Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb er ook nog 1 staan. In 1994 heb ik daar 1 keer een spaakbreuk gehad in Hongarije. Dat was alles qua ongemak.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
..er vandaag iemand een heel fijn belletje van de politie gaat krijgen omdat zn gestolen motor is teruggevonden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S
..ik vandaag eindelijk eens op de fiets heb gezeten die ik anderhalve week terug heb opgehaald. Een aantal van jullie wisten dat al en de rest nu dus ook: de M5 CHR met carbon tailbag, HED.3 achterwiel en een carbon driespaaks M5 voorwiel. Die fiets werd hier ook verlinkt, maar op dat moment had die fiets allang bezichtigd bij de verkoper Wink

Ik heb de derailleur die los zat vastgezet, nadat ik afgelopen week de juiste schroefjes heb gehaald. Die hing enkel los omdat de vorige eigenaar de schroefjes nodig had voor zn andere fiets dus nee, dat was geen defect aan het frame ofzo. Kon de crank bij de bezichtiging niet verdraaien hierdoor, dus had geen idee of ik bij deze fiets crankoverlap zou hebben of niet en het antwoord was dus: nee!

Nog even voorwiel voorzien van een andere binnenband, de hele fiets schoonmaken en nalopen en dan binnenkort maar eens de sporen geven.

Kwam net terug van boodschappen  en had de GreenMachine mee. Als je dan direct daarna die M5 CHR in handen hebt dan is het net alsof je een veertje optilt zo licht is dat ding. Ongelooflijk gewoon wat een verschil dat is.

Er zitten diverse stickers op van de vorige eigenaar, die triathleet was en in meerdere landen aan dergelijke wedstrijden en iron mans heeft meegedaan. Twijfel of ik die eraf zal halen. Vind die geschiedenis eigenlijk wel mooi en de fiets zoals ie nu is wel karakter geven.

Maar, geen crankoverlap dus en dat is wel heel erg fijn in deze! En ook fijn is dat de extra carbon M5 voorvork die erbij zat maar niet in de advertentie gemeld was een 26" lijkt te zijn. Moet ik nog even nakijken, maar nu geen zin in.
.
Antwoord }
Mooie vangst die fiets, en mooi dat die motorfiets weer terugkomt.

Ik ben blij omdat ik weer een laagje lak op onze oude tafel heb zitten. Die had wat kiertjes tussen de planken, prachtig rustiek, maar niet schoon te houden. Opgevuld met ingekleurde epoxy. Alles vlak geschuurd. en geverfd, en nu de tweede laag. Maar er moeten nog wel wat laagjes over en wat schuren en verven. Maar het komt er wel.
Antwoord }
ZoefZoef, pas op met die wielen, ik heb gelezen dat ze in onbalans kunnen raken en dat je dan pech hebt.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus
(13-Aug-2024, 05:18 PM)Gideonaut schreef: Schouder uit de kom heb ik ook meerdere ervaringen mee, geen pretje, heeft ook een rol gespeeld waarom de Whike de deur uit ging, ondanks dat ik het stuur al hevig had aangepakt.

Ik krijg morgen mijn ICB Zomerdakje en fietskar verstevigings-module binnen Big Grin

(19-Aug-2024, 11:23 PM)melle z schreef: ZoefZoef, pas op met die wielen, ik heb gelezen dat ze in onbalans kunnen raken en dat je dan pech hebt.

Ja, ik ook. Ik moet ze nog ontdoen van wat viezigheid en stof, dus ik zal goed letten op het aantal poetsbewegingen om dat in ieder geval in balans te houden Big Grin

De vorige eigenaar er probleemloos een paar duizend km in Australie mee gereden, een triathlon in Abu Dhabi, triathlons in.. , in.. en..  dus ik denk dat het wel mee zal vallen daarmee Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Aug-2024, 11:38 PM)ZoefZoef schreef: De vorige eigenaar er probleemloos een paar duizend km in Australie mee gereden, een triathlon in Abu Dhabi, triathlons in.. , in.. en..  dus ik denk dat het wel mee zal vallen daarmee Big Grin

Gelukkig maar. Ik meldde enkel wat mij is verteld over deze wielen.


