Succes!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Sep-2022, 11:12 AM)365cycle schreef: Ik krijg net een foto binnen van een Bülk en ben ineens een stuk minder blij dat volgende week zo knetter volgepland is. Big Grin

De foto zelf mag natuurlijk wel in het vandaag ben ik blij omdat .... topic. ;-)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
Blij omdat ik gisteren mijn snelste gemiddelde werk-woon rit heb gemaakt 43,9 km/u over 33 km. Cyclevision heeft mij geleerd dat ik nog sneller kon
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Lig-hen
(30-Sep-2022, 04:08 PM)Piet K schreef: Blij omdat ik gisteren mijn snelste gemiddelde werk-woon rit heb gemaakt 43,9 km/u over 33 km. Cyclevision heeft mij geleerd dat ik nog sneller kon

Misschien is het voor gewone doorsnee stervelingen fijner als supermensen zoals 365cycle en PietK hun kruissnelheid en/of gemiddelde snelheden niet meer vermelden op dit forum  Big Grin Cool Wink Doh
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , 365cycle , Lig-hen , GertBr
(30-Sep-2022, 04:20 PM)Wim -de roetsende schreef:
(30-Sep-2022, 04:08 PM)Piet K schreef: Blij omdat ik gisteren mijn snelste gemiddelde werk-woon rit heb gemaakt 43,9 km/u over 33 km. Cyclevision heeft mij geleerd dat ik nog sneller kon

Misschien is het voor gewone doorsnee stervelingen fijner als supermensen zoals 365cycle en PietK hun kruissnelheid en/of gemiddelde snelheden niet meer vermelden op dit forum  Big Grin Cool Wink Doh

Heheh. Ik heb het opgegeven om me te meten aan dat soort personen wat snelheid aangaat.
Ik ben er tevreden mee dat ik tussen de 30 en 35km/h gemiddeld doe over 62km. (Die afstand is dan wel meer in hun straatje van 'normaal woon/werk verkeer', maar goed Cool )
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
(30-Sep-2022, 04:20 PM)Wim -de roetsende schreef: Misschien is het voor gewone doorsnee stervelingen fijner als supermensen zoals 365cycle en PietK hun kruissnelheid en/of gemiddelde snelheden niet meer vermelden op dit forum  Big Grin Cool Wink Doh
Big Grin Ik ga niet altijd hard: Woon-werk met 32,6 km/h over 26 km vanmiddag!
Had een meeting bij een bedrijf waar ik niet kan douchen Tongue

(30-Sep-2022, 04:29 PM)Frutsel schreef: Heheh. Ik heb het opgegeven om me te meten aan dat soort personen wat snelheid aangaat.
Ik ben er tevreden mee dat ik tussen de 30 en 35km/h gemiddeld doe over 62km. (Die afstand is dan wel meer in hun straatje van 'normaal woon/werk verkeer', maar goed Cool )
Meten heeft sowieso weinig zin. Ik volg een paar Duitsers die regelmatig binnen de kilometer per minuut zitten  Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben blij dat mijn kilometrage ligfietsen (fietsen is bij mij ligfietsen) volgens Google Tijdlijn over september is uitgekomen op 1033.

Mijn doelstelling voor 2022 is 10.000 kilometer. De teller voor heel 2022 staat nu op 9284. Dus die 10.000 moet te doen zijn. De zomer heeft wel een belangrijk aandeel: Juli was met 1986 de absolute topper, maar augustus is met 1578 ook niet slecht (met dank aan de Weserrunde).  De andere maanden beduidend minder kilometers gereden m.u.v. maart. Maar dat was werkelijk ook een supermaand om te fietsen. februari was beroerd (storm en regen), m.u.v. het laatste weekend maar toen was ik een weekendje weg. Ook leuk, daar niet van, maar ik heb niet kunnen liggen en fietsen tegelijkertijd.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , Hoekie , 365cycle
(30-Sep-2022, 04:08 PM)Piet K schreef: Blij omdat ik gisteren mijn snelste gemiddelde werk-woon rit heb gemaakt 43,9 km/u over 33 km. Cyclevision heeft mij geleerd dat ik nog sneller kon
Tering, gemiddeld ook, he..

