Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
(16-Feb-2023, 10:57 AM)Arjen Meurs schreef:
(14-Feb-2023, 06:24 PM)melle z schreef:
(14-Feb-2023, 05:39 PM)Frutsel schreef: Je promoot de ligfiets/velomobiel niet door de alternatieven af te kraken.
Dat denk ik ook en ik krijg bovendien jeuk van de morele superioriteit en bijbehorende belerende toon van mensen die menen te moeten bepalen wat een ander 'nodig' heeft. Ik wil best een keer bij die mensen langskomen en alles meenemen waarvan ik van van mening ben dat zij het niet nodig hebben. Ik ben blij met de opkomst van de e-bike en de speed pedelec, volgens mij komt het de kwaliteit van de lange-afstands-/ hogesnelheidsfietspaden ten goede.

(01-Jan-1970, 02:02 AM)Frutsel schreef: Al was het alleen maar omdat ze minder stinken als ik erachter rij
Zweten e-bikers minder dan bromfietsers of automobilisten?

Die quote van even langskomen en meenemen wat ze niet nodig hebben gaat veel te ver en is ook echt zinloos, want die dingen (nodig of niet) zijn al geproduceerd.
Ik denk dat het een hopeloze discussie wordt als je gaat bespreken wat mensen echt nodig hebben. En misschien is het ook niet zinvol om te zeggen dat je beter je auto naar de sloop kunt brengen om te helpen de CO2 uitstoot te verlagen want weinig mensen gaan momenteel die 'kapitaalvernietiging' aan (alhoewel de afschrijving op een auto fors, zeker in vergelijking met een velomobiel). Nog minder zin heeft het om te proberen juist die mensen in een velomobiel of op een ligfiets te zetten. 

Wat cijfers: In Nederland rijden er momenteel 10.000.000 personenauto's .
Ik meen dat we nu op 18.000.000 bewoners zitten in dit land. De gemiddelde autorit is 19 kilometer lang en gemiddeld staat een auto in Nederland 23 uur van de dag stil. Ik vind die cijfers schrikbarend, een groot deel van dat stilstaande areaal auto's staat in de stad of in je buurt, openbare ruimte in te nemen. Je kunt daar ook bomen planten, stadstuintjes maken, kinderen laten spelen, voetgangers ruim baan geven. Ja, uw auto staat ook op een opritje naast je huis of in een duur betaalde eigen of gehuurde garage, et cetera.

Er zijn heus mensen die hun auto spaarzaam gebruiken en bijvoorbeeld OV en fiets zoveel ze kunnen gebruiken voor persoonlijk vervoer - dat is waarschijnlijk het merendeel van de lezers en schrijvers op dit forum. Die voelen zich 'betutteld' en dat is terecht. 
Wat ik probeerde aan te geven op het gebied van 'groene technologie' is dit: wie denkt er dat de productie van 10 miljoen elektrische auto's duurzaam is? Ik bedoel dan het winnen van de grondstoffen uit mijnen voor de batterijen, de productie van chips en elektronica? Hebben we die grondstoffen in Nederland, in Europa?
Vorig jaar gaven netwerkbeheerders al aan op bepaalde dagen moeite te hebben met stroomlevering: hoe denk je dat tien miljoen elektrische auto's aan de oplader gaat werken? En gaan we de nodige energie opwekken via zonnepanelen en windturbines? Kernenergie dan maar? Waterstof?
Tien miljoen elektrische auto's nemen precies zoveel ruimte in beslag als fossiele gevallen. 

Op een bepaalde manier werkt de technologisering van de fiets ook zo, en het heeft ook te doen met aantallen en schaarsheid van middelen. Mensen kopen een e-fiets momenteel in zulke enorm hoge aantallen en ze realiseren zich niet dat ze hierdoor die schaarse middelen gebruiken voor iets dat ze eigenlijk niet nodig hebben. 
Nee, dan heb ik het dus niet over de seniorenclub die de pedalen niet meer rond krijgt of het viaduct niet op (daar hoor ik waarschijnlijk over tien jaar ook toe). Nee, ook niet over die fietsers met een lichamelijke beperking. Daar hebben we de e-assist en al die grondstoffen en elektriciteit nou juist wél voor nodig. En ook voor de elektrische ambulance, de buurtbus, de verwarming van ziekenhuizen en verzorgingscentra. Het gaat om de doorsnee gezonde Nederlander van veertig jaar die prima acht kilometer naar zijn of haar werk kan fietsen, of een paar dagen extra thuis kan werken.

