Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 5.528
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10924
8475 x bedankt in 4170 berichten
(05-Jan-2025, 02:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Als ik hele koude handen heb, dan houd ik ze juist een minuutje of iets langer onder de koude kraan. Warm water doet dan echt te veel pijn. Herkenbaar, al ga ik er ook weleens gewoon doorheen om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 365
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 157
650 x bedankt in 329 berichten
... ik een heerlijk rondje heb gefietst met LOL
160km ongeveer.
Berichten: 226
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 58
472 x bedankt in 212 berichten
Met de superpraktische qv in koud regenweer lekker gefietst om een brompton op te halen. Zon ding rijdt opmerkelijk lekker, zo blijkt, dit exemplaar heeft nog een ouderwetse banddynamo en dat levert naar hedendaagse normen niet meer dan een gloeiend rondje op. Hij is dus vast al wat ouder, met 5 naafversnellingen, maar is zo goed als nieuw, heeft na een paar ritjes alleen maar in een kast gestaan. Geen idee hoe vaak we hem gaan gebruiken, maar komt vast een keer van pas in ons autoloze plattelandshuishouden. Van de zomer in denemarken iemand gezien die er mee fietskampeerde, dus wie weet is dat nog een poging waard.
Berichten: 1.510
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 316
2928 x bedankt in 1368 berichten
Blokdoorn, deze dame toevallig? https://www.youtube.com/watch?v=yKOi_pVoSok
Onderweg naar Zweden vanuit Engeland, en een heel stuk weer terug. Ik vind haar erg aanstekelijk en vrolijk.
Berichten: 905
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 170
1564 x bedankt in 636 berichten
(05-Jan-2025, 07:14 PM)blokdoorn schreef: Met de superpraktische qv in koud regenweer lekker gefietst om een brompton op te halen. Zon ding rijdt opmerkelijk lekker, zo blijkt, dit exemplaar heeft nog een ouderwetse banddynamo en dat levert naar hedendaagse normen niet meer dan een gloeiend rondje op. Hij is dus vast al wat ouder, met 5 naafversnellingen, maar is zo goed als nieuw, heeft na een paar ritjes alleen maar in een kast gestaan. Geen idee hoe vaak we hem gaan gebruiken, maar komt vast een keer van pas in ons autoloze plattelandshuishouden. Van de zomer in denemarken iemand gezien die er mee fietskampeerde, dus wie weet is dat nog een poging waard.
Een Brompton blijft er goed uitzien, omdat je hem na gebruik opvouwt en binnen zet. Droog, warm en niet tegen andere fietsen aan. Verder beschermt de vouwconstructie het frame tegen stootschade.
Misschien was deze inmiddels 25 jaar oud; een banddynamo is een hint.
O, en een Brompton mag gratis mee in de trein; een ligfiets mag niet mee; ook niet gratis :-)
Niels, grommm, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Berichten: 5.528
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10924
8475 x bedankt in 4170 berichten
05-Jan-2025, 09:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jan-2025, 09:43 PM door 365cycle.)
(05-Jan-2025, 08:30 PM)Niels van der Wal schreef: O, en een Brompton mag gratis mee in de trein; een ligfiets mag niet mee; ook niet gratis :-) Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Als je je M5 CMPCT opvouwt, is het een vouwfiets met de juiste afmetingen, en een vouwfiets mag gratis mee.
Nou mag ik het misschien niet zeggen hier, maar ik vind m'n huidige Tern Link eigenlijk lekkerder fietsen dan de M5 CMPCT, ondanks dat die laatste sneller was...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 226
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 58
472 x bedankt in 212 berichten
05-Jan-2025, 10:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Jan-2025, 10:09 PM door blokdoorn.)
(05-Jan-2025, 08:21 PM)Jeroen S schreef: Blokdoorn, deze dame toevallig? https://www.youtube.com/watch?v=yKOi_pVoSok
Onderweg naar Zweden vanuit Engeland, en een heel stuk weer terug. Ik vind haar erg aanstekelijk en vrolijk.