Zo licht als een veertje. Ja, ja, dat is iedere keer weer een genot. Tijden het fietsen merk je dat ook echt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Aug-2024, 10:47 PM)ZoefZoef schreef: Maar, geen crankoverlap dus en dat is wel heel erg fijn in deze!  

Jij bent toch ook ongeveer 1.77m?

Welke binnenbeenlengte? Ik heb 82cm met schoenen aan.


Ik heb: Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers, Stuurpenhoek 127 graden, Stuurpen 17-23 cm

Weet je al hoe die van jou is afgemonteerd?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heb zelf ook nooit ellende gehad met HED.3. Heerlijke wielen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
(20-Aug-2024, 08:38 AM)Wim -de roetsende schreef:
(19-Aug-2024, 10:47 PM)ZoefZoef schreef: Maar, geen crankoverlap dus en dat is wel heel erg fijn in deze!  

Jij bent toch ook ongeveer 1.77m?

Welke binnenbeenlengte? Ik heb 82cm met schoenen aan.
Klopt.  Alleen mijn benen zijn wat korter. Qua binnnenbeenlengte zit ik rond de 77 cm dacht ik.

Citaat:Ik heb: Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers, Stuurpenhoek 127 graden, Stuurpen 17-23 cm


Weet je al hoe die van jou is afgemonteerd?
 Geen idee welke steunstoelhoogte en dergelijk ik heb.  Tussen deze CHR en mn andere CHR een flink verschil, want bij deze heb ik geen overlap en bij de ander wel. Het stoeltje zal echt heel anders gemonteerd zijn.

Ik heb er nog niet op gereden en niets gewijzigd, enkel even paar tellen op gelegen. De lengte leek redelijk ok.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
... ik vanavond eens "gelost" word als de kinderen in bed liggen Smile. Ik ga naar een vriend om een kraan te halen die hij in de bouwmarkt voor mij gekocht heeft. Uiteraard ga ik met de Bülk en maak ik er een mooie rustige rit langs jaagpaden van. Iets helemaal anders dan normaal (me laten opjagen door de auto's achter me). Ik vermoed vanavond toch 60km "plezier" te hebben gereden.

Ik heb zo'n voorgevoel dat de kinderen erg vroeg naar bed gaan vanavond Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb een vermoeden dat de kinderen vermoeden dat er iets loos is, en dan duurt het misschien net iets langer voor ze papa willen laten gaan. Maar wie weet werken ze braaf mee.

Veel plezier!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Tijanus
Thanks,

En vandaag al een nieuwe dag. Net thuis gekomen. Dikke 73 kilometer in totaal. Gisterenavond rond 19h vertrokken naar een vriend en tot bijna 12u gebabbeld. Dan terug naar huis gereden in de nacht.

Beide ritten puur op het dooie gemak. Was echt een hele andere ervaring dan woon-werkverkeer en maar liggen jassen! Ik voel het ook amper (of niet?) in mijn benen. Ik zou zo nog eens terug rijden Big Grin Big Grin

Dus ook vandaag kruip ik blij onder de wol Smile .
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S , 365cycle
(23-Aug-2024, 01:44 AM)bucovaina schreef: Beide ritten puur op het dooie gemak. Was echt een hele andere ervaring dan woon-werkverkeer en maar liggen jassen! Ik voel het ook amper (of niet?) in mijn benen. Ik zou zo nog eens terug rijden Big Grin Big Grin

Deze vorm van vm-rijden vind ik ook heel prettig.

Meestal rijd ik in de vm ritten van A naar B. Of woon-werk-verkeer of boodschappen halen of naar mijn moeder of enz. enz.
Meestal is het dan gewoon hard rijden, maar soms neem ik de tijd en dan is de beleving heel anders.

Tochten rijden en dus zomaar een rondje rijden doe ik zelden of nooit in de vm. Dan pak ik de 209 of de CHR.
Dan zit ik heel snel in een ontspannen flow en in mijn beleving is dat het echte ligfietsen.

