Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 2.016
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
Ik fiets eigenlijk al mijn toertochten in 'gewone' kleren, maar dan wat ik niet meer aan kan naar mijn werk omdat er vlekken of gaten in zitten, of anderszins te smoezelig en versleten. Mooie gelegenheid die nog even af te dragen. Vooral broeken slijten bij mij in de liesstreek door (denk ik) het vele wandelen. En dan is het op een gegeven moment onvermijdelijk dat er een gat in komt.
Ik ben geen kortebroekendrager, al was het alleen maar omdat ik dan in de zomer niet óók nog eens een kledder aan zonnebrandolie op mijn benen moet smeren.
Berichten: 121
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 105
246 x bedankt in 109 berichten
Blij, ondanks dat buienband 20 km meer westelijk boven Friesland langstrok, waardoor ik langzaam nat druppelde, tot overmaat van ramp 15 km voor ik thuis was de accu leeg was en 5 km later ik in een plensbui kleddernat regende, blij omdat ik deze week de 260 km heb aangetikt.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
Blij omdat ik de files voorbij scheurde en precies tussen twee buien door ging
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
(05-May-2023, 10:06 PM)365cycle schreef: Blij omdat ik de files voorbij scheurde en precies tussen twee buien door ging
Is toch lekker man, zo'n heerlijk fris buitje over je heen terwijl het zweet van je voorhoofd gutst?
De files voorbij scheuren is dan weer wel echt lekker.
Berichten: 1.470
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 275
2851 x bedankt in 1328 berichten
ik de achterbrug nogmaals uit elkaar gehaald heb. De tjiep tjiep tjiep geluiden waren niet om aan te horen. Het binnenste lager van de Quest achterbrug in mijn eigenbouw komt er gewoon door zwaarte kracht uit vallen. Da's niet goe! Had nog een nieuw lager liggen, wat ik er nu met een laagje Epoxy in geplakt heb. Nachtje uitharden en morgen eens kijken of het heeft gewerkt.
Ik ben ook blij omdat ik afgelopen week een paar keer met de Midracer naar het werk ben geweest. De kapitale investering van 25 euro in een nauwelijks gebruikte Shimano w500 wielset met gratis bandjes blijkt een forse verbetering op te leveren. In vergelijking met de 36 spaaks trekkingwielen met 40 mm terreinbandjes.
De Midracer is ook een heel stuk lichter als de VM en geeft met 60 cm zithoogte een heel ander overzicht, nodigt uit om wat agressiever op te trekken in vergelijking met de zware VM.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Citaat:De Midracer is ook een heel stuk lichter als de VM en geeft met 60 cm zithoogte een heel ander overzicht, nodigt uit om wat agressiever op te trekken in vergelijking met de zware VM.
Dat valt mij met de Fujin ook altijd op vergeleken met de Milan.
Fujin <10kg en de Milan iets meer dan 25kg.
Met tegenwind ben ik toch iedere keer weer heel blij met de Milan.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(05-May-2023, 10:35 PM)ZoefZoef schreef: Is toch lekker man, zo'n heerlijk fris buitje over je heen terwijl het zweet van je voorhoofd gutst?
De files voorbij scheuren is dan weer wel echt lekker. Als het zweet van je voorhoofd gutst wel ja. Ik moest werken, daarna 100 km rijden en daarna dus nog naar een bevrijdingsfestival, dus ik reed niet al te gek. Alleen even wat meer gas gegeven om niet achter een stinkscooter te komen.
Wel gek trouwens, m’n hartslag loopt in de DF bij hetzelfde vermogen veel verder op dan in de Bülk.
(06-May-2023, 01:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat valt mij met de Fujin ook altijd op vergeleken met de Milan.
Fujin <10kg en de Milan iets meer dan 25kg.
Met tegenwind ben ik toch iedere keer weer heel blij met de Milan. Het is niet alleen het gewicht. Mijn DF trekt ook lekkerder op dan de Bülk, maar zeker boven de 40 zie je het vermogen tov het tempo steeds verder uit elkaar lopen. Ik haalde gisteren 65 op een stukje waar ik met de Bülk laatst dik 85 reed.
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
Dik 85 met de Bulk.
Ga je dat ding nog een keer uit je raam flikkeren?
Berichten: 2.541
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2042
2413 x bedankt in 1072 berichten
Zoef begint al ongeduldig te worden, wel even graag datum en tijdstip vermelden zodat hij hem op kan vangen.
Groet,
Marco
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
Hahaha denk dat het niet gauw gebeurt
Berichten: 2.742
Topics: 93
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2940
3242 x bedankt in 2248 berichten
Ik een nieuwe gesmede Wüsthof fileermes scoorde voor maar 20 euro’tjes ?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
(06-May-2023, 05:10 PM)365cycle schreef: Hahaha denk dat het niet gauw gebeurt
Je mag 'm ook gewoon beneden klaarzetten hoor. Scheelt weer een ritje met de lift en naar je balkon.