Ja, deze dame, heerlijk ontspannend om te volgen, down to earthl heel aanstekelijk,en niet commercieel zo als veel andere youtubes. Naast tripjes naar plekken die met ov fiets moeilijk te bereiken zijn, wil ik aangestoken door haar videos ook eens kampeertripjes van een paar dagen met dit ding proberen, idee is dat je dan ook veel makkelijker en onge-land een internationale ice ofzo in kunt stappen. Ben nog wel wat sceptisch over de fietseigenschappen met bagage en ga er vanuit dat het dan wat minder km per dag zullen zijn, echt slow travel dus.
Heb een m5 cmpt geprobeerd, maar het rijgedrag beviel me niet, en opgevouwen vind ik hem erg groot.
Zou gezien de 5 versnellingsnaaf en banddynamo goed kunnen dat hij 25 jaar is. Aan alle mechaniek, tandwielen, velgen, remmen, etc. kun je heel goed zien dat hij nog vrijwel nooit gebruikt is. Klopt ook met het verhaal, ww verkeer met trein en brompton viel nogal tegen, dus al snel in de kast beland.
Berichten: 1.004
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1691 x bedankt in 908 berichten
Ik heb twee Riese & Müller MK1 Birdy's; die rijden een stuk beter dan de Bromptons van mijn ouders, maar de Bromptons zijn veel makkelijker op te vouwen en opgevouwen ook kleiner dan de Birdy's.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 5.979
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2196
7688 x bedankt in 3770 berichten
(05-Jan-2025, 10:59 PM)melle z schreef: Ik heb twee Riese & Müller MK1 Birdy's;
Heel even een zijspoor. Is het typisch Duits om met MK1, MK2, enz. de volgende versies aan te geven of betekent het iets anders?
In de vm-wereld kennen we dit ook bij de Milans.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.004
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1691 x bedankt in 908 berichten
Nee, het is Engels. MK = mark = versie.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 215
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 602
409 x bedankt in 207 berichten
Het schept wel duidelijkheid. Bij alle verhalen over de "Quest 3" heb ik nooit zo begrepen (vanaf) wat een Quest nou een "Quest 2" is. Is dat de 26 inch versie, of de carbon-optie? (Het lijkt me de 26-inch, omdat het vercarbonneren van de niet-carbon-Quest een meer gradueel proces is geweest, maar dat is natuurlijk een onderscheid achteraf).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 5.528
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10924
8475 x bedankt in 4170 berichten
, 10:49 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:50 AM door 365cycle.)
(, 09:08 AM)Tijanus schreef: Het schept wel duidelijkheid. Mwah... het zou duidelijkheid scheppen als de ontwerper/fabrikant ook zou aanduiden wat het verschil nou is.
Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die het erover hebben dat de Milan er als SL Mk7 is, maar als GT niet verder is gekomen dan Mk5. Klopt ook niet, want er was geen SL ten tijde van de Mk1. Als je voor iedere nieuwe iteratie Milan een nummertje telt zijn we nu bij de Mk7, waarbij er van beide modellen er 1 of 2 is uitgevallen.
Bij de Quest idem dito: Je zou kunnen zeggen dat de 26" de Quest 2 is, maar waarom duidt Velomobiel.nl dat zelf dan niet zo aan? In de rijderslijst staan de oude vermeld als 3x20", de nieuwere gewoon als "Quest".
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.803
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3085
3310 x bedankt in 2295 berichten
Ik ben benieuwd wat men gaat doen met de QV. Gaat men door met nummeren en houdt men de naam aan. Of gaat men opnieuw nummeren. En krijgt het een nieuwe type aanduiding. Let valt wat voor te zeggen om bv de snoek en snoek l mk 2 te noemen. Omdat derde uit een andere fabriek komen en lichter zijn. Anderzijds men kan het ook gewoon zo houden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.041
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3040 x bedankt in 1680 berichten
Die gaan gewoon doornummeren. Zie geen reden om aan te nemen dat ze nu ze een andere fabrikant hebben opeens een nieuwe naam aan de QV gaan geven. Pas bij aanmerkelijke verschillen zou het wellicht een nieuwe typeaanduiding worden, zoals bij de Snoek L of Quest XS het geval is.