In een vm rijden is voor mij toch echt iets anders, meer functioneel zeg maar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , bucovaina , 365cycle
Ik gebruik de velomobiel juist ook voor iets langere functionele tochtjes graag. Shoppen bij de Decathlon (30km) of Duitse boodschappen in Kleve (20 km). Als het me uitkomt rijd ik ook met de velomobiel erg recreatief, en zoek ik weggetjes die niet optimaal zijn voor de snelheid, maar wel mooi rustig of in een mooie omgeving.

En inderdaad word ik dan minder moe als met een andere fiets. Groot voordeel is dat je inderdaad nog wel een stukje extra kunt. Hier zijn de kids inmiddels zo groot dat ze zichzelf wel vermaken en deel hun eigen weg gaan. Dat geeft mij ook wat meer tijd om nog een stukje bij een route aan te plakken.

De velomobiel is voor mij ook een middel om mijn fietsomgeving te vergroten. Ik kom in een middagje, gewoon een stuk verder van huis. Maar heb dan nog wel energie over voor huishoudelijke verplichtingen.
Antwoord }
Yup! De beleving is to-taal anders. Ik wil heel graag eens een keertje gewoon een rit maken van meer dan 100km, rustig om te zien wat het geeft, maar wegens tijdgebrek ... is het er nog niet van gekomen.

Ik vermoed dat als mijn benen die ochtend goed zijn (gisteren waren ze eigenlijk nog stijf van maa-din-woe woon-werk/afjakkeren) vermoed ik dat ik het eigenlijk amper ga merken. Vind ik behoorlijk merkwaardig! Ik vermoed zelfs dat als ik goed op tijd vertrek dat voormidag ~100km / namiddag nog eens zoiets ook nog wel moet lukken.

Zo helemaal voor niets zie ik me nu ook niet wat gaan liggen rondkletsen. Ben gisteren nu wel een kraan voor in huis gaan halen. Een vriend van me had die gekocht en nog even babbeltje gedaan (tot middernacht, maar goed ) Big Grin

Ik ben gisteren (enfin deze ochtend) wel met een dikke glimlach - letterlijk Big Grin - onder de wol gekropen. Was echt tevreden van mijn ritten die avond.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
Als het thuis kan misschien de laatste rit van de week met een ( lange) omweg?
Ik krijg vaak veel extra kilometers maar ik stop eerder op vrijdag.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: bucovaina
... meerdere redenen:
1. Ik moest met de wagen naar kantoor omdat die op onderhoud moest dus geen velomobielen vandaag. Jammer
2. Omdat het dan toch kon, heb ik mijn thuis-workstation in de koffer gegooid en mee naar het werk genomen. De 2e GPU werd half-half herkend, en niet alle RAM werd herkend. Bij ons op het werk doen ze aan micro-electronica (chip/ASIC-design) en hebben we zo wel wat leuk spul staan in het labo, waaronder een microscoop die ze gebruiken om kleinere componenten te solderen. Moederbord uitgebouwd en onder de microscoop gelegd. Eerder had ik al gezien met het blote oog dat er een pinnetje scheef stond. Met de microscoop kan je veel beter zien en met vaste hand zo'n pinnetje wel terug recht duwen. Had ik eerder ook al gedaan. Alleen, ... zat het niet mee. Conclusie: pinnetje van 1 van de CPU-sockets afgebroken. Valt sowieso niks aan te doen Doh :

[Afbeelding: socket.jpg]

Verklaart nog niet alles want de 2e GPU zat in een PCIe slot dat op de 2e socket zit, maar goed. Dat afgebroken pinnetje verklaart wat mij betreft op z'n minst al wel dat niet alle RAM herkend werd.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Wat doet dat uiteinde dan als het nergens op aangesloten is? Dan zou ik denken, wat maakt zo'n stukje rondhangend metaal dat nu ontbreekt nou uit...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vandaag ben ik blij, omdat ik de afgelopen 2 dagen met de ICE Sprint Trike-E van mijn vrouw naar school en weer terug heb kunnen fietsen. 

Ik zit in regio Noord en dit is dus onze laatste 'vakantieweek' oftewel onze opruim-/poets-/voorbereidingsweek. De collega's waren zo aardig om de kasten zonder wieltjes op de juiste plek te zetten en de tafels van de kinderen. De rest kon ik zelf.