Ik denk graag mee
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
mijn bagagecapaciteit niet onder doet voor een auto. Ik had gerust de vierde krat ook nog wel mee kunnen nemen. Daar kan ik heel wat bithouders mee vervoeren. Nu moet ik alleen nog iets bedenken op lange planken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 983
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1657 x bedankt in 888 berichten
Een lange dissel werkt prima is mijn ervaring, ik heb er ook behoorlijk wat planken mee vervoerd, al dan niet op de ladder.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
@Bart mogelijk heb je zelfs een afneembare dissel bij die aanhanger. Dan kan je ‘m dus ook verlengen zoals ik gedaan heb voor de Milan-kar
Berichten: 853
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 436
1626 x bedankt in 792 berichten
omdat ik een boer zijn weiland zag maaien met een paardaangedreven maaimachine. Een metertje of vier breed met één paard. Mooi wat er allemaal mogelijk is zonder een motor.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(08-May-2023, 08:36 AM)365cycle schreef: @Bart mogelijk heb je zelfs een afneembare dissel bij die aanhanger. Dan kan je ‘m dus ook verlengen zoals ik gedaan heb voor de Milan-kar
Ik heb de goedkoopste fietskar die ik kon vinden. Daar wil ik niet teveel gewicht op laten rusten. Inmiddels heb ik dit karretje er bij besteld. Dan kan ik de planken zolang nemen als ik wil. Het gewicht wordt dan over twee karretjes verdeeld, waarbij de achterste het meeste gewicht kan dragen. Lekvrije banden, dus geen gezeur.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 2.742
Topics: 93
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2940
3242 x bedankt in 2248 berichten
(08-May-2023, 12:35 PM)Bart Verbeek schreef: (08-May-2023, 08:36 AM)365cycle schreef: @Bart mogelijk heb je zelfs een afneembare dissel bij die aanhanger. Dan kan je ‘m dus ook verlengen zoals ik gedaan heb voor de Milan-kar
Ik heb de goedkoopste fietskar die ik kon vinden. Daar wil ik niet teveel gewicht op laten rusten. Inmiddels heb ik dit karretje er bij besteld. Dan kan ik de planken zolang nemen als ik wil. Het gewicht wordt dan over twee karretjes verdeeld, waarbij de achterste het meeste gewicht kan dragen. Lekvrije banden, dus geen gezeur.
Hela is dat niet een kayak karretje ? Maar hoe bevestig je deze nu aan een fiets / Velomobiel?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(08-May-2023, 12:54 PM)Hardloper schreef: Hela is dat niet een kayak karretje ? Maar hoe bevestig je deze nu aan een fiets / Velomobiel?
Voor een kayak of surfplank inderdaad. De planken vormen de dissel. De planken worden bevestigd aan de voorste fietskar.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 2.541
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2042
2413 x bedankt in 1072 berichten
Dan worden de voorste fietskar en het kayak karretje door de planken tot een vierwielige kar. Heb je dan geen draaikrans nodig voor de voorste fietskar zodat die kan draaien ten op zichte van de achterste wielen (i.c het kayak karretje).
Groet,
Marco
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
08-May-2023, 06:01 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-May-2023, 06:07 PM door Bart Verbeek.)
(08-May-2023, 05:26 PM)Roepers schreef: Dan worden de voorste fietskar en het kayak karretje door de planken tot een vierwielige kar. Heb je dan geen draaikrans nodig voor de voorste fietskar zodat die kan draaien ten op zichte van de achterste wielen (i.c het kayak karretje).
Groet,
Marco
Geen idee. Ik los problemen wel op zodra ze zich voordoen. Aangezien alle vier de wielen onafhankelijk van elkaar kunnen draaien kan ik me geen problemen voorstellen. En wat ik me niet kan voorstellen kan ik ook niet oplossen. Ik zal dus moeten wachten op problemen. Wat ik me wel kan voorstellen is slapende automobilisten die over de planken heen willen rijden. Daar moet ik nog iets op verzinnen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 2.541
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2042
2413 x bedankt in 1072 berichten
Ik bedoel, de voorste as moet kunnen sturen anders wil je wagen alleen maar rechtdoor. Je wagen verandert van een middenasser in een autonome aanhangwagen en die moet kunnen sturen. Ik denk dat de voorste wielen over weg schrapen bij een (krappe) bocht zonder een stuurinrichting.
Groet,
Marco
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(08-May-2023, 06:40 PM)Roepers schreef: Ik bedoel, de voorste as moet kunnen sturen anders wil je wagen alleen maar rechtdoor. Je wagen verandert van een middenasser in een autonome aanhangwagen en die moet kunnen sturen. Ik denk dat de voorste wielen over weg schrapen bij een (krappe) bocht zonder een stuurinrichting.
Groet,
Marco
Ik snap wat je bedoelt. Moet ik over nadenken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.993
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2952 x bedankt in 1634 berichten
09-May-2023, 02:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-May-2023, 02:22 AM door ZoefZoef.)
.. het nu echt heerlijk weer is en dus heb ik net besloten om even op en neer te gaan naar mn broer. Straks weer terug en dan heb ik dr ongeveer 75 km opzitten vannacht.
Heb de M5 CHR maar eens in gebruik genomen na die ruim 4 jaar stil te hebben laten staan. Ga ik vaker doen!
Alleen de velgrand . Dringend Bram nog maar eens opnieuw benaderen want dat remmen is klote. Velg moet echt vervangen worden.
Berichten: 293
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 73
525 x bedankt in 271 berichten
..omdat ik gisteren een tochtje op de Lynx heb gemaakt met een gemiddelde van 24 km/u. Ik begin steeds vertrouwder te raken met het bovenstuur. Alleen zijn korte, scherpe bochtjes nog wat tricky.
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
Waar ben je heen geweest Jos? Nog mooie stukken gefietst?
|
Gebruikers die dit topic lezen: 58 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|