Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(27-Oct-2024, 12:21 AM)Tom Fekkes schreef: Zelftapper voorboren??

Met een kleinere diameter uiteraard.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(26-Oct-2024, 01:44 PM)Wim -de roetsende schreef: Met Bob kletsen is altijd gezellig. Jammer dat hij morgen niet komt  Wink Tongue

Jij woont dichterbij dan utrecht, ik kom daar wel weer een keer langsfietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
Hangt van de hardheid en de ronding van het staal af zodat ie niet meteen wegglijdt als je 'm aanzet,gewoon handig dus.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
...het een geslaagd jubileumsfeestje van de NVHPV was.

2020 Challenge Chamsin 26" met Rohloff
2012 Hase Pino met Rohloff
2014 AZOR Texel
2012 Brompton
Antwoord }
Dat ik verschillende van jullie heb mogen ontmoeten zonder dat er een scherm tussen zit. En dat ik weer heerlijk thuis ben en een grote portie bitterballen al op heb.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , Jeroen S , 365cycle
Het chroommolybdeenstaal van de M5 is nogal hard en dik als jet het vergelijkt met zo'n plaatje blik waar het normaal doorheen gaat. Zonder voorboren is er geen beginnen aan.

Ik ben blij dat het gisteren een leuke dag was, en ik weer veilig thuis ben gekomen. Precies op tijd voor de verse pompoensoep. 199,28 km en een leuke dag vol ontmoetingen en nieuwe informatie. Mooie lezingen van Theo en Walter. In de zaal ook een aantal mensen die gezien hun vragen de Website van Walter niet kennen.

https://www.fietsersafstappen.nl/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(28-Oct-2024, 09:18 AM)Jeroen S schreef: 199,28 km en een leuke dag vol ontmoetingen en nieuwe informatie. Mooie lezingen van Theo en Walter.  In de zaal ook een aantal mensen die gezien hun vragen de Website van Walter niet kennen.
Volgens mij werd die lezing 2 keer gegeven. Als je in de groep van 15:15 zat. Dan heb je me ook daar kunnen treffen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(28-Oct-2024, 09:11 AM)Jeroen S schreef: 199,28 km

Had je er niet nog even een kilometertje bij willen fietsen?
In zo'n geval pak ik altijd op het laatst nog even een zijstraatje mee om een mooie mijlpaal te halen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bianca F
Eindelijk terug goed genoeg genezen ben om terug te vm-en naar het werk. 2 weken niets gedaan. Ik voel het nog wel aan de ademhaling, maar wel weer veel plezier gehad op weg naar het werk. Ook deze week, een nieuw schema. IPV maandag/dinsdag/woensdag naar het werk, heb ik nu maandag/woensdag/vrijdag. Zo heb ik nooit (of zelden) 2 dagen achter elkaar. Dat zou me toch meer tijd moeten geven om te recupereren en hopelijk gaat mijn conditie zo toch wat sneller beter worden.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
Omdat iemand mijn mooie velomobiel als Strava header heeft Big Grin :
[Afbeelding: image.png]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Willeke_IGKT
Ik mag ergens op een tweede gesprek komen. :-)

En omdat we hier een ligfiets forum zijn. Ja dan ga ik minimaal zo'n 150 a 170 km mogen forensen op wekelijkse basis. Ik begreep dat ze misschien mij op 2 kantoren eens kans willen bieden. De ene dag in het ene kantoor en de andere dag op een andere. De een is 25km enkele reis en de andere 35km. Dus volgens mij moet dat wel te doen zijn met de VM. Heb al gehoord dat er een douche is. Wel zo handig.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(01-Nov-2024, 01:51 PM)Hardloper schreef: Ik mag ergens op een tweede gesprek komen. :-)...


Mooi om te horen. Het beviel mij wel om dat soort afstanden op de fiets naar het werk te rijden. En dat was nog een open ligger.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Roepers
(01-Nov-2024, 01:51 PM)Hardloper schreef: Ik mag ergens op een tweede gesprek komen. :-)

Dat is een mooi bericht zo op de vrijdagmiddag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Roepers , Willeke_IGKT
(01-Nov-2024, 03:44 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat is een mooi bericht zo op de vrijdagmiddag.