Met de CHR gaan fietsen is mij zeer afgeraden door de arts en in en uit de Milan stappen gaat ook nog niet echt gemakkelijk.

Gelukkig kon ik de trapas-buis net voldoende uittrekken dat ik versnelling 3 t/m 9 kan schakelen en met de E erbij kom ik wel van de plek  Big Grin 


Ja, ja, ik op een E-Trike. Het kan verkeren.

Ondertussen ben ik met mijn rechterarm wel weer iets mobieler. Typen gaat goed  Wink 

Bepaalde bewegingen mogen niet. Iets opzij duwen of bijvoorbeeld een deur achter je dichtdoen zonder je om te draaien. Boven schouderhoogte iets doen mag ook niet en de elleboog zijwaarts omhoog bewegen is ook nog verboden. Bij die bewegingen is de kans het grootst dat de schouder weer uit de kom gaat.

Het gaat gelukkig steeds iets beter.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
De kerstman dit jaar erg vroeg was en ik een compleet setje 451 aerovelgen met banden, tandwielen en monovoorvork van M5 heb gekregen. De kerstman was in dit geval een andere ligfietser die langskwam om mn tailbag op te halen.. maar 'm alsnog niet heeft gekocht.

Erg blij; naar zo'n setje ben ik toch een flinke poos op zoek geweest en die komen op een 451 shockproof terecht. Over 2 jaar* hoop ik die dan na 8 jaar stilstand ofzo weer op de weg te hebben!

*ik ben een kei in uitstellen geworden :/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
8 jaar voorpret tegen minimale kosten, mooi toch.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: TvWijk , Willeke_IGKT
Mooi cadeautje! In de verkoop levert het niks meer op, maar het is niet waardeloos. In die categorie ben ik blij met de aanschaf van een nieuwe MK2.

Een Raleigh super course Mk2. Ongeveer 50 jaar oud, 27 inch. Inmiddels in ombouw van 27 inch naar 28 inch. Dat is iets kleiner en past dus redelijk. De remmetjes redden het net. Ook de trapas wilde gelukkig los. Daar werd ik ook wel blij van, want ik had niet de juiste cranktrekker, en de crank heeft een heel rare steekcirkel, dus die mocht eraf. Opgelost met de slijpschijf, dus er was geen weg terug. De rechter cup had wat overtuiging nodig van een rubber hamer op de sleutel. Gewoon een geinig fietsje voor erbij. Net wat lichter en vlotter als de Giant Cadex atb. Kreeg er nog een nagenoeg nieuwe quorum stuurtas bij.

Helaas staat de Giant hybride die ketting en cassette gaat doneren iets te ver ingebouwd in de garage die nu wel heel erg ver is opgewarmd. Maar ik heb toch nog wat kabeltjes nodig voordat ik hem rijdend kan maken. Kan ik een andere keer weer verder knutselen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb dus letterlijk 2 jaar ofzo een advertentie gehad met tussenpoos om zo'n setje te vinden. Uiteindelijk maar een complete shockproof gekocht als donor maar met velgen in de verkeerde kleur.

Nu kan ik evt mn titanium e-bike ombouwen naar normaal
Van die fiets weet ik nl niet of die motor het doet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Blij want gisteravond heb ik de eerste kilometers in het donker gemaakt met Q501 en de nieuwe verlichting rondom bevalt me heel goed. 

Heb voor de dubbele koplampen er 2 Lunivo's in gezet. Ze kostten de bijna helft van vergelijkbare B&M lampen (120 lux dimlicht, 170 lux grootlicht) toen ik ze bestelde maar ik vind de lichtopbrengst echt super en zeker niet onderdoen voor de B&M IQ die ik in m'n vorige fiets had. Met 2x grootlicht aan in de Groningse, duistere polder had ik toch een bak licht  Big Grin

De dagrijverlichting die ik erop heb gezet is ook dusdanig fel dat die de berm naast mij enigszins verlicht. Dus geen duistere, haakse bochten op de gok insturen meer  Wink
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
Intern is het denk ik hetzelfde, het lichtbeeld bevestigt dat. Alleen dan met goedkopere materialen zoals goed te zien is aan de schakelaar.
Grappig dat hier een markt voor is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 29 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM