Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(16-Dec-2024, 08:46 AM)365cycle schreef: Karmapunten in het Noorden! Boyd was ook al iemand met een klapband gaan helpen Smile

Ik was gisteren heel blij dat Boyd mij kon helpen inderdaad. En dat ik een klapband kreeg overdag, vlak bij de schaapskooi Balloo, waar ze warme chocolademelk en appeltaart hadden. Hierdoor dus niet in de druiligere regen buiten hoeven wachten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Dat is dus het voordeel van een grote app groep. Want zo is er altijd wel iemand in de buurt die hulp kan bieden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
... ze de vervelende bulten onder het viaduct bij Boskoop eindelijk gevlakt hebben.
Daar kon je maar stapvoets overheen, en dan werd je nog geklutst. Vanmorgen was het dus een aangename verrassing dat ik niet geklutst werd. Ik reed wel stapvoets, maar dat hoeft dus niet meer Wink
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Jeroen S
Welke tunnel bij Boskoop? Ik ken daar eigenlijk geen tunneltjes, behalve het fietstunneltje aan de Schravenwildertpad.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Viaduct, geen tunnel.

https://www.google.com/maps/@52.085801,4...FQAw%3D%3D
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
... dat ik niet zo hard reed toen mijn band rechtsvoor klapte. Hij was net een kilometer aan het hobbelen boenk boenk boenk , alsof je over de middenstippellijn rijdt. En ik moest nog 500 meter naar mijn bestemming. Dus ik dacht: zometeen even controleren.
Les voor de volgende keer: meteen stoppen en band wisselen, want da's echt niet goed.
Antwoord }
Gelukkig viel het allemaal mee, en was je er bijna. Maar inderdaad als je iets geks hoort of voelt, even checken. Het kan zijn dat dat veel minder kost als het opruimen van de ellende die doorrijden veroorzaakt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
Het is vandaag 21 december. Iedereen is in de kerststemming. Natuurlijk, kerst is een belangrijk feest als christen. Alhoewel ik dat tegenwoordig steeds minder ervaar. Het is net of het geluiden van een Amerikaanse dikzak op een slee alles steeds meer overstemd. Of van vreten op aarde in plaats van vrede. Wanneer ik ‘s avonds nog een blokje om ga, al dan niet fietsend, ben ik haast een lasbril nodig met alle verlichting in de tuinen. Alles schreeuwt om aandacht en gezelligheid. Ik heb meer lampjes dan jij. Niet dat er wat mis mee is hoe we feestvieren, maar ik heb mijn vraagtekens. Vooral als ik me begeef in een vol huis. Met familie ontkom je er gewoon niet aan, maar liever een voor een in plaats van allemaal tegelijk. Soms voel ik me dan als een sardientje in een blik. Misschien dat ik me daarom vandaag blijer voel dan op de feestdagen zelf. Want vanaf vandaag gaan we de goede kant weer op. De zonnewende. Vanaf vandaag gaat het dagelijkse aantal lichturen weer stijgen. Vanaf vandaag kunnen we ons weer verheugen op de eerste vogels die we in januari weer zullen horen ‘s morgens. De jas van de herfst wisselen we in voor de winter. 
Misschien krijgen we nog sneeuw. Nog een paar maanden, en ik spring weer naar buiten als een koe de weide in. Nog even… 
Eerst het gourmetstel maar eens afstoffen. 
Gezegende en plezierige dagen allemaal.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Vandaag ben ik blij met wat er gisteren allemaal gebeurt is.

In de ochtend werd ik door Sjoerd thuis opgehaald met de dakdragers al ingesteld op het vervoer van een Strada. Samen de fiets op het dak getild en richting Dronten gereden.
Bij ICB heeft Ymte hem met Sjoerd eraf getild.

Binnen was Peter nog met een andere fiets bezig maar even wachten is nooit een probleem, hi Wim, ook goed thuis gekomen?

Peter heeft even een paar meter in de Strada gereden en was er toen zeker van dat de reparatie eenvoudig zou zijn. Dus toen Sjoerd klaar was met verlekkerd rond kijken is hij naar huis gegaan, nogmaals bedankt Sjoerd.

Het bleek dat mijn kettinggeleidingswieltje een vlakke kant gekregen had. Waarschijnlijk doordat er eerder iets klem onder gezeten had en dat losgeschoten was.

Veiligheidshalve ook de trapas klemmen vervangen.

En de problemen met het electra?
Twee accus tegelijk dood. Met een accu uit een van hun eigen fietsen deed het het wel.
(Toch te nat geworden met die regen in de fiets laatst?)

Ik ben met een bijna volle leen accu naar huis gaan fietsen.
Tot in Lelystad wel wat last van de wind maar niet overdreven veel, ik zou niet eens meer durven zeggen van welke kant het kwam.
In Lelystad, bij Batavia stad even wat gegeten bij de hotdog kar en wat een zooitje onbeschaafde families kwamen daar langs, (eventjes niet blij,) ik heb drie afzonderlijke gezinnen moeten vertellen dat aan mijn schuimkap zitten niet acceptabel is. 
In een geval gaf vader of opa aan dat het kind best even naar de fiets kon kijken en toen de jongen beide handen op de kap had liggen er begon te duwen was zijn reactie op mijn 'zit ik in een natte fiets' "dat droogt wel weer".
Gelukkig was de dame van de hotdog kar het met mij eens, het publiek daar is erg gefrustreerd.

De vlaggen op het winkel gebeuren daar toonden een sterke zuidenwind dus ben ik via de dijk richting Enkhuizen gegaan en op het grootste deel van de dijk reed ik heerlijk in een hoge versnelling met een redelijke cadans.
Vlak bij het einde van de dijk was het zo donker geworden dat ik mijn fietsverlichting aan heb gezet.
Wind achter tot ik bij het Naviduct kwam. Daar had ik opeens harde wind met regen recht in het gezicht.
Naar beneden moeten remmen om zicht op het fietspad te houden. Dus hard werken omhoog, geen rest snelheid en wel wind tegen.
Op de hele dijk geen enkel ander mens gezien die niet in blik zat.

Na de dijk naar het westen, harde wind tegen met vlagen van hinderlijke regen en verblindende auto's op de naast het fietspad gelegen weg. Ik was daar blij met een harde en hobbelige berm, ik heb die te vaak geraakt.

Een klein stukje voor Hoorn zit er een Chinees en sushi restaurant waar ik nog nooit op een goed moment langs was gekomen. Nu dus wel, ik was hoognodig aan wat warmte, energie en een sanitaire stop toe. Die zaak is nog veel groter dan ik had verwacht, onbeperkt eten voor een vast bedrag maar alleen een bord soep was ook mogelijk. Het werd soep, wat drinken en een portie sate, even een half uurtje rust en natuurlijk het gebruik van het toilet.

Daarna met verse moed verder, Hoorn door en daarna schuin door Noord Holland naar het zuidwesten.
Regelmatig nog steeds langs te grote wegen maar ook veel kleinere weggetjes waar er maar een enkele auto was. Die hebben wel moeite met begrijpen dat fietsers niets zien als er te veel licht in hun ogen of spiegels schijnt.

De wind leek dit stuk naar het noorden gedraaid te zijn en was op punten hard mee.

Voor 10 uur bij pont Akersloot, helaas stop die de in deze tijd van het jaar om 8 uur, oops. 
Dus toch nog door de Zaanstreek naar huis, en even opletten want de navigatie wil je daar graag over doe het zelf pontjes sturen die in de zomer overdag al vaak niet werken.

Na onder station Krommenie - Assendelft doorgekomen te zijn een zoekplaatje van een fietspad, de wijk daar is nog niet afgebouwd en het fietspad was slecht verlicht, slecht bestraat en slecht aangegeven tot het volkomen stopte en je over een bouwweg de wijk uitging en op de oude polderwegen uitkwam. Daarna nog een klein stukje bekend terrein en net voor middernacht thuis.
De accu heeft tot thuis toe nog prik gehad en ligt nu klaar naast de lader.

Het was iets langer via Hoorn dan het via Almere en Amsterdam geweest zou zijn, zonder de extra kilometers vanwege de pont 10 km meer, maar met de windrichting denk ik dat dit de betere route was. Anders was het waarschijnlijk bijna helemaal wind tegen geweest. 
Volgens de navigatie heb ik bijna 9 uren gereden over 122 km. Niet gek voor mijn doen en ja, het snelle stuk op de dijk valt weg tegen de langzame stukken met tegenwind en verblindende tegenliggers.

Het zal fietsers die niet ligfietsen verbazen, geen spierpijn, geen zadelpijn, zelfs geen gevoelige zitbotjes. En hoewel ik niet sta te springen voor nog een lange dag in de fiets, als het zou moeten zou ik zo instappen voor zo'n 50 km of zo.
Antwoord }
... omdat ik gisteren weer de snelheid in de fiets had zitten. De laatste tocht ging erg langzaam. Ik weet het aan de kou en tegenwind. Gisteren weer op pad, wind mee en iets warmer. En weer geen snelheid..... Bij vertrek de bandenspanning gecontroleerd, daar was niets op aan te merken. Maar toen ik een brug af reed en de snelheid niet noemenswaardig toenam toch maar eens gestopt. Een zwengel aan het achterwiel gaf duidelijkheid. De rem liep aan. Bij de een na laatste tocht had ik gemerkt dat de klauw los zat. Onderweg gemaakt en bij thuiskomst nog maar even iets nagedraaid. En dat iets bleek dus te veel. Dus remklauw lossen, en weer vastzetten. Na 2 pogingen was ik tevreden en kon ik met een hogere kruis- en gemiddeld snelheid weer verder.

Tevens ben ik blij omdat ik mijn kleine rode duivel (Sinner Demon 1620) heb kunnen voorzien van een naafdynamo en (stand)ledverlichting zodat ik beter zichtbaar ben.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
..ik net voor 1,50 euro totaal een kettingzweep en een op de crankbout passende inbussleutel heb gekocht. Ik ben weer een stapje verder met het oplossen van het kraakje in de trapas en het echt helemaal netjes opschuren van het verweerde carbon crankstel.
Antwoord }
Mijn powermeters en mijn ventisit matje binnen zijn voor de kerst.

Laatst spierpijn in mijn rug na een stukje fietsen toen het relatief koud was. De Bülk rijdt lekker zonder matje, maar mijn rug koelde blijkbaar teveel af.
Nu dus een enkellaags ventisit in huis om te gebruiken als het koud is. Ik zal wel mijn stoeltje een tandje achteruit moeten zetten voelde ik.

De powermeters doen het ook. Nu moet ik nog een manier vinden om ze op te laden zonder ze steeds uit mijn fiets te schroeven Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper
(4 uren geleden)Frutsel schreef: De powermeters doen het ook. Nu moet ik nog een manier vinden om ze op te laden zonder ze steeds uit mijn fiets te schroeven Smile
Supersimpel: Even langs de Action, goedkope powerbank (evt. met 2 uitgangen) scoren, et voila. 

Goed dat je het zegt trouwens, de mijne zijn nu leeg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Fietsbennie, 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fietsen van Wim
Ik zie een goede fot...Pphaan34 — 06:02 PM
Fietsen van Wim
Wim ik zie gewoon ee...Hardloper — 06:02 PM
Korte cranks
Wat voor trapas zit ...melle z — 05:43 PM
Fietsen van Wim
Ik krijg er gewoon g...Wim -de roetsende — 05:28 PM
Korte cranks
velomobiel.nl en I...Wim -de roetsende — 05:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De powermeters doe...365cycle — 03:44 PM
Korte cranks
velomobiel.nl en Int...365cycle — 03:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn powermeters en ...Frutsel — 02:23 PM
Racekap DF
Ik heb een dak geko...GertBr — 01:58 PM
Racekap DF
Ik heb een dak g...Frutsel — 01:30 PM
Racekap DF
Ik heb een dak gek...365cycle — 01:06 PM
Racekap DF
Er zijn er helaas ve...blokdoorn — 01:05 PM
Racekap DF
Helaas hebben automo...Frutsel — 12:15 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
Doorgeven, alvast oo...Willeke_IGKT — 12:04 PM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
@Twilwel, er is in...twilwel — 11:50 AM
Racekap DF
Ja behalve een schra...zeetje — 11:32 AM
Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk ...
@Twilwel, er is in d...Willeke_IGKT — 11:31 AM