Zeker. En nu nog het bericht dat mijn eerste woon/werk verkeer rit een feit was.  Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
Ik nieuwe fietslampjes heb.
  • Van de HEMA
  • Oplaadbaar met USB-C
  • Zowel als voorlamp als achterlamp te gebruiken
  • Geen rare knipper modussen
  • Goedkoop
  • Ze voelen kwalitatief goed aan.
[Afbeelding: s!AvWLUt0NRnsUiMROGp28I-_ljgywcg?embed=1...eight=4032]

[Afbeelding: s!AvWLUt0NRnsUiMRN8XAHUSEzjqblfw?embed=1...eight=4032]

[Afbeelding: s!AvWLUt0NRnsUiMRMRj_qaMIxmFwffg?embed=1...eight=4032]
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , Willeke_IGKT
Ik weet niet waarom je zo'n lampje koopt, maar voor je eigen veiligheid zou ik iets kopen wat beter opvalt en dus ook meer licht geeft. Dit zijn excuus lampjes om geen bon te krijgen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je die niet na elke rit opnieuw op moet laden, de capaciteit van zo'n kleine accu zal niet erg groot zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Ik heb oplaadbare lampjes van de Blokker, nu uit het assortiment, die heb ik als extra verlichting bij mijn spiegels op de Strada. Tenminste 3 uur brandtijd per keer laden, waarschijnlijk langer, ik heb er drie en wissel de lege voor de dan reserve.

Dit soort lampjes zijn zeker bruikbaar al is eentje niet voldoende als hoofdverlichting.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Nov-2024, 11:41 PM)_Peter schreef: Ik weet niet waarom je zo'n lampje koopt, maar voor je eigen veiligheid zou ik iets kopen wat beter opvalt en dus ook meer licht geeft. Dit zijn excuus lampjes om geen bon te krijgen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je die niet na elke rit opnieuw op moet laden, de capaciteit van zo'n kleine accu zal niet erg groot zijn.

Decathlon-usb-lichtjes van ogenschijnlijk vergelijkbaar formaat houden het ongeveer 4 uur uit op een acculading. Voor mij genoeg voor een week forensen, behalve dan mid-winter. Voor het (frontaal) 'gezien worden' zou zo'n lampje genoeg moeten zijn, mits goed uitgericht, wat lang niet iedereen doet. Hetgeen natuurlijk ook betekent dat je zijdelings altijd beperkt gezien wordt. Iets reflecterends op kleding en/of fiets (is ook gewoon als tape verkrijgbaar (zowel rood als wit), zit al enkele seizoenen op mijn vakantiefiets wegens verplicht in Zwitserland) kan een hoop schelen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Snap dit ook niet.
En dan heb ik het nog niet eens over de niet vervangbare accu. Als het ff kan wil je dat niet. Ook al is het nog zo cheap.


(02-Nov-2024, 12:44 AM)Tijanus schreef: ..is wegens verplicht in Zwitserland) kan een hoop schelen.

Dagrijverlichting is in Zwitserland voor fietsen inmiddels ook verplicht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
Ik heb net de nieuwste video van Active Towns bekeken en daarin interviewt hij een vader die gewoon zijn kinderen op de fiets of lopend naar school wilde brengen en nu activist is voor veiligere wegen.

Een van de posters die deze man gemaakt heeft, vrij vertaald:
Het geven van reflectie hesjes aan weggebruikers is als het geven van camouflage kleding aan bezoekers van het leeuwenverblijf in de dierentuin in plaats van het plaatsten van hekken. Bouw veilige fietspaden.
Met daaronder een grote afbeelding van een leeuw.

Ja, het is belangrijk om zichtbaar te zijn als je fietst. Maar het is nog veel beter als automobilisten verplicht worden om rekening met jou te houden en de posities op de weg zo gemaakt worden dat "hij droeg geen reflectie op zijn lijf" geen excuus is voor een aanrijding.

In Nederland gaan we ook steeds meer naar "fietsers moeten ervoor zorgen dat ze gezien worden." Dagrijverlichting is er daar een van, als je zonder dagrijverlichting niet meer veilig op de weg kan zijn, kan een kind dan nog wel buiten spelen?

Laten we veiligheid voor iedereen promoten en niet de overdadige verlichting.

Om terug te komen on topic, ik ben blij het videokanaal Active Towns terug gevonden te hebben.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie , tiemen
Natuurlijk is het ook heel belangrijk de kinderen te leren zich simpelweg ook te houden aan de verkeersregels.
Dat vele automobilisten best asociaal gebruik maken van hun vervoersmiddel , wil niet zeggen dat fietsers zich keurig gedragen.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
(02-Nov-2024, 10:27 AM)Dharm2004 schreef: Natuurlijk is het ook heel belangrijk de kinderen te leren zich simpelweg ook te houden aan de verkeersregels.
Dat vele automobilisten best asociaal gebruik maken van hun vervoersmiddel , wil niet zeggen dat fietsers zich keurig gedragen.

Het gaat om kinderen. 

Pas vanaf 12 jaar kunnen kinderen verkeerssituaties goed inschatten. Daarvoor hebben ze vooral moeite om de snelheid van een naderend voertuig in te schatten. Laat dat nou net heel belangrijke zijn in het huidige snelle verkeer.

Er wordt toch ieder jaar ongeveer een klas met kinderen in Nederland doodgereden. Het overige verkeer moet dus gewoon meer rekening houden met de kinderen. 

Of we gaan kinderen verbieden om deel te nemen aan het verkeer  Doh  Dat lost alles op  thumb
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
(02-Nov-2024, 11:19 AM)Wim -de roetsende schreef: Of we gaan kinderen verbieden om deel te nemen aan het verkeer  Doh  Dat lost alles op  thumb

Als iedereen thuis blijft hebben we helemaal geen verkeersdoden thumb
Antwoord }
De HEMA lampjes zijn ook voor onze kinderen van 2 x 4 en 6 jaar, ze zijn gemakkelijk in gebruik en geven genoeg licht. Eerder hadden we van die siliconen fietslampjes, daar kon je de knoopcellen van vervangen maar die waren eerder kapot dan de cellen leeg waren en gaven te weinig licht.

We brengen ze fietsend naar school en moeten daar één vrij drukke 50km/u weg oversteken. Verder is het rustig dorps verkeer en vaak ouders die de kinderen met de auto naar school brengen. Ik weiger ze een fietshelm op te laten zetten, fietsers mogen niet in het harnas worden gejaagd. Daarbij leren ze nu al goed op te letten ze en zijn wij als ouders er ook nog.

Het is trouwens stuitend te zien dat mensen hun kinderen met de auto naar school brengen die nauwelijks 1 km van school wonen.
Antwoord }
(02-Nov-2024, 11:19 AM)Wim -de roetsende schreef: Of we gaan kinderen verbieden om deel te nemen aan het verkeer  Doh  Dat lost alles op  thumb

Van dezelfde video, van dezelfde man, een andere simpele poster:

Streets

We can either design 
out conflict 
or
we can design out 
our kids.

It's a simple choice.

(Straten

We kunnen de conflicten
eruit ontwerpen
of
we kunnen 
onze kinderen eruit ontwerpen.

Het is een eenvoudige keuze )
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(02-Nov-2024, 11:47 AM)Bob Hagendijk schreef:
(02-Nov-2024, 11:19 AM)Wim -de roetsende schreef: Of we gaan kinderen verbieden om deel te nemen aan het verkeer  Doh  Dat lost alles op  thumb

Als iedereen thuis blijft hebben we helemaal geen verkeersdoden thumb

Aha, Dat doet mij denken aan Blaise Pascal:
https://nl.wikiquote.org/wiki/Blaise_Pascal schreef:Toen ik mij ertoe zette om over al het gedoe van de mensen na te denken, en over de moeiten en gevaren waaraan zij zich blootstellen, heb ik de ontdekking gedaan, dat al de ellende van de mensen uit één oorzaak voortspruit, namelijk dat ze geen ogenblik rustig in een kamer kunnen blijven zitten.

Maar vandaag ben ik blij dat de Maxi (Sinner Demon 20/26) groot onderhoud (nieuwe ketting, tandwielen, kettingbuizen) heeft gehad en dat ik ermee via Harlingen, Wijnaldum, Sexbierum, Buitendijks naar Westhoek ben gefietst. Terug ben ik via Tzummarum gereden. Het was alsof ik een nieuwe fiets had!

Groet,

Marco
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 27 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Heb het gevoel dat d...365cycle — 11:30 PM
MM/DID naven
Check, voorwiel is 1...Victor — 11:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... Omdat de zachte ...Boyd Maduro — 10:12 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
En met CCU kan je pr...Frutsel — 08:25 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Aan het einde van ee...365cycle — 08:09 PM
MM/DID naven
Ja, voornaven zijn o...melle z — 06:39 PM
MM/DID naven
De breedte van de vo...gideon — 06:29 PM
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM