Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
Monte Carlo's? Bestaan die nog  Big Grin 

Die had ik in 2002 onder de Mango.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  Challenge Fujin SL I -  Catrike SPEED

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2022, 10:37 PM)Wim -de roetsende schreef: Monte Carlo's? Bestaan die nog  Big Grin 

Die had ik in 2002 onder de Mango.

2001 was het bouwjaar van mijn Quest, dus misschien nog de eerste banden?
De vorige eigenaar had hem behoorlijk lang still staan. 

En nee, ik verwacht niet om ze door dezelfde banden te vervangen. Ik heb een stel vouwbanden meegenomen vanuit Dronten, ik ben alleen vergeten welke banden dat zijn.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb mijn Big apples laten vervangen door Big Ben Plus. Die zijn lekbestendiger en hebben hetzelfde  comfort. Over de snelheid kan ik niet oordelen, dat speelt voor mij geen rol. Ik heb gewoon een hekel aan lek rijden.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door:
Afgelopen maandagochtend had ik het gevoel dat het beduidend zwaarder ging met een graadje of 2, en vanochtend met 1-2 graden was het gevoel ongeveer hetzelfde (Schwalbe Kojak, 35-406).
Dat zette me aan het denken. Als de oorzaak is dat het rubber stugger wordt, betekent dit dan dat banden die van zichzelf al stugger zijn minder last hebben van de kou?
Is het dan ook zo dat het in de kou méér nut heeft om een band harder op te pompen, omdat een harder opgepompte band minder hoeft te vervormen?
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Mar-2022, 11:30 AM)ThijsR schreef: Afgelopen maandagochtend had ik het gevoel dat het beduidend zwaarder ging met een graadje of 2, en vanochtend met 1-2 graden was het gevoel ongeveer hetzelfde (Schwalbe Kojak, 35-406).
Dat zette me aan het denken. Als de oorzaak is dat het rubber stugger wordt, betekent dit dan dat banden die van zichzelf al stugger zijn minder last hebben van de kou?
...of betekent het dat een band die van zichzelf al stugger is dan nóg stugger wordt? Het is denk ik sterk afhankelijk van de rubbersamenstelling.

(04-Mar-2022, 11:30 AM)ThijsR schreef: Is het dan ook zo dat het in de kou méér nut heeft om een band harder op te pompen, omdat een harder opgepompte band minder hoeft te vervormen?
Ik heb wel de indruk dat m'n banden op maximale druk lekkerder lopen bij kou, en dat het verschil kleiner is wanneer het warmer is, maar dat is niet op meting/theorie gebaseerd.

Aan de andere kant heb ik ook de indruk dat ik sneller lek rijd met de banden op 7,5 bar dan op 6. M.b.t. de genoemde druk: Houd rekening met het feit dat ik zelf ook zwaar ben, en mijn banden waarschijnlijk dus meer vervormen dan de jouwe.
Antwoord }
Bedankt door:
Volgens mij eerder iets zachter oppompen. Smalle harde bandjes leveren in op slecht wegdek t.o.v. bredere banden met minder druk. Lijkt dat niet op stugge banden bij koud weer? De hogere rolweerstand heeft vooral te maken met de compound van de band die stug wordt bij lagere temperaturen. De F-Lites zijn daar minder gevoelig voor zoals bekend. Het voordeel is dat het een stuk lichter fietst als het warmer wordt Smile

Het heeft wel iets tegenstrijdigs, dat "gezeur" over trage banden bij snelle velomobielen. Ik heb met mijn Quest in 7 jaar ruim 51.000 km gefietst met meer dan 50x lek rijden [ik heb het bijgehouden]. Vroeger jarenlang naar de middelbare school gefietst op een simpele Batavus en zeker dezelfde afstand afgelegd en zonder antilek banden toch zeer incidenteel een lekke band, bij lange na geen 50x...

Gelukkig, de Milan met "trage" banden is in mijn geval aanzienlijk sneller dan die Batavus en ook dan de meest geavanceerde tijdrit racefiets ..
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Mar-2022, 12:03 PM)pietandringa schreef: Het heeft wel iets tegenstrijdigs, dat "gezeur" over trage banden bij snelle velomobielen. 
Vind ik juist niet. Het is niet logisch om de luchtweerstand tot het uiterste minimum te beperken met allerlei stroomlijn verbeterende maatregelen, om vervolgens extra weerstand te accepteren van trage banden, die dan ook nog meer invloed heeft omdat de snelheid hoger is.

(04-Mar-2022, 12:03 PM)pietandringa schreef: Ik heb met mijn Quest in 7 jaar ruim 51.000 km gefietst met meer dan 50x lek rijden [ik heb het bijgehouden]. Vroeger jarenlang naar de middelbare school gefietst op een simpele Batavus en zeker dezelfde afstand afgelegd en zonder antilek banden toch zeer incidenteel een lekke band, bij lange na geen 50x...
Toch had het fietsen in de Quest je vermoedelijk meer tijd gekost als je trage antilekbanden had gemonteerd. Met enkelzijdige ophanging is een band wisselend zo gebeurd, het meeste werk is zorgen dat een goede band van de velg af komt Big Grin 

Houd er overigens rekening mee dat een band onder een velomobiel of trike anders gebruikt wordt dan onder een normale tweewieler. Lekke banden met een Milan heb je het vaakst aan de voorzijde.
Ik kwam er deze week achter dat mijn vorige Maxxis-banden een andere vorm van bescherming hebben dan die die ik er nu onder heb zitten, en dit heeft impact op de bescherming: de huidige hebben SilkShield, de vorige hadden SilkWorm. Als je naar de Maxxis technology pagina gaat zie je dat SilkWorm alleen bescherming is op het loopvlak (in het midden). SilkShield is inmiddels vervangen door EXO, een aparte bescherming voor de wang (waar SilkShield dezelfde zijdelaag had, die doorliep in U-vorm). De voorwielen van mijn Milan staan iets schuin, als ik de afbeelding zo bekijk zou het weleens kunnen dat een extern lek aan de bínnenkant van de band precies langs de SilkWorm laag in de binnenband prikt.

(04-Mar-2022, 12:03 PM)pietandringa schreef: Gelukkig, de Milan met "trage" banden is in mijn geval aanzienlijk sneller dan die Batavus en ook dan de meest geavanceerde tijdrit racefiets ..
En de reistijd is een stuk beter te voorspellen. 
Toch zou je Milan met snelle banden nog fors sneller kunnen zijn. Op Marathons kost 70 km/h halen me heel veel moeite, met de KHE Mac 1 voor en een Pro One achter was dat een kwestie van "even een beetje doortrekken". Met Pro One rondom krijg ik de GT in een sprint op vlakke weg en met gematigd weer zeker boven de 85 km/h. Vergeet daarnaast niet dat een zwaardere band ook extra kracht kost in acceleratie.

Als laatste blijf ik hopen op banden met een écht goede antileklaag, die toch soepel en snel zijn. Bij voorkeur zonder binnenband en te repareren met een zelf snel te verlijmen prop/sticker, dat scheelt weer wat nutteloos materiaal.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2022, 10:37 PM)Wim -de roetsende schreef: Monte Carlo's? Bestaan die nog  Big Grin 

Die had ik in 2002 onder de Mango.

Mijn Mini heeft Monte Carlo's, nog van de vorige eigena(a)r(es). Het lijkt er niet op dat zij/hij er veel mee gereden heeft. Ook de staat van de fiets was nog als bijna nieuw. Ik wil ze eigenlijk afrijden en dan er iets op laten zetten met antileklaag. Kijken of die ook leverbaar zijn in 16 inch.

De Record en de Demon 20/26 hebben allebei nu een Amigo puncture resistance band. Mijn fietsenmaker zei dat ze als beste uit de test kwamen en tot nog toe heb ik inderdaad geen klachten. Ook de slijtvastheid valt mij tot nog toe niet tegen. Ik had verwacht dat ik de Amigo op de Demon al voor het einde van het jaar kon vervangen, maar nee, nog meer dan voldoende profiel. Over Amigo's is hier nog niet geschreven. Ik weet niet of zo ook op het Duitse forum genegeerd worden.

Overigens heb ik op Marathon plus maar 1 keer lek gereden in 100.000 km. Heel anders dan wat Piet aangeeft. Lek rijden is een keuze zou ik haast zeggen, was het niet dat het mijn indruk is dat velomobielen sneller lek rijden. Misschien komt dat door de wielkasten.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Mar-2022, 02:25 PM)Roepers schreef: het mijn indruk is dat velomobielen sneller lek rijden. Misschien komt dat door de wielkasten.
Zou kunnen dat dat ook meetelt, maar de wielstand helpt in ieder geval niet. Met m'n vroegere trike reed ook vaker lek dan de tweewielige liggers.
Antwoord }
Bedankt door:
Je rijdt sowieso drie sporen op de weg in plaats van één, dus heb je met elke band individueel evenveel kans om iets op te pikken, ten opzichte van één (rechtuit) of twee sporen (als je stuurt) met een tweewieler.
Velomobielen rijden ook anders, de draaicirkel zorgt ervoor dat je soms de weg in de volle breedte moet gebruiken om een bocht lekker te kunnen pakken - en dan pik je dus ook de stukken mee waar tweewielers amper op rijden.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle
Lek rijden betekent ook banden plakken, best wel een gedoe. Het is inderdaad een keuze, maar elke 1000 km een lekke band vind ik veel te vaak. Vandaag 64 km gereden met de Milan GT en Continental Contact Urbans. Gemiddeld wel een mooie 39 km/h bij een gemiddelde hartslag van 148 bpm. Dat is geen maximale inspanning, maar wel met flink accelereren en behoorlijke druk op de pedalen. De Urbans zijn  lichte bandjes, ik denk dat het met de acceleratie wel goed zit en echt traag zijn ze zeker niet. Met snellere [en kwetsbaarder] banden is  40 gemiddeld vast mogelijk, maar ik ben hiermee dik tevreden. En de eerste 1.000 km afgelegd, het is een fijne velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie
(04-Mar-2022, 03:40 PM)pietandringa schreef: Lek rijden betekent ook banden plakken, best wel een gedoe.
Niet sustainable maar ik plak niet. Met m'n achterband heb ik overigens 6000 km afgelegd zonder lekken, de voorlaatste voorbanden zo'n 4000 km.

(04-Mar-2022, 03:40 PM)pietandringa schreef: Het is inderdaad een keuze, maar elke 1000 km een lekke band vind ik veel te vaak. 
Eens.

(04-Mar-2022, 03:40 PM)pietandringa schreef: Vandaag 64 km gereden met de Milan GT en Continental Contact Urbans. Gemiddeld wel een mooie 39 km/h bij een gemiddelde hartslag van 148 bpm. 
Fraai gemiddelde!

(04-Mar-2022, 03:40 PM)pietandringa schreef: Met snellere [en kwetsbaarder] banden is  40 gemiddeld vast mogelijk, maar ik ben hiermee dik tevreden.
Scheelt wel meer denk ik. 

(04-Mar-2022, 03:40 PM)pietandringa schreef: En de eerste 1.000 km afgelegd, het is een fijne velomobiel.
(Even)Eens Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: pietandringa
Meer over de CCU
https://www.bicyclerollingresistance.com...tact-urban

Via: Continental Contact Urban in 406 | Seite 32 | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , pietandringa
(04-Mar-2022, 06:48 PM)Hoekie schreef: Meer over de CCU
https://www.bicyclerollingresistance.com...tact-urban

Via: Continental Contact Urban in 406 | Seite 32 | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
Ziet er niet slecht uit, maar je kan er niet vanuit gaan dat een 20 inch band dezelfde compound heeft als een 26 of 28 inch band. Bij sommige merken is dat zelfs al zichtbaar aan het feit dat ze niet evenveel draden per inch hebben, en het feit dat banden in verschillende maten maar met dezelfde compound en opbouw gewoon voorzien mogen worden van het E-50 label (mits er één is goedgekeurd a.d.h.v. ECE-R75, dan dus, en rekening houdend met het maximum gewicht voor de band in kwestie), maar er veel bandenfabrikanten zijn die binnen hetzelfde merk en type zowel goedgekeurde als niet-goedgekeurde maten hebben.

Schwalbe zegt hierover
Citaat:Due to its great properties Marathon Plus is an ideal choice for E-Bikes (E-25). The main sizes are approved and tested for E-bikes up to 50 km/h.
(zie hier), maar volgens medewerkers van een andere bandenfabrikant is dit wettelijk gezien dus niet noodzakelijk, tenzij er andere belangrijke verschillen tussen die typen banden zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Uit de thread op Velomobilforum.de, link in de post hierboven:

Lufttemperatur 30° Asphalt 49° Systemgewicht ~ 130kg kein messbarer Wind, Gräser am Straßenrand habe sich kaum bewegt Windräder standen still.
Es wurde bei jeder Fahrt vom Start weg auf 25 km/h beschleunigt dann rollen bis zum nächsten Ort und dabei beobachten wie sich der Reifen vom Speed verhält.

1. Laufradsatz Pro one TL mit Latexschlauch Druck 6,5 bar. Topspeed am Ortsrand Ende Rollstrecke 51 km/h Durchschnitt 37,9 bei 161 Watt
2. Laufradsatz CCU Butylschlauch Druck 5,5 bar. Topseed 51 km/h Durchschnitt 37,2 km/h bei 160 Watt
3. Laufradsatz mit Shredda Druck 4 bar. Topspeed 50 km/h Duchschnitt 37,1 km/h bei 160 Watt.
4. Laufradsatz CCU Butyl 7,5 bar. Topspeed 51 km/h Durchschnitt 37,5 km/h bei 156 Watt.

Belangrijk in deze is de temperatuur. Hierboven 30 graden en op Rolling Resistance Review blijkbaar 21 graden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , pietandringa
Interessant, bicyclerollingresistance.com was ik nog niet eerder tegengekomen.

Ik rij sinds bijna een jaar op Continental contact urban banden, maat 32-406.
Als ik snel de lijst met rolweerstanden daar doorneem, dan zie ik maar weinig banden die ook in maat 406 verkrijgbaar zijn, en een lagere rolweerstand hebben.

Mijn eigen subjectieve gevoel met de contact urbans was in ieder geval dat het een hele vooruitgang was t.o.v. de Schwalbe marathon banden die op mijn ligfiets zaten toen ik deze 2ehands kocht. Zowel kwa grip als kwa rolweerstand voelde het als een vooruitgang.

Ik heb er 1 keer mee lekgereden door flink hard en lomp recht tegen een scherpe rand aan te knallen, ergens waar ze 5 a 10 cm asfalt weggeschraapt hadden i.v.m. wegdekvervanging.

Ik heb een Schwalbe Kojak vouwband liggen, bedoeld als reserve buitenband voor langere tochten. Ik verkeerde in de veronderstelling dat dit een snellere band zou zijn met minder grip en minder antilek-bescherming, maar volgens bicyclerollingresistance.com zou deze dus ook nog eens een hogere rolweerstand hebben. Goed om te weten.
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , Hoekie
Afgelopen week 2x rondje gedaan met de Milan GT en CCU banden. Beide keren weinig wind en weinig verschil in buitentemperatuur. De ene keer bewolkt en een beetje miezerig, de andere keer droog en volop zon. De straling van de zon verwarmt het asfalt en ook de velomobiel en banden. Voor mijn gevoel maakt dat veel verschil en ik zie dat terug in hartslag en gemiddelde snelheid.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(05-Mar-2022, 09:49 AM)pietandringa schreef: Voor mijn gevoel maakt dat veel verschil en ik zie dat terug in hartslag en gemiddelde snelheid.

Voor het gevoel is moeilijk meetbaar. De mens is geen dag hetzelfde. Heb met een zwaardere dag weer vaak een hogere gemiddelde snelheid gereden. Merk dat ook in het krachthonk. Geen dag hetzelfde.
Antwoord }
Bedankt door:
Niet alleen gevoel. Verschil in gemiddelde snelheid 4 km/h en verschil in gemiddelde hartslag 10 bpm. Het is mogelijk de ene dag energieker te zijn dan de andere dag, maar dat zie je grotendeels terug in de hartslag. Op basis van ervaring weet ik dat 4 km/h erg veel is bij een 10 bpm hogere hartslag. Dan is het aannemelijk dat er een verschil is in de externe omstandigheden, in dit geval de sterke straling van de zon. Beide routes zijn makkelijk doorfietsen, de snelle trip had als nadeel een flink aantal kilometers beroerd klinkerwegdek. Zuidoost Friesland lijkt op Drenthe.
https://cyclemeter.com/a25f219b3c65c146/...1237-59558
https://cyclemeter.com/a25f219b3c65c146/...1226-03904
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
1 maart, voor mij de datum om de marathon plus banden van net 2 maanden oud toch te gaan vervangen voor de F-lites die op de fiets zaten toen ik deze kocht.
Het gevoel om deze zomerband dan maar eens te gaan testen.
Zoveel over deze banden gelezen, dat ik het toch maar eens wil ervaren.
Wat een wereld van verschil!!!!
De energie die je nodig hebt om te versnellen is behoorlijk minder.
De gemiddelde snelheid gaat aanzienlijk omhoog!
Nu nog maar zien dat ik hier niet mee ga lek rijden en wekelijks de banden controleren op steentjes.
De achterband is nog wel de marathon, deze vind ik wel best zo.
Dank jullie wel voor dit item zo te belichten en de verwijzing van de GoCycle banden, en de website van Wim Schermer.
Dit heeft mij ervan overtuigd om toch een datum voor mezelf te stellen om deze stap te ondernemen.
De banden leggen zich heel gemakkelijk op de velg, wat een wereld van verschil.
Deze positieve boost geeft extra motivatie om de fiets naar buiten te rijden op de kille frisse ochtend voor een ritje woon-werk verkeer
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , pietandringa , Hoekie
Herkenbaar en goed om de F-Lites uit te proberen. Ik heb er jaren mee meegereden met Greenmachine en Quest. De ervaringen met lek rijden zijn vaak erg verschillend en misschien ben jij een van de gelukkigen Smile
Ik heb hier een fietspad naast de deur met scherpe plakkende steentjes. Als het wegdek nat is weet ik bijna zeker dat ik daar ga lek rijden met F-Lites.
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Mar-2022, 06:40 PM)365cycle schreef: Niet sustainable maar ik plak niet.


Kijk, dat is nou het nut van een forum. Dat brengt je op ideeën waar je zelf niet op was gekomen. In mijn belevingswereld waren er slechts twee opties,  plakken of laten plakken. Maar er is natuurlijk nog een derde mogelijkheid: niet plakken. Een revelatie! Geen idee waarom ik daar nooit eerder aan gedacht heb.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Met G-One's is het me gelukt binnen een paar kilometer lek te rijden. Was met kou en regen. In de zomer en droog was de lekbestendigheid redelijk.
Die winter ervaring was de druppel en zijn de gebruikte G-Ones de kliko ingegaan.
Met F-Lites heb ik zelf geen ervaring mee, maar op het Duitse forum lees ik dat dat linke dingen kunnen zijn van achteren bij een QuattroVelo. Zijn blijkbaar geen uitblinkers wat grip betreft. Voor van voren is dat minder van belang.

(04-Mar-2022, 09:04 PM)365cycle schreef:
(04-Mar-2022, 06:48 PM)Hoekie schreef: Meer over de CCU
https://www.bicyclerollingresistance.com...tact-urban

Via: Continental Contact Urban in 406 | Seite 32 | Velomobil-Forum (velomobilforum.de)
Ziet er niet slecht uit, maar je kan er niet vanuit gaan dat een 20 inch band dezelfde compound heeft als een 26 of 28 inch band. B....

Kan je inderdaad niet. In het artikel van Roling Resistance Review vertellen ze dat je daar nota bene al niet van uit kan gaan tussen banden - met dezelfde - omtrek.
We're not sure if Continental also does this with the Contact Urban, but we suggest getting at least the 40 mm version (on test here) if you're buying it because of the wet grip performance.
De reviews geven wel een indicatie en dat is wat ik mee neem uit de reviews.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Net twee nieuwe voorbanden omgelegd.
De Monte Carlo's gaan aan de kant als reserve en kunnen nog wel een winter mee als de nieuwe banden snel lek rijden. Of als ik meer profiel wil hebben.

De nieuwe zijn Swalbe Kojaks, vouwbanden. Er weinig profiel, zo weinig heb ik nog nooit gehad.

Ik zit nog niet op de 10 minuten per band maar had niet meer nodig dan ik onderweg mee heb, (al heb ik de plak-set gebruikt die ik in de garage heb staan voor de bandenlichters.)

Nu kijken of het een verschil maakt in het rijden.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Profiel is niet erg van belang op asfalt. Grip wordt meer bepaald door de samenstelling van de band, het compound. Door ontwikkeling veranderen banden steeds en zijn de Kojaks van nu anders dan die van enkele jaren geleden. Er zijn niet veel banden in 35-406, maar dat is een mooie breedte voor een Quest. Ben benieuwd hoe de Kojaks gaan bevallen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik heb vanmorgen aan den lijve mogen ondervinden dat de marathon plus (voor) en marathon (achter) een stuk langzamer zijn als het vriest.
(En het schijnen al niet zulke snelle banden te zijn om mee te beginnen)

Nu weet ik niet of ik mijn achterband wil vervangen, maar als het warmer wordt ga ik toch echt eens kijken wat de banden op mijn andere set voorwielen doen Smile (Weet zo niet wat daar op zit, maar het zijn slicks volgens mij)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Willeke is nieuw hier.
Mijn eerste voorstel...Willeke_IGKT — 01:24 PM
Nota bene: 'RVV' België aangepast
Prima toch? Zoa...PietV* — 01:18 PM
OBT December 2022, Utrecht
Er is eindelijk een ...Willeke_IGKT — 12:02 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De kleur is van orig...TimSch — 11:33 AM
Nota bene: 'RVV' België aangepast
Prima toch? Z...Hoekie — 11:32 AM
Nota bene: 'RVV' België aangepast
Opvallend dat de &qu...Bacchus — 11:26 AM
ligvouwfiets
Interessant dat de...Bacchus — 11:23 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tadaaaaaaa Zin om...Bacchus — 11:17 AM
ligvouwfiets
Interessant dat de N...Roel van Dijk — 10:23 AM
Nota bene: 'RVV' België aangepast
Prima toch? Zoa...Wim -de roetsende — 10:11 AM
Webshop R.A.T. Holland.
Meende bij R.A.T. ...PlantageBohémien — 10:09 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi. Waar heb je...Wim -de roetsende — 10:06 AM
Vraag: Afstel-/Bikefit-gids of Tips
Vanmorgen op de TV e...PietV* — 10:04 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Veel veilige km to...TimSch — 08:02 AM
Nota bene: 'RVV' België aangepast
Prima toch? Zoals...ZoefZoef — 02:12 AM
Nota bene: 'RVV' België aangepast
Helaas niet zo goe...Frutsel — 11:57 PM
20 inch wielen
voor de zelfbouwer...Frutsel — 11:54 PM