De beste promotie van de ligfiets of velomobiel, en daar heeft iedereen die dat hier schrijft gelijk in, is om aan bekenden of familie te vertellen dat het gewoon heel erg leuk en fijn fietsen is. En dat je met weinig inspanning erg ver kunt komen, redelijk warm en droog in een velomobiel. Dat het bovendien goed is voor je lijf en het klimaat. En dan nog probeert bijna niemand het...

Nogmaals wat misschien interessant is voor de lezers hier: meedoen met de Climate Classic toertocht Breda-Groningen (375 km of 250 km). Op maandag 19 juni 2023 fietsen met meer dan 1.000 duurzame fietsers bijna 400 kilometer. Een tocht langs de kustlijn die in Nederland ontstaat als de zeespiegel te ver doorstijgt. Die dus niet werkelijkheid mag worden.
De groep fietsers op racefietsen kan dan zien dan hoe je ook recreatief hartstikke fijn kunt rondrijden in een velomobiel of op een ligfiets. Prima promotie en de juiste doelgroep. 
Cycling 4 Climate -Climate Classis tocht 2023
 
Dit wordt een soort "zondag drie keer naar de kerk "discussie,  alles is nog niet genoeg, schijnbaar is het ook  een probleem als we grondstoffen moeten importeren, probeer dat standpunt in de Rotterdamse haven te verkopen. chocola en koffie importeren we ook, dus waarom lithium niet?
In het noorden v Tsjechië is een grote hoeveelheid lithium gevonden, daar hoopt men in de toekomst veel geld mee te verdienen, de Serven, Portugezen willen hetzelfde, de Zweden hebben zeldzame stoffen gevonden, moet zeker ook in de grond blijven zitten?
Het is niet te hopen dat in jouw fietsclubje iedereen voor zulke extreme standpunten gaat.
Antwoord }
Bedankt door:
Dat quoten, quoten, quoten…….. ik vind het onleesbaar worden.
Antwoord }
(16-Feb-2023, 04:56 PM)PlantageBohémien schreef: Dit wordt een soort "zondag drie keer naar de kerk "discussie,  alles is nog niet genoeg, schijnbaar is het ook  een probleem als we grondstoffen moeten importeren, probeer dat standpunt in de Rotterdamse haven te verkopen. chocola en koffie importeren we ook, dus waarom lithium niet?

Fietsen worden gemaakt van staal, hoeveel ijzererts halen we eigenlijk in Nederland jaarlijks uit de grond?
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De meerderheid van de fietsen wordt allang niet meer van staal gemaakt. Wink  (Niet dat er in Nederland veel anders in de grond zit waar je fietsen van zou kunnen maken.)
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(16-Feb-2023, 04:56 PM)PlantageBohémien schreef:
(16-Feb-2023, 10:57 AM)Arjen Meurs schreef:
(14-Feb-2023, 06:24 PM)melle z schreef:
(14-Feb-2023, 05:39 PM)Frutsel schreef: Je promoot de ligfiets/velomobiel niet door de alternatieven af te kraken.
Dat denk ik ook en ik krijg bovendien jeuk van de morele superioriteit en bijbehorende belerende toon van mensen die menen te moeten bepalen wat een ander 'nodig' heeft. Ik wil best een keer bij die mensen langskomen en alles meenemen waarvan ik van van mening ben dat zij het niet nodig hebben. Ik ben blij met de opkomst van de e-bike en de speed pedelec, volgens mij komt het de kwaliteit van de lange-afstands-/ hogesnelheidsfietspaden ten goede.

(01-Jan-1970, 02:02 AM)Frutsel schreef: Al was het alleen maar omdat ze minder stinken als ik erachter rij
Zweten e-bikers minder dan bromfietsers of automobilisten?

Die quote van even langskomen en meenemen wat ze niet nodig hebben gaat veel te ver en is ook echt zinloos, want die dingen (nodig of niet) zijn al geproduceerd.
Ik denk dat het een hopeloze discussie wordt als je gaat bespreken wat mensen echt nodig hebben. En misschien is het ook niet zinvol om te zeggen dat je beter je auto naar de sloop kunt brengen om te helpen de CO2 uitstoot te verlagen want weinig mensen gaan momenteel die 'kapitaalvernietiging' aan (alhoewel de afschrijving op een auto fors, zeker in vergelijking met een velomobiel). Nog minder zin heeft het om te proberen juist die mensen in een velomobiel of op een ligfiets te zetten. 

Wat cijfers: In Nederland rijden er momenteel 10.000.000 personenauto's .
Ik meen dat we nu op 18.000.000 bewoners zitten in dit land. De gemiddelde autorit is 19 kilometer lang en gemiddeld staat een auto in Nederland 23 uur van de dag stil. Ik vind die cijfers schrikbarend, een groot deel van dat stilstaande areaal auto's staat in de stad of in je buurt, openbare ruimte in te nemen. Je kunt daar ook bomen planten, stadstuintjes maken, kinderen laten spelen, voetgangers ruim baan geven. Ja, uw auto staat ook op een opritje naast je huis of in een duur betaalde eigen of gehuurde garage, et cetera.

Er zijn heus mensen die hun auto spaarzaam gebruiken en bijvoorbeeld OV en fiets zoveel ze kunnen gebruiken voor persoonlijk vervoer - dat is waarschijnlijk het merendeel van de lezers en schrijvers op dit forum. Die voelen zich 'betutteld' en dat is terecht. 
Wat ik probeerde aan te geven op het gebied van 'groene technologie' is dit: wie denkt er dat de productie van 10 miljoen elektrische auto's duurzaam is? Ik bedoel dan het winnen van de grondstoffen uit mijnen voor de batterijen, de productie van chips en elektronica? Hebben we die grondstoffen in Nederland, in Europa?
Vorig jaar gaven netwerkbeheerders al aan op bepaalde dagen moeite te hebben met stroomlevering: hoe denk je dat tien miljoen elektrische auto's aan de oplader gaat werken? En gaan we de nodige energie opwekken via zonnepanelen en windturbines? Kernenergie dan maar? Waterstof?
Tien miljoen elektrische auto's nemen precies zoveel ruimte in beslag als fossiele gevallen. 

Op een bepaalde manier werkt de technologisering van de fiets ook zo, en het heeft ook te doen met aantallen en schaarsheid van middelen. Mensen kopen een e-fiets momenteel in zulke enorm hoge aantallen en ze realiseren zich niet dat ze hierdoor die schaarse middelen gebruiken voor iets dat ze eigenlijk niet nodig hebben. 
Nee, dan heb ik het dus niet over de seniorenclub die de pedalen niet meer rond krijgt of het viaduct niet op (daar hoor ik waarschijnlijk over tien jaar ook toe). Nee, ook niet over die fietsers met een lichamelijke beperking. Daar hebben we de e-assist en al die grondstoffen en elektriciteit nou juist wél voor nodig. En ook voor de elektrische ambulance, de buurtbus, de verwarming van ziekenhuizen en verzorgingscentra. Het gaat om de doorsnee gezonde Nederlander van veertig jaar die prima acht kilometer naar zijn of haar werk kan fietsen, of een paar dagen extra thuis kan werken.

De beste promotie van de ligfiets of velomobiel, en daar heeft iedereen die dat hier schrijft gelijk in, is om aan bekenden of familie te vertellen dat het gewoon heel erg leuk en fijn fietsen is. En dat je met weinig inspanning erg ver kunt komen, redelijk warm en droog in een velomobiel. Dat het bovendien goed is voor je lijf en het klimaat. En dan nog probeert bijna niemand het...

Nogmaals wat misschien interessant is voor de lezers hier: meedoen met de Climate Classic toertocht Breda-Groningen (375 km of 250 km). Op maandag 19 juni 2023 fietsen met meer dan 1.000 duurzame fietsers bijna 400 kilometer. Een tocht langs de kustlijn die in Nederland ontstaat als de zeespiegel te ver doorstijgt. Die dus niet werkelijkheid mag worden.
De groep fietsers op racefietsen kan dan zien dan hoe je ook recreatief hartstikke fijn kunt rondrijden in een velomobiel of op een ligfiets. Prima promotie en de juiste doelgroep. 
Cycling 4 Climate -Climate Classis tocht 2023
 
Dit wordt een soort "zondag drie keer naar de kerk "discussie,  alles is nog niet genoeg, schijnbaar is het ook  een probleem als we grondstoffen moeten importeren, probeer dat standpunt in de Rotterdamse haven te verkopen. chocola en koffie importeren we ook, dus waarom lithium niet?
In het noorden v Tsjechië is een grote hoeveelheid lithium gevonden, daar hoopt men in de toekomst veel geld mee te verdienen, de Serven, Portugezen willen hetzelfde, de Zweden hebben zeldzame stoffen gevonden, moet zeker ook in de grond blijven zitten?
Het is niet te hopen dat in jouw fietsclubje iedereen voor zulke extreme standpunten gaat.

Grappig, nee inderdaad is wat we nu in Nederland ondernemen met zijn allen niet genoeg om een klimaatcrisis af te wenden. Zon en wind energie bijdrage aan onze totale energievoorziening is 4 procent.
Ik denk ook niet dat we uit chocolade veel duurzame energie kunnen putten eerlijk gezegd, hoewel ik het graag iedere dag eet. 
Het is te hopen dat binnenkort een groter deel van de Nederlanders (en dus ook wellicht van de ligfiets en velomobiel club) in gaat zien dat we onze leefwijze radicaal zouden moeten veranderen. Helemaal niet erg: word je zwaar depressief als je niet meer per vliegtuig op vakantie zou kunnen? Het gaat dus niet om basisvoorzieningen en de auto van opa of oma.
Ik ben niet kerkelijk en opgevoed met de autoloze zondag; maar ga wel eens mee naar een kerk uit nieuwsgierigheid.  Angel
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(14-Feb-2023, 04:52 PM)Arjen Meurs schreef: 25 k/u waarop hij dan wettelijk afgeregeld moet zijn. Een velomobiel die harder dan 25 km/u moet gehomologeerd worden door overheidsinstanties, zoals nieuwe auto's en dan is er de RDW met een lange lijst veiligheidseisen waar hij aan moet voldoen.
voor de gezagsgetrouwen kan dat wel een probleempje zijn ja, dat snap ik wel.
Maar ik overweeg op den duur toch een e-torretje in m'n Quest; een enkeltje naar Frunniker is een kleine 130km en als je daar hele stukken van 60 zou kunnen rijden schiet het wel op. De trein duurt lang en ben ik ook zat.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
(17-Feb-2023, 08:08 PM)=oNNo= schreef: voor de gezagsgetrouwen kan dat wel een probleempje zijn ja, dat snap ik wel.
Maar ik overweeg op den duur toch een e-torretje in m'n Quest; een enkeltje naar Frunniker is een kleine 130km en als je daar hele stukken van 60 zou kunnen rijden schiet het wel op. De trein duurt lang en ben ik ook zat.
Body tuning is volledig legaal. Al word ik zo nu en dan nog wel staande gehouden omdat ze een E-torretje vermoeden... Big Grin 

Had gisteren eigenlijk een nieuw snelheidsrecord willen plaatsen, maar de verkeerde weg uitgekozen; was even vergeten dat er drempels liggen en de wind stond niet helemaal zo lekker als gepland, m'n oorspronkelijke idee was beter geweest maar ik had te weinig tijd.

Wél een paar nieuwe PR's geplaatst, één stukkie van een paar kilometer gemiddeld 67,7 km/h @ 433W Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Feb-2023, 10:29 PM)365cycle schreef: een paar nieuwe PR's geplaatst, één stukkie van een paar kilometer gemiddeld 67,7 km/h @ 433W Big Grin
sodeknetterz, geweldig man! maar daar ben ik, denk ik, te fijn voor gebouwd :p
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Feb-2023, 10:30 PM)=oNNo= schreef:
(18-Feb-2023, 10:29 PM)365cycle schreef: een paar nieuwe PR's geplaatst, één stukkie van een paar kilometer gemiddeld 67,7 km/h @ 433W Big Grin
sodeknetterz, geweldig man! maar daar ben ik, denk ik, te fijn voor gebouwd :p
Hahaha Big Grin Van nature ben ik ook redelijk fijntjes gebouwd hoor, maar ik heb blijkbaar wel aanleg om relatief compacte maar zeer explosieve spieren aan te leggen. Zelfs als ik maximaal aan de gewichten ga hangen word ik niet extreem "groot", maar kan meer kracht leveren dan je op basis van m'n uiterlijk dan zou verwachten.

Overigens zit daar voor fietsen ook mijn nadeel; je spieren bestaan uit verschillende typen vezels, het zogenaamde "fast twitch" (type 2) en "slow twitch" (type 1). Ik heb verhoudingsgewijs vrij veel type 2 spiervezel; op/in de fiets vertaalt zich dat in het vermogen om extreem hoge cadans te draaien en heel veel koppel te leveren. Piekvermogen dus. 
Een kennis trainde altijd héél veel en doet qua fietsen het meest op z'n tijdritfiets. Hij is niet heel kort, wel héél dun en licht gebouwd. De spreekwoordelijke gespierde spijker.
Laat hij met fietsen nou juist in het voordeel zijn; zelfs met een zware velomobiel rijd ik 'm vanuit stilstand weg in een sprintje, puur op piekvermogen. Daarna kan ik 'm voorblijven, maar alleen omdat de stroomlijn van een slanke man op een TT-fiets nog altijd veel slechter is dan die van een grote vent in een velomobiel.
Het gemak waarmee hij hoge vermogens vast houdt is ongelofelijk, zo sterk zal ik ondanks het verschil in gewicht nooit worden.

M.a.w.: Ben je een lat van een vent? Trainen! Ik rijd je waarschijnlijk weg bij het stoplicht, maar op de rechte stukken kom je me vanzelf weer voorbij  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
Citaat:M.a.w.: Ben je een lat van een vent? Trainen! Ik rijd je waarschijnlijk weg bij het stoplicht, maar op de rechte stukken kom je me vanzelf weer voorbij  Wink

Dan moet jij wel ergens langs de kant van de weg staan met een lekke band Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(18-Feb-2023, 10:29 PM)365cycle schreef: Body tuning is volledig legaal. Al word ik zo nu en dan nog wel staande gehouden omdat ze een E-torretje vermoeden... Big Grin 

Wat is body tuning? Wat is een e-torretje?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(20-Feb-2023, 09:16 AM)Bart Verbeek schreef:
(18-Feb-2023, 10:29 PM)365cycle schreef: Body tuning is volledig legaal. Al word ik zo nu en dan nog wel staande gehouden omdat ze een E-torretje vermoeden... Big Grin 

Wat is body tuning? Wat is een e-torretje?

Body tuning = je eigen conditie verbeteren
e-torretje = een electromotor
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(20-Feb-2023, 09:53 AM)Frutsel schreef: Body tuning = je eigen conditie verbeteren
e-torretje = een electromotor

Ach so. Bij body tuning kreeg ik een verhaal over darmspoeling en bij e-torretje een verhandeling over de elektrificatie van de Volkswagen kever. Daardoor was ik het spoor even bijster.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(19-Feb-2023, 11:02 PM)365cycle schreef: Ben je een lat van een vent?
nee, ik ben een kleintje; kan met m'n 1,70 net over het randje van m'n Quest kijken. Ben wel een redelijk sterke fietser; trap de bakfiets met 60 kg kinderen nog elke dag 6km 2x heen en weer maar ik maak me geen illusies over jou bijhouden.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(22-Feb-2023, 07:18 PM)=oNNo= schreef:
(19-Feb-2023, 11:02 PM)365cycle schreef: Ben je een lat van een vent?
nee, ik ben een kleintje; kan met m'n 1,70 net over het randje van m'n Quest kijken. Ben wel een redelijk sterke fietser; trap de bakfiets met 60 kg kinderen nog elke dag 6km 2x heen en weer maar ik maak me geen illusies over jou bijhouden.
Ligt er maar aan wat de uitdaging is natuurlijk: een klimmetje Mt Ventoux zou je nog best eens kunnen winnen van hem..
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
(22-Feb-2023, 07:18 PM)=oNNo= schreef: nee, ik ben een kleintje; kan met m'n 1,70 net over het randje van m'n Quest kijken. Ben wel een redelijk sterke fietser; trap de bakfiets met 60 kg kinderen nog elke dag 6km 2x heen en weer maar ik maak me geen illusies over jou bijhouden.
Met jouw lengte en vermoedelijk dito gewicht zo'n zware bakfiets op gang krijgen en houden is serieus netjes hoor! Voor mij is zo'n fiets ook "makkelijker" omdat die in verhouding tot mij een stuk lichter is. Bij jou is het waarschijnlijk bijna 2x je gewicht?

(22-Feb-2023, 10:05 PM)Bacchus schreef: Ligt er maar aan wat de uitdaging is natuurlijk: een klimmetje Mt Ventoux zou je nog best eens kunnen winnen van hem..
Dat ook idd. Een sterke, lichte renner maakt gehakt van me in de klim.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
Ik werk op BSO's en overal waar ik kom vinden de kinderen mijn fiets altijd machtig interessant; er worden misschien best wat "zaadjes geplant" zo Smile

(05-Jan-2023, 01:15 PM)Bart Verbeek schreef: als ik mijn aansluiting mis wordt die vijf minuten een half uur.
(05-Jan-2023, 04:22 PM)Frutsel schreef: Gelukkig kan je dan nog hijgend zwaaien naar de achterlichten, en wachten op de volgende trein (die geheid weer van een ander perron vetrekt)
Vanaf een half uur vertraging kun je geld terugkrijgen.

Smile  dank jullie!
Ja, je moet wel een beetje gang houden. Vooral de bruggetjes zijn wel een uitdaging.

(22-Feb-2023, 10:47 PM)365cycle schreef: bijna 2x je gewicht?
ik weet niet precies wat die fiets weegt, ik schat 40kg. Het is zo'n oudere fietsfabriek.de(ja echt) fiets.
Dus bij elkaar ~100kg. Ik weeg bijna 60.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(23-Feb-2023, 12:21 PM)=oNNo= schreef: Ik werk op BSO's en overal waar ik kom vinden de kinderen mijn fiets altijd machtig interessant; er worden misschien best wat "zaadjes geplant" zo Smile
Veel ligfietsen in allerlei mogelijke omstandigheden is dan ook de beste promotie die je kan doen.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , gideon
(23-Feb-2023, 12:53 PM)Bacchus schreef: Veel ligfietsen in allerlei mogelijke omstandigheden is dan ook de beste promotie die je kan doen.
Klopt! Ik had altijd de indruk dat het feit dat ik door sneller te zijn dan automobilisten op dezelfde route ook aan prima promotie doe, maar heb de indruk dat het behalve bij een enkeling vaak meer irritatie opwekt Tongue
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT , Bacchus , Hoekie
Maandag zat ik in de Buurtbus en ik trof de chauffeur die mij altijd groet omdat mijn zoon had verteld dat die ligfietsers daar zijn vader is. De hele rit ging het over ligfietsen. Ik zei ondermeer dat een gewone fiets meer werken is en een ligfiets meer rijden. Toen ik uitstapte zei een scholier die het hele gesprek had aangehoord dat hij nu ook een ligfiets wilde.

Groet,

Marco
Antwoord }
(23-Feb-2023, 02:19 PM)365cycle schreef: heb de indruk dat het behalve bij een enkeling vaak meer irritatie opwekt Tongue
Big Grin

(14-Feb-2023, 04:52 PM)Arjen Meurs schreef: Volgens een berekening zouden we met zijn allen terug moeten naar een welvaartsniveau van rond 1975 om een globale temperatuurstijging te voorkomen.
welke berekening is dat, ajb?

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Hans Schipper (hierboven) heeft het voor elkaar gekregen om in de bijlage van Trouw een reactie geplaatst te krijgen.
alleen toegankelijk voor abonnees? Ik kan het niet vinden.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door:
Citaat:Ik werk op BSO's en overal waar ik kom vinden de kinderen mijn fiets altijd machtig interessant; er worden misschien best wat "zaadjes geplant" zo Smile

Ik ben leerkracht op een basisschool en de kinderen vinden mijn Milan ook prachtig.

Als ik om half 6 ga, dan heb ik altijd een horde kinderen (van de BSO) om mijn fiets staan die vaak enorm veel vragen stellen.

Ook dan worden er 'zaadjes geplant'. Daar ben ik echt van overtuigd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
(23-Feb-2023, 03:12 PM)=oNNo= schreef:
(14-Feb-2023, 04:52 PM)Arjen Meurs schreef: Volgens een berekening zouden we met zijn allen terug moeten naar een welvaartsniveau van rond 1975 om een globale temperatuurstijging te voorkomen.
welke berekening is dat, ajb?
Ik vind het een interessant gedachte-experiment, terug naar het welvaartsniveau van 1975, maar ik ben benieuwd wat ik me er concreet bij voor moet stellen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Feb-2023, 08:25 PM)melle z schreef:
Ik vind het een interessant gedachte-experiment, terug naar het welvaartsniveau van 1975, maar ik ben benieuwd wat ik me er concreet bij voor moet stellen.


Uit mijn geheugen, maar ik was pas 11 toen:
Een kachel in huis, in de huiskamer.
Een glas limonade siroop, verder drinken uit de kraan, of thee met de volwassenen.
Snoep maar niet onbeperkt.
Een koekje bij de koffie.
Eens in de week onder de douche.
Fietsen, als je familie een auto had had je vader een goede baan of je moeder een baan.
De meeste moeders waren thuis, of hadden een kort baantje voor onder de school uren.
Vlees was meestal wel op tafel maar kleine stukjes, 50 gram per persoon denk ik.
Na school buiten spelen als het niet regende, geen computers, geen mobieltjes. 
Met regen binnen spelen, kaarten of boord spelletjes.
Boeken uit de bibliotheek, maar zo veel als je maar kon lezen.
TV was zwart-wit, Radio was net drie Nederlandse zenders.

En ik mis waarschijnlijk heel veel.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Bacchus , Hoekie , 365cycle
Wat je beschrijft zijn een paar aspecten van je leven in 1975, dat is iets anders dan een concretisering van in 2023 teruggaan naar het welvaartsniveau van 1975.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Feb-2023, 08:55 PM)Willeke_IGKT schreef:
(23-Feb-2023, 08:25 PM)melle z schreef:
Ik vind het een interessant gedachte-experiment, terug naar het welvaartsniveau van 1975, maar ik ben benieuwd wat ik me er concreet bij voor moet stellen.


Uit mijn geheugen, maar ik was pas 11 toen:
Een kachel in huis, in de huiskamer.
Een glas limonade siroop, verder drinken uit de kraan, of thee met de volwassenen.
Snoep maar niet onbeperkt.
Een koekje bij de koffie.
Eens in de week onder de douche.
Fietsen, als je familie een auto had had je vader een goede baan of je moeder een baan.
De meeste moeders waren thuis, of hadden een kort baantje voor onder de school uren.
Vlees was meestal wel op tafel maar kleine stukjes, 50 gram per persoon denk ik.
Na school buiten spelen als het niet regende, geen computers, geen mobieltjes. 
Met regen binnen spelen, kaarten of boord spelletjes.
Boeken uit de bibliotheek, maar zo veel als je maar kon lezen.
TV was zwart-wit, Radio was net drie Nederlandse zenders.

En ik mis waarschijnlijk heel veel.
Dat klopt wel ongeveer, Willeke. Ik was toen 22. Een telefoon in de (onverwarmde) gang, er waren al cassetterecorders en transistor-radio's. In mijn jeugd, maar dat is dan 10 jaar eerder hadden we draadomroep, een schakelkastje met 4 'zenders'.  TV op zaterdagmiddag bij de buren. Met ned 1 en 2 had je het wel gehad.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
Op marktplaats stond...blokdoorn — 06:14 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ...blokdoorn — 06:11 PM
Voorvork Raptobike
Beetje off-topic: wa...melle z — 05:51 PM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...Tijanus — 05:44 PM
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM
Korte cranks
Bij David kan je 1...Boyd Maduro — 02:38 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
En alweer verkocht :...Boyd Maduro — 02:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is vandaag 21 de...Fietsbennie — 02:14 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij keek ik ...Hardloper — 01:16 PM
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
Een oud oom van mij ...Hardloper — 01:12 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook teru...blokdoorn — 01:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik d...Gideonaut — 11:32 AM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 chr ...blokdoorn — 11:30 AM
Voorvork Raptobike
De vorm van een fram...GHOOGEN — 10:35 AM
Voorvork Raptobike
Een standaardfiets...Wim -de roetsende — 08:35 AM