Er zijn van de Quest ook een paar wat lichtere modellen gemaakt in de loop van de jaren. Op verzoek, meen ik met een net iets anders carbonweefsel ofzo. Die heten ook allemaal Quest. Of eigenlijk: carbon quest.
Berichten: 183
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 566
435 x bedankt in 182 berichten
... omdat ik om ongerelateerde redenen vandaag met de bus naar werk ging. Zag de weer melding pas halverwege de heenreis en gezien de mate waarmee de wind hier tekeer gaat vindt ik het niet zo erg dat ik niet in mijn fiets zit..
Berichten: 5.528
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10924
8475 x bedankt in 4170 berichten
(, 02:31 PM)ZoefZoef schreef: Er zijn van de Quest ook een paar wat lichtere modellen gemaakt in de loop van de jaren. Op verzoek, meen ik met een net iets anders carbonweefsel ofzo. Die heten ook allemaal Quest. Of eigenlijk: carbon quest. One-offs. Er staat er één bij ICB in het museum, met honingraat weefsel en volgens mij dunner gelamineerd. Licht ding hoor, wel cool.
Ook is er een Quest met 3x26" wielen, de zogenaamde Brandweer Quest.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.803
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3085
3310 x bedankt in 2295 berichten
(, 05:43 PM)365cycle schreef: Ook is er een Quest met 3x26" wielen, de zogenaamde Brandweer Quest.
Die staat toch ook in het museumpje ? Volgens mij heb ik die dan gezien. Maar niet bewust grote banden gespot. Maar hoeveel % grotere draaicirkel heeft deze?
Maar @zoefzoef volgens mij zat Theo te denken aan wielluiken voor de QV. En nog wat handigheden en dan is het toch echt wel een verschil met de huidige zoals die hier staat.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 542
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 550
1378 x bedankt in 495 berichten
(, 05:33 PM)Boyd Maduro schreef: ... omdat ik om ongerelateerde redenen vandaag met de bus naar werk ging. Zag de weer melding pas halverwege de heenreis en gezien de mate waarmee de wind hier tekeer gaat vindt ik het niet zo erg dat ik niet in mijn fiets zit..
Ik was dus wel met de fiets. En ik ben blij dat ik heelhuids de 11km huiswaarts door de Groninger polder heb voltooid.
Hele reis de kap moeten vasthouden en tot 2x toe in een windvlaag op 2 wielen beland en door wat stuurmanskunsten overeind gebleven. Nooit eerder gehad: op 2 wielen door de wind. Beetje hachelijk tochtje was het wel....
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 2.010
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 30041
2950 x bedankt in 1314 berichten
Vandaag ben ik blij met een woon-werk route die grotendeels door stadsgebied gaat, ik ben gewoon met de Strada naar het werk gegaan en geen enkele moment twijfel of ik er wel goed aan gedaan had.
Wel een zeiltje (oude regenponcho) over de schuimkap terwijl ik aan het werk was.
En niet uitgestapt tot ik weer thuis was.
Vanavond nog even weg maar dat ga ik lopen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.979
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2196
7688 x bedankt in 3770 berichten
, 07:27 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 07:27 PM door Wim -de roetsende.)
(, 05:43 PM)365cycle schreef: Ook is er een Quest met 3x26" wielen, de zogenaamde Brandweer Quest.
Die is ontstaan omdat Hayco (van de Kwest Quets Quest) met een wedstrijd ooit een zo goed als nieuwe Quest stuk reed.
Toen heeft velomobiel.nl er als experiment een 3x26" van gemaakt, omdat er toch al gaten inzaten
Deze is niet sneller dan een gewone Quest.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 644
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1374 x bedankt in 607 berichten
, 07:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 07:32 PM door Bob Hagendijk.)
Ik ben blij dat ik niet aan de kust woon. In Twente was windkracht 5 al heftig genoeg. Wind mee vond ik gevaarlijker dan wind tegen. Ik had soms een windvlaag van schuin van achter en dan werd je met hoge snelheid opzij geduwd. Met wind tegen sta je in ieder geval sneller stil ipv dat je in de greppel of midden op de rijbaan beland. En wind tegen is met de ligfiets niet zo erg gelukkig.
Berichten: 2.803
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3085
3310 x bedankt in 2295 berichten
, 10:25 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:27 PM door Hardloper.)
(, 07:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Die is ontstaan omdat Hayco (van de Kwest Quets Quest) met een wedstrijd ooit een zo goed als nieuwe Quest stuk reed.
Toen heeft velomobiel.nl er als experiment een 3x26" van gemaakt, omdat er toch al gaten inzaten
Deze is niet sneller dan een gewone Quest. Ik dacht dat ik hier op had gereageerd.
Maar bij deze nog een poging.
Weet je wat zo leuk is aan dit forum.
Dat we deze weetjes te horen krijgen
Berichten: 1.499
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 690
2488 x bedankt in 1160 berichten
Het was behoorlijk werken op de terugweg, met de wind pal to schuin tegen. Een paar windvlagen waardoor ik wat meer ruimte nodig had op de weg.
Gelukkig (in dit geval iig) ben ik behoorlijk zwaar, dus bleven alle wielen aan de grond.
Nu weet ik weer waarom ik een Bülk wilde Met de DF XL was dit een stuk spannender geweest (zoniet onmogelijk)
Alleen de vlagen regen waren erg vervelend. Als je uitgaat van tegenwind van 45km/h, gecombineerd met mijn snelheid van 35km/h betekent dat regen die met 80km/h in je gezicht slaat. Het voelde als hagel
Berichten: 5.528
Topics: 108
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10924
8475 x bedankt in 4170 berichten
(, 12:50 AM)Frutsel schreef: Alleen de vlagen regen waren erg vervelend. Als je uitgaat van tegenwind van 45km/h, gecombineerd met mijn snelheid van 35km/h betekent dat regen die met 80km/h in je gezicht slaat. Het voelde als hagel Heb je een toerkap met motorvizier, gebruik je 'm niet...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.510
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 316
2928 x bedankt in 1368 berichten
Ik was gisteren ook blij dat we allemaal weer veilig thuis waren. Ik geloof niet dat ik al eens zo'n harde wind gehad heb. De kinderen hadden andere kinderen gezien, gesproken die in de berm beland waren. De meneer met de Gazelle 3 speed die altijd met ruim 25 km/h rijdt had wel erg veel ruimte nodig, door de tegenwind. Ik had vooral last op een klein stukje waar ik uit de windschaduw van een forse boerderij kwam en daar vol in de zijwind. Daar heb ik em maar even laten rollen.
Recht tegen de wind in ging nog wel.
Berichten: 1.499
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 690
2488 x bedankt in 1160 berichten
|
Gebruikers die dit topic lezen: blokdoorn, 30 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
wat ze zeggen
|
Sinds mijn vlagget...Tom Fekkes — 07:16 PM |
wat ze zeggen
|
Mijn streven is ...Frutsel — 06:50 PM |
wat ze zeggen
|
Mijn streven is zo...Roepers — 05:42 PM |
wat ze zeggen
|
Sinds mijn vlaggetje...Willeke_IGKT — 05:09 PM |
wat ze zeggen
|
Mijn streven i...Boyd Maduro — 02:31 PM |
Velomobiel advies
|
Ik vind het erge...Hardloper — 12:55 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Alleen de vlagen...Frutsel — 11:47 AM |
Velomobiel advies
|
Waren de geïnteresse...Gideonaut — 09:51 AM |
Azub Max
|
Met die Rene Herse w...Jeroen S — 09:01 AM |
Velomobiel advies
|
Ja die Go one 3 , vo...Jeroen S — 08:58 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik was gisteren ook ...Jeroen S — 08:38 AM |
Waterfietsen
|
En voor Wim hebb...ZoefZoef — 03:02 AM |
Waterfietsen
|
Velomobiel.nl is e...365cycle — 02:48 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Alleen de vlagen r...365cycle — 02:46 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Het was behoorlijk w...Frutsel — 12:50 AM |
Waterfietsen
|
Voor wie watersp...Frutsel — 12:42 AM |
Waterfietsen
|
Velomobiel.nl is er ...GertBr — 11:24 PM |
|