(30-Sep-2022, 05:18 PM)365cycle schreef: Meten heeft sowieso weinig zin. Ik volg een paar Duitsers die regelmatig binnen de kilometer per minuut zitten  Rolleyes
Ah, daar hoor ik bij. Ik zit altijd binnen de kilometer per minuut, Wink minder dan een minuut per kilometer ga ik echter echt niet halen. Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Kom ik aan, ik haal 36 km/u onderin het tunneltje. Op de vlakke weg als alles meezit misschien iets boven de 30 maar 20 is het veel vaker.

En woon-werk met alle stoplichten en kruisingen vaak gemiddeld 16 km/u.

Wim, jouw snelheden zijn helemaal niet laag.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle
En ik zeg even helemaal niks meer  Sick Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Op Mp mooie banaantassen gescoord, passen qua kleur beter bij mn Wizard:
[Afbeelding: large.jpg]
Weet nog niet wat ik met mijn oude zwarte doe, liefhebbers?
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(30-Sep-2022, 07:40 PM)De tovenaar schreef: Op Mp mooie banaantassen gescoord, passen qua kleur beter bij mn Wizard:
[Afbeelding: large.jpg]
Weet nog niet wat ik met mijn oude zwarte doe, liefhebbers?


Gelukkige vrouw.
Ik had er ook op gereageerd en de vraagprijs geboden. Ze moest nog even uitzoeken wat verzenden kost, scheef ze en dat zou ze laten weten.

De reactie was niet wat verzenden kosttte, maar dat ze er  nu meer dan het dubbele voor wou hebben.

Dikke lul, drie bier! Daar doe ik dus niet aan mee.

Zwarte verkopen, of als reserve houden. Je kan ze ongetwijfeld voor meer kwijt dan wat je voor deze betaald hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
Tja die €30 was denk ik een verkeerde inschatting, de tassen waren van haar bejaarde moeder. De stof voelt overigens wat minder robuust aan dan mijn tassen uit de vorige eeuw.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Roepers , 365cycle , Willeke_IGKT
(30-Sep-2022, 08:28 PM)De tovenaar schreef: Tja die €30 was denk ik een verkeerde inschatting, de tassen waren van haar bejaarde moeder. De stof voelt overigens wat minder robuust aan dan mijn tassen uit de vorige eeuw.

Klopt, die 30 euro was vrij weinig. Daarom bood ik ook gewoon de vraagprijs.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(30-Sep-2022, 05:27 PM)Bacchus schreef:
(30-Sep-2022, 05:18 PM)365cycle schreef: Meten heeft sowieso weinig zin. Ik volg een paar Duitsers die regelmatig binnen de kilometer per minuut zitten  Rolleyes
Ah, daar hoor ik bij. Ik zit altijd binnen de kilometer per minuut, Wink minder dan een minuut per kilometer ga ik echter echt niet halen. Big Grin
Ah ja Big Grin Ik doelde idd op wat ik gisteren of eergisteren weer zag: 61,6 km/h gemiddeld over 50 km. Dat is overigens wel met nogal heftig getunede velomobielen. Verlaagd, racekap, supersnelle banden etc. Ik snap nooit hoe ze die banden heel houden op gewoon asfalt.

Edit: Grappig. Ik klap Twitter even open en wat zie ik?

[Afbeelding: borisdickow.png]

Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999
Niet vandaag maar hier nog niet gemeld. Vrijdag was ik blij, na het werk niet direct naar huis maar een fikse omweg ingepland. Had de extra hoofdlamp mee en een lamp voor bovenop de muts. Onderweg op een rustig plekje aan de bosrand nog even wat gegeten. Hoorde wat geruis in het bos, dus even met de lamp gekeken, twee volwassen herten op een meter of 20. Op de rustige wegen daar in Duitsland nog maar even de lamp op de muts geprobeerd. Is een flinke Led lamp. Door de andere positie schijnt het licht ook wat meer in de berm en naast de weg. Vond ik wel leuk, kan je in het donker ook nog een beetje door rijden. O.k. ik weet daar redelijk de weg anders zou ik me toch iets meer inhouden. Verderop in de rit nog 2x 2 herten gespot.

Vervolgens nog op een zeer klein weggetje in het buitengebied mazzel met een tegenligger, die zijn busje maar eventjes op een oprit van een weiland parkeerde. Anders was het wel heel krap geworden.

Wel moet ik vermoedelijk nog eens naar de afstelling van de sterke voorlamp kijken, volgens sommige mij tegemoetkomende automobilisten.

Het voordeel van fietsen in Duitsland is dat veel Duitsers niet fietsen en de fietsinfrastructuur ter plekke niet kennen. De neiging om je van de weg te toeteren is daar een stuk minder. Of er is gewoon geen fietspad en dan kun je zeker op de weg door jakkeren. Dat scheelt echt heel veel.

Ik vind 40 op de teller ook al heel mooi, maar het is vooral fijn als je die 35 ofzo gewoon kan blijven rijden, zonder continue in de remmen te moeten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , berth9999 , Hoekie , Lig-hen
(02-Oct-2022, 09:59 PM)Jeroen S schreef: Het voordeel van fietsen in Duitsland is dat veel Duitsers niet fietsen en de fietsinfrastructuur ter plekke niet kennen. De neiging om je van de weg te toeteren is daar een stuk minder. Of er is gewoon geen fietspad en dan kun je zeker op de weg door jakkeren. Dat scheelt echt heel veel.
De fietsinfra is er ook gewoon een stuk slechter, en daarom heb je daar vrije keuze. Als je je niet veilig voelt op het fietspad (of het gedeelde fietspad/stoep) mag je op de weg.
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik Stable Diffusion lokaal heb draaien.
Leuk spelen met computer generated images. ("AI")

https://postimg.cc/1VQzcxKR

Katten en velomobielen zijn niet zijn sterkste kant Smile
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie
Gisteren werd ik wel blij van deze test:

[Afbeelding: Whats-App-Image-2022-10-02-at-14-57-04.jpg]

Niet zozeer van het fietsen, want tjonge, dat scheelt behoorlijk in inspanning. Reed rond de 25 km/u en dat kostte meer moeite dan ik dacht. Maar waar ik blij van werd was mijn 6 jarige achterin dat karretje: toen ik het tempo even met tegenwind liet zakken naar 20 km/u klonk het door de walkietalkie die we mee hadden om te communiceren: "Papa, ga eens wat harder!!"

Die komt er wel... Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
(02-Oct-2022, 09:59 PM)Jeroen S schreef: Wel moet ik vermoedelijk nog eens naar de afstelling van de sterke voorlamp kijken, volgens sommige mij tegemoetkomende automobilisten.
Ik begreep dat de Duitse wet wat strikter is dan de Nederlandse op het lichtbeeld van fietsverlichting. Dat moet, vergelijkbaar als voor auto's, op een bepaalde hoogte afgeknipt zijn, zodat het tegenliggers niet verblindt. Terecht vind ik. Waarom zou één categorie weggebruikers je wel mogen verblinden en een andere niet?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
(03-Oct-2022, 09:15 AM)TimSch schreef: Niet zozeer van het fietsen, want tjonge, dat scheelt behoorlijk in inspanning. Reed rond de 25 km/u en dat kostte meer moeite dan ik dacht. Maar waar ik blij van werd was mijn 6 jarige achterin dat karretje: toen ik het tempo even met tegenwind liet zakken naar 20 km/u klonk het door de walkietalkie die we mee hadden om te communiceren: "Papa, ga eens wat harder!!"

Die komt er wel... Big Grin

Herkenbaar. De stroomlijn van een aanhanger is belabberd, en het ding heeft een behoorlijk frontaal oppervlak. Met de DF en de tweekinds aanhanger kon ik wel boven de 30 rijden, maar dan moest er meer dan 300 watt uit om dat tempo vast te houden. M'n lange aanhanger met de Milan SL erop was duidelijk sneller; daarmee kan ik 31-32 gemiddeld rijden als ik me echt kwaad maak. Een tweede aanhangertje kopen en een goed gestroomlijnde opbouw in druppelvorm voor je ukkie bouwen loont dus de moeite als je veel met 'm op pad wil.

Over snelheid zijn de meeste ukkies wel enthousiast. Toen ik m'n QuattroVelo had ging ik wel vaker een rondje trainen met m'n zoontje achterin, of gewoon ergens heen. We haalden dan regelmatig wielrenners in, want echt hard optrekken wil niet met dat gewicht, maar eenmaal op tempo loopt het gewoon even hard als zonder passagier. Zag je ze omkijken zo van "heb je weer zo'n ding", riep m'n zoontje "HARDER PAPA!" Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Willeke_IGKT , Lig-hen , Hoekie
(02-Oct-2022, 11:34 PM)365cycle schreef: De fietsinfra is er ook gewoon een stuk slechter, en daarom heb je daar vrije keuze. Als je je niet veilig voelt op het fietspad (of het gedeelde fietspad/stoep) mag je op de weg.

Is dat wat het bordje met een fietstekentje en daaronder de tekst 'frei' bedoelt?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Duitsers hebben een gedoogbeleid wat betreft het gebruik van fietspaden. Dat is vrij complex. Voor buitenlanders lastig te begrijpen. Ik heb in de bebouwde kom gewoon moeite om het fietspad en de stoep te onderscheiden, en ik weet dat je niet op de stoep mag fietsen. Ook niet in Duitsland, tenzij je een kind tot 8 jaar bent, dan moet je op de stoep fietsen. Maar goed in twijfelgevallen ben ik heel voorzichtig, als het er als een stoep uitziet, betegeld is, dan mijd ik het maar.

Ja, zo'n fietstekentje met Frei, betekent dat je mag kiezen. Frei=Vrij

Verdere redenen die soms bruikbaar geacht werden om een fietspad wegens "unzumutbar" niet te gebruiken; gaten in de weg, te smal, geblokkeerd door geparkeerde auto's e.d. Aan de andere kant wordt je als fietser geacht om heel erg voorzichtig te zijn met voetgangers op gedeelde paden. Wordt dat een botsing, dan heb jij het gedaan. Kortom nog een reden om dergelijke fietspaden te mijden. Ook in Duitsland mag oom agent je naar het fietspad verwijzen. Is me nog nooit gebeurd, staande houden ook niet. Hier in de regio, rondom Kleef rijden meerdere Duitse Velomobilisten, waarvan er sommige dagelijks behoorlijke afstanden rijden. ( en vast niet alleen op het fietspad)

Dat kan in Nederland ook wel, daar volgt dan erg vaak een toeteractie van een voorbijkomende automobilist op.

Mijn lampjes hebben allemaal een lens die het licht naar beneden stuwt conform de Duitse regelgeving. Heb vandaag het kleine 1,5 watt lampje wat naar beneden gesteld, ik vermoed dat die het was, en niet het 5 watt broertje ernaast. Mijn tegenliggers in hun auto hadden beduidend meer wattjes bij de hand,

Verders ben ik vandaag blij omdat heel misschien aan het eind van de week die gasten van het kabels leggen klaar zijn en ik weer normaal naar mijn werk kan fietsen. Het normale fietspad is afgesloten en op de 80 km weg wil ik niet, op het achterafweggetje zijn ze dan ook maar aan het spitten en blijft er nog ongeveer een meter over. Fijn als je een tegenligger hebt. Maar goed, het schiet op.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 54 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM